بستن

۱۰ مغازه پلمب شد

هفت‌برکه: مقررات تعطیلی عمومی برای جلوگیری از شیوع کرونا با دقت و شدت در شهرستان گراش اجرا می‌شود.

دبیر ستاد کرونا شهرستان گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: رعایت مقررات کرونا امروز ۲۵ مردادماه در روز اول تعطیلات در سطح نسبتا مطلوبی بود و بیشتر اصناف سطح شهر با همکاری خوب و رعایت مقررات، تعطیل بودند.

محمدکاظم جعفری، دبیر ستاد کرونای گراش، با اشاره به حضور دادستان در گشت‌های مشترک گفت: «گشت مشترک فرمانداری، دادستانی، اصناف، بهداشت و نیروی انتظامی با حضور شخص دادستان بر اجرای صحیح مقررات قرنطینه توسط اصناف نظارت می‌کند. در بازرسی‌های امروز با واحدهای متخلف برخورد و ۱۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مقررات کرونا پلمب شد.»

جعفری در مورد پرونده هیات شاهزاده قاسم(ع) نیز گفت: «پرونده این هیات بعد از شکایت بهداشت به دادگاه ارجاع شده و برای مسئول این هیات تا زمان رسیدگی، قرار وثیقه صادر شده است.»

دبیر ستاد کرونا در مورد برگزاری مراسم‌های عزاداری گفت: «در اطلاعیه‌ای نحوه‌ی برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورا اعلام شده است و امیدواریم هیات‌های عزاداری با رعایت کامل مقررات ضمن گرامی‌داشت این ایام، ولایت‌مداری و احترام خود به قانون را اثبات کنند.»

مراسم روز عاشورا ساعت ۶ تا ۹ صبح 

در اطلاعیه شماره ۹ ستاد کرونا شهرستان گراش در سال ۱۴۰۰ مقررات برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا تشریح شده است

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی محرم ۱۴۴۳ شهرستان گراش که در جلسه روز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان گراش به تصویب رسیده است:

۱- برگزاری مراسم عزاداری شب‌های تاسوعا و عاشورا به صورت عمومی در فضای باز، با تجمع حداقلی، رعایت فاصله اجتماعی (حداقل ۲ متر) و استفاده مستمر ماسک از ساعت ۲۲ تا حداکثر یک بامداد

۲- تمامی هیات عزاداری و حسینیه‌ها در روز تاسوعا و عاشورا تنها مجاز به برپایی مراسم عزاداری در فضای باز، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت ۶ تا ۹ صبح هستند و از برگزاری مراسم متمرکز خودداری گردد.

۳- حرکت هیئت‌ها از یک مکان به مکان دیگر و تجمع هیأت‌ ممنوع است و نباید صورت بگیرد.

۴- مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا لغو و گهواره گردانی و دسته‌روی کتل و ذوالجناح جهت جلوگیری از تجمع افراد ممنوع است.

۵- حتی‌الامکان نذورات حسینی در ادامه کمک‌های مومنانه و مواسات و همدلی، ادای نذر گردد و کالاها و ارزاق تهیه شده به صورت خام بسته‌بندی و بین نیازمندان توزیع گردد.

۶- در صورتی که هیئت یا حسینیه‌ای مایل به پخت و توزیع نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا باشد باید طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و پس از اخذ مجوز معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اقدام به پخت و بسته‌بندی طعام نمایند و تنها مجاز به توزیع نذورات درب منازل با هماهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هستند و از توزیع طعام در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا جداً خودداری نمایند.

۷- نماز ظهر عاشورا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مساجد و حسینیه‌های سطح شهرستان برگزار می‌گردد و نماز جماعت متمرکزی برگزار نمی‌شود.

۸- سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.

۹- برپایی هرگونه موکب جهت پذیرایی از عزاداران و توزیع چای و شربت در سطح شهرستان گراش ممنوع است.

۱۰- تمامی هیات و دسته‌های عزاداری موظف به همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی هستند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. عجب تصمیماتی میگیره این ستاد کرونا جالبه فروشگاههایی که ممکنه در طول ساعاتی که بازهستن ۱۰ نفر مراجعه کننده نداشته باشه تعطیل میکنند ولی هیات مذهبی که بیش از۵۰۰ نفر حضور پیدا میکنند اجازه برگزاری مراسم داده میشود سوپر مارکت ها بازه اصلا نه فروشندگان ان و نه خریداران یکنفر هم رعایت پروتکل های بهداشتی نمیکنند و نظارتی هم رویش نیست باز است خیلی واقعا خنده دار است حالا بشینید با این تصمیمات ستاد کرونا که این ویروس منحوس از بین خواهد رفت حداقل صبر میکردید عاشورا تمام میشد ان موقع این تصمیمات را میگرفتید همه میدانند که این تصمیمات فقطبمنظور جلوگیری ازسفرهلی مردم به شمال در ایام تایوعا و عاشورا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top