بستن

خیابانی در قطر به نام «شیخ احمد»

هفت‌برکه: سفیر ایران در قطر از نامگذاری خیابانی در سوق واقف دوحه به نام شیخ احمد انصاری خبر داد.

به گزارش هفت‌برکه حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر ۱۹ دی‌ماه در اینستاگرام خود از این نامگذاری خبر داد و نوشت این نامگذاری به پیش‌نهاد غلامحسین عابد بوده است. 

سفیر ایران در اینستاگرام نوشته است : «نامگذاری خیابانی در سوق واقف به نام مرحوم شیخ احمد انصاری اقدام ارزشمندی از سوی بزرگان قطر است. نام مرحوم انصاری البته قبل از اینجا در سوق واقف در دوحه در دل مردمان بسیاری به نیکی حک شده است. وقتی ذکر خیر او و سنت حسنه و سیره نیکوی او را می شنوم یاد متقین وصف شده درخطبه همام یا متقین توسط امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می‌افتم. همه مردمی که او را می‌شناسند اعم از ایرانی و قطری از او به نیکی تعریف می‌کنند و هنوز بعد از سالها که از رحلت او می‌گذرد، ایشان را چون جان دوست دارند. کمک‌های او البته منحصر به مردم در دوحه و قطر نبوده و تا برخی روستاهای کشورمان ادامه دارد. خیرات و مبرات او چونان صدقه جاریه ادامه دارد. طوبی له و حسن مآب… از جناب عابد عزیز هم بابت این پیشنهاد سپاسگزارم.»

شیخ احمد انصاری شناخته شده‌ترین خیر گراشی است که بسیاری از فعالیت‌های او به دلیل مخالف شخص خودش عمومی نشده است. بیمارستان گراش، مجموعه علوم پزشکی گراش، حسینیه اعظم گراش و موقوفات آن، مسجد فاطمه زهرای شیراز، حسینیه اعظم برازجان و همیاری در ساخت شبستان و حوزه علمیه جمکران بخشی از فعالیت‌های خیریه اوست. (خبر در هفت‌برکه)

شیخ احمد ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ در شیراز درگذشت. با وجود درخواست و اصرار مردم گراش در نهایت با تصمیم خانواده در قطر به خاک سپرده شد. بلوار روبه‌روی بیمارستان گراش به نام شیخ احمد انصاری نامگذاری شده است. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top