بستن

نوزاد رها شده در شب قدر

گریشنا: صدای یک بچه از سر کوچه توجه زن را جلب می‌کند. ساعت نزدیک ۹ شب است، و هیج بزرگ‌سالی آن اطراف نیست.  مسجد مهدیه چند متر آن‌طرف‌تر قرار دارد، و آماده‌ی برگزاری مراسم شب قدر نوزدهم رمضان است. حسی به او می‌گوید باید به طرف صدای بچه برود، که از سر کوچه‌ی بین منزل اسدی و جعفری به گوش می‌رسد. هر چه به صدا نزدیک‌تر می‌شود، وهم یک صحنه‌ی تلخ در ذهن‌اش جان می‌گیرد، تا سرانجام به واقعیت می‌رسد: یک نوزاد دختر در گهواره‌ای از صندوق پلاستیکی؛ رها شده.

تماس با پلیس ۱۱۰

بستگان زن که باخبر می‌شوند، با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند. این روایتی است که چند تن از ساکنین محل به خبرنگار گریشنا ارائه دادند.

پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی خبر را تایید می‌کنند؛ و می‌گویند دیشب، یعنی شنبه پنجم مردادماه ۹۲، نوازد را افراد محل به آنها تحویل داده‌اند. پلیس نیز نوزاد را به بیمارستان سپرده‌، و بعد هم به بهزیستی تحویل داده خواهد شد. هیچ نشانه یا اطلاعی از والدین نوزاد در دست نیست. به گفته ی یک منبع آگاه به نظر می رسد این نوزاد؛ از نظر ژنتیکی مربوط به تبعه افغان باشد که بر اثر فقر او را رها کرده باشند.

بیمارستان و بستری شدن نوزاد

دکتر محقق قائم مقام بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش نیز در گفتگو با خبرنگار گریشنا می‌گوید: پلیس ساعت ۱ بامداد امروز یک نوزاد دختر را به زایشگاه بیمارستان تحویل داد. اما این نوزاد به خاطر یک مشکل تنفسی که دارد، نیاز به بستری دارد و باید در بخش نوزادان تحت مراقبت باشد. دکتر محقق وضعیت نوزاد را خیلی مساعد نمی‌داند: «نوزاد بی‌حال است و چیزی نمی‌خورد. وقتی حال‌اش خوب شد، ما او را تحویل اداره بهزیستی می‌دهیم.»

آینده نوزاد: شیرخوارگاه استان

بال‌افکن رییس اداره بهزیستی هم با تایید صحبت‌های دکتر محقق، می‌‌گوید: «وقتی وضعیت جسمی کودک مساعد شد، از بیمارستان تحویل می‌گیریم.» اما این نوزاد در اداره بهزیستی گراش نخواهد ماند. بال‌افکن می‌گوید: «ما جایی و امکاناتی برای نگه‌داری نوزادان نداریم. بعد از مرخص شدن این نوزاد از بیمارستان، او را برای نگه‌داری می‌فرستیم به شیرخوارگاه استان.»

رها شده در شب قدر

در عکسی که به نظر می‌رسد چند لحظه بعد از پیدا شدن نوزاد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کودک به شدت در حال گریه کردن است. بی‌گمان بخشی از دعای شب قدرِ بسیاری از کسانی که این عکس را دیدند، بخصوص زنی که نجات‌بخش کودک شد، به گشایش رحمت الهی برای این نوزاد بی‌دفاع اختصاص یافت.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

16 نظر

  1. دید گریشنا بیشتر مانند صفحه «حوادث» نویسان روزنامه هاست. حتما باید کولری دزدیده شده باشد، باید بچه ای رها شده باشد، باند قاچاقی منهدم شده باشد، یک بابایی اماری از آتش سوزی داده باشد تا گریشنا خبرش را بزند!
    باز هم میگویم بد نیست به جای دفاع از عملکردتان- که احتمالا بگویید خبر دیگری در گراش نیست!!- کمی خبرهای امیدوارانه بزنید.
    مردمِ خسته را با این خبرها خسته تر نکنید.
    ما مجاز نیستیم به صرف رعایت مرام خبرنگاری هر اتفاق و حادثه ای را «خبر» کنیم.
    خبرهایی که گریشنا و چند سایت دیگر گراش می زنند، «شناسنامه» گراشند. گراش را با دزدی و قاچاق و بچه رها کردن و تصادف نباید به دیگران معرفی کرد.
    —–
    باز هم ضرورتی به انتشار پستم نیست.دوستانه نوشتم. دوستانه بخوانیدش.

    1. چرا بد بینانه قضاوت می کنی ؟ با درج این خبر شاید یک خیر اندیش پیدا شد .
      شاید هم پدر و مادر واقعی اش پشیمان گشتند و فرزند خود را باز یافتند .

      یقینا این کودک به آغوش پدر و مادر واقعی خود باز خواهد گشت . فکرتان را به مسائل ضد اخلاقی منحرف نکنید . شاید برایند فقر و کم درامد خانواده باشد .

    2. دقیقا
      من هم این فکر مدتهاست بعد از خواندن خبرهای گریشنا در ذهنم میچرخد
      صفحه حوادث گریشنا خیلی پر سطر از بقیه صفحاتش جلوه میکند

  2. کمی از لاریها یاد بگیرید که هیچ اخبار منفی در سایتهایشان نمی زنند. دشمنی سایتهایی همچون شیرازنا و نگاه فارس در نوشتن پسوند گراشی به باباخواجه کم است که شما هم اینچنین اقدامی را تحت عنوان خبررسانی می کنید

  3. خدایا تو کجایی؟! فقط بلدی تو قرآنت برای کفار و مشرکان شاخ و شونه بکشی؟!! بیا بیا پایین ببین این جا چه خبره میان ما مسلمانان میان ما شیعیان علی میان ما ثروت مندان جنوب.
    خدایا چطور خدایی هستی که گفته ای از مادر مهربان تری اما جلوی چشمت این اتفاقات میفتد. خدایا خیلی ازت ناراحتم
    نمی دونم این همه قدرت، مهربانی و خیر خواهی بی نهایت را داری اما چرا خرجش نمی کنی.
    خدایا مرا برای کفر گوییم ببخش. دل از ظلم مخلوقاتت پر است مخصوصا وقتی به ما گفته باشند که خدایی با قدرت و مهربانی بی نهایت فقط شاهد این حوادت است.
    راستی خدا جان وقت کردی سری هم به مردم مظلوم سوریه بزن. جایی دوری نمی رود ثواب دارد.

    1. فرزانه جان عزیزم
      شاید این خانواده که بچه خودشان را گذاشته و رفته اند مشکل فقر و بدبختی های دیگه داشته اند و چی میدونم هزار مشکلات دیگه که شاید من و شما حتی نمیتوانیم تصورش را بکنیم.
      بهر حال هرکدام از شما کامنت گذاران دلتان برای این بچه میسوزد و ثروتی که در بالا نوشته اید دارید بروید و به فرزندی قبولش کنید. خداوند خودش پایین نمیاید چون میخواهد بداند بندگانش چگونه به دیگران کمک میکند بندگانی که فقط بلدند ادعای مسلمانی کنند و به دیگران شماتت بدهند. خداوند در شبهای قدر منتظر ما بندگان است تا بهش ثابت کتیم که ما اشرف مخلوقاتش بر روی زمین هستیم.
      موفق باشید و نماز و عبادات شما هم قبول حق باشد.

  4. اقای گریشنا … ایا لزومی داشت ادرس محل پیدا شدن اون نوزاد را اینقدر دقیق بیاورید و با اسم بردن و ذکر نام افرادی که من اطمینان دارم خودشان راضی نیستند و میتوانند شاکی هم بشوند . خدا شاهد است اگر من جای ان افرادی بودم که اسمشان را برده اید کاری میکردم در این وبسایت گل بگیرند.

    1. سلام آقا رضا.
      نویسنده‌ی این خبر معلوم است، خود بنده هستم.
      و مطمئن باشید اگر افرادی که شما می‌فرمایید هر گونه نارضایتی از این موضوع داشته باشند، خیلی راحت می‌توانند ما را (و من نویسنده را) پیدا کنند و در اسرع وقت به خواسته‌شان عمل خواهیم کرد.
      ما به حریم خصوصی افراد احترام می‌گذاریم، و اگر شائبه‌ای در مورد نقض این موضوع وجود داشته باشد، اولین کسانی خواهیم بود که جلوی آن را بگیریم. مثل نام خانمی که نوزاد را پیدا کرده و برای حفظ حرمت،‌ نام‌اش ذکر نشده است.

      1. سلام آقای غفوری. خسته نباشید. نماز و روزتون قبول باشه انشالله.
        بدل نگیرین. این مردم هرکاری کنی ۱چی دیگه میگن… امتحانش کریدم دیگه… مدلشون دسمون اومده.
        حالا اگه این موضوع رو بدون نام بردن مکان پیداشدن این نوزاد رو گفته بودین، همه ملت مینوشتن… کجا بوده؟ او نفرکی بوده؟
        جلل الخالق

    2. آقارضا سلام
      اینکه گفتن کجا بوده، دلیل بر این نمیشه که منظور نویسنده خود فرد هست.
      آدرس دقیق نوشتن که خواننده متوجه بشه نه اینکه کسی رو متهم کنن.
      هزارها اتفاق جلو درب خونه کسی میفته، دلیل براینه که صاحبخونه مشکل داره؟؟!!

    3. فحاشی ک هنشده بهشون فقط آدرس جایی که بچه پیدا شده رو گفتند در ضمن اسم اون خانم هم اگه گفته می شده بد نبود چون کار خدا پسندانه ای کردند برای اینکه توی این دوره زمونه کسی نمیره دنبال درسر اما این خانم رفته ببینه اون بچه طفل معصوم کیه که اینجوری گریه می کنه تازه باید دستمریزاد هم گفت بهشت حالا شما دوست عزیز اومدین میگی چرا آدرس رو گفتین دقیق؟ آدرس محل دزدی رو ندادن که ……

  5. نمیدونم شاید درست متوجه منظورم نشدین …. فقط خواستم بگم نام بردن افراد و اینکه دقیقا این نوزاد ، بین کوچه آقای فلان و آقای بهمان پیدا شد میتونه این شائبه رو – شما بگید حتی یکصدم درصد- ایجاد کنه که نکنه این بیجاره ها هم این وسط نقشی داشتند …. منظورم این بود و گرنه نمیخواستم زحمات شما رو کمرنگ کنم .

  6. واقعا که این مردم چی میشه بهشون گفت. مگه کمک به یک یچه که مطمینن خانواده اش اینو نمیخواستند ولی شاید چاره ای نداشتند بده؟
    از نظر ما هیچ شبهه ای ایجاد نمیکنه اگر برا کسی ایجاد کنه طرف مشکل اخلاقی داره . باید فکرش را درست کند.نگران نباشید کسی در مورد این خانواده ها نظر بدی پیدا نمیکند.
    فقط مردم بلدند به جای کمک به کسی فقط جنبه منفی آنرا براداشت کنند و شماتت دهند همینه دیگه. بچه هر جا پیدا شده فرقی ندارد فرق اینه که کدام یک از شماها که ناراحتید حاضرید برا رضای خدا کمکی به کسی کنید.
    اگر کسی دیوانه شد فقط بلدید بهش بخندید و مسخره اش کنید . اگر چی میدانم همه اش منفی گرایی و دو بهم زنی .
    همشهریان عزیز به جای انتقاد از سایت گریشنا لطفا اگر نمیتوانید کمک کنید اسباب زحمت نشوید.

  7. با عرض سلام و خسته نباشی طاعات شما مورد قبول حق قرار بگیرد انشا…
    اتفاقا ما دوست داریم هر اتفاقی که در شهرمون می افتدبا خبر شویم زیرا از گراش به دوریم و از
    همه چیز بی خبر فقط لطف کنید وقتی خبری انتشار می کنید پیگیری کنید تا از ادامه آن با خبر شویم
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top