بستن

امیدواری برای ادامه عملیات تونل بالنگستان

با وعده معاون وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار امیدواری برای ادامه حفر تونل بالنگستان فداغ افزایش یافت.

سایت مردمی فداغ  خبر از جلسه‌ ۳۰ شهریور ۹۲ برای ادامه احداث تونل بالنگستان در بیرم داد. در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی وعده داد امسال ۱.۶ میلیارد اعتبار برای این طرح هزینه شود.

خبرنگار گریشنا برای بررسی وضعیت پروژه «احداث تونل بالنگستان و راه‌های طرفین مسیر» به سراغ مهندس سلمان مهرابی رییس اداره راه و شهرسازی گراش رفت. قرارداد تونل بالنگستان در ۲۰ آذرماه سال ۱۳۸۹ با شرکت مشاور پاسار بسته شده است و شرکت کران دریا پیمانکار این طرح بوده است. این پروژه قرار بود ۳۶ ماهه به پایان برسد اما تاکنون تنها ۱۵ درصد آن اجرا شده است.

پیمانکار این پروژه در حال حاضر اعلام خاتمه پیمان کرده است و در صورت تامین اعتبار نیز باید قرارداد جدید با پیمانکار جدید بسته شود. (اطلاعات پروژه در سایت شرکت کران دریا)

به گزارش سایت مردمی فداغ در جلسه بیرم احمد جباری نماینده پارسیان، لنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس، مهندس نصر مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، حاج احمد راستی، مدیرکل فداغی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به همراه اعضای شورای اسلامی بیرم و همایون جهان پناه از شورای اسلامی فداغ حضور داشتند.

در این جلسه، در مورد عملیات اجرائی و ادامه ساخت تونل بالنگستان صحبت و مذاکره شد. طی تماس تلفنی با مهندس احمد صادقی معاون محترم وزیر راه و شهرسازی برای همکاری در ادامه ساخت تونل بالنگستان قول مساعد داد. طبق اعلام جباری بودجه سال ۹۲ جهت کار تونل بالنگستان مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان مصوب شده است و در مبحث بودجه ساخت تونل، از مبلغ ذکر شده قبلاً ۳۲ میلیون تومان واریز شده است که ان شاءالله بقیه بودجه نیز با هماهنگی آقای جباری در اولین مرحله ساخت مبلغ پانصد میلیون تومان واریز خواهد شد.

مهندس مهرابی در مورد بودجه موردنیاز این پروژه می‌گوید قرارداد اولیه ۱۳ و نیم میلیارد تومان بوده است که البته با توجه به شرایط فعلی اتمام پروژه به بودجه حدودا سی میلیارد تومانی نیاز است. بودجه سالانه طرح ۱.۶ میلیارد است. سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص داده شده است و امسال هم ۳۲ میلیون تومان. مهرابی می‌گوید با پیگیری مهندس نصر این بودجه پیشتر در شورای برنامه‌ریزی مشخص شده است. او در مورد امیدواری برای دریافت باقی مانده بودجه امسال می‌گوید: «این مساله تابع شرایط عمومی کشور است.»

تونل بالنگستان در مسیر ارد-فداغ قرار دارد و این مسیر در ادامه به بیرم، لامرد و پارسیان منتهی می‌شود. با احداث تونل بالنگستان گردنه بالانگستان که یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های منطقه است از مسیر خارج می‌شود.

نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این سفر همچنین برای دو طرح میدان ورودی فداغ و آسفالت باقی‌مانده مسیر فداغ-دیده‌بان قول همکاری داد.

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top