بستن

جوابیه دفتر جعفرپور به مهرابی

گریشنا: بخشی از مطلب ده نکته برای انتخابات حساس شورای شهر  نوشته دکتر امیرحمزه مهرابی حاوی برخی اتهامات به دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و همراهان او در گراش بود. این مساله واکنش دفتر نماینده مردم در شهرستان گراش را در پی داشت. جوابیه زیر با امضای خلیل غلامی مسئول دفتر ارتباطات مردمی دکتر جعفرپور مستقر در گراش برای گریشنا ارسال شده است که متن کامل آن را می‌خوانید.

دفتر نماینده از نویسنده خواسته است که مدارک گفته شده در مورد مکاتبات جعفرپور در ضدیت با گراش منتشر کند و در صورت عدم اثبات ادعاها از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.

بسمه تعالی

سردبیر محترم سایت گریشنا

با سلام و احترام، در پی درج مطلبی که در یادداشت مورخ ۲۳ فروردین ۹۲ در وب سایت گریشنا، زیر عنوان «ده نکته برای انتخابات شورای شهر» انتشار یافته و در آن علاوه بر نشر اکاذیب و تهمت‌های اثبات نشده به نماینده محترم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، جمعی از نیروهای دلسوز و متعهد گراش نیز مورد توهین قرار گرفته‌اند، نکات زیر برای درج در گریشنا ارسال می‌گردد که لازم است برابر مقررات موجود، بدون هیچ گونه دخل و تصرف برای اطلاع بینندگان محترم سایت انتشار یابد:

۱. انتخابات شورای شهر و روستا در ۲۴ خرداد، نمادی از مردم‌سالاری دینی است که لازم است در فضایی خالی از تنش و فتنه‌انگیزی و با مشارکت حداکثری مردم انجام گیرد. ظاهرا در برخی مناطق گروه‌هایی وجود دارند که بقای خود را در محیط پرتشنج امکان‌پذیر دانسته و دستیابی به منافع خود را در سایه دامن زدن به التهابات اجتماعی میسر می‌بینند. در مطلب منتشر شده مذکور نیز این رویکرد پیگیری شده و نویسنده کوشیده با ایراد اتهام به نماینده مردم و توهین به بخش‌هایی از مردم شریق و ولایی گراش، فضای انتخابات را در شهر گراش ملتهب نموده و با تحریک احساسات ناسیونالیستی، نتیجه انتخابات را به به نفع گروه خود مصادره نماید.

حال آن که نتایج رای‌گیری شهر گراش در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان داد این گروه در اقلیت قرار داشته و اکثریت مردم گراش به هیچ عنوان رغبتی به تندروی‌ها و افراطی‌گری‌های این جماعت ندارند.

نویسنده با توهین به مخالفین خود در گراش آن‌ها را «خودباخته و بزدل»  نامیده است! اما به واقع جرم این گروه که اتفاقا توسط اکثریت مردم و روحانیت اصیل گراش مورد حمایت و تایید قرار گرفتند چه بود به جز تن ندادن به ائتلاف با نماینده‌ای بیرون از شهرستان گراش؟

وجدان‌های بیدار قضاوت نمایند که آیا این اقلیت تندرو خودباخته بوده‌اند یا اکثریت متین مردم گراش؟ عموم مردم که بر شرافت گراشی خود پای فشرده و به نامزد بومی رای دادند خودباخته و بزدل هستند یا آنان که به نفع نامزد غیر گراشی از هیچ فشار و تهدیدی برای از صحنه بیرون کردن نامزد بومی کوتاهی نکردند؟ فاعتبرو یا اولی الابصار.

۲. در خصوص اتهام به نماینده مردم مبنی بر این که ایشان «درصد پایمال کردن حقوق و منافع سایر شهرها به خصوص گراش می‌باشد» چند نکته قابل توجه است:

الف. چه کسی به نویسنده این وکالت را داده که طلبکارانه نه تنها از سوی مردم گراش بلکه از طرف سایر شهرها سخن بگوید؟ وی حتی از سوی مردم گراش نیز چنین نمایندگی ندارد چه رسد به سایر شهرهای حوزه انتخابیه. بنابراین لازم است حد خود نگه دارد و پا از گلیم فراتر ننهد.

ب. نماینده مردم در مجلس، خود را نماینده هر سه شهرستان می‌داند و با وجود تمام کمبودها و دشواری‌هایی که سال گذشته در کشور وجود داشته و همگان بر آن آگاهند، در تلاش برای رفع نیازهای سه شهرستان از جمله گراش در حد مقدوات موجود کشور می‌باشد. به عقیده نماینده بالاترین خدمتی که در شرایط فعلی می‌توان برای گراش انجام داد «استقرار ادارت» و «استقلال ادارات» می‌باشد و تا گراش به صورت واقع نه روی کاغذ به شهرستان تبدیل شود و در این مسیر مکاتبات و جلسات متعدد پیگیری را انجام داده که تنها یک نمونه از آن‌ها برای آگاهی شهروندان شریف گراش منتشر می‌شود و این تلاش کماکان ادامه دارد.

قابل ذکر است که این تلاش‌های نماینده برای شهرستان گراش تنها به دلیل جهت‌گیری عزتمندانه اکثریت مردم ولاییی گراش و تدبیر نامزد گراشی و تیم همراه وی امکان‌پذیر شده و لذا اقلیت تندرو و تشنج‌آفرین در گراش باید خود را وامدار آن‌ها و رهین منت اکثریت مردم گراش بدانند که به دعوت‌شان جواب منفی داده و دست رد به سینه آنان زدند. این گروه حق ندارد خود را قیم مردم دانسته و بر خلاف نظر عموم مردم که خواهان تلاش برای رفع کاستی‌های گراش و کلیت حوزه انتخابیه است، بر طبل تشنج و التهاب در داخل گراش بکوبد و یا در صدد تفرقه‌افکنی بین شهر گراش و شهرهای همجوار باشند.

۳. با توجه به ادعای کذب مبنی بر این که مکاتباتی از نماینده در اختیار دارد که از ضدیت وی با منافع گراش حکایت دارد، دفتر نماینده مصراً خواهان انتشار این مکاتبات برای اطلاع مردم شریف گراش می‌باشد که سیه‌روی شود هر که در او غش باشد. چنانچه این مکاتبات منتشر نگردد بهترین دلیل بر دروغگویی نویسنده بوده و دفتر نماینده در گراش به دلیل افترا و تشویش اذهان عمومی حق خود برای پیگیری را محفوظ می‌دارد.

۴. از آنجایی که ثابت شده سیاست صبر و مدارا با این اقلیت تندرو، حاصلی جز لطمه به منافع مردم شریف و ولایی گراش ندارد و بنابراین تعهدی که نمایندگان برای حفظ منافع حوزه انتخابیه خود دارند، از این ئس در قبال اقدامات خلاف و تشنج‌آفرینی‌های این گروه سکوت نخواهد شد و هرگونه التهاب‌آفرینی و قانون‌شکنی از طریق مجاری قانونی و مسئول پیگیری می‌گردد.

دفتر نماینده در شهرستان گراش

پیوست: پیگیری جعفرپور برای اداره ثبت اسناد و املاک گراش

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

24 نظر

  1. جناب آقای غلامی -اگر شما یک نمونه اقدام منتج به نتیجه این نماینده محترم شما -برای گراش داشتی رو کن .این که یه نفر یه نامه بنویسه شما میگی اقدام عملی -اقای محترم شما چه جور از اینا دفاع میکنی -من یه مطلبی رو که با گوش خودم شنیدم برات میگم تا شاید چشمات باز بشه -یه روز با اتوبوس لار میرفتم شیراز اقایونی که بعد فهمیدم از افراد مرتبط با بانک ملی لار هستن باهم صحبت میکردن میگفتن هر جور شده این اقای *که مدیر ملی مرگزی گراشه و لاری نیست باید بره ویکی از بچه های خودمون (لار )بزاریم سر جاش -میدونی برای چی اخه اونا نگاهشون سلطه طلبانه است بخصوص در مورد گراش و از هیچ اقدامی برای ادامه این کار ابایی ندارند و استثنا هم در میان انها نیست چگونه شما چمهایتا ن را بسته و حمایت میکنید .

  2. با سلام
    از اینکه جوابیه دفتر نماینده محترم لارستان بدون هیچ گونه کم و کاستی در این سایت درج شده جای بسی تشکر دارد، همانگونه که انتظار بر این بود که اتهامات! مطروحه از طرف دکتر مهرابی نیز بدون هرگونه کاستی در سایت درج میشد که نشد.
    ولی قبل از هرگونه اقدامی باید از دکتر غلامی هم پرسید با فرض بر اینکه اتهامات دکتر مهرابی بی اساس باشد، آیا شما در تاریخ روابط لار با شهرهای اطرافش مخصوصا گراش، سندی دارید که ذینفع فقط غیر لاری باشد و کفه ترازو به نفع آنان نباشد.
    شما از دکتر مهرابی اسناد این یکی دوسال اخیر را مطالبه میکنید ولی ما محدودیت تاریخی برای شما قائل نمیشویم.
    از غیرت گراشی خود کمال استفاده نموده و حداقل یک سند رو رونمایی کنید!
    فاعتبرو یا اولی الابصار!!!!!!

  3. آقای غلامی اولا لطف کنید خودتان بعنوان مسوول دفتر پاسخ دهید نه آقای ن پاسخ دهند. البته فرقی هم نداره چون ایشون هم برای مردم شناخته شده است.
    بعد دوستان شما خودشان الان دیگه اذعان دارند که چه اشتباه بزرگی کردند.
    (…)
    اقای فرودسی هم مثل اینکه مطمن شد اقبالی در شورا مثل دوره اول نداره . ولی خوب میشه ایشون می اومد تو صحنه تا به تمام شبهات پاسخ داده میشد ( که مردم به گراشی رای دادند نه فردوسی). و باز شب می ماند و تاریکی……..

  4. در این مواقع است که انسان باید حواسش باشد تا دوست را از دشمن بشناسد
    گریشنا، شما به کدام سو یید؟
    رسانه های شهرمان که لحنشان نرم خویی با دشمنان و تند خویی با دوستان است….از برخی مردم عجب نتوان کرد

    انشاالله که جناب دکتر مهرابی، با این همه تهمت ها همچنان همراه و همپای گراش و گراشی برای پیشرفت شهرمان خواهند ماند.

    تکلیف دکتر جعفرپور هم که مشخص است، به همان راه کشفی ها و …. عمل خواهند نمود.

  5. اقای غلامی بزارین قضیه محدوه و اسقرار ادارات معلوم بشه بعد خودتو رو برا نماینده سینه سپر کن..
    اقای غلامی به نماینده عزیزت بگو پس چی شد انین دیجیتال کی هی شعارشو میدادی؟؟

  6. من و برخی از مردم نه طرف این جناح هستیم و نه طرف اون جناح ، گر چه گاهی اوقات مجبوریم بین بد و بد تر یکی را انتخاب کنیم ولی در کل هیچ کدام را به طور کامل قبول نداریم
    کار این جناح اشتباه بود که تو نماز جمعه بر سر جعفر پور فریاد زدند و به لاری ها توهین کردند ، مگه جعفر پور نیامده بود که مشکلات مردم رو بشنود و حل کند؟ خوب آیا با داد و فریاد کشیدن و توهین کردن به نماینده ، جناب نماینده مشکلی را حل خواهد کرد؟؟
    و وقتی شما به قولی که داده اید عمل نمی کنید چطور از نماینده انتظار دارید که به قول هایش عمل کند؟

    همچنین کار اون یکی جناح هم اشتباست ، این همه تعریف و تمجید های الکی از نماینده چه فایده ای داره؟

    شما دو جناح تا کی می خواهید افراط و تفریط کنید؟ تا کی می خواهید به بحث های ناساگ و بلئلز ، غیرت مند بودن به کاندید خوذی و…. ادامه بدین؟

    1. دقیقا
      تمامم حرف ها و نظرات صحیح است
      مخصوصا اقای اسدی
      اما اقای مهرابی قبل از این ها کجا بودید!!!!!!!!
      در ضمن هیچ شخصی و هیچ گروهی قیم گراش نیست
      تو این مسجد میری حرف میزنی از پشت سر می کوبند رو دوشت{اینجا مسجد ما هست تو اینجا چی می خوای}اون یکی میری اصلا اجازه نمی دن صحبت کنی
      تو رو خدا دست بردارید بزارید گراش ارامش داشته یاشه

    2. کاملا با شما هم عقیده ام
      متاسفانه مشخص نیست چگونه و با چه حکمی عده ایی به عنوان گاد فادر شهر، در همه امور دخالت میکنند، فقط در شهر ماست که گفتگو معنی نداره، نظر اکثریت معنا نداره،

  7. من هم با آقای اسدی موافقم.اما چاره ای نیست.چند نفر در گراش هستند که جز تفرقه چیز دیگه ای بلد نیستن.من به نمایندگی چند نفر اینجا اعلام می کنم که این تفرقه درست نیست.ما تمام نمایندگان این منطقه را دوست داریم و باید با سیاست های دیگه ای وارد شد.افراط و تفریط درست نیست.

  8. بد بینی موجود به نماینده لاری کاملا طبیعیه اونم به خاطر سابقه و عملکرد نمایندگان لاری سابق …ولی اینکه به نماینده فعلی علیرغم اصرار ایشان به تغییر رویه بدون دادن فرصت کافی بدبین باشیم هم درست نیست…ما مجبور نیستیم اقای جعفر پور رو دوست داشته باشیم یا ازش خوشمون بیاد ولی مجبوریم بهش به عنوان نماینده لارستان گراش و خنج احترام بزاریم و مشکلاتمون رو تا جایی که به ایشون مربوطه از این کانال پیگیری کنیم ..خواه نتیجه ای داشته باشه و خواه نداشته باشه..

    1. آقا مهدی، با عرض تاسف باید بگم حرف شما چون کاملا منطقیست ما گراشیها نمیتوانیم بشنویم. حتما باید حرفهایتان تحریک آمیز و کمی تا قسمتی با توپیدن به این و آن باشد تا موثر باشد.

      به امید روزی که بتونیم اختلاف نظراتمون رو با گفتگو حل کنیم نه با توهین و افترا
      موفق باشید

  9. تا اونجایی که ما یادمونه، فعلا همه چی به ضرر ما بوده، اما اینبار رو باید ببینیم چی میشه، خدا داند و بس.
    اینجا جوجه رو آخر پاییز نمی‌شمارن، از پاییز که رد شد، همه چی که تموم شد، اونوقت شرو میکنن به شمارش.

  10. بنام خدا
    با سلام، امیدوارم خداوند بصیرت و آگاهی بما عنایت فرماید تا یتوانیم تا حدودی از پی آمدهای کارهائی که انجام می دهیم پیش بینی کنیم.
    ۱- در نوشته های استاد عزیزم جناب آقای دکتر مهرابی جز دعوت به “اتحاد و همدلی” چیزی دیگر بچشم نمی خورد. ما دغدغه گراش داریم و آرزوی داشتن “گراشی آباد، آزاد، و مستقل” که بتوانیم نه تنها خوشبختی خودمان بلکه خوشیختی نسل های آینده نیز بیمه کنیم. برای ما دال (د) و زال (ذ) هیچ فرقی ندارد.
    ۲- درست است که ما به آقای فردوسی (یک گراشی) رای دادیم، هر رای ما امانتی بود که به او سپردیم تا بخوبی از آنها مراقبت کند، اما متاسفانه ایشان و گروه همراه شرط امانتداری را بجای نیاوردندو تقدیم لاری ها کردند. خواهش می کنم که مشروعیت و اعتبار خود وکارهای که انجام میدهید به رای دهند گان نسبت ندهید. شاید فقط همان چند نفر ی که اطرافتان است و هر تصمیمی که می گیرید تائید می کنند بقیه از کارتان ناراضی اند و لی بخاطر اتحاد و جلو گیری از اختلاف و شکاف بیشتر سکوت کرده اند.
    ۳- آقای جعفر پور یک لاری است، فکر نمی کنم لاری ها رفته اند تهران و شخصی را که در خیابان پرسه می زده آورده اند و نماینده اش کرده اند. دفتر ایشان باید فعالیت های ۳۰ سال گذشته ایشان بر رسی کند و بمردم خوب و مهربان گراش عزیز و منطقه اطلاع دهند (مثلا در جدا کردن اوز و بیرم از گراش و…..) چه نقشی داشته اند. ما در صد سال گذشته دست اتحاد و برادری به لاریها دادیم و نتیجه اش را هم دیدیم (از حمله نظامی گرفته تا اشغال سر زمین های گراش و….). باید خیلی مواظب بود که خدای ناکرده در آینده پشیمان نشوید. “سلام لاری بی طمع نیست”.
    ۴- گراش دارای پتانسیل هائی است که هیچ جای دیگر ندارد از اینرو است که سعی شده و می شود تا بهر نحوی شده این شهرستان را در نظر همه بد جلوه دهند (عقب نگهداشتن، ایجاد فساد، ناامنی و……..). نفاق، دو دستگی، تفرقه دارد اتحاد گراش و گراشی را نابود می کند، مطمئن باشید دشمن از این کش مکش ها بیشترین سود را خواهد برد.
    ۵- من هم از همشهریان عزیزم خاضعانه تقاضا می کنم که بنشینند و با خلوص نیت بدون در نظر گرفتن مسائل و منافع شخصی، کبر، غرور، و …همچنانکه در روز عاشورا با اتحاد، همدلی وعاشقانه برای امام حسین (ع) سینه می زنیم امروز نیز برای گراش مظلوم سینه بزنیم. امیدوارم لیست مشترکی داده که موجب رضای خدا و بندگان خداباشد، چنانچه به توافق نرسید در آینده نیز برای معرفی نماینده مجلس با مشکل مواجه خواهید شد.

    1. بخدا عصر عصر جهانی شدن
      همه دارن از دهکده جهانی شدن صحبت میکنن ما کجا موندیم
      این مال گراشه اونجا ماله لاره
      خوب اخرش چی ……
      واقعا خیلی خیلی متاسفم…..
      ادم نمیدونه چی لقبی به این جماعت بده…….

  11. چرا نظرات رو گزینشی درج میکنید؟من دو بار نظر دادم ولی هیچکدومش رو درج نکردین. به قول آقای خواجه پور هیچکدومش هم له یا علیه کسی نبود. پس چرا درج نشششششده؟؟؟؟؟؟؟

  12. کجای این دنیا جا موندید نمیدونم
    حالا جالبشی اینجاست که هردو جناح که خیلی هم به نظر خودشون کیف میکنن که تو یکی از این گروها هستن
    از مسجدی هستن که به نام مهدیست
    یکی مسجد صاحب الزمانه
    یکی مسجد ولی عصر
    خودتون به این دو اسم یه نگاهی بکنین
    خودتون شرم کنین واقعا که خیلی زشته واستون

  13.  با سلام و تشکر از متن کامل اقای دکتر امیر حمزه محرابی در مورد انتخابات و با تشکر از ایشان ا ما عزیزان من فعلا اتش بس اعلام کنیم تا انخابات به فرموده رهبر انقلاب در کمال ارامش انجام شود با تشکر

  14. با سلام
    […]
    یادتون بیاد بنده سه ماه پیش بر سر این محدوده در وب سایت های گفتمان در منطقه عرض شد که اهالی شهر مواظب این زیرسازی های محدوده باشید
    ما تمام هم و غم مان بر سر محدوده ست وادارات
    تا آخر ایستاده ایم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 نظر
scroll to top