بستن

یک گام مهم برای درمان سرطان: نصب دستگاه پرتودرمانی

هفت‌برکه: با نصب دستگاه رادیوتراپی توسط متخصصین آلمانی، تا چند ماه آینده درمان سرطان در بیمارستان گراش به پیشرفته‌ترین روش درمانی موجود در دنیا انجام خواهد شد. دستگاهی که تنها ۵ بیمارستان در ایران به آن مجهز هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، نصب مرحله دوم یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی، در بیمارستان گراش، توسط مهندسین آلمانیِ شرکت واریان، به پایان رسید.

دکتر احمد عبدالهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش ، فوق تخصص جراحی سرطان در این باره گفت: نصب این دستگاه پیشرفته‌ی رادیوترابی که توسط مهندسین شرکت واریان انجام شد، یک تحول بزرگ در درمان سرطان در بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش خواهد بود و امروز یک روز خوب برای کل مردم منطقه و خبری خوش برای بیماران سرطانی است.

دکتر عبداللهی گفت: ما توانسته‌ایم در بیمارستان گراش، در حیطه فوق تخصصی جراحی سرطان کارهای خوبی انجام دهیم و جراحی سرطان در این بیمارستان یک امر پذیرفته شده‌ی کشوری ست و علاوه بر بیماران شهرستان‌ها و استان‌های همجوار، از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز برای جراحی سرطان به گراش مراجعه می کنند و درمان های سرطان از جمله تشخیص، درمان‌های سیستماتیک و شیمی درمانی به نحو احسن در گراش انجام می شد ولی جایگاه این دستگاه رادیوتراپی پیشرفته خالی بود و با راه‌اندازی کامل این دستگاه در ماه‌های آینده  تمام مراحل درمان سرطان کامل خواهد شد.

این فوق تخصص جراحی سرطان در ادامه گفت: این دستگاه از جدیدترین و به روزترین دستگاه های رادیوتراپی و درمان سرطان است و همان درمانی را انجام خواهد داد که کشورهای پیشرفته دنیا انجام می دهند.

دکتر عبدالهی درباره مزایای این دستگاه نیز گفت: سرطان ها به شیوه های مختلفی درمان می شوند و این دستگاه، بیمار را به نحوی درمان می کند که کمترین عوارض را به بافت‌های سالم، و بیشترین اشعه را به بافت‌ها و تومورهای سرطانی می‌دهد و سلول‌های سرطانی را از بین می برد.

رییس دانشکده علوم پزشکی تصریح کرد: این دستگاه ، در درمان سرطان های کودکان مثل سرطان مغز و سر و گردن کودکان، سرطان های زنان و زایمان که تقریبا شیوع بالایی هم در کشور دارد، سرطان های خون، ریه و پستان کارایی بالایی دارد.

دکتر عبدالهی اظهار داشت : بیمارستان گراش همواره و از ابتدا ، علاوه بر محل مراجعه بیماران بومی، پذیرای بیمارانی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز بوده و با داشتن بخش های فوق تخصصی و انجام درمان برخی بیماری ها مثل درمان ناباروری، سرطان، جراحی قلب  و آنژیوگرافی ،به عنوان قطب درمان منطقه جنوب فارس شناخته شده و این افتخاربزرگی است.

رییس دانشکده علوم پزشکی در پایان از همت والای خیرین که از ابتدا تا کنون ، همیشه و بدون هیچ چشمداشتی در حوزه سلامت و ساخت پروژها و تامین پیشرفته ترین تجهیزات با دانشکده علوم پزشکی گراش همکاری داشتند و نیز از همکاران پرتلاش، که در مراحل نصب و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی همکاری داشتند قدردانی کرد.

 

 

دکتر سیدجواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش  قیمت دستگاه رادیوتراپی را دو میلیون و صدهزار یورو، و قیمت دستگاه دوزیمتری (از ملزومات دستگاه رادیوتراپی) که توسط یکی دیگر از خیرین خریداری شد، ۲۱۷ هزار یورو اعلام کرده است (مجموع قیمت: دو میلیون سیصد و هفده هزار یورو که توسط خیرین تامین شده است)

دکتر حجت پناه، مدیر عامل شرکت واران پرتو درمان و نماینده کمپانی واریان نیز درباره این دستگاه گفت: این دستگاه که دربیمارستان گراش توسط مجرب ترین کارشناسان از کشور آلمان نصب شد از پیشرفته ترین دستگاه های رادیوتراپی است که تمامی امکانات برای درمان سرطان در بالاترین سطح را داراست.

وی افزود: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به مراجعه بیماران سرطانی به دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور نیست و قطعا بیماران دیگر استان ها نیز برای درمان سرطان به بیمارستان گراش مراجعه خواهند کرد.

دکتر حجت پناه تصریح کرد:  چهار یا پنج دستگاه از این نوع دستگاه پیشرفته رادیوتراپی در کشور وجود دارد که یکی از آنها در گراش است.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top