بستن

اعضای شورای چهارم سوگند خوردند

گریشنا: اعضای چهارمین شورای اسلامی شهر گراش دیروز سه‌شنبه دوازدهم شهریور در اولین جلسه‌ی رسمی شورا و در حضور فرماندار، امام جمعه، معاون فرماندار، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، اعضای شورای اسلامی سوم، هیات برگزاری و نظارت بر انتخابات شورای چهارم و جمعی از معتمدین و خبرنگاران سوگند خوردند.

به گزارش خبرنگار گریشنا، جلسه تودیع و معارفه شورای سوم و چهارم به میزبانی فرمانداری گراش از ساعت یازده و نیم صبح در محل شورای اسلامی شهر گراش برگزار شد. در این جلسه، اعضای شورای چهارم با رای‌گیری از میان خود برای انتخاب هیات رییسه رسمی شورا، علی‌اصغر حسنی را به عنوان رییس؛ حبیب‌الله مهرابی را به عنوان نایب رییس؛ علی‌اصغر لطافت را به عنوان خزانه‌دار؛ و عبدالرضا هرمزی، مهوش شیبانی، محمد ناصری و جعفر یوسفی را به عنوان منشی شورای اسلامی شهر گراش با رای مخفی و اکثریت نسبی انتخاب کردند.

 فرماندار: انتخابات، نظام را بیمه کرد

بعد از قرائت قرآن، کریمی‌فرد، فرماندار شهرستان گراش، به عنوان رییس و میزبان جلسه سخنان‌اش را آغاز کرد. او بعد از گرامی‌داشت هفته‌ی دولت و تسلیتِ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، به اعضای شورای سوم و چهارم، اعضای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی و معتمدین حاضر در جلسه خیر مقدم گفت. او برنامه‌ی جلسه را به این شرح اعلام کرد: «امروز اولین روز کاری شورای چهارم است، و بر مبنای قانون و سنت حسنه‌ای که وجود دارد، امروز را به برگزاری مراسم تحلیف و قرائت و امضای سوگندنامه اختصاص می‌دهیم.»

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته را تجلی این حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری دانست. او به غوغای رسانه‌ای غرب برای حمله به سوریه و حمایت تمام‌قد ایران از این کشور اشاره کرد، که در نهایت به انصراف کشورهای غربی از حمله منجر شد. او گفت: «یکی از دلایل اصلی این انصراف، حمایت نظام مقتدر و مردمی ایران است. این‌گونه است که انتخابات، نظام را بیمه می‌کند.» او این حمایت سراسری و تایید نظام جمهوری اسلامی در انتخابات را شایسته شکرگزاری دانست و به این نکته اشاره کرد که: «بهترین شکرگزاری، همان خدمت‌گزاری بی‌منت است به این مردم».

 

پیام وزیر کشور

پس از آن نیز، فرماندار گراش پیامی که از طرف رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی، برای جلسات تودیع و معارفه شوراها فرستاده شده بود را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «امروز وجود نهادهای انتخابی در سرتاسر جهان نماد ترقی و پیشرفت کشورها شناخته می‌شود و یکی از مزیت‌های برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی که دوست و دشمن بدان معترفند اینست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پی فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراها ، اداره کشور در همه شئون سیاسی و اجتماعی بر اساس قانون اساسی به اتکای آراء عمومی انجام می‌شود و درحقیقت جمهوری اسلامی نمونه جدیدی از حکومت‌گری را به جهان معرفی کرده است که اساس آن مردم‌سالاری دینی است و شوراهای شهر و روستا و شهرستان و استان نماد بارز این الگوی نوخاسته است.» وزیر کشور بعد از مقدمه، ضمن تبریک آغاز به کار دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا به همه منتخبان مردم در سراسر کشور، از آنها خواسته که نکات ذیر را دستور کار و برنامه خویش قرار دهند: اتکال به خداوند در همه امور و تصمیمات؛ دقت در انتخاب شهردار و دهیار؛ ارتباط مداوم و مستقیم با عامه‌ی مردم و روحانیت و ائمه جمعه محترم، و خانواده معزز شهدا و ایثارگران و نخبگان؛ توجه کامل به مباحث فرهنگی و اجتماعی و آسیب‌ها و فرصت‌ها در این حوزه؛ کوشش برای هم‌گرایی مثبت اجتماعی و ایجاد شبکه‌های مردمی؛ توجه به حمل و نقل عمومی، گسترش و توسعه فضاهای سبز، بهبود وضع محیط زیست، پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای دفع زباله‌ها با امکانات و فناوری‌های جدید، رفع فضاهای بی‌دفاع شهری و پیشگیری از بحران‌های شهری و برنامه ریزی جهت نظام اقتصادی و درآمدهای پایدار و توسعه شهر الکترونیک.

 

امام جمعه: مدال افتخار خدمت‌گذاری به گردن شماست

پس از فرماندار، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه گراش، سخن گفت. او ضمن تبریک به منتخبین مردم در شورای چهارم، از زحمات شورای سوم و شهردار قائدی نیز تشکر کرد. او از شورای چهارم خواست که ادامه‌دهنده خدمات شورای بعد باشند، و در توسعه زیرساخت‌هایی که در شهر شروع شده بکوشند.

 قرائت متن سوگندنامه

پس از صحبت‌های امام جمعه به مدت ده دقیقه، علی اصغر حسنی، عبدالرضا هرمزی، حبیب‌الله مهرابی، جعفر یوسفی، مهوش شیبانی، علی‌اصغر لطافت و محمد ناصری، اعضای شورای شهر چهارم از اطراف میز کنفرانس در کنار هم قرار گرفتند و با در دست داشتن لوح‌های سوگندنامه، آماده اجرای مراسم سوگند شدند. حبیب‌الله مهرابی اما قبل از این که متن را قرائت کند، سخنان کوتاهی ادا کرد. او گفت: «بر اساس قانون، هیات رییسه سنی انتخاب شده است؛ جناب آقای حسنی به عنوان رییس، جناب یوسفی و مهندس هرمزی به عنوان منشیان انتخاب شده‌اند.» او گفت در چنین لحظه‌ی حساسی که بی‌شباهت به لحظه‌ی تحویل سال نیست، احساس دلتنگی برای یاد و خاطره‌ی شهدا در او بیدار شده است.

متن سوگندنامه‌ای که مهرابی شمرده شمرده قرائت کرد تا دیگر همراهان‌اش در شورای چهارم آن را تکرار کنند، بدین شرح بود: «بسم الله الرحمن الرحیم. من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایف‌ام و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»

سوگندنامه‌ها پس از امضا شدن در میان صلوات‌ها و تبریک‌های حاضرین در جلسه، به فرماندار شهرستان گراش تحویل گردیدند. پس از آن، کریمی‌فرد از اعضای شورای جدید خواست گزارشی از جلسات غیررسمی خود ارائه دهند، و این وظیفه را علی‌اصغر حسنی به عهده گرفت.

 حسنی: سند چشم‌انداز بیست‌ساله ترسیم می‌کنیم

رییس سنی شورای چهارم با تشکر از حضور مسئولین در جلسه، اشاره‌ای به برگزاری شایسته‌ی انتخابات شورا کرد. او گفت: «تنها در شهر گراش بود که تمام کاندیداها به دید و بازدید هم می‌رفتیم و هیچ جنبه‌ی رقابتی و مبارزه‌ای در آن دیده نمی‌شد. و این درسی بود برای تمام شوراها در دیگر شهرها که ما هیچ‌گونه تنشی نداشتیم.»

او درباره‌ی جلسات غیر رسمی شورا صحبت کرد، و این که یکی از نتایج این جلسات، لزوم ترسیم یک سند چشم‌انداز برای شوراها در کل شهرستان گراش بوده است. او همچنین از برنامه‌ی حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در شهرستان گراش خبر داد تا در زمینه‌ی اشتغال و پیشرفت اقتصادی شهرستان موثر باشد. حسنی ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را نیز از برنامه‌های اصلی شورای چهارم دانست.

نماینده‌ی سابق مجلس در پایان سخنان‌اش قول داد که تمام ادارات باقی‌مانده تا آخر سال مستقر خواهند شد، حتی اداره اطلاعات. البته او اظهار کرد: «نباید انتظار بودجه دولتی داشته باشیم، و باید از کمک خیرین بهره برد.» او احداث تونل و اتمام جاده‌ی چک‌چک را از جمله پروژه‌های اصلی مورد عنایت شورای چهارم دانست.

حجت الاسلام حسینی، امام جمعه گراش، نیز در تکمیل سخنان حسنی، بر لزوم فعالیت اقتصادی و تولیدی بیشتر در شهرستان گراش و همچنین بحث آموزش خانواده تاکید کرد.

پس از آن، فرماندار شهرستان گراش تا آماده شدن برگه‌های تعرفه رای‌گیری برای هیات رییسه شورای چهارم، یک بار دیگر از شرکت حاضرین در جلسه تشکر کرد. محمد ناصری، دیگر عضو شورای چهارم نیز اظهار داشت مشارکت مردم هم نباید فراموش شود. او ضمن تاکید بر لزوم پرداختن به مراکز فرهنگ‌ساز، اصل سه‌گانه‌ی مشارکت مردم، مساعدت مسئولین و پیگیری شورا را به عنوان برنامه‌ی مورد وثوق شورا ذکر کرد.

 رای‌گیری هیات رییسه رسمی

برگه‌های رای‌گیری بین هفت عضو شورای چهارم توزیع شد تا هر کدام بتوانند به صورت مخفی آرای خود را در مورد هیات رییسه شورا در آن بنویسند. نتیجه‌ی رای‌گیری را عبدالعلی صلاحی به شرح زیر قرائت کرد: «مدعوین از بین خود آقای علی‌اصغر حسنی را به عنوان رییس؛ و آقای حبیب‌الله مهرابی را به عنوان نایب رییس؛ و آقای علی‌اصغر لطافت را به عنوان خزانه‌دار؛ و آقای عبدالرضا هرمزی و خانم مهوش شیبانی، محمد ناصری و جعفر یوسفی را به عنوان منشی شورای اسلامی شهر گراش با رای مخفی و اکثریت نسبی انتخاب نمودند.»

این صورت‌جلسه در دو نسخه تنظیم شد و یک نسخه از آن برای صدور کارت عضویت اعضای شورا به فرماندار تحویل گردید. اسامی اعضا نوشته و امضا شد، تا پس از امضای فرماندار، به امضای رحمانی فضلی، وزیر کشور برسد.

 

سخنان پایانی

حبیب‌الله مهرابی و دکتر مرتضی فتحی دو نفری بودند که دقایق آخر جلسه سخنان کوتاهی ادا کردند. مهرابی اظهار کرد نکته‌ای که در این جلسه کمتر به آن پرداخته شد، تقدیر و تشکر از اعضای شورای سوم و شهردار گراش است. او همچنین اعلام کرد که سخنگوی رسمی شورا، عبدالرضا هرمزی است، و سخنان دیگر اعضا را نباید موضع رسمی شورا محسوب کرد. او در تکمیل صحبت‌هایش به چهار اصل مورد توافق بین اعضای شورای چهارم اشاره کرد، که شامل قانون‌مداری، شفافیت، تشریک مساعی، و پاسخ‌گویی است.

دکتر فتحی، رییس شورای اسلامی سوم، نیز در سخنان کوتاهی، از همکاری صمیمانه‌ی همراهان‌اش در شورای سوم و همچنین شهردار گراش تشکر کرد، و خطاب به اعضای چهارم گفت: «برای مردم گراش هر خدمتی بکنید کم است. ما چهار نفر بودیم؛ شما هفت نفرید و انشالله کار و کارآیی شما بیشتر خواهد بود.» او سخنان‌اش را با این جمله تمام کرد: «وقتی کمر به خدمت به مردم می‌بندی، توقع قدردانی نداشته باش. خدا ناظر بر اعمال ماست، و تاریخ قاضی عادلی است.»

امام جمعه‌ی گراش آخرین فردی بود که ویژگی‌های اعضای شورای چهارم را برشمرد؛ و جلسه چند دقیقه‌ای بعد از ساعت یک عصر، در میان صلوات‌های حاضرین که برای نماز ظهر به مساجد می‌شتافتند و اصرار خبرنگاران برای گرفتن عکس یادگاری نهایی به پایان رسید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. انتخاب شایسته و بحق دو برادر و دوست بزرگوار جناب آقایان علی اصغرحسنی و حبیب ا.. مهرابی را بعنوان رئیس و نایب رئیس و دیگر عزیزان در شورای اسلامی شهر گراش تبریک گفته و از خداوند منان برای این بزرگواران آرزوی موفقیت وسربلندی خواستاریم .

  2. ضمن ارزوی موفقیت برای شورای جدید اگه بتونند جاده چک چک ومسیر دست یابی به صحرای باغ با احداث تونل رو تموم کنند خدمتی بزرگ به پیشرفت اقتصادی شهر کرده اند چون یکی ازاصلی ترین مؤلفه های پیشرفت یک منطقه راههای مواصلاتی ان می باشد،به امید شهرستانی آبادوبرقرار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top