بستن

دکل‌های «رایتل» در گراش برافراشته شد

دکل‌های رایتل در گراش نصب شد و تا چند روز آینده نسل سوم تلفن همراه در شهر راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

 غلام‌رضا غلام‌حسین‌نژاد یکی از نمایندگان شرکت رایتل در گفتگو با خبرنگار گریشنا گفت:« دو دکل، گراش را تحت پوشش این سامانه قرار می‌دهد که اولین دکل در خیابان بسیج و دکل دیگر در خیابان دانشگاه نصب شده است. مرحله‌ی فونداسیون و نصب دکل به اتمام رسیده و امکان دارد تا بیست روز آینده بعد از طی مراحل نهایی این سامانه راه‌اندازی شود.»

  غلام‌حسین‌نژاد در ادامه می‌گوید:«مراحل اداری نصب سه دکل در لارستان که شهر‌های براک، لطیفی و خور را هم تحت پوشش قرار می‌داد به دلیل همکاری نکردن بعضی از مسئولین زمان‌بر، بود و چون تا زمانی که مرحله‌ی نصب و راه‌‌اندازی یک دکل به پایان نرسد برای نصب دکل‌های دیگر مجوز کار صادر نمی‌شود، روند گرفتن مجوز و نصب دکل در گراش هم طول کشید اما بالاخره با همکاری علی‌اصغر حسنی برای طی مراحل اداری موفق به گرفتن اجازه‌ی کار از شهرداری گراش شدیم.»

از جمله مزیت‌ها و خدمات این سامانه؛ تماس صوتی و تصویری، اینترنت پرسرعت(+HSPA)، پیامک(SMS)، آوا‌ ونما(MMS) و آوای انتظار است.
هم‌شهریان می‌توانند سیم‌کارت دائمی رایتل به قیمت ۱۲۰۰۰۰۰ ریال و سیم‌کارت اعتباری آن به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال را از باجه‌های پستی خریداری کنند.

 در حال حاضر در گراش هنوز شرکتی نمایندگی رایتل را برعهده نگرفته است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

12 نظر

    1. اگه این اثرات منفی داره پس ایرانول و همراه اول هم داره، این دکل قرار بود خیلی وقت پیش نصب بشه که عده ای مردم رو ترسونده بودند که اثرات مخربی داره و شایعه پراکنی کرده بودند و همین باعث شد نصب اون عقب بیفته.

  1. بنام خدا:
    شنیدن این خبر چندان خوشحال کننده نبوده و نیست. سر بسته عرض می کنم، یکی از اهرمهای تهاجم فرهنگی که باعث فساد و فحشاء می شود رسانه های تصویری است (بخصوص تلفن های موبایل رایتل) که اخیرا در ایران خیلی باب شده است. کاش این دکل ها در گراش نصب نمی شد، مشکوک به نظر می رسد. خانواده ها باید خیلی هوشیار باشند.

    1. سلام
      از هر چیزی استفاده ناصحیح بشه مخربه مخصوصا تصویری !
      متأسفانه الان از خانواده ها هم کاری برنمیاد . جوون خودش باید مواظب اعمال و رفتارش باشه.
      من همیشه تو فکر این میرم که درسته همه امکانات برای هر شهری خوبه و باید باشه ولی اونورش میگم اگه دانشگاه به گراش ندن دخترای کم حجاب هم کمتره، اگه مسیر راه برای مسافران پرت باشه کم حجابا کمتر به مسیر گراش میان و حالا هم دکل رایتل و خیلی چیزای دیگه …
      پس باید به خدا پناه برد از شر …

  2. بنام خدا:
    برادر عزیزم علی آقا
    با سلامٰ حرف های جنابعالی بسیار متین و ارزشمند است. بعضی مواقع فکر می کنم بیشتر مسؤلین مملکت حتی معنی تهاجم فرهنگی را هم نمیدانند. بوجود آوردن زمینه فساد و فحشاء خود یک عمل ناپسند و مذمومی است کاری که در ایران اسلامی روزانه براحتی آگاهانه یا نا آگاهانه انجام داده می شود. پس از ورود به ایران چیزهائی در سوپریٰ داروخانهٰ دانشگاهٰ و……..دیدم که در مدتی که در آمریکا بودم ندیده بودم (بر داشت بد نشود تعریف و اشاعه فرهنگ مبتذل غربی نیست). گر چه همیشه گفتم “غرب نسخه ایکه برای ما می نویسند با نسخه ایکه برای خودشان تجویز می کنند ۱۸۰ درجه فرق می کند” در تمام زمینه ها. وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران است که زمینه های فساد و فحشاء که قابل کنترل هستند را از بین ببرد. ابتدا فکر کردم چند صفحه ای در باره تهاجم فرهنگی و….بنویسم و لی تصمیم عوض شد وواگذار می کنم به زمان دیگر. حرف گفتن زیاد است اما…..

    1. یعنی چی آقای وقارفرد؟؟؟!!! یعنی منظورتون اینه که اینترنت رو روی مردم ببندن، مردم رو از تماس تصویری منع کنند؟؟؟
      به نظر بنده اگر کسی بخواد دنبال گناه بره خیلی راه ها براش بازه، مثلا اگر ماهواره رو از کسی منع کنی که خودش دنبال گناه است میره از یک راه دیگه مثل اینترنت اگر اینترنت رو بستی میره سراغ یه چیز دیگه.
      خلاصه وجود امکانات خوب است اما باید درست از آن استفاده شود، تازه ما در زمینه امکانات ارتباطی خیلی از دنیا عقب هستیم.

  3. جناب آغای دکتر با طول سلام …
    از شما بعیده کع اینجور مطلبی را راجعع بع یک تکنولوجی جدید بنویسید
    اگر اینطور باشه شما هیش وقت نباید از وسایلی نظیر اینترنت اشتفاده
    کنید چون میتوان از ان اشتفاده نا مشروع کرد شما اصلا چند ٪ تو این قضیع نفع میبری به احتمال من شما بطور کامل از موضوع اطلاعات دقیقی نداری چرا با اون مخالفت می کنید. و در مورد اون فقط مضرات شو مینویسید امتال شما ها هستید که با تکنولوجی در جامعه اسلامی مخالفند بجای اینکه جلوی امدن تکنولوجی رو بگیرید
    فرهنگ اشتفاده از تکنولوجی رو اشاعه بدید نه اینکه جلوی صنعتی شدن رو گرفت جلوی اتمبیل تلفن تلوزیون اینترنت …. رو گرفت
    کلام اخر :اگع قرار باشع این ابزار دانشگاه و چع رایتل فساد و فحشا بیاره مال بی فرهنگیع نع از تکنولوجی.

  4. در جواب گاگوووووووول
    که معلومه گالوووووول هم هستن شما اول کلمات املایی ساده رو درست بنویس بعد در مورد فرهنگ و تکنولوژی صحبت کن….
    بعدشم اگر ما مسلمان هستیم و به دین اسلام اعتقاد داریم باید نظر مراجع را هم جویا شویم چون تمامی مراجع استفاده از رایتل را حرام دانستند

    1. بعله شما که باهوش هستید آغا معلم بی زحمت غلتای مارو بگیر بع ما نمره بده … در ضمن گاگوووول ….. نه گالووووول …

      من نمیدونم ملت بع خودشون ظهمت نمیدن یه اطلاع دروست از یه موضوع کسب کنن . الان شما فتوا دادین ؟… کدوم مراجع ؟…
      اسم ببرید بگید کنجکاوم بدونم اینو از خودتون دراوردین یا اینکه همیه مراجع به صراحت گفتن حرام؟ …
      از زبون این اون یچی شنیدید …
      اول بگم که تماس تصویری قبل از رایتل هم بوده yahoo skype ….
      دوم اینکه همه ی مراجع نه ,تعدادی , که حرام نگفتن … آیات ال…مکارم شیرازی، سبحانی، نوری‌همدانی و علوی گرگانی نظراتشون عمدتا منفی بوده درینباره

      متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی: «به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشاء مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به این که ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند».

      متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی علوی گرگانی: «نظر به اینکه نسل سوم اپراتور تلفنهای همراه با آموزه های دینی در تضاد است و می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم بر آن را خدشه دار و خانواده ها را به ورطه ی نابودی اخلاقی و بنیانی بکشد و لذا نصب و راه اندازی این اپراتور چه از طرف دولت و چه از جانب بخش خصوصی بصلاح نیست و هرگونه اقدامی در این مسیر خلاف شرع است. البته لازم بذکر است که ما در صدد تخطئه ء اصل فن آوری نیستیم بلکه از آن جهت که این صنعت زیان و ضرر های فراوانی می تواند برای جامعه اسلامی چه از جهت امنیت اخلاقی و چه از جهت سیاسی و دینی داشته باشد و تهدید کننده بنیان خانواده است ، راه اندازی این اپراتور را جایز نمی دانیم».

      متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی سبحانی: «قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل در دست جوانان اعم از دختر و پسر مفاسد زیادی دارد، یاید از خرید و فروش آن جلوگیری شود و نباید دولت چنین امکاناتی در اختیار مردم قرار دهد . قواید جزئی در مقابل این مضرات بسیار کوچک است.»

      متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی نوری همدانی: «با توجه به اینکه مفاسد این کار زیاد است و امکان از هم گسستن اساس خانواده ها نیز هست به علاوه اینکه عفت عمومی را مورد تهدید قرار میدهد بنابراین اقدام به انجام آن جایز نیست».

      شمابه من بگو مراجع گفتن حرام ؟ اونم همشون؟
      شاید فک کنید یا بگید خود نوشته همونطور که گفتید
      ما مسلمان هستیم و به دین اسلام اعتقاد داریم
      (باید)
      نظر مراجع را هم جویا شویم …

      سوم اگه من در مورد فرهنگ و تکنولوژی صحبت کردم چه دوروست چه غلت آغا معلم شما فقط در حد غلت املایی گرفتن هستین همین …
      وگرنه مفهمیدین که می‌شه از تکنولوژی برتر و پیشرفته به روز دنیا در جهت تحکیم فرهنگی دینی و ملی به شرط فرهنگ‌سازی متناسب بهره بیریم.

  5. بنام خدا:
    برادران عزیزم سلام
    منظور من مسائلی که شما مطرح کردید نبود. دو جمله در یادداشتها ذکر کردم
    ۱- سر بسته عرض می کنم
    ۲- می خواستم وارد این بحث بشوم و چند صفحه بنویسمٰ تصمیم عوض شد.
    ۳- انشاءا…موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top