بستن

حسنی: برای ادامه کارهای دوران نمایندگی به شورا آمده‌ام

گریشنا: علی‌اصغر حسنی رییس شورای اسلامی شهر گراش در نخستین سخنرانی خود در منصب جدید در نمازجمعه این هفته ۴۳ طرح را برای آینده شهر گراش ارائه کرد. طرح‌هایی که خودش آن‌ها را ادامه طرح‌های دوره نمایندگی‌اش در مجلس هشتم می‌داند.

حسنی ۱۲ مهرماه سخنران بعد از نماز جمعه بود. او بعد از مقدمات سخنرانی خود درباره انتخاب شهردار گراش گفت:طبق درخواست مردم، شهردار شهر همچنان ابقا می‌شوند. رییس شورا آقای مهندس قائدی را به عنوان شهردار معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد که مصوبه‌های شورای اسلامی شهر به زودی به اجرا در می‌آید و افزود ما برای ادامه حرکت قطار توسعه و پیشرفت، به سوخت همدلی و همفکری و همیاری مادی و معنوی شهروندان و مسئولین نیاز داریم.

سایت خبری صدای حق  طرح‌های ارائه شده  را  به عنوان مصوبات شورا در ۴۲ بند تقسیم‌بندی کرده است. حسنی گفت: من برای ادامه کارهای دوران نمایندگی مجلس‌ام به قصد خدمت به شورا  آمده‌ام. 

۱-طرح تدوین برنامه راهبردی۲۰ ساله،که به صورت ۴ دوره ۵ ساله نوشته می‌شود. حسنی از دانشجویان، روشنفکران و همه مردم خواست نظرات خود را از طریق سایت شورای اسلامی شهر و تلفن گویای شورا که به زودی ساخته می‌شود برای شورا و در جهت ذکر شده ارسال نمایند تا با ایجاد این طرح از موازی کاری توسط شوراهای آینده جلوگیری شود و به آن هدف مطلوب ترسیم شده برسیم.

۲- احداث پارک سلامت: در محل پارک شهر ایجاد می‌شود و همه مراجعین به پارک می‌توانند خود را از لحاظ فشار خون، چربی خون، بهداشت دهان و دندان و…. تست نمایند. حسنی گفت این کار زیر نظر مسئولین بهداشت و درمان انجام می‌گردد.

۳-طرح احداث پارک بانوان: به دلیل اینکه اکثرخانم‌های با حدود ۳۵ سال،دچار مشکلاتی از قبیل :پوکی استخوان، فشار خون و …می‌شوند، ۵هکتار زمین،که شامل پیست دوچرخه سواری و پیاده روی با تمام امکانات ورزشی،در فضایی کاملا اسلامی برای سلامت بانوان آماده خواهد شد.

۴- احداث بازار بزرگ سنتی: باهمکاری بخش خصوصی، در محل پارک شهر(تاهفته های آینده)

۵- پیاده‌رو سازی و درختکاری از بلوار سپاه تا بلوار معلم:‌ بهسازی جدول‌ها و پیاده‌روها و خیابان‌های سطح شهر، درختکاری و فرش پیاده‌روها از بلوار سپاه تا بلوار معلم.

۶-احداث پارک پرندگان: (با همکاربی بخش خصوصی)

۷-استرداد زمین‌های تصرف شده به صور غیرقانونی و بازگشت آن به شهرداری.

۸-احداث پارک‌های محله ای در سطح شهر

۹-تکمیل پارک‌های سطح شهر

۱۰- احداث مهمانسرای جهانگردی

۱۱- احیای تنگ آب، به صورت محیط حفاظت شده و با رهاسازی پرندگان و جانوران در آن محل

۱۲-پیگیری و احیای پارک جنگلی گراش

۱۳-احداث ساختمان ادارات

۱۴-پیگیری ادارات (هفته قبل اداره ارشاد- این هفته اداره ثبت اسناد و هفته بعد پلیس+۱۰) حسنی برای تسریع روند تکمیل ادارات از مردم و مسئولین تقاضای همکاری کردند.

۱۵-احداث مرکز بیماریهای خاص و ناباروری در جنوب کشور

۱۶-پیگیری و راه اندازی دانشگاه پیام نور

۱۷-پیگیری برای احداث شرکت آسفالت‌سازی، حسنی هدف از این کار را ایجاد یک منبع درآمدی برای شهرداری دانست.

۱۸-نوسازی بافت قدیم شهر (باطراحی جدید)

۱۹-فعال نمودن مراکز تجاری سطح شهر

۲۰- فعال نمودن اصناف اتوبوس رانی و تاکسیرانی و… و توسعه آن و راه اندازی خطوط گراش-تهران، گراش-عتبات عالیات

۲۱- احداث ساختمان شورای شهر: وی گفت این ساختمان در محل بوستان شهر ساخته خواهد شد.

۲۲- ایجاد طرح کمربندی

۲۳-پیگیری تونل صحرای باغ-گراش با احداث این تونل فاصله گراش به صحرای باغ به ۱۱ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

۲۴- با همکاری نماینده بستک طرحی داریم که فاصله گراش-بندرلنگه به ۲ ساعت کاهش می‌یابد

۲۵-پیگیری اجرای کامل مصوبه شهرستانی

۲۶- پیگیری و اخذ مجوز جهت تسهیل تاسیس صنایع زودبازده 

۲۷- تهیه کود از زباله‌های سطح شهر: توسط بخش خصوصی

۲۸-واگذاری ساختمان ثبت احوال نیمه تمام به فرماندهی نیروی انتظامی

۲۹-احداث بلوار ولایت تا پلیس راه گراش-لار

۳۰-پیگیری جهت تاسیس کلانتری شماره۲در محله برق روز

۳۱- احداث موسسه خیریه جهت برطرف کردن مشکلات شهر و شهروندان، با تشویق شهروندان به پرهیز از اسراف و ولیمه‌های آنچنانی

۳۲- پیگیری برای میدان سوارکاری مدرن

۳۳-ایجاد پارک سرگرمی،تفریحی با همکاری بخش خصوصی

۳۴-ایجاد پارک مخترعین و تحقیقات دانشجویان در جهت هرچه شکوفا شدن استعدادهای موجود در شهر

۳۵- احداث سینما رو باز  در پارک شهر که با همکاری اداره ارشاد و گروه نمایش می‌باشد، که بصورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

۳۶-احداث پل هوایی، مقابل مسجد امام حسن عسکری با توجه به تصادف زیاد در آن منطقه

۳۷ – پیگیری ۲ حلقه چاه نفت در دهستان خلیلی گراش، که متعلق به گراش می‌باشد و خنج و لامرد از آن منتفع می‌شوند.

۳۸- احداث مرکز آتش‌نشانی شماره ۲

۳۹- احداث موزه شهدا با همکاری بخش خصوصی و گردشگری

۴۰-پیگیری برای افتتاح دادگستری شهرستان گراش

۴۱- بهسازی و بازسازی هفت برکه که به صورت موزه و قهوه خانه وزورخانه درمی‌آید

۴۲-ایجاد مخزن بتنی روبه روی اداره آبفا (برای حل مشکلات فاضلاب خیابان بسیج و آبیاری)

۴۳- پیگیری مسئله محدوده شهرستان، حسنی در این مورد گفت:‌ به فرموده رهبری ما به خاطر حفظ وحدت و همدلی و جلوگیری از تنش، ابتدا به صورت تعامل و گفتگو جلو خواهیم رفت، اما اگرحل نشد، در این خانه مقدس به همه شما مردم قول می‌دهم، با پیگیری‌های قانونی، کاری کنم که یک سانتی‌متر از خاک گراش کم نشود.

23 نظر

  1. سلام
    اتمام جاده چک چک
    ایجاد تغییرات میدان شهید برزگران(شهرداری)
    ایجاد فرصت شخصی و استفاده از افراد بومی و اشتغال زایی با ایجاد شرکت های خصوصی و دولتی
    این معقوله‌‌ها که از همه مهمتره رو اعلام نکردن.

    1. تعداد متوفیات رو اره … شما در این خصوص مسبوق به سابقه هستید و در کشتار گراشی ید طولایی دارید … بر منکرش لعنت !
      اما این کار شما نشات از قانونی دارد بنام جنگل !

  2. اگه می تونستی کاری کنی همون زمان نمایندگی خودت میکردی . گراش شد شهرستان ولی با زور . و نتیجه اینکه همه منطقه رو از خنج و لار تا ارد و فداغ ضد گراش و گراشی کردی … شما برگرد بزرگوار . اشتباه اومدی …

  3. سلان وخسته نباشید به آقای وکیل سابق
    سابقا هرچه تلاش میکردیم ثابت کنیم ونشان دهیم که آقای خاص تنها خودرا وکیل گراش می داند وبس کمتر توفیق داشتیم تااینکه گراش آنهم با الحاق بخشهای بزرگ وبا سابقه تر ی چون بیرم واوز شهرستان اعلام کردند وپیش آمد آنچه پیش آمد زوردارترها از چمبره چنگال زیاده خواهی برخی بظاهر گراشی دلسوز که دوستی شان دوستی خاله خرسه است وبا واقعگرایی ورئال اندیشی ازسراتاثریا فاصله ها دارند نجات یافتند وبقول خودشان دوباره ازنو متولد شدند تا به آینده ی خود امیدوارباشند واردیها هم تمکین کردند ومانند کور خدا خواست بخش شدند اما با آلترناتیوی خود نه رضایت گراش ولار گذشت تا امروز ۱۲مهرماه روز کشف مافی الضمیر برخی از عزیزان گراشی از زبان عبدالله شان علی اصغر حسنی با روکردن طرحهای اعلامی که تماما درحوزه ی مرکز شهرستان نقلی یمان می باشد وهیچ جایی برای روستای فداغ هم قایل نیست ممکن است گفته شود او رییس شورای گراش است بله .. در تشکیلات شوراها شورای شهرستان هم پیش بینی شده اگر نظر فراتر از گراش بود با رعایت این سازوکار وابزار قانونی طرحی برای توسعه ی غیر گراش هم لحاظ میشد ….

    1. همان‌طور که خودتان اشاره کردید این طرح‌ها مربوط به شورای شهر گراش است. شورای شهرستان هنوز تشکیل نشده است و شورای شهرستان هم احتمالا طرح‌ها و اولویت‌هایی برای کل شهرستان خواهد داشت.

    2. با انصاف عزیز اگه توجه داشته باشی ایشون رئیس شوراء شهر گراش هستند و نمی توانند در مسائل ارد و فداغ دخالت کنند و این برنامه ها هم از طرف شوراء ارد و فداغ باید تدوین شود و مطمئنن ایشون به شوراء ارد و فداغ هم کمک خیر خواهانه جهت پیشرفت همه جانبه کل شهرستان خواهند کرد.

    1. شما گراشیها حداقل باید تندیس ۱۰متری از اورو در مرکز شهر نصب کنید چون براشما شاهکارکرده آنهم با اعتبار نمایندگی مردم لار گراش خنج شما بفرمایید غیر از این شاهکار برا دیگر مناطق چه کرده ؟

      1. آقای با انصاف شما بفرمایید نمایندگان و مسئولین لار در این هفتاد سال برای بجز لار چه کردند؟ خدمات حسنی که بر هیچ کس پوشیده نیست و کافیست کمی چشم باز کنید و عینک دشمنی با منطقه را کنار بگذارید و بلافاصله معذرت خواهی کرده و اشک ندامت بریزید و از آقای حسنی حلالیت بطلبید.

        1. درخواست حلیت باید آنکسی انجام دهد که حقوق دیگران را ناعادلانه ضایع کرده وازمنصب به قوه ی رای مردم فراهم آمده ی خود تبعیض آمیز وبخشی نگرجاهایی را به زیرکشیده وجایی را به ناحق ترجیح داده اگرهمزمان باارتقاء دخترن۱۴ساله ای بنام گراش به پیردختران درشرف یائسگی نیز اندکی توجه کرده بود وطرح ارتقاء آنان نیز مطرح کرده بود جای حلالیت داشت اما میبینیم که درکمال بیعدالتی آنان را نردبان دست یابی به خواست خود قرار ذاذه ومهمتر _ از زمین وزمان وابزار قراردادن تمام ارزشها از مذهبی وجهادی وانقلابی برای تحقق این خواسته بهره گرفته وچیزی نمانده که از آن هزینه نشده باشد تادرذهن همه این اقدام تمام قد تا سالها بایستد وسوال برانگیز باشد ؟؟؟؟؟!!!!!!

        2. آن پیر دختران که میفرمایید ۶۰ سال است که چوب اسارت در غل و زنجیر لار را میخورند. چرا در این ۶۰ سال به فکر آنان نبودید؟؟؟ ۲ سال پیش هم که رئیس جمهور وقت به اوزی‌ها قول ارتقاء داد با کارشکنی جعفرپور و تجمع لاری‌ها مقابل فرمانداری مانع از اجرایی شدن این وعده شدند.
          نکته دوم اینکه گراش را دختر ۱۴ ساله مینامید. ظاهر قضیه این است که ۱۴ سال از بخش شدن گراش میگذرد اما واقعیت این است که گراش هم همزمان با اوز و جویم و… پتانسیل بخش شدن را داشته اما بدلیل جفایی که آن زمان در حق مردم مظلوم گراش رفته مانع از تاسیس بخشداری شده‌اند. گراش در منطقه‌ی جنوب فارس پس از لار بیشترین جمعیت را در بین سایر شهرها داشته و از نظر قدمت و سابقه تاریخی و نیز ساختار شهری و امکانات زبان‌زد بوده و شکی نیست که سال‌ها پیش باید بخشداری تاسیس میشد که متاسفانه به لطف دوستان لاری این مهم میسر نشد. حال سوال این است که چون در تاسیس بخشداری گراش حق این مردم مظلوم ضایع شده و بسیار دیر به حق خود رسیده بود باید به این بهانه‌ی واهی مجددا از حق خود محروم میماند و مانع از ارتقای آن میشدند؟؟هیچ عقلی این را نمیپذیرد که یک ظلم تاریخی مجوزی بر ادامه‌ی آن ظلم در آینده باشد.

  4. (….) راستی پارک بانوان برای جلوگیری از دید زدن جوانان باید چند متر دیوار ۵متری بکشیم آقای حسنی ۶سال قبل به بنده گفتید ظرف یک هفته محدوده را حل می کنم حال شده ۷سال آقای حسنی شاید بتوانی سر عوام مردم دل پاک وکم اطلاع گراش شیره بمالی ولی نزدیکان و دوستانتان خوب شما را می شناسند و خصوصیات اخلاقی تان را می دانند شاید خیلی از افراد با این کامنت من مخالف باشند ولی گذشت زمان خیلی مسایل را ثابت خواهد کرد خیلی از مخالفان شما از رای اوردن شما ناراحت بودند ولی بنده خیلی خوشحال شدم چون تاکنون یا ریس هلال احمر بودید یا در تهران تشریف داشتید و مردم ان شناخت را از شما ندارند و تا ۴سال اینده خیلی مسایل از پرده برون خواهد افتاد چون شما با مردم مستقیما تماس خواهید داشت و خواهند فهمید چگونه هستید خیلی مطالب است که هم شما می دانید و هم بنده وشعارهای انتخاباتیتان است منتظر میمانیمv

  5. درباره سرنوشت رودخانه فصلی کندرویه که هم اکنون محل انباشت ونه رد شدن فاضلاب شهرک شهید دستغیب برنامه ای داده نشده است .در حالیکه حدود ۶سال می باشد که مردم محله پشت پادگان بسیج نامه های زیادی را به شهردار وشورای شهر نوشته اند ودر خواست دیوار کشی این رودخانه فاضلاب نموده اند که محل جمع شدن حشرات موذی وسوسک وقورباغه شده وبوی تعفن ان خصوصا”در فصل تابستان موجب دردسر وعذاب مردم شده است اما هر بار جواب داده شده که بودجهای جهت ان محل نداریم مگر بودجه شهر هم محله بندی کرده اند؟ این درحالیست که اقدام به پیاده روسازی در مناطقی کرده اند که عبور ومرور چندانی در آن انجام نمی شود اما در امر روان سازی فاضلاب یک شهرک که مایه عذاب عده ای دیگر که خودشان چاه فاضلاب دارندوحتی قطره ای اب به کوچه روانه نمی کنند شده است بودجای صرف نمی گردد از گریشنا می خواهیم در این مورد یعنی فاضلاب کندرویه که از وسط منازل مسکونی رد می شود از شهرداری وشورای شهر پیگیری کند.

  6. آقای حسنی بند ۲۴ شما برای جاده بندرلنگه باعث پیشرفت کل منطقه است و شخص بنده حمایت می کنم .
    اگر در مورد ادارت کل لار هم همکاری می کردید پیشرفت منطقه در پی داشت.
    اما اتصال فارس به دریا قطره ای منفعت برای شهرستان ما و شما ندارد چون از همه بیشتر شما به حاشیه می روید تا ما این اتصال فقط برای لامرد خوب است و اداره گمرکات فارس و بدیرد هیچ شهرستانی نمی خورد فقط پز می دهیم استان فارس فلان رتبه دارد و فلان بودجه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 نظر
scroll to top