بستن

شب‌گرد، اولین نمایشگاه عکس انفرادی جواد آب‌افکن

هفت‌برکه: جواد آب‌افکن اولین نمایشگاه عکس انفرادی‌اش را با موضوع آسمان شب و با عنوان «شب‌گرد» برگزار می‌کند.

جواد آب‌افکن، رییس انجمن فیلم و عکس گراش، یکی از پایه‌های برگزاری جشنواره‌های عکس در گراش است. او بالاخره تصمیم گرفته است ۲۵ قطعه‌ عکس خود از آسمان شب را به نمایش عمومی بگذارد. این نمایشگاه به مدت چهار شب، از هشتم تا دوازدهم فروردین، در گالری «اُ» در طبقه فوقانی سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود. ساعت بازدید از ۱۶ تا ۲۲ به شرط استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی اعلام شده است. (پوستر در اندازه بزرگ‌تر)

آب‌افکن در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «برای اولین بار است که تصمیم گرفته‌ام ۲۵ عکس از خودم را به صورت انفرادی به نمایش عمومی بگذارم. بعضی از این عکس‌ها پیش از این دیده شده است و جوایزی نیز برده است. اما بعضی‌های دیگر را برای اولین بار به نمایش می‌گذارم. عکس‌ها شامل عکاسی دور قطبی، عکاسی کهکشان، و عکاسی رد ستارگان است. بخشی از آنها را در شهرهای مختلف ایران گرفته‌ام، اما بیشتر آنها را در گراش و مناطق اطراف گراش ثبت کرده‌ام. سعی کرده‌ام از تمرکز بر آثار باستانی به عنوان نمادهایی در کنار آسمان شب استفاده ببرم. در واقع هر عکس دو سوژه در خود دارد، سوژه زمینی و سوژه آسمانی.»

محمدامین نوبهار، نمایشگاه‌گردان (کیوراتور) این نمایشگاه، نیز به هفت‌برکه می‌گوید: «هدفمان این بوده است که این نمایشگاه فرم متفاوتی از گالری‌های دیگر داشته باشد. سعی کرده‌ایم برای اولین بار این نمایشگاه را از لحاظ تکنیکی و فیزیکی، از جمله در مورد رنگ دیوارها و نورپردازی، به یک گالری حرفه‌ای نزدیک کنیم. به چیدمان عکس‌ها و قصه‌ی هر عکس نیز توجه داشته‌ایم.»

نوبهار در مورد تغییر نام و فرم گالری نیز توضیح می‌دهد: «این گالری پیش از این با نام سینما فرهنگ شناخته می‌شد. اما به همت خانواده‌ی آب‌افکن و در گرامی‌داشت مرحوم امیرحسین افتادگان، این گالری تجهیز شد و نام جدید «اُ» برای آن انتخاب شد.»

جواد آب‌افکن از عکاسان شناخته‌شده‌ی گراش است و ریاست انجمن فیلم و عکس گراش را نیز به عهده دارد. او سابقه‌ی دبیری جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش در دوره‌ی سیزدهم و همچنین برگزاری چندین نمایشگاه عکس از جمله دو دوره جشنواره پلک آفتاب و سوگواره‌های عاشورایی را نیز در کارنامه دارد. از مهم‌ترین افتخارات او می‌توان به مقام سوم در سال ۱۳۹۶ در مسابقه‌ی عکاسی آسمان شب TWAN که معتبرترین مسابقه‌ی عکس آسمان شب در جهان است اشاره کرد. این نمایشگاه سالانه برگزار می‌شود و عکس‌های آب‌افکن چندین سال در آن پذیرفته شده است. او در یکی از معتبرترین جشنواره‌های عکاسی ایران یعنی جشن تصویر سال نیز به مدت چهار سال متوالی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ با عکس‌های آسمان شب شرکت داشته است. کسب جوایز از جشنواره‌های دیگر همچون دوربین‌دات‌نت، در همین حوالی، و جشنواره عکس نور نیز در کارنامه‌ی او دیده می‌شود.

گالری اُ در بلوار سرداران، طبقه فوقانی سینما فرهنگ گراش قرار دارد. نمایشگاه «شب‌گرد» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش برگزار می‌شود.

دریافت پوستر در اندازه بزرگ

دریافت پوستر با اندازه پست اینستاگرام

دریافت پوستر با اندازه استوری

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

  1. خداقوت آقا جواد
    همچین رویدادهای جذابی در سطح گراش یقینا باعث ایجاد نشاط و شادابی خواهد گشت.
    زحمات شما در تجهیز نگارخانه فراموش نشدنی است. صمیمانه از شما تشکر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top