بستن

جلسه تودیع، معارفه و گلایه

گریشنا: جلسه تودیع و معارفه اعضای شورای شهر گراش با پاسخ شهردار به انتقادها و گلایه رییس شورای سوم از کارشکنی عده‌ای برگزار شد. جلسه داغی که نقطه پایانی بر ۷۶ ماه مدیریت شورای شهر سوم در شهر گراش بود.

به گزارش خبرنگار گریشنا جلسه تودیع و معارفه شورای شهر گراش ۱۴ شهریورماه سه روز بعد از پایان این دوره شورا برگزار شد. شهرداری گراش میزبان جلسه‌ای بود که با ۳۵ دقیقه تاخیر در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی گراش آغاز شد. این تاخیر ۳۵ دقیقه‌ای اعتراض حبیب‌مهرابی یکی از سخنرانان مراسم را نیز در پی داشت.

در ورودی سالن بسته‌ای فرهنگی شامل دو کتاب و یک CD در اختیار دعوت‌شدگان قرار می‌گرفت. کتاب «شهرداری نمونه، شورای برتر» را عبدالعلی صلاحی یکی از اعضای شورای سوم نوشته  و انتشارات اناالحق آن را منتشر کرده است.

تقدیر فرماندار از علمکرد شورای سوم

حمیدرضا کریمی‌فرد فرماندار گراش در سخنان خود از عملکرد شورای سوم تقدیر کرد و گفت: «با شناختی  که من دارم اعضای شورای سوم تا همیشه پیگیر مسایل شهر و منطقه خواهند بود.» وی گفت : «در دوره شورای سوم ارتقا سیاسی منطفه محقق شد. فعالیت های خوب شورای سوم که با رویکردی جدبد آغاز شده تدوام یابد. تا در آینده شاهد شهرستانی آباد در همه زمینه ها باشیم.»

اعضایی از شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان گراش و شوراهای شهرهای همجوار نیز مهمان این مراسم بودند. فرماندار گراش به اعضای شوراتوصیه کرد باید اول مشارکت مردم را جلب کنند. دوم از تبعیض پرهیز کنند. وی گفت:«تدوین قوانین محلی و نظارت بر عملکردها از وظابف شوراهاست.»  فرماندار سخنان خود را با گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری به پایان برد.

گله رییس شورا از مدعیان بصیرت

فاطمه خواجه منتخب هشتم مردم گراش برای شورای شهر مجری این برنامه بود. بعد از پخش کلیپی از عملکرد شهرداری، مرتضی فتحی پشت تریبون قرار گرفت. دکتر فتحی پیش از این وعده داده بود که سخنانی آتشین خواهد داشت. در آخرین سخنرانی دکتر فتحی از جایگاه ریاست شورا او گزارشی از مهمترین فعالیت‌های شورا داد و در بخشی از سخنان خود از کسانی که مدعی بصیرت هستند گله کرد.

رییس سابق شورای شهر گراش مروری بر مهمترین چالش‌های شش ساله شورای سوم داشت. او گفت: «عوارض شهرداری از سال ۱۳۷۴ تغییر اساسی نکرده بود. اجاره‌بها اماکن شهرداری نیز مربوط به سال‌های قبل بود. بازنگری عوارض از سال اول آغاز شد.» مرتضی فتحی از کهنه بودن برخی قوانین گله کرد که گاهی شورا و شهرداری را مجبور به قانون‌شکنی می‌کند. او گفت: «خواسته من از شهرداران اجرای عدالت در تمام شهر بود. در تمام پروژه‌ها اول خدا و بعد وجدان و بعد قانون مدنظر بود. بعضی جاها به خاطر عدالت قانون را شکستیم. قوانین ما مربوط هشتاد سال پیش است.»

او از همکاران خود در شورا و کمیته ارتقا برای همکاری در مسیر شهرستان شدن تشکر کرد و گفت: «در پرونده برگ سبز مطهر وضعیت خیلی سخت بود.»
واگذاری ورزشگاه محبی به تربیت بدنی نیز از دیگر فعالیت‌های مهم شورای سوم بود. دکتر فتحی نتیجه‌گیری کرد : «ما شورای شهر بودیم نه شورای شهرداری. مجموعه زیادی دست به هم دادند تا این دوره در یاد مردم بماند.»

بعد از این مرور نوبت به گلایه دکتر رسید. او گفت: «از ابتدا چهل پروژه را مدنظر داشتیم که بخش عمده‌ای از آن محقق شد. اما در برخی موارد با کارشکنی روبه‌رو شدیم. در بحث گلزار شهدا ما طرح را دادیم و آماده اجرا هم بودیم اما به نتیجه نرسید.» دیگر طرحی که رییس شورا از نحوه اجرای آن گلایه کرد بازار مرکزی گراش بود. «بازار مرکزی برای کاهش ترافیک بود که برای انتقال قصابی‌ها و میوه فروشی ها همکاری نشد و به دلیل عدم همکاری طرح بازار صنایع مزاحم اجرایی نشد.»
او در ادامه کوته نظران بی‌بصیرت را مورد خطاب قرار داد. او گفت: «کسانی هستند که در لباس تقوا و دینداری در پی کسب منافع شخصی خود هستند.» فتحی به آنان هشدار داد: «کوچکترین حرکت ما را در این دوره که معتقدم آخر الزمان است را مردم می‌دانند.» پایان صحبت‌های دکتر فتحی با اشک همراه بود. وقتی که نوبت به خواندن شعر انتهایی سخنرانی او رسید.

شورای چهارم به دنبال وحدت

در غیاب علی‌اصغر حسنی رییس شورای چهارم که در شیراز بود، حبیب مهرابی نایب رییس شورا به نمایندگی پشت تریبون قرار گرفت. حبیب‌‌الله مهرابی پیش از آغاز سخنان خود از تاخیر ۳۵ دقیقه‌ای گلایه کرد و گفت:‌حاضرین را به خاطر غایبین تنبیه نکنیم.

مهرابی نیز از خدمات شورای سوم و دو شهردار آن تقدیر کرد: «باید از شش سال تلاش جهادی شورای سوم و دو شهردار آن تقدیر کنیم. همه ما باید زبان تقدیر و زبان تشکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.»

حبیب‌الله مهرابی وعده داد نقطه قوت‌ها ادامه دهند و نقطه ضعف ها را حذف کنند. او گفت: «تا زمانی که شورای چهارم با مردم نباشد اهداف‌اش محقق نمی‌شود. باید برای تولید فکر از همه خردمندان استفاده شود. شورای خودسر و خودرای موفق نخواهد شد.»

تاکید نایب رییس شورای شهر گراش بر وحدت بود: «آن چه نیاز داریم وحدت است. ما باید تکلیف خودمان با منطقه هم مشخص کنیم. از تمام پتانسیل‌ها باید استفاده کنیم. خواسته ارد برای شهر شدن و خواسته فداغ برای بخش شدن را پیگیری کنیم و نباید آن ها را فراموش کنیم.»

مهرابی به تنش‌های بین لار و گراش نیز اشاره کرد: «ما یک قله ساختیم که یخ زده و در مسیر قله پای یکدیگر را می کشیم و هیچ کس به قله نمی‌رسد.» او سپس به نمونه‌ای از این سنگ‌اندازی‌های متقابل اشاره کرد: «ما هم می‌دانیم اگر اداره کلی در لار باشد به نفع ماست. اما همه و از جمله خودم تلاش کردیم تا این امر محقق نشود. جلسه همایش استانی شوراها نیز در گراش بود اما آقایان گفتند که به گراش نمی‌آییم ولی ما حرفی نزدیم و رفتیم جهرم.»

مهرابی گفت: «در شورای چهارم بحث وحدت را با روستاهای خودمان و هم با شهرهای همجوار دنبال می‌کنیم. ما باید نگرش‌مان را نسبت به منطقه عوض کنیم.»

در حالی که وقت رو به پایان بود مهرابی گفت به آینده امیدوار است و چهار اصل برای شورای چهارم تدوین شده است. به گفته نایب‌رییس شورا قانونمندی، شفافیت، تشریک مساعی و پاسخگویی این چهار اصل هستد. بر این اساس مهرابی گفت که بودجه‌های شهرداری هر شش ماه برای اطلاع مردم منتشر می‌شود.

شهردار: شهرداری در حد بلدیه بود

مهندس حسین قائدی که تا مدتی دیگر همچنان شهردار گراش است در وقت خود سعی کرد به بخشی از انتقادات مطرح شده پاسخ دهد. قائدی سعی کرد به نشان دادن اوضاع پنج سال پیش شهر و شهرداری از عملکرد خود در این مدت دفاع کند.

شهردار گراش اوضاع گراش در زمان ورود خود را این گونه توصیف کرد:‌«از نظر فیزیکی امکانات خوبی نداشتیم. وضعیت اداری شهرداری نیمه تعطیل بود و به قول یکی از شهرداران سابق شهرداری در حد بلدیه بود. کارکنان شهرداری با وظایف خود آشنا نبودند. رعایت قوانین در حد ضعیف بود. اغلب افراد سر جای خودشان نبودند.»

شهردار در در تشریح وضعیت داخلی شهرداری به کنایه گفت: «کاری که خوب انجام می شد دعای صبحگاهی و نماز ظهر بود و بعد از نماز هم کسی در شهرداری پیدا نمی‌شد.» مهندس قائدی گفت: «وضعیت خارجی نیز بهتر از این نبود.» او زباله، نخاله‌های ساختمانی و سد معبر را از مشکلات موجود در ابتدا دوره مدیریت خود خواند و گفت: «زیبایی شهری در حد نام گراش نبود.»

قائدی گفت: «در زمان ورود من موجودی شهرداری پنجاه شصت میلیون تومان بود که آن هم آخر ماه بود و باید حقوق پرداخت می‌کردیم. ما وضعیت درآمدی را بر اساس قانون و مقررات تصحیح کردیم.»

او در پاسخ انتقاد برخی در مورد نداشتن درآمد پایدار برای شهرداری گفت:‌«در بحث درآمد پایدار باید اول زیرساخت را آماده می‌کردیم. به فکر درآمد پایدار هم بوده‌ایم معدنی در دست بررسی است. بازارچه هم در آینده درآمد پایدار شهرداری خواهد بود. زمین‌هایی هست که سند آن آماده شده است. این‌ها درآمد پایدار شهرداری است.»

شهردار گفت: «این انتقاد عده‌ای که می‌گویند کار زیربنایی نشده را متوجه نمی‌شوم. آسفالت معابر کار زیربنایی نیست؟ مردم به پارک نیاز ندارند؟ کار زیر بنابی پس چیست؟ ساماندهی رودخانه‌ها کار زیر بنایی نیست؟ موزاییک پیاده‌روها حق مردم نیست؟ یا نورپردازی کلات ظاهرسازی است؟»

حسین قائدی به انتقادها در مورد این که چرا شهرداری زمین فروخته نیز پاسخ داد: «فروش زمین برای کار کردن برای مردم است. باید این کار انجام می‌شده. این زمین ها با مزایده و بر اساس قانون و مقررات فروخته شده. بر اساس مقررات ۵۰ درصد از درآمد تفکیک باید در خود زمین‌های تفکیک شده هزینه شود و در زمین‌های راهپیما و عظیمی این کار انجام شده است.» او گفت: «بخشی از فروش‌ها نیز برای جذب سرمایه گذار بوده مانند زمین کنار فلکه. اگر این جذب سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شد طرف سرمایه‌گذاری میلیاردی را در شیراز انجام می‌داد.»

آخرین بخش سخنان شهردار در جواب این انتقاد بود که شهردار پول داشته و کار کرده است. شهردار در پاسخ گفت: «پولداری دلیل بر کار نمی‌شود. از سوی دیگر درآمد شهرداری خیلی زیاده نشده چون با توجه به بحث هدفمندی، هزینه‌ها به همان نسبت زیاد شده است. همت و توان نیروهای شهرداری و اعضا شورا باعث شده این اتفاق در شهر بیافتد.»

سخنان شهردار باید بررسی شود

حسین قائدی چندین بار در سخنان خود تاکید کرد سخنان او رد تلاش‌های شهرداران پیشین نیست و این وضعیت در بسیاری از شهرهای استان فارس وجود داشته است. با این وجود سخنان شهردار فعلی و انتقادات او از وضعیت پشین شهرداری در جمعی که حداقل سه شهردار پیشین حضور داشتند مطرح شد. مهندس علی‌اکبر مظفری شهردار شورای اول در پایان جلسه وقت گرفت و در سه دقیقه گلایه خود را از سخنان مهندس قائدی بیان کرد. مظفری گفت: «من قبلا هم گفتم که شهردار در یک سال و نیم به اندازه به اندازه هشت سال آسفالت کرده است. اما گزارش او در مورد وضعیت ابتدای دوره شهرداری باید بررسی شود که تا چه حد درست است؟»

این گلایه پایان بخش مراسمی بود که در آن شورای سوم و شهردار آن سعی کردند ناگفته‌های خود را بگویند. جلسه‌ای که در غیاب علی‌اصغر حسنی  رییس شورای چهارم و جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس برگزار شد.

فرمانداری گراش، نظام مهندسی و کانون دانشجویان و دانشجویان از جمله نهادهایی بودند که در انتهای مراسم از حسین قائدی شهردار گراش و مرتضی فتحی، محمد کریمیان، عبدالعلی صلاحی و عبدالرضا هرمزی اعضای شورای سوم تقدیر کردند.

عکس‌های عبدالرضا افشار را از این مراسم ببنید:

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

39 نظر

  1. من هم خیلی شاکی وناراحت هستم از شهردار پر مدعای فعلی
    که مثل اب خوردن کار وتلاش شهردارهای پیشین رو به اسم خودش تموم میکنه
    البته حرفشون درباره دو سه تا شهردار قبل خودشون درست بود که امدن خوردن وبردن
    اما ایشون نباید کار همه شهردارها پیشن رو زیر سوال ببرن خصوصا اولین شهردارهارو واقعا شهردار فعلی کار زیر بنایی خاصی انجام ندادن مثلا پارک شهر بازی جلو بیمارستان امیر المومنین در دوره چه شهرداری ساخته شده که الان فقط یه دیوار جلوش برداشته وبه فضای سبزش رسیدگی میکنه این از ابتدایی ترین وظایف شهرداریه که وچند تا از پارک های دیگه از دوره اولین شهردار ها برا ی گراش ساخته شده که متاسفانه شهردار فعلی اون رو به اسم خودش ثبت میکنه ویا خیابان های اصلی وبیشتر خیابان ها وکوچه ساختشان مال الان نیست این خیابان کشی هااز دوره های اولین شهردارها بوده وبیشتر کارهای اساسی شهر وحتی درخت های بزرگ داخل بلوار ها کار شهردار فعلی نیست مربوط به بیست سی سال پیشه!
    انها با کمترین امکانات با کمترین بودجه که اوایل انقلاب ودوره جنگ بوده از دل جان برای گراش عزیز صادقانه وبدون ریا خدمت کرده اند وحتی با از خود گذشتگی همسر وفرزندانشان بزرگترین خدمت ها را صادقانه وبی هیچ چشم داشتی برای سرافرازی گراش انجام داده اند حال بجای تشکر فقط فقط تشکر خشکو خالی سهم انها گلایه است ایا این حق هست
    متاسفم برای شهرداری که ادب واحترام به بزرگترها رو هنوز یاد نگرفته هست ومنم منم را سر لوحه کار خود کرده پس بدانید که بجایی نخواهد رسید
    قضاوت با شما مردم فهیم وعزیز

    1. با همه انتقادات جدی که به آقای قائدی وارد هست ولی باید واقع بین باشیم و اقرار کنیم تو این مدت که ایشون شهردار بودن واقعا کار کردن و پیشرفت بسیار زیادی رو شاهد بودیم.از ایشون صمیمانه تشکر میکنم. اما در هر صورت نباید زحمات شهرداران گذشته رو نادیده میگرفتن. این حرفای آقای قائدی رو اصلا قبول ندارم چون همه شهرداران کار کردن. حالا یکی کمتر یا بیشتر. ولی در هر صورت نباید این حرفا رو میزدن چون خیلی از موفقیت‌های قائدی مدیون شهرداران قبلی بوده. مثلا پارک شهر و بوستان یاران مدیون لوله کشی آب هستن که زمان مهندس مظفری انجام شد و خیلی موارد دیگه که شهرداران سابق انجام دادن که زمینه‌ی اقدامات قائدی رو فراهم کرده بودن.

    2. در جواب فرزند (کم سن و سال) یک شهردار:
      لُب کلام شهردار فعلی این بود: بعضی از افرادی که قبلاً مسوول بودند نه تخصص شهرداری داشتند و نه مدیریت بلد بودند و از روی پارتی و باندبازی همه کارها پیش میرفت. و هرکسی برای خودش دکان باز کرده بود.
      این شهردار آمد و با اجرای قانون دست اکثر غارتگرهای بیت المال را از بازو قطع کرد و درب دکانها را پلمپ کرد. به همین خاطر مورد انتقاد قرار گرفته است.

      1. ببخشید کدام منابع پایدار ؟ اگر عوارض ساخت وساز وغیره است که قبلا”هم وجود داشت ولی اقایان آنهارا به جای اینکه خرج شهر کنند به عنوان کارانه واضافه کاری !!!!!؟؟؟؟؟ به کارکنان شهرداری پرداخت میکردند ولی در ایندوره …… واقعا”بی انصافی است انتقاد از شهردار فعلی

        1. کدام عوارض برادر عزیز-آیا از نرخ عوارض ساخت و غیره در حال را با گذشته مقایسه کرده ای -اگر نه بیخودی نظر نده و وقت ما هم نگیر-نکنه از تهمت و عواقبش هم بی اطلاعی-تو برو فقط یک ماه جوی آب روبروی اوقاف را تمیز کن اگر تا یک ماه اسهال خونی نگرفتی بعد تو راست میگی و من حرف مفت می زنم-خیر پیش

    1. متاسفانه عزیزان گراشی هنوز در فضای مجازی بسر میبرند عالم غیرواقعی را رها نمیکنند عاقل با رئال ومنطقی عمل کند وقتی نیروی کارآمد ندارید اینقدر بومی بومی نکنید مگر این شهردار که تحول ایحاد کرده بومی است ؟ کدام بومی توانمند سراغ دارید که بیاید وبی دغدغه به حساب نیامدن کارکند اول باید کلی انرژی صرف اثبات ایل وتبار خود کند ضمنا بخاطر اینکه نیروسازی نکرده ایم وسرمایه های انسانی ما دنبال درآمد خلیج بئده اند کسی نداریم که بگذاریم ادارات رانگاه کنید چند گراشی رییس اند آمار اردیها درریاست ادارات از ما بیشتر است آنهم ادارات کلیدی چون معاونت فرماندار بهزیستی دانشکده پرستاری و…. اگر ازخودمان داشتیم اردی میگذاشتند هرچند اردی هم جز این شهرستان است وباید باشند بومی فقط گراشی نیست ارد وفداغ هم بلکه لاری وخنجی هم اوزی هم چرا حلقه را تنگ میگیریم اینجوری پیشرفت بهتر میکنیم

      1. اصلا اینطور نیست. مشکل ما اینه که لاری‌ها همه جا نفوذ دارن و استخدام میشن اما گراشی‌ها مثل همیشه مظلومن.برای استخدام جهاد کشاورزی گراش که گراشی‌ها رفته بودن شیراز برای گزینش گراشی ها رو بومی گراش بحساب نیاورده بودن اما لاری‌ها بومی گراش شده بودن که اونجا کلی با مسئول گزینش بگو مگو پیش اومده بود. حالا شما قضاوت کنید. این تازه نمونه‌ای از تبعیض بین گراشی‌ها و لاری‌ها بوده که به گراش ظلم شده.

  2. با سلام ضمن تقدیر تشکر از شورا ی سوم شهردار محترم جناب آقای دکتر فتحی تو مراسم لازم بود آسمی از برادران دانتون ها میبردید تا همه اونا رو بشناسند

    1. نکند مرادتون دوبرادری باشد که سالیان سال بر شهرداری حکومت میکردند برادران تنی نه ناتنی که دوره شهرداری شون از همه شهرداررا از الله قلی خان تاحالا بیشتر بوده واز ناحیه لاریها هم به سختی حمایت میشدند ومیشوند

  3. فتحی که این همه دم از قانون می زنه چرا وقتی پای مرز لار و گراش میاد وسط به قانون شکنی می کنه ! این حرفش هم خیلی سبک بود که میگه به خاطر عدالت قانون رو شکستم .
    فکر می کنم با روحیه جنگ طلبی که این آقا نسبت به مخالفین داخلی و خارجی گراش داره یه جنگ داخلی تمام عیار توی این شورا راه بندازه !!

  4. فکر کنم ما گرایشیها خیلی بی انصاف هستیم در رابطه با شهردار مگه نمی بینیم شهر چقدر تغییر کرده همیشه نسبت به غیر بومی ها با ید بد بین باشیم کار این بنده خدا واقعا خوب است ودرسته قبل هم کار شده از انها هم باید تشکر کرد ولی اقای قائدی واقعا کار کرده وبا ید قدر شناس باشیم

  5. بله شهردار فعلی ۹۹درصد کارهاشون در رابطه با ظاهر شهر هستش اما دقیق نگاه کنید کارهای زیر بنایی رو چه کسانی انجام داده اند وقتی کارهای زیر بنایی اماده باشد دیگه زیبا سازی ظاهر ان کار چندان مشکلی نیست با این همه پول هایی که شهرداری بابت ساخت وساز زمین های مسکونی وتجاری از مردم میگیره والبته شهرداران قدیم هم علاوه بر کارهای زیربنایی درحد بودجه وفرهنگ ان موقع کارهای زیادی برای زیبا سازی شهر انجام داده اند که با توجه به تغییر فرهنگ گراش سلیقه های انها مردم وشهرداران هم بطبع تغییر میکنه ودر اینجا جا داره از.زحمات فراوان ومخلصانه وصادقانه شهردار سابق گراش والبته از اولین شهرداران گراش جناب اقای اسماعیل اسماعیل نژاد که زحمات فراوانی برای ابادانی گراش وفضای سبز گراش کشیده اند کمال تشکر را کرد که مردم گراش مدیون کارهای اولین شهرداران از جمله ایشان که زحمات فراوانی برای اساس وزیر بنای شهر گراش کشیده اند.هستند

    1. البته یک نفر با همت می خواد که اینکارهارو انجام بده که شهرداران قبلی نداشتند .کدام فضای سبز بابا دلت خوشه ؟ مردم گراش کی رنگ چمن ووسایل بازی وجایی برای استراحت پایان هفته در گراش می دیدند اگر کمی فکر کنی یادت می اید که مردم یا به لار میرفتند یا باغههای شخصی خود .واقع بین باش لطفا”

  6. با سلام خدمت شهردار محترم
    خواهشی از شما داشتم در رابطه با بستن تقاطع های سطح شهر تورا خدا یه کاری کنید با راهنمائی و رانندگی صحبت کنید رو چه حسابی افتادند به جون تقاطع ها، یکی پس از دیگری دارند مسدودش می کننداگر هراز گاهی تصادف می شه باید رانندگان بیشتر حواسشون جمع کنند،باید یه کم به فکر موتورسوارهائی که مجبورنند با خانواده به این طرف و آن طرف بروند باشند آخه توگرمای تابستون توسرمای زمستون اگر می خواهید با این کار جلو خلاف رفتن وسائل نقلیه را بگیرید نمی شه تازه بدتر هم میشه تنها خوبیتی که داره اون هم برای راهنمائی و رانندگی زیاد شدن جاهای ممنوعه که راهنمائی و رانندگی بیشتر می تونه برگ جریمه استفاده کنه!!!!!!! وسلام یه راه کار ….تقاطع ها را طوری بسازیم که از سرعت وسائل نقلیه کاسته بشه (پیچ داشته باشه یا مسیر جدا بشه )حالا اگر برای ماشین نمی شه حداقل برای موتور درست کنید طوری که موتور یک ضرب وارد خیابان نشه .به فکر خانواده هائی که فقط یه موتور دارن وبا اون موتور صله رحم میکنند ،باشید (تو اون گرمای تابستون تواون سرمای زمستون مجبور نباشند کلی بلوار را دور بزنند یا مجبور باشن خلاف کنند تازه مدرسه ها داره باز می شه قربون اون بچه هائی برم که مجبورند جلو موتور باباهاشون بنشینن و گرما و سرما را تحمل کنند تا برسنند به مهد و مدرسه خیلی سرتون رو بدرد اوردم مرا ببخشید …..اگر این صحبتها ، راهنمائی و رانندگی را قانع نکرد لطف کنید خیابان امام راهم بلوار کشی کنید اونهم !!!!!!!!!بدون تقاطع ……..تا جلو تصادفات گرفته بشه والسلام

    1. عبدالرضای عزیزبستن فقط که راهکارنیست که میفرمایید گراش تلوزیون مدار بسته است بفرما ورودیها وخروجیها را بیشتر کنید کمربندی مسکن مهر را درست کنید کمربندی بطرف لار را تمام کنید بستن تقاطع قفس کردن مردم است بجای این شهرداری فقط عوارض میگیرد کجای شهر یک پارکینگ زده تا کسبه استفاده کنند صنوف را سازماندهی کند تا بار ترافیکی وسط شهر کمتر شود پلیس بی رحم هم که انصاف بخرج نمیدهد صبح تاشب قبض پرمیکند ومردم بیچاره را جریمه غافل از اینکه وظیفه پلیس در شورای ترافیک پیشنهاد سازنده هم هست فرهنگ سازی هم هست و…. این ها همه بر میگردد به اینکه فرمانداری با دید توسعه ی مدنی داشته باشیم مدیر ارشد باید دیدش توسعه مند باشد چون نداریم مشکلات زیاد وزیادتر میشود

  7. طبق بند ۱۰و۳۱ ماده۷۶ قانون ومقررات شهر وشهرداری
    شورا موظف است ریز بودجه وهزینه های وبرنامه های خود را جهت اطلاع عموم منتشر کند،ما که در این چند سال چنین گزارشی را ندیدیم

  8. اقا یا خانم محترم لطفا شما واقع بین باشید یعنی پارک بزرگ شهر جلو بیمارستان رو الان توی دوره شهردار فعلی کلا ساخته شده نه بیست و چند سال پیش!!!!!!!!!!!!!!!!! وسایل بازی هم در حد همون چند سال پیش خیلی هم داشته
    واینکه کی فرهنگ گراش اجازه میداد مردم با خانواده هاشون برن تو پارک وفضای سبز بشینن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یادتونه یا اونم یادتون رفته مثل همه کارهایی که برای ابادی گراش از قبل از این شهردار انجام دادن
    فکر کنم شما تا حالا گراش زندگی نمی کردین تا زه چند سالی هست که تشریف اوردین وتازه چشمتون به جمال گراش باز شده

  9. پیروزی پشت پیروزی. مردم و نماینده های واقعیشون همگی عاشق تفکرات اصلاحطلبانه هستند.چه در عرصه خدمات شهری و چه در عرصه سیاسی تیتر روزنامه های فردا : خون امید در رگ های گراش زنده باد هرمزی اصلاح طلب

  10. متاسفانه در همین ابتدای کار شورای چهارم احساس می‌شود مدل شورای شهر اول در حال تکرار و دچار شدن به مصیبت شورای شهر اول است.

  11. انتخاب شهردار صددرصد یک امر سیاسی است. رایزنی های سیاسی است که به طور آشکار و پنهان صورت میگیرد تا بتوانند کسی را به کرسی بنشانند. ا

  12. تمام پست های شما عزیزان رو خوندم.
    خیلی واسم جالب بود.اونی که مخالف شهردار هست مدرک آورده اونی که موافق هست فقط داره حرف میزنه و بدون مدرک.
    من با درد و دل فرزند یک شهردار کامل موافقم و یه حرفی هم با خودش دارم خیلی کم حرف زدی !
    شهروندان عزیز شما که میگید کار کار کار کرده یکی واسه من بگه ؟!
    پارک شهر زمان آقای اسماعیل نژاد بوده
    عوارض و تمام هزینه های ساخت و ساز خیلی واسم جالبه چون چندین برابر شهرهای بزرگتر از گراش هست.
    میدونم الان میگید پول قانونی ورمیداره خرج شهر میکنه شهروندان عزیز چرا پولهای که قانونی ورمیداره تخفیف میده؟ اگه قانون هست که ایشون حق ندارند تخفیف بدن چون بالای قانون چیزی وجود ندارد اگه غیر قانونی هست ………….. دیگه خودتون قضاوت کنید
    اون عزیزانی که میگن دست دلالان قطع شده خدمتشون عرض کنم چطور میشه اشخاصی خاص میرن تو شهرداری و برای پول دارهای عزیزمون مایه میذارن تا شهردار عزیز به اونها تخفیف بدن و کارهاشونو انجام بدن
    به یک نکته ریز اشاره کنم : جناب اقای مهندس قائدی شما که در کتابتون نوشتین مالکیت زمین شما ۷ برابر شده درست هست منم قبول دارم چون خیلی زمینهای شهر تفکیک شدند ولی یک نکته این وسط وجود دارد چرا نمیگین چند برابر گذشته زمین فروختین ؟ بعد از فروش زمینها الان چند برابر گذشته زمین دارین ؟
    شمای که تو کارنامتون میفرمایید آسفالت و بلوار کشی ابتدای شهر و تامین بودجه آن برای مردم روشن کنید بودجه از کجا وارد شهر شده؟ مگه این پروژه در تمام نقاط ایران انجام نشد مگه این بودجه ای نیست که رییس جمهور عزیزم آقای احمدی نژاد به تمام شهرها دادن برای صرف هزینه ورودی شهرها ؟
    مردم گراش تا زمانی که فرق کارزیربنایی و سرخ آب و سفید آب ندونند این حرفها رو قبول نمیکنند.
    ی سوال دیگه من به شهرستان شدن گراش شک کردم!! چون چطور میشه یک شهر که زباله توش پره و بی حساب کتاب هست و بقول شهردار یک جنگل بوده بر چه اساسی به گراش شهرستانی دادن ؟
    خیلی سوال دارم ولی دوس دارم با شهردار مناظره داشته باشم تمام شهر هم باشن !
    مردم عزیز خیلی ناراحت شدم که یک نفر بیاد بگه مردم گراش تو زباله زندگی میکردند و همه شماها واسش دست زدین !!!!
    فکر کنم کمربندی . خیابان اصلی شهر . تمام شهرک سازی ها قبل اینکه گراش بوجود بیاد ساخته شده چون این حضرت آقا فرموند شهردارهای قبلی کاری انجام ندادند.

    اگه بخوام بگم دیگه گریشنا باید تعطیل بشه !
    خدانگهدارتون

    1. شهردار با یک نکته تکمیلی می تونستن بگن دست شهرداری های قبلی درد نکنه، اونها کار زیربنایی انجام دادن، خسته نباشن؛ و در این دوره هم کارهای زیربنایی به مرحله بهره برداری رسید و کارآیی عینی پیدا کرد که بیشتر برای مردم شهر ملموس باشه.
      راستی! قبلا زباله های سطح شهر واقعا معضل بزرگی بود.
      یه قسمت از بودجه می بایست صرف کارهای خدماتی و پرسنل بشه؛ گفته “الان چی داریم” مهمه ولی از گفته “چیکار کردیم” هم نباید غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

39 نظر
scroll to top