بستن

یازده شهید در دوازدهم تیر؛ شهدای هواپیمایی

گریشنا: امروز سالروز شهادت یازده تن از همشهریان گراشی است که در سال ۱۳۶۷ در آسمان دریای خلیج فارس مورد اصابت موشک ناو هواپیما بر آمریکا قرار گرفت. یادشان گرامی باد.

صحبت نو گراش : ساعت ۹ بامداد روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷″ ۳ ژوئیه ۱۹۸۸″ در حالی که ۶۶ کودک ایرانی همراه خانواده های خود، شادی کنان در صندلی های خود در هواپیمای ایرباس ۶۵۵ مستقر می شدند از سرنوشتی که در انتظار آنان بود، بی خبر بودند. یازده تن از همشهریان ما در این حادثه جان خود را از دست دادند.  ده عضو خانواده ی بندی و محمدعلی خدادادی اکنون سال ها ست در گلزار شهیدان گراش آرمیده اند. پیش از این ضرورت احداث یادمان شهدای این حادثه در نشریه ی صحبت نو به چاپ رسیده بود.

 

 
بخش اول مستند موج زنده

 

 

 
بخش دوم مستند موج زنده

 

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران

ایرانی‌ها اعطای مدال به عامل جنایت آمریکایی ۱۲ تیر ۶۷ را فراموش نمی‌کنند

وزارت خارجه کشورمان در سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با صدور بیانیه‌ای با بازماندگان این حادثه جنایتکارانه آمریکا ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری فارس: ایرانی‌ها اعطای مدال به عامل جنایت آمریکایی 12 تیر 67 را فراموش نمی‌کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد شهدای هواپیمای مسافربری ایران که در دوازده تیرماه سال یکهزار و سیصد وشصت و هفت هدف حمله جنایتکارانه نیروهای آمریکایی قرار گرفت، با بازماندگان این اقدام ضدبشری ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه در این بیانیه تأکید کرده است: بدون تردید حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه این اقدام غیر انسانی و اعطای مدال به عاملین این جنایت را از یاد نخواهد برد و عاملین آن در پیشگاه وجدان بشری محکوم بوده و مدعیان حمایت از حقوق بشر باید پاسخگوی سکوت در مقابل این اقدام شرارت آمیز و بی اعتنایی به بدیهی ترین ارزش های انسانی باشند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

7 نظر

  1. هرسال شبکه سراسری این واقعه را به صورت کلیشه ای پخش می کند متاسفانه خبرنگار گراش تا کنون این خبر را مخابره نکر ده اند و گزارشی ارسال نشده است دیروز می خواستم به اقایان خودکامه و نام اور تماس بگیرم و بگویم لااقل برا یکبار هم شده با سیمای استان هماهنگ کنید و به پخش خبر تهران بفزستید ظاهرا خبرنگار هرمزگان زرنگتر از ما بود که امروز شبکه یک پخش کردند حیه امسال هم گذشت

    1. سلام
      با توجه به اینکه ۱۱ نفر ( اگه دقیق گفته باشم ) از این شهدا اهل گراش بودن واقعا توقع بجایی کردید، خودم هم وقتی این گزارش را از شبکه سراسری دیدم تصمیم گرفتم اگه عمری باقی بود سال آینده گزارشی تهیه کنم و از این بابت اول از شهدا و بعد از همه عذرخواهی میکنم.
      البته همیشه من و همکارانم آماده نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده همه همشهریانم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top