بستن

بومرنگ: رنگ‌هایی از احساس دخترانه روی بوم

هفت‌برکه: نمایشگاه نقاشی‌های رنگ و روغن دختر ۱۹ ساله گراشی آغاز دور جدید فعالیت‌های هنر هنرمندان گراش است. 

به گزارش هفت‌برکه، بومرنگ نام نمایشگاه نقاشی ملیکا بلبلی است که از یکشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ در گالری اُ افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه دوم مهرماه همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برای بازدید عموم باز است.

مهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: «امسال به دلیل دو موج کرونا با کاهش شدید فعالیت فرهنگی و هنری روبه‌رو بودیم که امیدواریم به بهبود وضعیت بتوانیم این فعالیت‌ها را از سر بگیریم. این نمایشگاه که کارهای یکی از هنرمندان آینده‌دار شهر گراش است به نوعی آغاز دوباره فعالیت‌های هنری در شهرستان خواهد بود.»

گالری اُ فروردین امسال با نمایشگاه عکس‌های جواد آب‌افکن افتتاح شد و بعد از مدتی تعطیلی به دلیل شرایط کرونا، نقاشی‌های ملیکا بلبلی دومین نمایشگاهی است که در این گالری برگزار می‌شود.

جواد آب‌افکن رییس انجمن فیلم و عکس گراش در مورد برنامه‌های آینده انجمن گفت: «بعد از نمایشگاه بومرنگ، در همین گالری نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی را خواهیم داشت که آثار رسیده در مرحله داوری قرار دارد.»

می‌خواهم در دانشگاه هنر بخوانم

ملیکا بلبلی ۱۹ ساله و فرزند محمدرضا است، او فارغ التحصیل رشته تجربی از دبیرستان ام البنین است و نقاشی رنگ و روغن را به صورت تجربی یاد گرفته است.

ملیکا در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «علاقه من به نقاشی از کودکی بود ولی به صورت حرفه‌ای از سال ۹۸ شروع کردم، آثاری هم که در نمایشگاه می‌بینید مربوط به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ است. تا قبل از سال ۹۸ من بیشتر کارها را به صورت تجربی و خودآموخته می‌کشیدم و بعدا استاد هم داشتم و خانم فضیلت داوری دوست و استاد من هستند که در نقاشی خیلی به من کمک کردند.»

ملیکا در ادامه از علاقه‌اش به رشته هنر می‌گوید: «من به رشته تجربی علاقه داشتم و در این رشته تحصیل کردم و بعدها هم پشیمان شدم، رشته هنر هم یکی از علاقه‌مندی‌های من بود و برای دانشگاه در نظر دارم حتما هنر را ادامه بدهم، به دانش‌آموزانی که برای انتخاب رشته هنوز تصمیمی نگرفته‌اند هم پیشنهاد می‌کنم دنبال علاقه خود بروید و حرف اطرافیان هم برایتان اهمیتی نداشته باشد. مهم علاقه شما است که به دنبال آن بروید نه انتخاب رشته‌های خوب که در آن موفق نباشید و علاقه نداشته باشید.»

ملیکا بلبلی در مورد روند برگزاری نمایشگاه گفت: «دوست داشتم همه آثارم در نمایشگاه باشد که دو تا تابلو اجازه نمایش پیدا نکرد، البته این آثار در صفحه شخصی من منتشر شده است ولی لذت دیدن آثار در اندازه واقعی و روی دیوار گالری چیزی دیگری است. برای نمایشگاه خیلی وقت است که برنامه‌ریزی کرده بودم ولی به خاطر شرایط کرونا این مدت به تعویق افتاد، برپایی نماشگاه‌ در شیراز و تهران از اهداف من است و برای شروع استارت را از گراش زده‌ام تا کم‌کم به هدف اصلی خود برسم.»

نمایشگاه بومرنگ در گالری اُ، کنار سینما فرهنگ گراش تا جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ به مدت شش روز از ساعت۱۸ تا ۲۲ برگزار می‌شود. بعضی از آثار حاضر در نمایشگاه برای فروش عرضه شده و برخی آثار صرفا برای نمایش است.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top