بستن

خداحافظی با مهندس نوروزی

هفت‌برکه: محمود نوروزی، مهندس بازنشسته‌ی شرکت نفت و از فعالان سیاسی گراش، بعد از حدود یک ماه درگیری با بیماری کرونا در شیراز درگذشت.

به گزارش هفت‌برکه، مهندس نوروزی نخستین مهندس گراشی در شرکت نفت بود که راه را برای حضور جوانان دیگری از گراش در حوزه نفت و گاز باز کرد. محمود نورزوی با نامزدی در انتخابات مجلس سوم نیز نخستین نامزد گراشی در انتخابات پس از انقلاب بود.

محمود نوروزی فرزند غلام متولد ۱۳۳۶ است. او بعد از تحصیلات ابتدایی به همراه پدرش به کشور امارات رفت و در مدرسه ایرانیان دبی تحصیلات خود را ادامه داد. مهندس نوروزی از پیش از انقلاب تحصیل در رشته زمین‌شناسی دانشگاه تهران را آغاز و بعد از انقلاب فرهنگی از این رشته فارغ‌التحصیل شد.

او یکی از افرادی بود که در روزهای انقلاب نقش موثری در گراش داشت و بعد از انقلاب نیز با عضویت در سپاه، مدتی فرماندهی سپاه اوز و جویم را بر عهده داشت. در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده بسیجی در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه حضور داشت. برادر او علی‌اصغر نوروزی یکی از شهدای ده تن گراش است. مهندس نوروزی از سال ۱۳۶۵ وارد شرکت ملی نفت شد و بیش از سی سال در سمت‌های مختلف مدیریتی در این شرکت نقش داشت.

در انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی، محمود نوروزی به پیش‌نهاد جمعی از معتمدین گراش نامزد انتخابات شد (گزارش در هفت‌برکه) تا بعد از دکتر احمد اقتداری، دومین گراشی باشد که برای حضور در مجلس دورخیز می‌کند. در این انتخابات مهندس محمود نوروزی در رقابتی نزدیک با محمد جواد راستی ۲۴۳۹۱ رای به دست آورد، اما در نهایت محمدجواد راستی یک بار دیگر به مجلس راه یافت.

مهندس نوروزی در مورد تجربه‌ی نامزدی در انتخابات مجلس برای هفت‌برکه نوشته بود: «حاصل این همه فعالیت جانانه و خالصانه‌ی همشهریان بسیار شیرین بود و قبلاً قابل پیش‌بینی و تصور نبود. درست است که نتیجه نهایی را نگرفتیم ولی خیر و برکت زیادی در پی داشت به طوری که از آن دوره به بعد در تمام دوره‌ها حضور فعال در انتخابات با معرفی چهره‌های تازه داشته‌ایم و سد عدم حضور شکسته شد و این باور در مردم ایجاد شد که واقعاً می‌توان برای اهداف خود تلاش کرد.»

مهندس نوروزی در دوره‌های بعد نیز با نامزدهای گراشی انتخابات همکاری نزدیکی داشت. مهندس حسین‌ حسین‌زاده، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، به نوعی برای راه‌یابی به مجلس، مسیر کاری مهندس نوروزی را دنبال کرده است. 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. تسلیت به بازماندگان.
    مهندس نوروزی از معدود فعالان نسل اول انقلاب بود که صدای نسل‌های بعدی را می‌شنید و با آن‌ها تعامل موثر داشت.
    مرد مهربان و مخلصی که زود از میانمان رفت و فقدانش در میان معتمدین شهر، حس خواهد شد.

  2. خداش بیامرزاد. مرد آزاده ای بود.
    یکبار در یکی از مساجد گراش یک روحانی آمده بود و روی منبر بد شیعه سنی میگفت. یادمه یک نفر بلند شد اعتراض کرد که چرا اینطور میگی و تفرقه میندازی. ایشان هم بلند شد و حمایت کرد و از مسجد رفتن بیرون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top