بستن

رد صلاحیت زودهنگام و قابل پیش بینی حسن وقارفرد

حسن وقارفرد برای نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گفته محمد ناصری، از نزدیکان دکتر وقارفرد، او «حسب تکلیف» برای انتخابات ثبت نام کرده است.

در گفتگو با خبرنگار گریشنا، دکتر وقارفرد با تایید این خبر گفت: «من روز دوم [هجدهم اردیبهشت] ثبت نام کرده بودم؛ ولی صبر کردم که تا دیشب تکلیف کسان دیگر هم مشخص شود تا ببینم چه کسانی می آیند و چه کسانی نمی آیند و بعد اعلام کنم.»

وقارفرد به گفته خودش برنامه قوی و مدونی از قبل دارد، و حتی افراد کابینه اش را هم مشخص کرده است. او در بهمن ماه ۹۱ نامه ای با عنوان «اگر رییس جمهور بودم» برای مقام معظم رهبری فرستاده است و برنامه های سیاسی، اقتصادی، ورزش و علمی اش را در آن توضیح داده است، و اظهار می کند: «تا جایی که اطلاع دارم این نامه به عرض مبارک ایشان هم رسیده است و اگر کامل نخوانده باشند، بخش هایی از آن را مطالعه فرموده اند.» او می گوید داستان تصمیم اش برای رییس جمهور شدن به سالها قبل، یعنی سال اول دبیرستان اش می رسد، وقتی که یکی از دبیران اش به دانش آموزان توصیه کرده که «هدف تان را بلند بگیرید.»

وقارفرد دولت اش را «دولت قانون مدار و قانون محور» می نامد، و می گوید احتمال رد صلاحیت شدن اش به خاطر برنامه ها و ایده های خوبی که دارد کم است: «با دلایلی که دارم آنها را مجاب می کنم. کشور نیازمند ایده های جدید است.»

با این حال، او تمایل دارد که در انتخابات شورای شهر نیز فعال باشد، و اظهار می کند: «حتما از برخی ها حمایت می کنم، و امیدوارم به لیست مشترکی برسیم که مردم بتوانند انتخاب درست و اصلحی داشته باشند.»

به نوشته خبرگزاری ایسنا، در مجموع ۶۸۶ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که ۳۷ نفر از آنها جزو چهره های شاخص هستند.

خبرنگاری مهر نیز به نقل از وزیر کشور با اشاره به فرایند بعد از پایان ثبت نام داوطلبان نوشت: با پیان یافتن مهلت ثبت کار بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت ۵ روز شروع می شود که این ۵ روز با صلاحدید شورای نگهبان قابل تمدید است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. من دانش آموز مدرسه شاهد هستم بارها پدرم از من خواست که ثبت نام ریاست جمهوری کنم فکر می کردم شوخی می کند از معلم علوم اجتماعی که سراغ گرفتم گفت که ثبت نام ریایت جمهوری نیاز به سن و مدرک ندارد فقط ۱۲عکس می خواهد و فتوکپی شناسنامه حال پشیمانم چون هم معروف می شدم و هم معلم وپدرم را خوشحال کرده بودم

  2. بنام خدا:
    معمولا در بر رسی صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری، افراد احراز صلاحیت می شوند نه رد صلاحیت. هنوز به من اطلاعی داده نشده است، شما از کجا می دانید؟. این عنوان بیشتر بیک شیطنت رسانه ای می ماند تا اطلاع رسانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top