بستن

سه اثر تاریخی گراش در فهرست آثار ملی ثبت شد

سه اثر از هشت اثر تاریخی تازه ثبت‌شده در فهرست آثار ملی متعلق به شهرستان گراش است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به خبرنگار واحد مرکزی خبر  گفت : در همایش سراسری ثبت آثار تاریخی کشور که در حاشیه جشنواره صدای ملی عشایر در تهران برگزار شد استان فارس موفق به ثبت ۸ پرونده پیشنهادی خود در این فهرست شد.

خانه شهیدان عظیمی از آثار ارزشمند شهرستان گراش متعلق به دوره تاریخی پهلوی، حمام دهباشی گراش از دوران قاجاری و  تل خندق ماخرد واقع در روستای خلیلی گراش مربوط به دوران ساسانی تا قرون میانه اسلامی آثار ثبت شده شهرستان گراش هستند.

تل جنگی ۲ شهرستان مرودشت مربوط به دوره هخامنشی، بقایای قلعه بی بی قز در شهرستان سپیدان متعلق به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی، تل تاریخی دومنه شهرستان فسا مربوط به هزار تا ۶۰۰ قبل از میلاد، تل تاریخی آقا جمالی فسا مربوط به دوران ساسانی و قرون اولیه اسلامی،محوطه تاریخی دارکان فسا از دوران ساسانی و قرون اولیه اسلامی پنج اثر دیگر استان فارسی می باشند که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

فریدون فعالی با بیان اینکه با ثبت این آثار تعداد اثرهای تاریخی ثبت شده فارس در فهرست آثار ملی ایران به ۲۸۵۴ اثر می رسد افزود فارس همچنان رتبه نخست کشور در ثبت آثار تاریخی را دار است.

گریشنا در روزها آینده اخباری در مورد روند ثبت این آثار منتشر می‌کند.

 

 

 

عکاس پایگاه خبری هفت‌برکه گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top