بستن

سرقت مسلحانه ۶۵۰ میلیونی از طلافروشی درخشان+ عکس

حدود ساعت ۱۷ و ربع امروز سارقین مسلح از طلافروشی درخشان در کنار گراش سنتر سرقت کردند.

سرهنگ دوم کریمی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان گراش توضیحات در مورد نحوه سرقت را به تکمیل تحقیقات در این مورد موکول کرد. حاج محمود فرسوده مالک طلافروشی درخشان است و در نزدیکی این طلافروشی، دو طلافروشی دیگر نیز وجود دارد. این طلافروشی در یکی از مراکز شلوغ و تجاری شهر گراش قرار دارد.

به گفته شاهدان عینی خودرو پژو نقره‌ای رنگ بدون پلاک روبه‌روی طلافروشی درخشان توقف می‌کند و دو تن از سارقین مسلح به اسلحه ژ-۳ وارد طلافروشی می‌شوند. سارقین لحظه‌های نخستین باز شدن طلافروشی را برای سرقت انتخاب کرده‌اند. در این سرقت به کسی آسیب نرسیده است اما حاضرین در محل صدای دو گلوله را شنیده‌اند که به صورت هوایی شلیک شده است.

به گفته یکی از نزدیکان مالک طلافروشی برآورد می‌شود که سارقین نزدیک ۵ کیلو طلا را به سرقت برده‌اند. اگر هر کیلو طلا معادل ۱۳۰ میلیون تومان باشد سرقت طلافروشی درخشان ۶۵۰ میلیون تومان طلا را به سرقت برده‌اند.

محل سرقت حدود ۳۰۰ متر با فرماندهی انتظامی شهرستان گراش فاصله دارد. یکی از کسانی که در محل حادثه حضور دارد از این مساله و نحوه عمل سارقین اظهار تعجب می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد چند نفر از حاضرین در محل و عابرین با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته‌اند. سرهنگ کریمی گفته‌های مربوط عدم آشنایی اپراتور ۱۱۰ با محل را تکذیب می‌کند و می‌گوید: فرد پاسخگو در ۱۱۰ از نیروهای گشت کلانتری بوده است و با شهر گراش آشنایی کامل دارد. همچنین نیروهای گشت به سرعت در محل حاضر شده‌اند. اما  سارقین کارشان تنها یک دقیقه و نیم طول کشیده است و تا زمان حضور مامورین، سارقین از محل متواری شده بودند.

دی‌ماه سال گذشته نیز سرقت‌های مشابه‌ای در شهر اوز و چند شهر دیگر از طلافروشی‌های انجام شد که سارقین به دام افتادند. (+)

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

23 نظر

  1. سالگرد دوم تیر ۸۱ باز هم سرقت در گراش. ۱۱ سال پیش در چنین روزی شهرمان بخاطر امنیت سه جوان از دست داد و امروز در دوم تیر ۹۲ این اتفاق افتاد.

  2. من تعجبم این ماموران فقط بلدند موتور و ماشین بگیرند! و هی گیر به گواهینامه بدن و توو شهر ترافیک کنند! یه بار شما برین لار تا با برخورد مودبانه ماموران انتظامی لار مواجه بشین. در ضمن تماس هم گرفته بودن هنگ طرف گفته گراش سنتر نمی دونم کجاست! همین تعلل باعث همین جرمها میشه دیگه…

  3. آقای فرسوده یکی از طلا فروشهای با انصاف این شهر هستش من وقتی شنیدم واقعا دعا کردم خدا بخاطر این خوش انصافیش بهشون کمک کنه و سارقین سریع تر دستگیر بشن.

  4. فکر کنم بزرگترین هنرشون این باشه که موتور بگیرن اونم نه موتور دزدی بلکه موتور آدم بدبختی که داره تو خیابون رد میشه و میره به کاراش برسه.

  5. خب گرفتن دزدا کار آسونی نیست ولی موتور گرفتن و گیر دادن به ماشینا و جریمه کردن کار خیلی راحتیه و درآمد هم داره. انگار مردم هیچ مشکلی ندارن و فقط مونده پلاک قدیمی موتورا و بستن کمربند ماشینا تو شهر!!!!!!

  6. به همه اینها باید سرقت طلا وجواهرات از منازل در روز روشن واوایل شب هم اضافه کنید که تاکنون در این رابطه اطلاع رسانی نشده است . پیشنهاد می شود فرمانداری ، کلانتری وآگاهی را ملزم کند که گزارش کارهای خود را خصوصا در رابطه با سرقتها بصورت دوره ای در نماز جمعه به اطلاع عموم برسانند وبگویند که چند درصد از پرونده ها ختم به خیر به نفع مالباخته شده است . با تشکر

  7. جای بسی تاسف است که دقیقا در سالگرد شهادت شهدای امنیت شهر این اتفاق ناگوار برای یکی از همشهریانمان رخ بدهد. خدا کند که این بار نیروهای امنیتی و انتظامی به فکر باشند و دزدان را به دام بیاندازند. از روزی که در اوز سرقت مسلحانه شد قابل پیش بینی بود یک روز هم همین اتفاق در گراش بیافتد.
    بعید می دانم بعضی از نیروها تجربه کافی برای برخورد با این چنین سرقتها داشته باشند. چون در گراش بیشتر به کارهای ساده نظیر گرفتن موتورهای بی پلاک و برخورد با جوانانی که به زعم بعضی بزهکارند، مشغولند.
    امیدوارم با تلاش نیروهای انتظامی مشکل جناب فرسوده نیز حل شده و ختم به خیر گردد.

    1. سلام
      عاقبت مدیریت […] بر بعضی از ارگانهای شهرستان که معنی و مفهوم قانون و قانونمداری را نمی دانند بهترین از این نمیشود.
      خدا به داد مردم برسد.

  8. فقط بلدن جلو موتور یه بدبختو بگیرن ارزش موتورش۱۰۰هزار تومنه و بگن برو ۲۵۰هزار تومن خرج بیمه و پلاک ملی و… بکنن واقعا که…

  9. بنام خدا
    با سلام، از شنیدن سرقت مسلحانه در روز روشن آنهم در ۱۰۰ متری نیروی انتظامی عجیب و تامل بر انگیز است. بخصوص زمانیکه دو گلوله هم شلیلیک می شود و نیروهای انتظامی هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند، من هم متاسفم و امیدوارم ختم به خیر گردد. اگر بخوهیم بد بینانه به قضیه نگاه کنیم شاید “کاسه ای زیر نیم کاسه باشد” باید منتظر ماند تا ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد. از همشهریان عزیزم خواهش می کنم زیاد به نیروی انتظامی شهرستان گراش گیر ندهند و فعلا مقصر ندانند (ما گراشی ها بخوبی می دانیم وآگاه هستیم که نیروهای انتظامی گراش زیرشدیدترین فشارها هستند و…..و باید منتظر شرایط بد تر از اینها هم باشند). حمله ما باعث تضعیف آنها شده و پیش کشیدن اینکه آنها فقط بلدند موتور سوارها را بگیرند و……..بهانه ای بدست دشمنان گراش خواهد داد تا سلطه خود را بر گراش دو چندان کرده و طوری به مسئولین بالا گزارش دهند که اگر می خواهید در منطقه امنیت واقعی بر قرار شود باید گراش بیاید زیر چتر باصطلاح امنیتی ما. یاد مان باشد که ما قبل از شهرستان شدن هم با این قبیل مشکلات مواجه بودیم که علت اصلی شهدای دوم تیر همان بود (فاتحه ای هم برای شادی روح شهدای امنیت شهرنثار کنید). ضمنا در دنیا وهمچنین درایران عزیز نیروهای اصلی برقرار کننده امنیت شهر دو گروه هستند ۱- نیروهای انتظامی ۲- نیروهای اطلاعاتی. امید وارم اداره اطلاعات گراش (بچه های گراشی اصیل با خصوصیات اصولگرای واقعی، متعهد، و متخصص) که زیر شاخه ای از اداره اطلاعات استان فارس (شیراز) هستند و از آنها دستور می گیرند با همکاری و همدلی با نیروهای انتظامی شهرستان بتوانند پرونده های پیچیده تر و مهم تر حل وفصل کنند. نیروهای اطلاعاتی گراش باید کوچکترین حرکت مشکوک را زیر نظرداشته باشند تا مسائل باین جاها کشیده نشود. حرف های گفتن زیاد است اما…. چنانچه این عریضه دارای اشتباهات املائی و انشائی است مرا ببخشید. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 نظر
scroll to top