بستن

گراشی ها به کدام کاندیدای ریاست جمهوری را ی می دهند

گریشنا: یازدهمین دوره‌ی انتخاب رییس جمهور در ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد و از میان کاندیداها یک نفر به عنوان هفتمین رئیس جمهور بر کرسی ریاست اجرایی کشور تکیه خواهد زد.

گراشی‌ها در این هفت دوره در انتخاب رییس جمهور فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذرانده اند. گاه توانسته‌اند نبض جریان‌های سیاسی را به خوبی درک کنند و همگام با این جریانات طعم پیروزی را بچشند. گاه نیز نتوانسته‌اند تحلیل دقیقی از آن چه را در کلیت کشور می‌گذرد، دریافت کنند و بنابراین آرا آنان با آرای کلی کشور تناسبی نداشته است.

گاه به دلایل تضادها و درگیری های فکری منطقه‌ای بین دو شهر همجوار تصمیم خود را تغییر داده‌اند و نتوانسته‌اند خود را حامی دولت پیروز جلوه دهند. این حمایت‌های شهرهای بزرگ و کوچک  از کاندیداها به نو به‌ی خود می‌تواند، در چهار سال آینده فرصت‌های خمایت‌گرانه‌ی دولت را در پی داشته باشد، کما این که در دولت دوم احمدی نژاد مردم گراش به خوبی توانستند از فرصت استفاده کنند و گراش را شهرستان کنند.

در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ در حالی که جهت گیری کلی آرای کشور به سمت محمد خاتمی بود، گراش یکی از معدود شهرهایی بود که ناطق نوری اکثریت آرا را به دست آورد. در انتخابات ۱۳۸۰ محمد خاتمی همانند کل کشور در گراش نیز بیشترین آرا را به دست آورد. در سال ۱۳۸۴ که برای اولین‌بار انتخابات به دور دوم کشید در هر دو مرحله انتخابات آرای کشور تقریبا متناسب با آرای کشوری بود. هاشمی در دور اول و احمدی‌نژاد در دور دوم بیشترین آرا را به دست آوردند. در سال ۱۳۸۸ نیز احمدی‌نژاد با درصدی بالا در گراش رای آورد.

انتخابات امسال از نظر مشخص نبودن کاندیدای دارای بیشترین شانس شرایطی همانند سال ۱۳۸۴ دارد. از سوی دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری در زیر سایه انتخابات شورای شهر قرار گرفته و کمتر از سوی فعالین سیاسی و عامه مردم مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. با گذشت ده روز از آغاز تبلیغات انتخاباتی تاکنون از هشت نفر تنها ستاد محمدباقر قالیباف در گراش راه‌اندازی شده است.

آیا این بار گراشی‌ها درک صحیحی از آن چه در دیگر شهرها و کلیت کشور می‌گذرد پیدا کرده‌اند و با شم سیاسی خود درخواهند یافت که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد؟

به نظر شما این بار گراشی‌ها به کدام کاندیدا رای می‌دهند؟

 

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

70 نظر

        1. فقط دکتر عارف میتونه وضعیت کشور رو بهتر کنه…
          البته احتمال داره بین آقای روحانی و عارف یکیشون به نفع دیگری کنار بره همان طور که ممکن است بین آقایان ولایتی و حداد عادل و جلیلی ائتلاف صورت بگیره.
          امیدوارم هر کسی که رییس جمهور میشه بیشتر از این برای کشور دشمن تراشی نکنه. یک نتیجه ی کوچک از همین دشمن تراشی ها رو خودتون مشاهده می کنید که چقدر ایرانی ها رو از کشورهای حوزه خلیج فارس بیرون می کنند.

      1. با سلام.
        واقعا بعضی ها مثل شما […] که واقعیات را نمی بینند.اولا که جلیلی احمدی نژاد دوم نیست و جلیلی اول است. ثانیا اگر می دانستی جلیلی در زمانی که دانشجوی لیسانس بوده در وزارت خارجه پست داشته و اگر از روند اجرایی وزارت خارجه خبر داشتی آن وقت می فهمیدی که کار اجرایی یعنی چه؟ بهتر است به سایت جلیلی سر یزنی و فایل “گفتگوی دانشجویان درباره کار اجرایی جلیلی” را دانلود کنی تا بدانی که نمی دانی!!!!

        1. طرفداران جلیلی همان طرفداران احمدی نژاد هستند. رسایی، کوچک زاده ، الله کرم و…. همون هایی که احمدی نژادو سر کار آوردند.
          ضمنا من واقعیت ها رو بیشتر از شما مفهمم چون دانشجو ی دکتری دانشگاه تهرانم.
          یکی از علت های که بنده بعد فارغ التحصیلی دوست ندارم به گراش بیایم این عدم تفکر گراشی هاست و احساسی عمل کردن آنها.
          ضمنا برای خودتان متاسف باشید . بنده با مطالعه همه ی جوانب به این نتیجه رسیدم .

        2. شما ادبیات احمدی نژادی دارید هرکه مخالف شما صحبت کند نمی فهمد.
          لطفا با اسم واقعی کامنت بگذارید . تا بگوییم برای چه طرفدار جلیلی شده اید
          ادب مرد به از دولت اوست

        3. نمردیم ادب واقعی مرد را در مناظره اقتصادی دیدیم (اشاره به رفتارهایی از آقای عارف که می توانست بهتر باشد). اگر توهینی شده معذرت می خواهم اما درباره اینکه فرمودید دانشجوی دکتری هستید (بذارید دم کوزه آبش رو بخورید)، خیلی ها دکتر هستند و پشیزی نمی ارزند و کسانی بی سواد اما به معرفت و شعور که می شوند همان شهدا. در مورد اینکه گفتید طرفداران جلیلی همان طرفداران احمدی نژاد هستند، بله طرفدار هستند چون که احمدی نژاد تنها نماینده گفتمان انقلاب اسلامی بود (البته بود و منحرف شد)‌ و الان هم دکتر سعید جلیلی با پایی که در بهشت جا ماند، نماینده اصلی گفتمان اصلی انقلاب هستند.

        4. شما واقعا ادبیاتتان به اقای احمدی نژاد وجلیلی می خوره و مثل این اقایان به علم ودانشجو به دید بی ارزشی نگاه می کنید .
          اگه شما دارای شعور ومعرفت هستید ودارای بصیرت هستید آقا ما بی بصیرت مادرزادیم

        1. احمدی نژاد تا زمانی که اهل بود مورد تایید ما بود ولی زمانی که از خط رهبری و ولایت فقیه و حتی اسلام محمدی زاویه گرفت و به سمت اسلام آمریکایی همچون دولت های آقای خاتمی و هاشمی (ببخشید آیت الله هاشمی!!) دیگر به دل راه نیافت. البته طبق گفته مقام معظم رهبری باید همه جوانب را دید ایشان نقاط قوت بسیار زیادی داشتند حتی بیشتر از او دونفر اما نقاط ضعفش را نمی تواند تساهل نمود.

        2. ماشاالله آقای دکتر، خوشم اومد.
          واقعا متاسفم برای اونایی که دولت های آیت الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی را به نام اسلام آمریکایی می شناسند.
          برای اطلاع شما دوست عزیز که اسمت رو ننوشتی بگویم که اسلام واقعی در دولت های موسوی و هاشمی و خاتمی بوده نه دولت های نهم و دهم.

        3. آقای اسم واقعی لطفا مدرکتان را مبنی بر اینکه آیت الله بهجت چنین صحبتی داشته اند را ارایه کنید تا ما هم بدانیم ولی اگر مدرکی ندارید لطفا اینقدر شایعه پراکنی نکنید و این خزحولات را تحویل مردم ندهید.
          خوب است کمی هم خدا ترس باشید و به فکر جواب روز قیامت باشید.
          واقعا متاسفم.

    1. واقعا اسلام واقعی!!!!!!!!!! اسلام واقعی تا حدی که آیت الله بهجت با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رییس جمهور گفتند: ظهور به تاخیر افتاد.
      برید صحبت های رهبری رو تو این بازه زمانی از هاشمی تا خاتمی رو بخونید تا بدونید که نمی دونید.

      1. مردان جلیلی
        وحید جلیلی؛ از جشنواره عمار تا رای به احمدی‌نژاد
        برادر موتورسوار آقای کاندیدا، از سردبیری ماهنامه «سوره» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تا راه‌اندازی جشنواره فیلم عمار و جشنواره موسیقی ضدآمریکایی طبس. وحید جلیلی تقریبا به همه دولت‌های پیشین انتقاد دارد، از دولت سازندگی تا دولت اصلاحات و حالا دولت احمدی‌نژاد.

        آنچنان که به تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرده او و برادرش سال ۸۴ به احمدی‌نژاد رای نداده‌اند. البته سعید جلیلی دوشنبه پیش این خبر را تکذیب کرد. وحید پیش‌ از این در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به سوالی که از او می‌پرسد: «چطور بین هاشمی و احمدی‌نژاد به احمدی‌نژاد رای دادید؟» می‌گوید: «سوال ندارد.»

        و بعد می‌گوید که مطمئنا شعارهای احمدی‌نژاد به شعارهای طیف او نزدیک است. وحید جلیلی حتی در نقد به عملکرد فرهنگی دولت، اول عملکرد دولت‌های پیش از او را در نظر می‌گیرد که با این روش، تیر نقد دوباره کمانه می‌کند به دولت‌های قبل. او می‌گوید: «وقتی دور دوم به احمدی‌نژاد رای دادند یعنی آقای احمدی‌نژاد، ما ضعف‌های تو را می‌دانیم، اما با این همه تو را ترجیح دادیم به گزینه لیبرال سرمایه‌داری. بنابراین باید تحمل کنیم.» وحید جلیلی متولد ۱۳۵۲ کوی طلاب مشهد است.

        کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد است و سردبیر روزنامه ابرار، مجلات سوره، راه و مسوول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوده است. وحید نیز مانند برادرش سعید دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق(ع) است. اواخر سال ۸۵ به دلیل اختلاف با شیوه مدیریت وقت حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی (حسن بنیانیان و حجت‌الاسلام خاموشی) از سوره اخراج شدند. دلیل اصلی اخراج، سرمقاله‌ای بود که جلیلی با عنوان «انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی!» نوشته بود، پس از این اخراج، وی و همکاران اخراج‌شده‌اش، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

        علی باقری؛ از معاونت و مذاکره تا نمایندگی کاندیدا
        علی باقری‌کنی (متولد ۱۳۴۶)، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق(ع)، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران در دوره سعید جلیلی است.
        او اکنون رییس ستاد انتخاباتی و تبلیغات سعید جلیلی است و پیش از دورهم‌آمدن دیگر هواداران جلیلی، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به ستاد او را برعهده گرفت؛ از گرداندن گردونه نوبت‌ برنامه‌های تلویزیونی تا مناظره با نماینده کاندیدای رقیب و حضور در برنامه تلویزیونی او.
        او فرزند آیت‌الله محمدباقر باقری‌کنی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و برادرزاده محمدرضا مهدوی‌کنی است. او نیز اقتصاد خوانده است اما بیشترین دوره کاری‌اش را در وزارت امورخارجه و در شورایعالی امنیت زیر دست سعید جلیلی بوده است.

        حسین الله‌کرم؛ از «انصار حزب‌ا…» تا رایزن نظامی در بالکان
        حسین الله‌کرم، عضو پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انصار حزب‌الله، بیشتر با مخالفت‌هایش با سیاست‌های اصلاح‌طلبان دولت سیدمحمد خاتمی شناخته می‌شود. الله‌کرم در دهه ۸۰ مدتی را به‌عنوان وابسته نظامی سفارت ایران در بالکان سپری کرد. او در انتخابات گذشته تلاش فراوانی برای مطرح‌کردن و زمینه‌سازی پیروزی احمدی‌نژاد انجام داد و در سال‌های اخیر برخوردهایی نیز با برخی چهره‌های وابسته به جناح اصولگرا داشت. حسین الله‌کرم، فرزند کفاشی درویش به نام شوق علی‌شاه نجار است و از رزمندگان سابق دفاع مقدس است. او سال ۱۳۷۰ به همراه دیگر دوستانش، اقدام به تاسیس«انصار حزب‌الله» کردند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این گروه مقابله با تجمعات مختلف اصلاح‌طلبان بود. برخی از همراهان الله‌کرم معتقدند که دولت احمدی‌نژاد با گماردن او به پست وابسته نظامی سفارت ایران در بالکان به‌گونه‌ای خواستند او را از جنجال‌آفرینی در کشور دور کنند.

        قزوه؛ شاعر ارزشی
        علیرضا قزوه با دفتر شعر «مولا ویلا نداشت» تبدیل به یک چهره ادبی در میان نیروهای «ارزشی» شد. او متولد گرمسار است و بیشتر شعرهایش فضایی مذهبی دارد. قزوه که در جلسات شعرخوانی رسمی از نفوذ بالایی برخوردار است، برای بسیاری از اتفاقات سیاسی روز، ازجمله علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، رویدادهای بحرین، انقلاب مصر و جنبش وال‌استریت شعر سروده است. قزوه در ابتدا جزو حامیان دولت احمدی‌نژاد بود اما به‌تازگی به صف منتقدان پیوسته است. آخرین اظهارنظر سیاسی قزوه مطلبی بود که در آن به اعطای نشان دولتی به مشایی از سوی احمدی‌نژاد پرداخت و نوشت: «رای اعتماد به بهار در دست من و تو نیست. بهار نیازی به نشان دولتی درجه یک ندارد. بهار سرش کلاه نمی‌رود. فقط تماشا می‌کند و می‌خندد به سیاه‌بازی حاجی‌فیروزهایی که برای هم دست می‌زنند.»

        حمید رسایی؛ مدافع احمدی‌نژاد مخالف هاشمی
        حمید رسایی، متولد ۱۳۴۷ تهران، روحانی اصولگرا، نماینده پرسروصدای تهران در مجلس هشتم و نهم، حامی جدی احمدی‌نژاد در دوره دوم ریاست‌جمهوری. نطق تند او در مجلس علیه آیت‌الله هاشمی و پسرش موجب شد دادستان تهران در بیانیه‌ای علیه وی اعلان جرم کند. اگرچه رسایی جزو گروه تشکیل‌دهنده جبهه پایداری بود اما چندی پیش از این جبهه جدا شدند که گفته شد امضای نامه حمایت از مرتضوی از سوی تعدادی از اعضای شاخص این تشکل در مجلس علت این خروج بوده است. به نوشته سایت او ازجمله اقدامات موثر رسایی در دوره مدیریت بر اداره ارشاد قم، راه‌اندازی و مدیریت جشنواره فرهنگی و هنری طلیعه ظهور در ۱۶ رشته فرهنگی و هنری بود که در دکترین بین‌المللی مهدویت نشان تقدیر گرفت.

        کوچک‌زاده؛ مردی جنجالی در مجلس
        مهدی کوچک‌زاده عضو جنجالی مجلس هشتم و نهم و نماینده‌ای که با لاریجانی به‌عنوان رییس مجلس درگیری لفظی داشت. برخلاف مجلس هفتم که کوچک‌زاده تقریبا دوران آرامی را سپری کرد، مجلس هشتم آکنده از مشاجرات کلامی وی با برخی از نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری بود. او عضو خارج‌شده از جبهه پایداری است که دلیلش امضای نامه حمایت از سعید مرتضوی بود. کوچک‌زاده از پرشورترین هواداران دولت احمدی‌نژاد در مجلس و از مخالفان سرسخت اصلاح‌طلبان است.

        آقا تهرانی؛ استاد اخلاق دولت
        مهم‌ترین معرفه «مرتضی آقاتهرانی»، استاد اخلاق دولت محمود احمدی‌نژاد است. او نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم و امام‌جمعه و سرپرست موسسه اسلامی نیویورک است. آقا تهرانی تحصیل‌کرده مدرسه حقانی و از شاگردان نزدیک مصباح یزدی است. اکنون عضو هیات علمی و مسوول تربیت مربی موسسه آموزشی – پژوهشی امام خمینی است. آقاتهرانی که به گفته خودش زمانی که استاد اخلاق دولت دهم بود، گرین‌کارت آمریکا داشته است، بیش از ۹ سال در آمریکا و کانادا زندگی کرده است. همان زمان رامین مهمانپرست، سخنگوی وقت وزارت خارجه گفت: «گرین‌کارت تابعیت محسوب شده و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه تخلف و جرم است و ما به‌هیچ‌وجه تابعیت دوگانه را نمی‌پذیریم.» مرتضی آقاتهرانی مدتی در مقابل این مسایل سکوت کرد، اما اخیرا گفت: «حضرت آیت‌الله مصباح گفتند بین اصولگراها، جبهه پایداری‌ها را درست‌تر می‌بینم. آن وقت طرف می‌آید می‌گوید فلانی گرین‌کارت دارد، خب! دارد. می‌خواهی چه کارش کنی؟

      2. لطفا شایعه پراکنی نکنید…. هر چند می دانم شما از هیچ چیزی نمی ترسید آیا به فکر پاسخ روز قیامت هم هستید. اگر واقعا راست می گویید مدرکتان را رو کنید وگرنه این خزحولات رو تحویل مردم ندهید.
        واقعا برای افرادی مثل شما متاسفم آیا از خدا هم نمی ترسید؟؟؟

  1. من نمیدونم رای گراش با چه نامزدی است ولی اینو میدونم اگه گراش به کسی که رییس جمهور بشه رای بده در آینده پیروز میشیم.
    مسئولین سیاسی شهر باید به فکر باشن تا مردم را مثل همیشه متحد کنن

  2. کسی فکرش رو نمیکرد که آقایان روحانی و عارف مورد محبوبیت قرار بگیرند انشا الله ائتلافی بین این دو عزیز صورت بگیره و یکی از این آقایان رای بیاره.
    ۸ سال ثمره در دست داشتن قدرت بین اصول گرایان را در اقتصاد و روابط بین الملل تجربه کردیم بس است.
    نوبتی که باشه هم نوبت اصلاح طلبان و معتدلیون هست.

  3. تعدادی از سوابق اجرایی آقای جلیلی
    ۱- ۱۸ نوبت مذاکرات بی نتیجه
    ۲- تعیین محل بعدی مذاکرات
    ۳- صدها عکس یادگاری با خانم اشتون
    ۴- قرار گرفتن خانم اشتون در مسیر رعایت حجاب
    ۵- دریافت بیش از پنجاه قطعنامه ی تحریمی برای کشور از جمله
    تحریم انتقال ارز ، تحریم طلا ، تحریم پتروشیمی ، تحریم صنعت خودرو سازی ، تحریم بانک ها و …. و . . .
    ۶- افزایش هر روزه ی تورم به دلیل دریافت تحریم های مختلف در بند پنجم
    ۷- کاهش استخراج نفت
    ۸- فروش نفت با قیمت پائین تر از نرخ جهانی به کشورهای شرق و جنوب شرق و شمال شرق آسیا
    و دها مورد دیگر که از حوصله ی این نوشته خارج است.
    خواهش میکنم در صورت امکان نظرمو تائید بفرمائی

    1. عجب تحلیلی، فک کنم به داداشم که ۵ ساله شه بگم، از خنده روده بر بشه. میگم می خواید طوفان ها، سیل ها و زلزله ها و حتی مرگ و میر افراد رو هم به این لیست اضافه کنید که کلا به اندیشه و فکر و قدرت تحلیل شما حسابی بخندیم.

  4. در جواب معلم و….
    این مردم بخاطر پایبندی به اصول و اسلام خواهی از اول انقلاب تا کنون تحریم بوده اند . هیچ زمانی نبوده ( حتی دوره اصلاحات که شیفته غرب بودند ) که ما از جانب آمریکا و مستکبرین تحریم نبوده ایم . اگر نمی دانید به تاریخ مراجعه کنید و ببینید کدام رئیس جمهور آمریکا بوده که اولین کارش تمدید تحریم ایران نبوده ؟
    تحریم ربطی به جلیلی و غیره ندارد . دوران دفاع مقدس از جانب همه کشورها ( به جز سوریه و کره شمالی که هیچی نداشتند) تحریم بودیم .ما پیرو پیامبری(ص) هستیم که در شعب ابیطالب سخترین محاصره ها و تحریم ها را تحمل کرد ولی با کفار و مستکبرین سازش نکردو ازاصولش دست نکشید.
    مگر کشور هایی که به آمریکا پناه بردند و تسلیم شدند ، مشکلشان حل شده ؟؟؟
    انتظار می رود یک معلم (اگر معلم بوده باشید ! ) قدرت تحلیل و اطلاعاتش بیش از اینها باشد.

  5. (khodnevis) در گزارشی از اختلاف نظر آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی خبر داده و نوشته:
    خاتمی از اینکه هاشمی قصد دارد گزینه خود(حسن روحانی)را به او تحمیل کند، دلخور است.خاتمی به ادامه حضور عارف معتقداست اما گزینه مورد نظر هاشمی ،روحانی است.

  6. در پاسخ به اقای مقتدری که گفته من دانشجوی پزشکی تهرانم باید بگم که این روزها اینقدر رسانه ها گسترده شده اند که فرقی آنچنانی بین شمال و جنوب نیست که موجب مباهات و فخر فروشی بعضیا بشه. مگر مدرک تحصیلی فهم می آورد که به آن بنازی و دیگران را نفهم تلقی کنی !!معلوم هم نیست که اونایی که تهران نشستند بصیرتشون از جاهای دیگه بیشتر باشه همانطور که در فتنه ۸۸ بیشتر اونایی که تو فتنه به خیابونا می اومدند و آبروی نظام را می بردن تهرانیا بودند نه شهرهای دیگه .
    دیگه اینکه : اگه جلیلی واقعا احمدی نژاد دیگه ای ولی بدون مشایی خیلی هم خوبه و باید خوشحال هم باشیم .حالا اگه یکی از میان جمعی راهشو از صراط حق کج کرد نباید به دیگران هم این نسبت را بدهیم که بقیه هم مانند همان یک نفر منحرفند و به درد مملکت نمی خوردند !! که البته این کاندید محترم بارها وبارها پیرو ولایت بودن خودشو اعلام کرده . که ولایت خط قرمزه . انصاف و واقع بینی و نمک شناسی هم چیز خوبیه

    1. طرفداران جلیلی عبارتند از : کوچک زاده ،حسینیان ،محصولی میلیاردر معروف ،بقایی ،جوانفکر که همه جز حلقه انحرافی هستند مشکل فقط مشایی نیست بلکه تفکر حجتیه است که در حبهه پایداری رسوخ کرده که پشت آقای جلیلی هستند. البته اقای جلیلی ادم قابل احترامی هستند .
      ضمنا من از گفتن اینکه دانشجوی دکتری هستم قصد فقر فروشی نداشتم ،بلکه در پاسخ به کسی که گفته بود شما اهل تفکر نیستید گفتم.
      در هرصورت موفق باشید .
      فقط عارف وروحانی

      1. با سلام خدمت آقای مقتدری و بقیه دوستان
        بنده از شما چند سوال دارم. ممنون میشم اگه جواب بدین.
        ۱- اول اینکه چرا عارف یا روحانی مورد نظر شماست؟ (لطفا دلیل منطقی برتری این دو نفر را نسبت به بقیه بفرمایید)
        ۲- شما که معتقدید جلیلی همان احمدی نژاد است، آیا در تمامی جوانب و مسایل این شباهت را نظر دارید؟ حتی در اینکه تیم های فکر این دو نفر به فاصله فرش تا عرش هست. تیم های فکری دکتر جلیلی (تیم اقتصادی:‌پروفسور درخشان و دکتر زاهدی وفا:‌که سالهاست در بحث اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب تلاش و تفکر کرده اند و برنامه ها نوشتند/تیم دانش و فناوری: دکتر روستا آزاد: رییس دانشگاه صنعتی شریف/ و بقیه نخبگان)
        ۳- ممکنه تیم فکری آقایان عارف و روحانی را نام ببرید؟ آیا جز این است که حداقل تیم اقتصادی این دو نفر مبنای فکری اقتصاد غربی فریدمن یا نیوکینزی که در غرب شکستن استخوان هایش را می بینیم،‌دارند؟
        ۴- آیا جز این است که رهبر معظم انقلاب بیشترین گلایه ها و دغدغه ها و توصیه های فرهنگی را در دولت آقایان هاشمی و خاتمی فرموده اند؟
        ضمنا دوستان می توانند برای مشاهده برنامه های دکتر جلیلی به سایت http://www.drjalily.com مراجعه فرمایند. اتفاقا همانطور که کسی که خودش را در نظرات “اسم واقعی!!!” معرفی کرده، فایل PDF گفتگوی دانشجویان در بحث کار اجرایی دکتر جلیلی هست.
        خلاصه ما در برابر رای مان در برابر پروردگار وظیفه داریم و باید با تحقیق و بررسی و رسیدن به حجت شرعی و دلیلی منطقی انتخاب کرد نه از روی احساسات حزبی و منطقه ای و شهری.
        شرمنده طولانی شد

        1. سلام.اقا سعید. تیم دکتر عارف و روحانی دکتر محمد باقر نوبخت ،دکتر مسعود پزشکیان ،مجید انصاری ،نژادحسینیان ،سریع الاقلم ،زنگنه ، مسیح مهاجری ،علی مطهری
          رشد اقتصادی اصلاحات۸ درصد با نفت ۹ دلار
          رشد اقتصادی احمدی نژاد -۱ با نفت ۱۰۰ دلار
          حالا مقایسه کنید .لطفا احساسی عمل نکنید
          ضمنا سال ۸۴ من به خاطر حضور آقایان افروغ ،دانش جعفری ،خوش چهره به احمدی نژاد رای دادم ولی احمدی نژاد از هیچ کدام استفاده نکرد طرفدار جلیلی وحلقه انحرافی آن مانند رسایی،کوچک زاده، الله کرم (سردسته کفن پوشان دوران خاتمی که در دوران احمدی نژاد با این همه اعمال خلاف قانون ساکت بود) این از دلایل رای ندادن من به این افراد است . معلوم نیست جلیلی نیز مانند احمدی نژاد عمل نکند
          ضمنا فیلم مناظره روزجمعه ۱۷ دهم را نگاه کنید که دکتر ولایتی
          به عملکرد نادرست جلیلی اشاره می کند و عامل بدبختی این ملت
          حتما نگاه کنید.
          http://www.tabnak.ir/fa/news/324271/%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF
          اولویت من در رای دادن ۱-عارف۲- روحانی ۳-رضایی۴- ولایتی

        2. افشاگری ولایتی از کارشکنی دولتی ها پس از «نزدیک شدن به حل مسئله هسته ای ایران با غرب»
          یگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
          سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاسی برگزار شد.

          ولایتی با قرار گرفتن در پشت تریبون سخنان خود را در پاسخ به نقدهای دیگر کاندیداها اینگونه عنوان کرد: : در رابطه با صحبت جلیلی، بنده عرض میکنم دیپلماسی این نیست که انسان در برابر کشورهای دیگر خطابه بخواند. دیپلماسی این نیست که ما یک طرف بنشینیم و آنها طرف دیگر و ما حرف مشخص بزنیم بدون اقدامات دیگر. اینکه می فرماید مال ۲۰ سال پیش است و الان وضعیت فرق کرده ناچارم موضوعی را مطرح کرد. زمانی بعد ازاینکه به قطعنامه های شورای امنیت نرسیده بودیم، آقای سارکوزی مستقیم از من دعوت کرد، برای مذاکره. من با رئیس جمهور صحبت کردم گفت برو. رفتم و یکساعت ملاقات کردیم. ما با سارکوزی درباره عدد سانتریفیوژها به توافق رسیدیم که غنی سازی تعلیق نشود. مثلا ۴-۵ هزار سانتریفیوژ داشته باشیم. قرار بود ظرف یک هفته یک تیمی به ایران بیایند. سارکوزی گفت من به ایران می آیم و دست دولت و رهبر شما را می فشارم. من آوردم در داخل کشور و منتقل کردم کار متوقف شود. همان زمان که با تاکید رئیس جمهور به فرانسه رفتم ، قائم مقام وزارت خارجه کاردار فرانسه را خواست و گفت که این آقا که آمده نماینده ایران نیست. متاسفانه دولت جواب نداد و نه تنها جواب نداد، موقعی که چنین حرفی به کاردار زدند، وزارت خارجه گفت اگر این خبر زودتر به فرانسه رسیده بود ملاقات تو و سارکوزی لغو شده بود.

          می شود کشور را به تحریم ها نرساند. در رابطه با روسیه هم همین اتفاق افتاد. گفتند اگر قول بدهی پوتین بیاید ایران و دست خالی برنگردد ما او را می آوریم. من آوردم ولی بازهم کارشکنی کردند.

          در آلماتی ۲ آنها پیشنهاداتی کردند که میشد پیش رفت ولی آقای جلیلی نپذیرفت. گفتند غنی سازی ۲۰ درصد را تعلیق و فردو را کند کنی، ۳ تحریم را برمیداریم. در پاسخ به آنها گفتند این کارها را میکنیم شما کل تحریم را بردارد. حرف من این است که باید قدم به قدم پیش رفت. کاری که کردند نشان داد نمیخواهند کار پیش برود. اصولگرایی انعطاف ناپذیری نیست. در رابطه با مصالح ملی باید بتوانیم از دیپلماسی به نحو احسن استفاده کنیم. دیپلماسی معامله و تعامل است. سرسختی نشان دادن نیست. دیپلماسی بیانیه پشت میز خواندن نیست. اگر اینطور نبود وضع ما به اینجا نمی رسید.

          سعید جلیلی در پاسخ به اظهارات ولایتی عنوان کرد: اگر همین نکته ای که در آخر اشاره کردید همینطوری است. اگر اطلاعات دیگرتان مثل اخبار سومی هست واویلاست. نوار گفتگوهای آلماتی پیاده شده و به آقا داده شده و اتفاقا این گزارش شما را گفتند از کجا دارد میگوید این خلاف است. در آلماتی آنها گفتند ۲۰ درصد را بدهیم در ازای ۲ تحریمی که بعدا میخواهد حل شود. یعنی در در برابر آبنبات.این روش شما خطاست. هم سارکوزی و هم روسیه که بحث شد، درباره بعد روسیه بحث و جلسه شد و من خودم رفتم آنجا. سارکوزی هم به شما گفته بود متوقف کنید. لوید که یک کارشناس الیزه است افتخار است بیاید ایران. بعد از آن قضیه سه بار سارکوزی با رئیس جمهور به صورت تلفنی صحبت کرد. نکته ای که قالیباف گفتند درست است ما باید ببینیم ما به ازای چیزی که میدهیم چیست. نباید اخبار را تکه تکه بگوییم با مبنای غلط. ما در آلماتی گفتیم حاضریم گام های متقابل برداریم هر قدر شما بیاید ما هم میاییم. نماینده انگلیس گفت حاضرید همین الان؟ ما گفتیم بله . گفتم شروع کنیم. نماینده آمریکا به انگلیس گفت ساکت چیزی نگو. من گفتم ادامه بدهیم. چه حرفی است که شما میزنید؟ به دلیل منطق محکم ما بود که آنها گفتند باید به مراکزمان برویم و مشورت کنیم.

          وی در ادامه عنوان کرد: کاری که آنها درش گیر کردند و جوابی برای منطقمان نداشتند، امروز متاسفانه از سوی فردی مثل شما باید اینطور بیان شود؟ واقعا سوالم این است که اگر اینگونه در سیاست خارجی که حوزه جدی است و منافع کشور است برخورد کنیم حتما نمیتوانیم. کی گفته در گفتگوها فقط اعلام موضع کردیم؟ از سال۸۷ فقط یک قطعنامه صادر کردند و نتوانستند دیگر اجماعی داشته باشند.

          ماجرای قرار لاریجانی و سولانا

          در بخش دیگری از این مناظره، محسن رضایی گفت: واقعیت این است که افراط و تفریط شده است هم در زمان آقای جلیلی و هم در زمان روحانی. درست است که از جنگ جلوگیری کردیم اما نمی توانستیم اینقدر عقب نشینی نکنیم؟ در زمان جلیلی با سولانا برای ۲۷۰۰ سانتریفیوژ توافق کرده بودیم قبل در زمان آقای لاریجانی. آیا اگر این را مکتوب نکرده بودیم بهتر نبود؟ من در جریان جزئیات هستم. این افراط و تفریط ها از سیاست اصلی نظام دور بوده. باید به آن پایان داده شود. حالا گذشت، سوال این است که میخواهیم از گذشته مان بدون کم و کاست دفاع کنیم؟ اگر بوده که نباید مشکلی داشته باشیم. دوستان خود را حق مطلق ندادند. بالاخره سی و چهار سال تازه پا هستیم و باید تجربه را به گروه های بعدی منتقل کنیم. من در دفاع جلیلی و روحانی یا دوستان دیگر که از خود دفاع میکنند میگویم نباید دفاع از خود را به دفاع از نظام و مردم ترجیح بدهیم. شک ندارم با بسیج همه توانایی ملت ایران میشود اقدامات بزرگ انجام داد مشروط به اینکه صداقت را در پیش بگیریم.

          * جلیلی در نقد به رضایی اما چنین گفت: بین حق و باطل راه رفتن معنی اش دوری از افراط و تفریط نیست. اینکه این کار را کنیم، نشاندهنده دوری از افراط و تفریط نیست. اطلاعاتی هم که آقای رضایی فرمودند مبنایش درست نیست. زمان لاریجانی معاونش با سولانا به توافق رسیدند اما سولانا زد زیرش و قبول نکرد.

          * حدادعادل: جناب رضایی طوری صحبت میکنند که انگار همه ماها غیرمردمی هستیم و فقط جناب ایشان غصه مردم را میخورد. همه ما به فکر مردم هستیم و برای مردم این حرفها را میزنیم. راه ها متفاوت است ولی هدف تامین سعادت و رفاه مردم است.

          * ولایتی اما سخن رضایی را تایید کرد و گفت: تایید میکنم صحبت آقای رضایی را. لاریجانی در مذاکرات با سولانا به جای خوبی رسیدند. همین تعداد سانتریفیوژ را توافق کردند. اما درست همزمان با اینکه لاریجانی با سولانا مذاکره می کرد یکی از مقامات بلندپایه اجرایی ما در نمازجمعه گفت ما مذاکره نمیکنیم. آقای سولانا آن تلکس را نشانداد و کارشکنی در کار آقای لاریجانی صورت گرفت. دشمن زمانی که تناقض در بین مسئولان ما می بیند، اینگونه می شود. آنها به توافق رسیدند و میشد هسته ای را حل کرد ولی یک فردی حرف دیگری زد و آن خراب شد. مشابه آن برای خودم هم اتفاق افتاده است.

          * جلیلی: صحبت ولایتی درست نیست.

          * ولایتی: اطلاع دقیق دارم که درست است

        3. ضمن سلام و عرض تشکر بابت پاسخ دادن به سوال های بنده ام به طور ناقص!!!!! بنده گفتم مبنای اقتصاد غربی نگفتم تورم.اقتصاد غربی یعنی ربا و محاربه با خدا. همین نظام اقتصاد که در غرب برپاست از اول که به این صورت آشفته نبوده بلکه زمانی بر وفق مراد بوده اما طبق وعده صادقه خداوند مال حرام و سودگرایی عاقبت خیری ندارد و این نظام اقتصادی طبق نظام فکر سودگرایی و سودپرستی است نه طبق دین مبین اسلام که الان چنین آشفته است و دیری نپاید که اگر ما نیز طبق این مبنای فکر اقتصادی پیش برویم به وضع آشفته برسیم.اما برنامه دقیق و منظم و اسلامی دکتر جلیلی در بحث افتصاد مقاومتی مانع این کار می شود (انشاالله). در مورد سوال آخر که گفتم بیش ترین گلایه ها و توصیه های فرهنگی، سیاسی (حتی در بحث سیاست خارجی و اقتدار و عزت ملی) رهبر معظم انقلاب در دولت های آقایان هاشمی و خاتمی بوده (یعنی همان تز فکری آقایان روحانی و عارف)، پاسخ نداده اید.با تشکر فراوان

        4. ضمنا در بحث آقای ولایتی و صحبت هایشان در مورد مساپل هسته ای و آقای جلیلی، هم آقای لاریجانی صحبت هایشان را رد فرموده اند هم با بررسی نامه نگاری ها و مذاکرات با خانم اشتون و بررسی اسناد می توان فهمید که آقای ولایتی دچار خطای تحلیل شده اند.

        5. با عرض سلام خدمت شما آقای سعید …
          آفرین به شما که گفته اید باید با تحقیق و بررسی رای بدهیم…
          به نظر بنده آقای مقتدری تا حدودی پاسخ شما را دادند.
          من میخواهم سوال شما را بسیار عامیانه پاسخ دهم، شما خودتان کمی منطقی باشید و بدون تعصب به جامعه نگاه کنید و بگویید آیا زمان خاتمی یا هاشمی یا موسوی به مردم اینقدر فشار وارد می شده یا الان ؟؟؟ ارزش پول ما زمان دولت های اصلاح طلب آنقدری بالا بود که می توانستیم سرمان را بالا بگیریم و به پولمان افتخار کنیم اما اکنون کار به جایی رسیده که در دیگر کشورها، همه ما را مسخره می کنند آن هم به خاطر اینکه پولمان اینقدر بی ارزش شده است. حال نمی دانم چرا شما مغلطه میکنید و هر چیزی که مربوط به اصلاح طلبان هست را به غرب و آمریکا می چسبانید، هر جا هم که می خواهید حرفی بزنید خدا و اسلام و چهارده معصوم را سپر خود قرار می دهید تا به اهداف خودتان برسید. اقتصاد مدنظر اصلاح طلبان اقتصاد غربی نیست بلکه اقتصادی مقاومتی است که از تمام ظرفیت های کشور برای پیشرفت اقتصادی کمک خواهد گرفت، از برجسته ترین اقتصاددانان کشور استفاده خواهند کرد تا از این باتلاق خارج شویم درست برعکس کاری که آقای احمدی نژاد در بدو رییس جمهور شدنشان انجام دادند یعنی منحل کردن شورای سیاست گذاری که انشاالله آقای دکتر روحانی آن را احیا خواهد کرد. همین کار، یعنی منحل کردن شورای سیاست گذاری باعث بسیاری از نابسامانی ها در جامعه شد که متاسفانه برای آنها فقط راه حل های مقطعی پیدا می کردند و به جای حل کردن مساله آن را پاک می کردند و همه چیز را به گردن تحریم می انداختند و خود را از هرگونه تقصیر مبرا میدانستند و خوب میدانید هیچ گاه جوابی برای مشکلاتی که پیش می آمد به مردم یا نمایندگان مردم نمی دادند و از پاسخ دادن شانه خالی می کردند.
          در ضمن آقای روحانی پشتوانه های بسیار محکمی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارند که به نظر بنده سیاست مدارترین فرد کشور ایشان هستند و ایشان از پایه های نظام بوده و هستند و خواهند بود.
          اکنون من از شما سوال دارم چرا آقای جلیلی یا قالیباف؟؟؟
          من دو سه دقیقه فیلم مستند آقای جلیلی را دیدم و فکر کنم از صحبت هایشان اینطور بر می آمد که ریگی به دستور جلیلی پس از بررسی تمام جوانب دستگیر شده است…. اگر من درست متوجه شدم واقعا حرف ایشان خنده دار است و متاسف خواهم شد که اینچنین فردی بخواهد زمام امور مملکت اسلامی ایران را در دست بگیرد. در مورد آقای جلیلی میخواستم بدانم طی چه مدتی در وزارت خارجه بوده اند و چه سمتی داشته اند؟؟؟
          راجب سوال چهارمتان لطفا با مدرک صحبت کنید… همانطور که گفتم شما یاد گرفته اید که چگونه از طرف رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای صحبت کنید و چه بسا ایشان چنین سخن هایی را نکرده باشند.
          در بعد سیاسی نیز همانطور که گفتم هم جناب آقای دکتر روحانی و هم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سیاست مدارترین افراد کشور هستند. آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از اینکه مشخص شود چه کس تایید و چه کسی رد صلاحیت می شود صحبتی کردند و گفتند ما نه با غرب نه با آمریکا و نه با اسراییل سر جنگ نداریم که این نشان از سیاست مدار بودن ایشان است. بله حضرت امام خمینی (ره) فرمودند اسراییل باید نابود شود. ما هم حرفی نداریم ولی چرا در بلند گو ها این را فریاد بکشیم مگر نمیداند که دنیا ۵-۴ هزار شبکه های ماهواره ای و رادیویی و …. دارد و از آن سوء استفاده می کنند در مقابل ما چند شبکه ماهواره ای به زبان های غیر فارسی داریم؟؟؟
          لطفا به من بگویید که لبنان زمان کدام رییس جمهور از اشغال اسراییل غاصب خارج شد؟؟؟
          پس بدانید که زمان اصلاح طلبان بیشترین کمک به مقاومت شد ولی حرفی زده نشد بلکه عمل شد اما زمان اصول گرایان هر جا می رسیدند میگفتند اسراییل باید نابود شود و این باعث می شد مردم دیگر کشور ها ما را به عنوان تروریست بشناسند هر چند میدانیم که این به خاطر تبلیغات رسانه ای دروغ دولت هایشان است و ما کشوری صلح طلب هستیم. و از این طریق روز به روز تحریم ها را افزایش دادند و این تحریم ها در کنار بی تدبیری ها باعث بوجود آمدن شرایط کنونی شده است. پس بدانید اصلاح طلبان طرفدار غرب و آمریکا و اسراییل نیستند بلکه منطقی و مدبرانه با مسایل مختلف برخورد می کنند ابتدا منافع کشور را در نظر می گیرند و سپس کاری را انجام میدهند اگر در مساله ای یک قدم به عقب برمی دارند بعد از آن دو قدم نیز به جلو میروند، این است سیاست و تدبیر.
          در مورد نیروگاه هسته ای بوشهر بدانید که استارت کار پس از انقلاب در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی زده شد ولی متاسفانه آقای احمدی نژاد آن را به نام خودش تمام کرد. حتی مسکن مهر نیز طرح آقای خاتمی بوده و آن هم مسکن جامع بوده که آقای احمدی نژاد قسمتی از آن طرح آن هم به صورت ناقص به اجرا در آورد و به نام خودش به پایان رساند.
          و به خاطر بسیاری از دلایل دیگر که اکنون نمی شود ذکر کرد ما روز ۲۴ خرداد به فردی مدبر به نام آقای دکتر حسن روحانی رای خواهیم داد.
          ***جانم فدای رهبر***

  7. جناب آقای مقتدری دانشجوی محترم دکترا
    نظرتون برای خودتون محترمه خیلی هم نمیخواد سنگ این آقایون رو به سینه بزنید طرفدارهای این آقایون هم که مشخصن چه کسایی هستن
    در ضمن فخر فروشی نه فقر فروشی
    یا حق

  8. فعلا نظری ندارم برای کاندیده ها
    ولی اگر بین روحانی و عارف ائتلافی صورت گرفت حتما یکی از این آقایان رو انتخاب میکنم.کاری به غرب و فکر های دایی جان ناپلئونی هم ندارم فقط میدونم وضع و حال روز خودم و اطرافیانم در دوره اصلاحات خیلی بهتر از الان بود.

  9. سلام…دکتر رضایی با برنامه ترین هستند…این رو همه اقرار کردند. بیایید به برنامه رای دهیم نه شعار!
    کشور نیاز به ارامش داره و از تنش ها و درگیریهای جناحی خسته شده.
    رضایی بهترین گزینه هست

  10. لینک برنامه های دولت دکتر جلیلی:
    برنامه فرهنگی: http://www.drjalily.com/wp-content/uploads/2013/06/barname-farhangi-dolat-11.pdf
    برنامه اقتصادی:
    http://www.drjalily.com/wp-content/uploads/2013/05/barname-eghtesadi-dolat-111.pdf
    برنامه ساختار اجرایی:
    http://www.drjalily.com/wp-content/uploads/2013/05/barname-eslah-sakhtar-ejraei.pdf
    و فایلی در مورد شبهه کار اجرایی دکتر جلیلی:
    http://www.azmardom.ir/wp-content/uploads/2013/06/pasokh-jalili.pdf
    ادامه مطالب در سایت http://www.azmardom.ir بخش ویژه محصولات منتشر شده دکتر جلیلی

    1. سلام. چند سوال دارم
      ۱- وضع اقتصادی دوران اصلاحات بهتر بود یا احمدی نژاد
      ۲- بردن مرحوم چاوز به حرم امام رضا (ورود غیر مسلمان ممنوع است)
      ۳-صالح خواندن ومحشور شدن چاوز با امام زمان (این کار به سخره گرفتن اسلام وشیعه نیست)
      ۴- در تبریز زلزله آمد ، بچه های شین آباد در آتش سوختن ،احمدی نژاد یک پیام تسلیت نفرستاد
      ۵- آقای احمدی نژاد دروغ را درجامعه نهادینه کرد
      حالا عقلانی تصمیم بگیرید خاتمی به فکر مردم بوده یا احمدی نژاد

      تا اینجا هر عقل سلیمی می پذیرد که وضع مردم در دوره خاتمی بهتر بوده است.
      در باره جلیلی لطفا توضیح دهید علت همکاری رسایی- کوچک زاده – حسینیان- محصولی میلیاردر – الله کرم- با جلیلی چیست
      ثانیا سابقه اجر ایی جلیلی چیست .
      ۱-عارف۲- روحانی ۳- رضایی ۴- ولایتی
      این چهار نفر فقط میتوانند ایران را نجات دهند
      ضمنا درمورد پاسخ علی لاریجانی لطفا با ذکر منبع ذکر کنید
      سایت های خبری سخنان ولایتی را تایید می کند. ضمنا ولایتی مشاور ارشد رهبری است و تحلیلش درست است .
      اگر شما مطیع رهبری هستید به ولایتی رای بدهید چون هم آزمون خود را داده است و هم مدیر خوبی است و هم مورد تایید رهبری است . در ضمن اطرافیانش ادمهای بهتر هستند.
      نه مثل جلیلی واحمد نژاد
      لطفا به ولایتی رای بده نه به جلیلی

  11. با عرض سلام
    اولا اینکه شما نباید به خود اجازه دهید که به دیگران رایتان تحمیل کنید/ مناظره و صحبت در فضای عقلانی و منطقی و با دلیل/ثانیا این شما هستید که دکتر جلیلی را احمدی نژاد می دانید،‌بلکه ما به این حرف نه تنها معتقد نیستم بلکه قائل به تفاوت فاحش مبنای تیم های فکری این دو نفر هستیم.اما احمدی نژاد از جایی برای ما محترم است که زمانی به گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت مقام معظم رهبری اعتقاد و التزام داشت، اما الان ایشان بیشتر معتقدند تا اینکه ملتزم.ضمنا ما منکر ضعف های دولت آقای احمدی نژاد نیستیم.اگر شما نیز به رهبر معتقدید، ایشان فرمودند:‌رئیس جمهور بعدی باید نقاط قوت این دولت را داشته باشد (دقت کنید نقاط قوت) ولی بدون نقاط ضعف آن.حتی سایت khmamenei.ir مطلبی به عنوان نقاط قوت و ضعف دولت نهم و دهم منتشر کرده: http://farsi.khamenei.ir/package?id=22298&news_id=22834
    ضمنا برای کار اجرایی دکتر جلیلی در نظر قبلی لینک فایلی را گذاشته ام، لطفا مطالعه بفرمایید. فقط به طور خلاصه بگویم که در اصل ۱۴ یا ۱۸ قانون اساسی نوشته شده: شورای عالی امنیت ملی بعد از نهاد رهبری بالاترین نهاد تصمیم گیری کشور می باشد.در بحث این که دولت آقای خاتمی بهتر است یا نه شما را به صحبت های رهبری در طی ۸ سال ریاست جمهوری آقای خاتمی ارجاع می دهم. مسلما دولت آقای خاتمی نقاط ویژه ای داشته، هیچ کس منکر آن نیست، لازم به ذکر که از شخصیتی چون شما در مقطع دکترا بعید است که با چند استدلال جزئی بخواهید دولتی را بر دیگری برتری دهید. اما بحث بنده این است که دکتر جلیلی از آقایان و هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد متفاوت است چون تز فکریشان متفاوت است. در بحث حامیان، اولا که این افراد حامی هستند و صرفا طرفدار نه یاری دهند و همکار.فرضا که این افراد در حلقه انحرافی باشند (که نیستند!) شما اگر به تیم های فکری دکتر جلیلی نگاه کنید در می یابید اوج بصیرت و علم و تعهد به دین و کشور را.ضمنا گفتن صفت میلیاردر معروف برای آقای محصولی مناسب نیست. چون خیلی ها می توانند بگویند هاشمی میلیاردر و امثالهم.نکته بعد شما چرا فقط روی این چند نفر زوم کرده اید چرا حرفی از آیت الله مصباح، آیت الله علم الهدی، آیت الله موسوی جزایری، آیت الله خزعلی، آیت الله فیاضی، دکتر طاهرزاده، دکتر رضائیان (پدر علم مدیریت ایران)، بیژن نوباوه (که نقدهای سنگینی را نسبت به دولت نهم و دهم داشته) و بقیه بزرگان که در این لینک http://drjalilyqom.blogfa.com/tag/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C می توانید کامل مشاهده کنید، نام نمی برید. لطفا از اصل تعمیم جزء به کل استفاده نکنید.

  12. ضمنا چه طور شد که شما از مواضع طرفداری از آقایان عارف و روحانی (بدین نشانی که در نظرات بالا فرمودید: فقط عارف و روحانی) برگشته اید و به سمت آقای ولایتی گرویده اید.حواستان هست ایشان اصول گرا هستند؟!!مخالف مواضع فکری شما نیست؟!! احیانا به تناقض گفتمانی که نرسیده اید؟؟؟!

  13. سلام وقت به خیر
    آقا سعید ممنون نظریاتتون واقعا به جا و آگاهانه است دقیقا این صفات + رو اقای جلیلی بر گرفته از دولت احمدی نژاد – نقاط ضعف ایشون دارن برای همینه که مورد حمایت علما عظام . کارشناسان خبره است.
    آقای مقتدری تا زمانی که با دید – به همه ی اصولگرایان دارید، نمیتوانید نسبت به حقایق خوش بین باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

70 نظر
scroll to top