بستن

آب به شمس‌آباد و کنار زیارت رسید

هفت‌برکه: دهه فجر امسال انتظار چند ساله مردم دو روستای بخش مرکزی گراش برای بهره‌مندی از آب سد سلمان برآورده شد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندای فارس،  فرماندار، امام جمعه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، بخشدار مرکزی، مسئولین دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم طرح آبرسانی به روستاهای شمس آباد و کنار زیارت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

روستاهای شمس‌آباد و کنار زیارت در منطقه معروف به دشت بالا در غرب شهر گراش قرار دارند. این روستاها فاصله چندانی از خط انتقال سد سلمان ندارند و از زمان تشکیل متقاضی استفاده از آب شرب سد سلمان بودند. طرح آبرسانی به این روستاها با مشارکت دولت و خیرین انجام شده است. 

حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از مشارکت گسترده در این طرح خواستار تخفیف در ارائه خدمات و واگذاری انشعاب به مشترکین و متقاضیان در روستاهای کسرالدشت، کنار زیارت، شمس آباد و چک چک از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش شد.

معاون استاندار: پروژهای کلنگ‌زنی شده تا پایان دولت افتتاح می‌شود

سید احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در مراسم آبرسانی به این روستاها ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا و امام راحل، انقلاب اسلامی را انقلاب محرومین توصیف کرد و اظهار داشت: ظرف یک سال رقمی افزون بر۵۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در استان فارس به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در دهه فجر سال جاری علاوه بر بهره‌برداری از هزار و ۸۴ طرح عمرانی و زیربنایی افزون بر هزار میلیارد تومان نیز پروژه کلنگ‌زنی شده که بر اساس پیش بینی‌ها و برآورد این طرح‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح خواهند شد.

احمدی زاده افزود: البته این پروژه های افتتاحی در قالب طرح هایی است که بیشتر توسط دولت و یا با مشارکت دولت و مردم بوده است و غیر از طرح هایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی همچون کارخانه آلومینیم جنوب فارس است که رقمی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آن است.

وی ماموریت اصلی مدیران را خدمت به مردم و امید آفرینی در جامعه عنوان کرد و افزود: در این شرایط مهمترین رسالت و وظایف مدیران و دست اندرکاران این است که بدون حاشیه سازی و دامن زدن به اختلاف ها و دو دستگی ها امید را به جامعه تزریق کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار فارس بر ضرورت مشارکت پرشور، آگاهانه و امیدآفرین مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال آینده تاکید کرد و گفت: راهبرد و اولویت دولت تدبیر و امید، مجریان و مدیریت اجرایی استان فراهم سازی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای است

وی در ادامه شرکت آبفا فارس را از دستگاه های پیشرو در خدمات رسانی به مردم عنوان کرد.

فرماندار گراش: افزایش زیرساخت‌ها برای ماندگاری روستاییان

مجید غلام‌پور فرماندار گراش ضمن تقدیر از مشارکت مردم و حضور آنها در صحنه‌های مختلف، توسعه روستایی را زیر بنای توسعه پایدار شهرستان دانست و اظهار داشت: هدف دولت تدبیر و امید توسعه متوازن روستاها با فراهم کردن زیرساخت مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است.

وی گفت: جمعیت روستایی در سال‎های اخیر با کاهش مواجه شده است و افزایش زیرساخت‌های اولیه زندگی به ویژه دسترسی به آب سالم می تواند زمینه ساز ماندگاری روستاییان و توسعه زندگی روستایی باشد.

حجت السلام و المسلمین سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش خواستار آبرسانی به همه بخش‌ها رو روستاهای شهرستان شد و گفت: آبرسانی به روستاهای دور افتاده و محروم شهرستان به عنوان اولویت در دستور کار مدیران قرار گیرد

علی بوستانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستای شمس‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش گفت: این پروژه شامل اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال آبرسانی و یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه توزیع آب شرب است و با صرف پانصد میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

علی بوستانی با اشاره به نقش مشارکتی خیران این روستا در تامین مالی این طرح بیان داشت: ۳۵ خانوار روستای شمس‌آباد از این پروژه آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

وی در مورد طرح آبرسانی به روستای کنار زیارت نیز اظهار داشت: این طرح شامل، اجرای ۲ هزار متر خط انتقال و ۲ هزارمتر شبکه توزیع داخلی است و برای اجرای آن بیش از پانصد میلیون تومان هزینه شده است.

طرح آبرسانی به روستاهای کنار زیارت و شمس اباد یکی از طرح‌های مهم است که با اعتبارات خیرین و مشارکت دولت اجرا شده است. طرح آبرسانی به روستای کسرالدشت در این منطقه نیز مهرماه امسال افتتاح شده بود. 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top