بستن

نجیب‌زاده از شنبه فرماندار لارستان می‌شود

 گریشنا: استاندار جدید فارس به وعده‌اش عمل کرد و یک فرد بومی را به عنوان فرماندار جدید لارستان معرفی کرد.

در اولین موج از تحولات سیاسی استان، روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه، علی‌اکبر نجیب‌زاده به عنوان فرماندار لارستان معارفه؛ و علی‌محمد امیری پس از سه سال تصدی این سمت، تودیع خواهد شد. خبرگزاری تسنیم، به نقل از جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، خبر می‌دهد که مراسم معارفه فرماندار ویژه لارستان با حضور مسئولان استانی، روحانیان، معتمدان و مسئولان شهرستان در فرمانداری ویژه لارستان برگزار می‌شود. نجیب‌زاده سابقه‌ی فرمانداری فیروزآباد و قیر و کارزین را در کارنامه دارد. علی‌محمد امیری از مردادماه ۱۳۸۹ فرماندار لارستان بوده است.

پیشنهاد جعفرپور

نکته قابل توجه این است که پیشنهاد انتصاب نجیب‌زاده توسط جعفرپور انجام شده است. جعفرپور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرده است: «علی‌اکبر نجیب‌زاده به پیشنهاد نماینده مردم و موافقت استاندار فارس برای تصدی سمت فرمانداری ویژه لارستان تعیین شده است.» قابل ذکر است که دو سال پیش و در مورد انتصاب فرمانداری گراش، اختلافاتی بین جعفرپور و احمدزاده، استاندار وقت، پیش آمد. اکنون به نظر می‌رسد با این هماهنگی، نماینده خشنودتر باشد. جعفرپور در مصاحبه‌اش هم بر این مورد تاکید می‌کند: «با توجه به سابقه همکاری نجیب‌زاده و استاندار فعلی در فرمانداری لارستان در سال‌ها قبل، و همچنین همکاری‌شان در استانداری فارس، ایشان از حمایت استاندار برخوردارند و این می‌تواند سبب فعالیت بهتر و موثرتر نجیب‌زاده در سمت فرماندار ویژه لارستان و معاون استاندار باشد.»

سوابق نجیب‌زاده

به نوشته سایت لادستان، علی‌اکبر نجیب‌زاده فعالیت‌های سازمانی خود در سطح وزارت کشور را از فرمانداری لارستان آغاز کرده است و از نیروهای قدیمی مجموعه وزارت کشور بوده است. او در سطح فرمانداری لارستان نیز در گذشته‌های دور سمت‌هایی نظیر بخشدار مرکزی لارستان و بخشدار خنج را در کارنامه خود داشته و مدتی نیز به عنوان حراست استانداری فارس مشغول به کار بوده است.

جمشید جعفرپور نیز در گفتگو با تسنیم، با اشاره به آشنایی نجیب‌زاده با منطقه لارستان گفته است: «ایشان پیش از این در مسئولیت‌هایی مانند بخشداری مرکزی لار و بخشداری خنج به مردم منطقه خدمت کرده‌اند و نسبت به مسائل منطقه آشنایی دارند.» او افزود: «ایشان از خانواده محترم شهدا هستند و خود نیز رزمنده بوده اند و ما از تعهد ایشان به پیگیری آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) اطمینان داریم.»

جعفرپور با بیان اهمیت تجربه در پست‌های اجرایی مانند فرمانداری افزود: «نجیب‌زاده دارای سال‌ها تجربه در وزارت کشور است که از جمله آنها می‌توان به فرمانداری فیروزآباد و قیر و کارزین، معاونت فرمانداری بندر لنگه، مدیر حراست استانداری فارس و غیره اشاره کرد.»

فرماندار بعدی گراش؟

احمدی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های لارستان و خنج (به جز گراش) در استانداری برگزار شده بود، وعده‌ی انتصاب یک فرد بومی به فرمانداری لارستان را داده بود؛ و اکنون با این انتصاب، به اولین وعده‌اش درباره لارستان عمل کرده است.

باید دید که استاندار فارس چه کسی را برای فرمانداری گراش برمی‌گزیند. این در حالی است که طبق شنیده‌ها، هیچ گزینه‌ی بومی از سوی شورای شهر گراش برای تصدی این پست پیشنهاد نشده است.

3 نظر

  1. اصلا مگر گزینه ی گراشی مناسبی وجود خارجی دارد که از سوی شورا معرفی شود؟
    از بخش های شهرستان گراش شاید گزینه های مناسبی وجود داشته یاشد ولی از خود گراش گمان نمیکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top