بستن

معارفه‌ی رسمی بلبلی در اداره صمت گراش

هفت‌برکه: امروز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ی رییسان اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت گراش در فرمانداری گراش برگزار شد. در این مراسم، ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های۱۰ساله صادق ایزدی رئیس سابق اداره صنعت، معدن و تجارت گراش، اسماعیل بلبلی به عنوان سرپرست جدید این اداره در شهرستان معارفه شد. اسماعیل بلبلی متولد ۱۳۶۵ شهر گراش دارای مدرک لیسانس مهندسی شیمی است و سابقه ۱۰ ساله به عنوان کارشناس بازرسی صنایع و معادن در اداره صمت دارد.

به گزارش حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری گراش، آیین تکریم و معارفه رئیس صمت گراش با حضور دکتر مجید غلام‌پور، فرماندار گراش؛ محمود حاجی‌پور، جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت استان فارس؛ قاسم فرسوده، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری؛ بخشدار مرکزی، رئیس اتاق اصناف و برخی از روسای اتحادیه‌های صنفی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.

فرماندار: زیرساخت‌های اداری صمت متناسب با چشم‌انداز توسعه شهرستان نیست

دکتر مجید غلام‌پور فرماندار گراش در آیین معارفه سرپرست جدید اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین وظیفه مسئولان است، اظهار داشت: فرصت خدمت رسانی به مردم بسیار زودگذر است و اگر به دنبال هدفی غیر از رفع مشکلات مردم باشیم قطعا به بیراهه رفته‌ایم.

غلامپور، فرماندار گراش، در این جلسه گفت: «تغییر مدیران با نگاه تحول‌گرایی انجام می‌شود. زیرساخت‌های اداری در حوزه صنعت و معدن متناسب با چشم‌انداز توسعه شهرستان نیست.»

دکتر مجید غلام‌پور تغییر و تحول در مدیریت را امری بدیهی و طبیعی دانست و افزود: تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی با هدف افزایش عملکرد و کارآیی و در راستای تحول گرایی و چرخش نخبگان و بهبود امور انجام می‌شود.

فرماندار گراش با ابراز گلایه از روند توسعه زیرساخت‌های اداری  حوزه صنعت و معدن این شهرستان گفت: متاسفانه با گذشت ۱۲ سال از ارتقاء سیاسی گراش هنوز زیرساخت‌های اداری در حوزه صنعت و معدن متناسب با چشم‌انداز توسعه شهرستان نیست و نسبت به رفع مشکلات و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه غفلت شده است.

دکتر مجید غلام‌پور خواستار ارتقاء نمایندگی صمت در شهرستان گراش شد و گفت: ارتقاء نمایندگی اداره صنعت، معدن و تجارت، تشکیل چارت سازمانی، احداث ساختمان اداری، تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان اتاق اصناف و تامین امکانات و تجهیزات اداری از مهمترین مسائل و مشکلات این حوزه است که نیاز است در دستور کار سازمان صمت استان قرار بگیرد.

وی بر لزوم ساماندهی و توجه بیش از پیش به صنعتگران و تولید کنندگان شهرک صنعتی تاکید کرد و گفت: برخورد متعارف و اداری درد صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرستان را حل نمی‌کند و باید نگاهی ویژه به این بخش داشت.

غلام‌پور کنترل مستمر بازار و نظارت بر قیمت‌ها به خصوص در آستانه انتخابات پیش رو، توجه بیشتر به بخش خصوصی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را از مهم ترین وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان عنوان کرد و از سرپرست جدید این نهاد خواست با جدیت و تعامل و همراهی مسئولان و استفاده از ظرفیت نماینده در مجلس شورای اسلامی، تحقق اهداف مذکور را دنبال کند

فرماندار با اشاره به اینکه مدیران موظف به شنیدن انتقادات مردم و پاسخگویی به آن هستند، تصریح کرد: همه مسئولان در مقابل مردم موظف به پاسخگویی هستند و نباید شرایط پایانی کار دولت در میزان پاسخگویی مسئولان شهرستان خللی وارد کند.

معاون سازمان صمت استان: نیازمند کمک نماینده مجلس هستیم

محمود حاجی‌پور، جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت استان فارس، در این جلسه مشکل کمبود نیروی انسانی را معضل مهم در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل پیگیری‌های زیادی انجام گرفته و نیاز است در این خصوص نمایندگان مجلس کمک کنند.

او ارتقاء نمایندگی صمت در گراش را ضروری دانست و افزود: ارتقاء صمت در شهرستان گراش خواسته به حق مردم است و در دستور کار قرار دارد و نیاز است مجوزهای لازم از وزارتخانه با همکاری نماینده مجلس گرفته شود.

سید عباس جهانبانی، رئیس دفتر گراش نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، خواستار ارتقاء نمایندگی اداره صمت و تشکیل چارت سازمانی و تامین نیرو شد و گفت: ارتقاء ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در دستور کار نماینده قرار دارد.

گزارش عملکرد ایزدی، رییس سابق

صادق ایزدی قریب ۱۰ سال و شش‌ماه همزمان با ارتقاء گراش به شهرستان و راه اندازی اداره،  ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گراش را برعهده داشتند. او با ارائه گزارشی از عملکرد خود گفت: در سال ۹۸ اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان گراش با ۵۰۰ پروانه کسب صنفی شروع به کار کرد و در حال حاضر ۱۸۰۰ واحد صنفی در شهرستان گراش وجود دارد.

ایزدی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی شد تا واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید بازگردند، تصریح کرد: متوسط سالانه در شهرستان گراش ۲ واحد صنعتی و تولیدی به بهره برداری رسیده است.

وی با تقدیر از همراهی اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان، گفت: هر ساله تعداد ۲۰ تا ۲۵ واحد تولیدی در شهرستان گراش جواز تاسیس دریافت می‌کند و بیش از  ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان فعال هستند.

بلبلی، رییس جدید: مهم‌ترین مساله، تبدیل نمایندگی به اداره و کمبود نیرو است

اسماعیل بلبلی، سرپرست جدید اداره صنعت، معدن و تجارت گراش، در این جلسه خواستار همکاری و حمایت نهادها و ادارات شهرستان برای رفع مشکلات شد.

او کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی، کمبود نیرو و ارتقاء اداره را سه مشکل اساسی پیش روی خود عنوان کرد.

پس از بحث‌هایی که در مورد معرفی رییس جدید اداره صمت گراش در اسفندماه ۱۳۹۹ در گرفت، در نهایت ۱۲ اسفندماه خبر انتخاب مهندس بلبلی به ریاست این اداره منتشر شد (خبر در هفت‌برکه). بلبلی در گفتگو با هفت‌برکه در مورد تاخیر سه‌ماهه برای برگزاری این جلسه معارفه گفت: «این تاخیر به خاطر کند شدن روند اقدامات اداری به دلیل شرایط کرونایی و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد.»

بلبلی در مورد مهم‌ترین مشکلات اداره صمت نیز به هفت‌برکه گفت: «تبدیل نمایندگی به اداره و کمبود نیرو از مشکلات اساسی ماست. اکنون ما با دو نیروی رسمی و قراردادی و یک امریه فعالیت می‌کنیم. کمبود خودرو نیز در اداره مشهود است.» او در مورد کمبود زمین در شهرک صنعتی هم گفت: «باید فکری به حال واحدهای صنعتی جدید در شهرک صنعتی هم کرد. امیدوارم شرکت صنعت‌های صنعتی با کمک فرمانداری این مورد را دنبال کنند.» 

رییس جدید اداره صمت گراش که سال‌ها به عنوان کارشناس در این اداره حضور داشته است، برنامه‌های اصلی‌اش بعد از تصدی سمت ریاست را اینگونه برشمرد: «توسعه صنعت با توجه به پتانسیل‌هایی که سرمایه‌گذاران و خیرین دارند؛ نظارت بیشتر بر بازار و راه‌اندازی مجدد واحدهای کوچکی که در چند سال اخیر از کار افتاده‌اند، از برنامه‌های اصلی این اداره خواهد بود.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top