بستن

نشست مسئولین جهاد کشاورزی با کشاورزان و باغداران گراش

دوشنبه شب به دعوت مدیریت جهاد کشاورزی، باغداران و کشاورزان شهر برای انعکاس مشکلات و هماهنگی بیشتر با این اداره در حسینیه چهارده معصوم حاضر شدند. در این جلسه فریدون اسدی به معرفی برنامه‌های اخیر این اداره پرداخت و از باغداران و کشاورزان خواست برای دستیابی به محصولاتی با کیفیت بالاتر در برنامه‌های آموزشی این اداره شرکت کنند. اسدی گفت: تعاونی تولید از یک ماه قبل شروع به فعالیت کرده و باغداران و کشاورزان می‌توانند به جای مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرهای اطراف از این مرکز و این تعاونی استفاده کنند. مدیریت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از رسانه‌های شهر گلایه کرد که آنچنان که باید، تلاش‌های دامداران و کشاورزان شهر را منعکس نمی‌کنند. چنانچه بهترین تولیدات دامی و محصولات زراعی در این شهرستان تولید می‌شود به طوری که گراش، بسیاری اقلام مورد نیاز شهرهای همجوار را هم تامین می‌کند.

این چندمین جلسه جهاد کشاورزی با کشاورزان و دامداران در طول سال بود. بیست و پنج نفر از فعالان حوزه کشاورزی شهر در این جلسه حضور داشتند که در ادامه این جلسه به بیان مشکلات موجود نظیر گرانی برق و گازوئیل پرداختند که اسدی هم آن را تایید کرد و گفت: این مشکلات به مسئولین استان منعکس شده و برنامه‌هایی هم در جهت حل این مشکلات پیشنهاد شده که باید منتظر نتیجه آنها بود. این مسئله وجود دارد که به خاطر این گرانی‌ها که در برخی موارد به ضرر دهی کشاورزان می‌انجامد، موجب دلسردی فعالان این بخش بشود. ولی خود کشاورزان هم با توجه به این مشکلات باید مدیریت تولید انجام دهند تا هزینه موجود کاهش پیدا کند. اسدی درباره مشکل تهیه گازوئیل گفت: از دو ماه گذشته کار تهیه سوخت گازوئیل کشاورزان انجام شده که کشاورزان می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

ستوده‌نیا رئیس بانک کشاورزی هم در این جلسه حاضر بود. از دیگر کارهای اخیر مدیریت جهاد کشاورزی گراش انجام بیمه محصولات دامی است که دامداران با مراجعه به این مدیریت و یا بانک کشاورزی برای بیمه محصولات و دام خود اقدام کنند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top