بستن

شورا تاکسی‌های گردشی را به خیابان فرستاد

هفت‌برکه: تاکسی‌های زرد به عنوان تاکسی‌های کورسی به گزینه‌های شهروندان برای جابجایی در شهر گراش اضافه شده است.

به گزارش هفت‌برکه، در پی افزایش قیمت تاکسی‌های درون شهری از ۶ هزار به ۸ هزار تومان شورا و شهرداری گراش تاکسی‌های زرد را به عنوان تاکسی‌های کورسی وارد شهر کردند تا شما با پرداخت کورسی ۲ هزار تومان بتوانید در سطح شهر جابجا شوید. خبر افزایش نرخ تاکسی‌های درون شهر را در هفت‌برکه بخوانید.

تاکسی‌های زرد رنگ از ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده‌اند، در تقسیم‌بندی که انجام شده است مسیر حرکت تاکسی‌های کورسی یا همان تاکسی‌های زرد رنگ در مسیر داخل شهر از میدان شهید برزگران (شهرداری) به سمت میدان شهید بهشتی (بیمارستان) است، کمربندی و خیابان‌های فرعی شامل آن نمی‌شود. هنوز ابهاماتی در تقسیم‌بندی کورس‌ها وجود دارد که باید در آینده ببینیم نحوه کار و برنامه‌ تقسیم‌بندی دقیق شورا و سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری گراش به چه شکل خواهد بود.

سعید جعفری، سخنگوی شورای ششم و نماینده شورا در سازمان حمل و نقل در گفتگوی اختصاصی با هفت‌برکه گفت: «هفت تاکسی زرد را برای شروع کار در نظر گرفته‌ایم که در دو شیفت صبح و عصر در سطح شهر در حال گشت‌ هستند تا مسافرین را به مقصد برسانند. مرکز شهر را به دو کورس تقسیم کرده‌ایم، میدان شهید برزگران(شهرداری)، شیخ عبدالله(باغ ملی) و میدان شهید بهشتی( بیمارستان) مسیرهایی هستند که تاکسی‌های کورسی تردد دارند. مسکن‌مهر بخاطر تردید زیاد یک ماشین جدا در نظر گرفته شده است، که مسیر حرکت آن از مسکن مهر به این سه مسیری که در سطح شهر مشخص شده است.»

جعفری با اشاره به ساعت کاری این تاکسی‌های کورسی افزود: «شیفت صبح از ساعت ۷ تا ۱۳ و شیفت بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ است. شما برای هر کورس ۲ هزار تومان پرداخت می‌کنید. به عنوان مثال از میدان شهید برزگران تا شیخ عبدالله یک کورس حساب می‌شود.»

سخنگوی شورای ششم با بیان اینکه در آینده به تعداد این ماشین‌ها اضافه می‌شود گفت: «فعلا استارت کار را با هفت ماشین زده‌ایم که ان شاالله در آینده اگر مردم استقبال داشتند بتوانیم به تعداد ماشین‌ها اضافه کنیم. تاکسی زرد در گراش حدود ۱۷ دستگاه است ولی تعدادی متعلق به لار است که در خط گراش به لار و بلعکس فعالیت دارند که درخواست داده‌ایم آن‌ها هم به این طرح اضافه شوند که اگر این اتفاق نیفتد به زودی سهمیه سوخت آن‌ها قطع می‌شود.»

جعفری در ادامه خاطر نشان ساخت: «همچنین بتوانیم مسیرهای فرعی از جمله خیابان آبیاری، دانشجو، بیدله، بسیج و شهرک فرهنگیان را هم اضافه کنیم. اما در حال حاضر اگر فردی سوار ماشین شد می‌تواند با پرداخت یک کورس اضافه‌تر از راننده بخواهد او را به مسیر مورد نظر در خیابان فرعی برساند. برای سه ماه اول برای ماشین‌های زرد یارانه در نظر گفته‌ایم.»

سخنگوی شورای شهر در پایان اظهار داشت: «از طریق دفتر نماینده و تهران پیگیر تامین مینی‌بوس و ون برای گراش هستیم که امیدواریم به زودی تامین شود و بتوانیم این‌ها را هم به حمل و نقل عمومی اضافه کنیم و مردم مشکلی برای تردد در سطح شهر نداشته باشند، البته که همه این‌ها از جمله تاکسی‌های اینترنتی بستگی به استقبال مردم دارد باید تقاضا و استقبال از سمت مردم باشد تا ما بتوانیم کار را گسترش دهیم. برای اسنپ یا هر تاکسی اینترنتی دیگر اگر درخواست و اقدامی صورت گیرد و کسی برای راه‌اندازی مراجعه کند ما حمایت می‌کنیم. شورا و شهرداری خودش نمی‌تواند برای تاکسی اینترنتی اقدام کند.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top