بستن

ائتلاف‌ها و ستادهای مشترک انتخابات شورای گراش

گریشنا: ائتلاف‌ها بخش جدانشدنی و البته جذاب هر انتخابات است و همان‌قدر که نشان‌دهنده‌ی هماهنگی طرز فکر و برنامه‌های افراد ائتلاف‌کننده است، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی وزن کاندیداهای انتخابات هم باشد. برای مثال در این دوره، پیش‌بینی رای بالای حبیب الله مهرابی و علی‌اصغر حسنی باعث شده است تقاضای زیادی برای قرار گرفتن در کنار آنها ایجاد شود.

در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گراش، تاکنون یک ائتلاف و سه ستاد مشترک مردمی تشکیل شده است.

 شیفتگان خدمت

«شیفتگان خدمت» با هفت نفر عضو اولین و تنها ائتلاف رسمی در این دوره از انتخابات شورای شهر است. در این رابطه با سخنگو و مسئول این ائتلاف عباسپور صحبت کردیم. او دلیل تشکیل ائتلاف را دیدگاه‌های نزدیک به هم در عین تنوع تخصص‌ در بین اعضای گروه، در راستای پیشرفت و آبادانی گراش در سطوح مختلف بیان کرد. او در ادامه گفت: «دکتر علی‌اصغر لطافت در زمینه‌ی بهداشت و درمان شهری می‌تواند برنامه‌هایی را اجرا کند مانند طرح شهرک سلامت؛ مهندس سعید وقارفرد و مهندس مرتضی وقارفرد در مباحث عمرانی شهر طرح‌هایی دارند؛ تجربه‌های محمدعلی شامحمدی می‌تواند در زمینه‌ی فرهنگ و رسانه برای شهر مثمر ثمر باشد؛ مهندس مهدی صمیمی با توجه به تخصص‌اش روی زیر‌ساخت‌های شهری و شهرسازی تاکید خواهد داشت؛ و مهندس عبدالحسین مهیایی و ابراهیم شیروان به عنوان راهنما و کارآفرین برای جوانان مثلا در مبحث میدان‌های گازی و نفتی در منطقه می‌توانند عمل کنند.»

ائتلاف شیفتگان خدمت از مهندس عبدالرضا هرمزی، علی‌اصغر حسنی و محمد کریمیان نیز برای شرکت در ائتلاف دعوت کرده‌اند، اما آنها ترجیح داده‌اند به عنوان کاندیدای مستقل وارد عرصه‌ی انتخابات شوند. عباسپور برنامه‌ریزی جهت استفاده از تفکرات نو در صورت راه‌یابی به شورا و مطالعه در زمینه‌ی حل مشکلات زیر‌ساختی شهری مانند حل مسئله‌ی فاضلاب در خیابان بسیج و سخنرانی در مساجد را از مهم‌ترین فعالیت‌های ائتلاف شیفتگان خدمت تا این زمان می‌داند. او همچنین می‌گوید جمعی از پیشکسوتان شهر، حامی و پشتیبان این ائتلاف هستند.

 

ستاد مردمی جوانان و فرهنگ‌سازان سیاست

برای گرفتن اطلاعات در مورد «ستاد مردمی جوانان و فرهنگ‌سازان سیاست» با هادی هادی‌پور یکی از اعضای ستاد صحبت کردیم. او گفت: «این ستاد به سفارش علی‌اصغر حسنی و حمایت حبیب‌الله مهرابی و محمد ناصری و همچنین به همت جوانان شهر شکل گرفته است. نام‌گذاری ستاد بر‌ عهده‌ی حاج مصطفی خورشیدی بود.»

هادی هادی‌پور، علی‌اصغر حسنی، حبیب‌الله مهرابی و محمد ناصری به عنوان اعضای اصلی این ستاد مردمی معرفی شده‌اند، هر چند طی صحبتی که با حبیب‌الله مهرابی داشتیم او گفت: «فقط به عنوان حامی در ستاد‌ها حضور دارم و هیچ عقیده‌ای به ائتلاف ندارم.» هادی‌پور نیز روی مساله‌ی مردمی بودن ستاد تاکید داشت و گفت: «هدف ما استفاده از کل استعداد‌ها و نیرو‌های شهر و ایجاد کمیسیون‌های مختلف است.» طبق گفته‌ی هادی‌پور مهم‌ترین فعالیت ستاد مردمی جوانان و فرهنگ‌سازان سیاست ایجاد اتحاد بین کاندید‌ها از طریق ایده‌ی سر زدن به دیگر ستاد‌ها به منظور بیان اتحاد و همدلی بین کاندید‌اهاست. او گفت: «تبلیغات بیشتر جنبه‌ی شور انتخاباتی دارد و موضوع رقابت نیست. مهم‌ترین مساله رفاقت و هم‌دلی بین کاندیدا‌هاست برای داشتن شهری آباد.»

 

توسعه پایدار گراش

حبیب‌الله مهرابی و علی‌اصغر حسنی علاوه بر حضور در ستاد مردمی جوانان و فرهنگ‌سازان سیاست، در ستاد مشترک و مردمی دیگری به اسم «توسعه‌ی پایدار گراش» نیز شرکت دارند. با جعفر یوسفی در مورد این ستاد سه‌نفره صحبت کردیم. او نیز اهداف و برنامه‌های مشابه را دلیل تشکیل این ستاد مشترک معرفی کرد و عقیده داشت ائتلاف با خود محدودیت به همراه دارد. او در ادامه بیان کرد که درک و تشخیص اعضای ستاد در مساله‌ی لزوم حضور جوانان و استفاده از تخصص آن‌ها در کنار تجربیات پیش‌کسوتان در مسائل شهری یکی از عواملی است که او را به این ستاد امیدوار کرده است.

 

ستاد مشترک حسن‌زاده-خواجه‌زاده

آخرین ستاد مشترکی که سه روز از راه‌اندازی آن می‌گذرد، «ستاد دو نفره‌ی مهندس محمد جواد حسن‌زاده و علی‌رضا خواجه‌زاده» است. محمد جواد حسن‌زاده به عنوان مدیر فنی و علی‌رضا خواجه‌زاده به عنوان مدیر اجرایی در پروژه‌ی مسکن مهر با هم همکاری داشته‌اند. حسن‌زاده هم‌فکر بودن و همکاری قبلی را دلیل تشکیل ستاد می‌داند و در ادامه می‌گوید: «هیچ شعاری را انتخاب نکرده‌ام، چون می‌بینم بعضی از کاندیدا‌ها شعار‌هایی را انتخاب کرده‌اند که فقط در قواره‌ی شعار خواهند ماند و با توجه به تجربیاتی که در نتیجه‌ی همکاری با شهرداری و شورا در پروژه‌ی شهرک پردیس به دست آوردم، می‌دانم خیلی از مسائل و شعار‌هایی که مطرح می‌شود جزو اختیارات شورا نیست.» او درباره‌ی نقطه و برنامه‌ی مشترک با خواجه‌زاده نیز گفت: «با نظر به تخصصی که داریم، می‌توانیم در کار‌های عمرانی و ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری عملکرد خوبی داشته باشیم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top