بستن

دوقلوها و سه قلوهای استان فارس

مدیرکل ثبت احوال فارس با اشاره به افزایش چندقلوها در استان فارس گفت: در سال گذشته سه قلوها بیشتر در شهرستان‌های شیراز، فسا و ممسنی متولد شدند.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139112210000323.jpg

به گزارش گریشنا  محسن نعمتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: براساس آمارهای سال گذشته، افزایش چندقلوها نادر بوده است، این در حالی است که ۳/۳ درصد از آمارهای ولادت را چندقلوها به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در سال گذشته جمعا یک هزار و ۲۸۶ مورد دو قلو در این استان  متولد شده است.

 نعمتی اضافه کرد: تولد نوزادان دوقلو در شهرستان شیراز ۵۳۲ مورد، مرودشت ۹۱ مورد و لارستان با  ۷۰ مورد بیشترین متولدین دوقلو را داشته اند و این امر باعث افزایش جمعیت نوزادان در فارس شده است.

 مدیرکل ثبت احوال فارس خاطرنشان کرد: این عامل، اقتصاد خانواده ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد که می طلبد مسئولین امر نسبت به حمایت از کانون خانواده اقدام کنند و همچنین سلامت نوزادان در گروه های مختلف پزشکی با برنامه های هدفمند دنبال شود.

 وی تصریح کرد: بر اساس آمارها تولد نوزادان سه قلو در شهرستان شیراز ۳۱ مورد بوده است و همچنین فسا پنج مورد و ممسنی چهار مورد آمار سه قلوهای استان را در بردارند که تنها یک مورد چهار قلوزایی در شیراز در سال گذشته ثبت شده است.

 مدیرکل ثبت احوال فارس اضافه کرد: در سال گذشته از تعداد ۸۲ هزار و ۷۳۶ مورد  کل ولادت استان، ۲ هزار و ۷۷۴ ولادت متعلق به چندقلوها بوده است که ۳/۳ درصد کل ولادت ها را در بر می گیرند.

 

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top