بستن

دو نفر در تهران + چهار نفر در لار و دیگران در راه

در گراش به نظر نمی‌رسد که به جز حسنی کاندیدای شاخص دیگری وارد گود شود. با حضور سید شکرالله زندومی از بیرم، سید حسن زندوی در انتخابات حضور نخواهد داشت.در لار نیز یک و یا حتی ممکن است دو نفر از اصحاب اجماع باقی خواهند ماند. انتخابات تا اینجای کار به شکل مربع یا مثلث است. اما این‌ها تمام نامزدها نیستند. ممکن است در روزهای آینده افرادی از جویم، بیرم و اهل سنت افزوده شوند. این چهره‌های جدید شاید نتوانند به بهارستان راه یابند اما می‌توانند معادلات کسانی که خود را برنده‌ی 12 اسفند می‌دانند به هم بریزند.

علی‌اصغر حسنی و شکرالله زندوی نفرات اول و دوم انتخابات مجلس هشتم ترجیح دادند که در همان تهران و با حضور در ساختمان فاطمی ثبت‌نام کنند.

حسنی در روز اول 

علی‌اصغر حسنی
ثبت‌نام در وزارت کشور

خبرگزاری مهر نام علی‌اصغر حسنی را به عنوان اولین نماینده‌ مجلس هشتم ثبت کرد که داوطلب حضور در مجلس بعدی شده است. این خبرگزاری عکس‌هایی را از حضور حسنی نیز منتشر کرد. حسنی در گفتگو با خبرگزاری فارس خود را نماینده نامزد متحد اصول گرایان دانست. جبهه متحد اصول‌گرایان مهمترین و معتبرترین تشکل شرکت‌کننده در انتخابات است و چند تن از نامزدهای حوزه انتخابیه جنوب فارس به دنبال قرار گرفتن در این لیست هستند.

مهر در روز دوم نوشت: «یک روحانی دارای مدرک دکترای مدیریت نخستین داوطلبی بود که امروز به ستاد انتخابات کشور آمد. او از مدیران استانی سازمان تبلیغات اسلامی بود که قرار است از حوزه انتخابیه لارستان نامزد انتخابات شود.» این مشخصات با سید شکرالله زندوی قابل تطبیق است.

فرمانداری لارستان؛ روزی یکی دو نفر

در فرمانداری‌های خنج و گراش خبری از ثبت‌نام‌های انتخاباتی نیست. اما فرمانداری لارستان معمولاً روزی یک یا دو ثبت‌نامی دارد. سایت لادستان به دلیل حضور خبرنگار خود در فرمانداری خبرهای نامزدهای ثبت‌نامی را سریع‌تر و همراه با صحبتی کوتاه با آن‌ها منتشر می‌کند.

محسن آیت‌اللهی در دومین روز برای نامزدی انتخابات ثبت نام کرد. آیت‌اللهی درباره خود می‌گوید: «من سابقه ای ندارم. کارمند دولت بوده و در دانشگاه کار می کنم.» آیت‌اللهی اولین فرد از امضاکنندگان تعهدنامه اجماع است که وارد انتخابات شد. اگر او در این انتخابات بماند بیش از هر چیز به نام خانوادگی خود تکیه دارد. هدایت الله بیگلری نیز در این روز به قصد ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کرد. بیگلری در دوره گذشته نیز ثبت‌نام کرد اما هیات اجرایی و شورای نگهبان به او اجازه حضور در انتخابات را ندادند.

در روز سوم ثبت‌نام دو نامزد دیگر وارد رقابت شدند. محمد حسین نخبه الفقهایی با سابقه نمایندگی مردم لارستان در مجلس چهارم و پنجم، عدم موفقیت در انتخابات مجلس ششم و بعد از دو دوره غیبت، وارد رقابت برای کرسی مجلس نهم شد. نخبه به دلیل چهارده سال حضور در بنیاد مسکن بیش از هر چیز با شهرک‌سازی در مناطق مختلف لارستان شناخته می‌شود. گرایش نخبه بیشتر اقتصادی و عمرانی است اما اگر بخواهیم او را در دسته‌بندی‌های سیاسی قرار دهیم در میان اصول‌گرایان سنتی قرار می‌گیرد.

نامزد دیگر روز سوم اصلاً شناخته شده نیست. غضنفر باقدم با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت در بانک مسکن لار کار می‌کند. باقدم ۳۱ ساله متولد هرمود در بخش مرکزی لارستان است. این نامزد در لیست نامزدهای لاری که قرار است اجماع کنند قرار ندارد.

دکتر جمشید جعفرپور روز چهارم را برای ثبت‌نام انتخاب کرد. برخلاف دکتر هوشنگ جعفرپور که در دوره گذشته پشت سد شورای نگهبان ماند به نظر نمی‌رسد دکتر جمشید جعفرپور مشکلی از نظر تایید صلاحیت داشته باشد. دکتر جمشید جعفرپور بیشتر به عنوان چهره‌ای دانشگاهی فعالیت داشته و کمتر در لار شناخته شده است. او را می‌توان چهره‌ای تازه‌ای دانست که اصول‌گرایان لار برای این دوره رو کرده‌اند. جعفرپور نیز یک از اصحاب اجماع است.

در روزهای آینده

از هفت نفر که در لار برای اجماع متعهد شده‌اند تاکنون سه نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در روزهای آینده به احتمال زیاد ابراهیم فرج‌پور، بهزاد مریدی، منصور کشفی و یوسف محبی نیز وارد عرصه انتخابات خواهند شد. قرار بر این است که بعد از ثبت‌نام و گذشتن از مراحل مختلف تایید صلاحیت یکی از این هفت نفر در میدان انتخابات باقی بماند. این پیش انتخابات مهمترین چالش این روزها در شهر لار است.

یوسف محبی همانند نخبه شخصیت اجرایی است و در مجلس هشتم بیشتر به اصول‌گرایان تمایل داشت. منصور کشفی در مجلس ششم از اصلاح‌طلبان بود و در جبهه مشارکت عضویت داشت. کشفی و محبی در دو سوی طیفی قرار دارند که در میانه آن بهزاد مریدی قرار دارد. دکتری مریدی بیشتر اهل تحصیل و تحقیق بوده و به خاطر آموزشگاه‌های نیما در لارستان شناخته می‌شود. ابراهیم‌ فرج‌پور دیگر نامزدِ نامزدی از سوی ترک‌های لار و توابع حمایت می‌شود.

دیگران

در گراش به نظر نمی‌رسد که به جز حسنی کاندیدای شاخص دیگری وارد گود شود. با حضور سید شکرالله زندومی از بیرم، سید حسن زندوی در انتخابات حضور نخواهد داشت.در لار نیز یک و یا حتی ممکن است دو نفر از اصحاب اجماع باقی خواهند ماند. انتخابات تا اینجای کار به  شکل مربع یا مثلث است. اما این‌ها تمام نامزدها نیستند. ممکن است در روزهای آینده افرادی از جویم، بیرم و اهل سنت افزوده شوند. این چهره‌های جدید شاید نتوانند به بهارستان راه یابند اما می‌توانند معادلات کسانی که خود را برنده‌ی ۱۲ اسفند می‌دانند به هم بریزند.

مهدس یوسفی محبی، دکتر منصور کشفی، حجت‌الاسلام سید شکرالله زندوی و علی‌اصغر حسنی گراشی
حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش- دوره نهم

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

14 نظر

  1. پیش بینی می شودمعادلات به گونه ای شود که درنهایت دوباره حسنی ازگراش وارد مجلس بشه هرچند این دوره حریفها قدر،باسابقه وباشهرت هستند اما قطعا حسنی باسازوکارهای خود وارد خواهد شدمسولان اوز حمایت خودرا ازحسنی اعلام کرده اند وقطعا شکرالله زندوی برخلاف دوره قبل نمی تواند روی آرای اهل سنت حساب کند.شرایط این دوره بخش اوز بادوره قبل متفاوت است وحسنی بااونها مچ شده.تکلیف لار هم مشخصه وهرکاری بکنند نمیتونن کاندیداها را به کمتراز۴برسونن پس تکلیفشون مشخصه.

  2. با تشکر از آقای خواجه پور .امید که این اطلاع رسانی ها همراه با تحلیل بی طرفانه ادامه داشته باشد.

  3. با تشکر از شما و اطلاع رسانی دقیقتون.امیدوارم به همین نحو ادامه داشته باشد و به امید برگزاری انتخابات پاک و راهیابی اصلح ترین فرد به مجلس شورای اسلامی

  4. شاید مسولان اوز حمایت خودرا ازحسنی اعلام کرده باشند ولی مردم ان نه.قدر مسلم حسنی فقط از سوی همشهریان خود مورد حمایت است که ان هم طبیعست و اگر جز این باشد جای تعجب دارد.ولی جز اهالی محترم گراش بعید به نظر می رسد ایشان از شهرهای اطراف رای داشته باشد.جز اندکی

  5. چرا در این عکس خود را ذلیل آقای کشفی قرار دادید و حسنی را به گوشه انداخته اید ؟ شما که گراشی هستید ……. کاری نکن که همه ی گراش ها به رویت تف بیندازند

  6. بخش جویم وبخش بنارویه یک دل ویک صدا به کاندیدای جویمی(ح)رای خواهند داد.تمامی معادلات به هم خواهدزد .به امید موفقیت ایشان

  7. بر اساس اخرین اطلاعات آقای خدادادی فرزند شهید خدادادی از گراش با مراجعه و نامه نگاری به شورای نگهبان و دیگر ارگانها تقاضای رسیدگی به شکایت و طلب خود بابت رضایت به علی حسنی فرزند نماینده و متعاقبا متعهد شدن آقای علی اصغر حسنی به پرداخت بدهی پسرش شکایت بلند بالایی به مسولئین رده بالای کشوری ارائه دادندو سخت دنبال وصول طلب خود می باشدو تقاضای رسیدگی به شکایت خود را دارد..

  8. در جواب آقای دارشی باید بگم که اگه یک بار بخواهیم طرفدارانه و یک طرفه به قاضی بریم وقتش حالاست.در این وقت حساس لطفا وجدانتون رو به خواب ببرید و تا میتونید برای گراش و نمایندش تبلیغ کنید.دیدید که هنوز هیچی نشده لاریها زهرشون رو ریختن.همیشه مشکل ما این بوده که خواستیم بگیم ما خوبیم و به خاطر این گونه آدما گراش ضربه خورده.اگه نمیتونید کاری انجام بدین پس خاموش باشین تا دیگران کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top