بستن

متن و حاشیه تودیع و معارفه در فرمانداری گراش

گریشنا: صبح روز پنجشنبه بیست‌وهشتم آذر ماه در جلسه شورای اداری که با حضور دکتر فیروز آبادی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و هاشمی مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری فارس در سالن اجتماعات فرمانداری گراش برگزار شد، از تلاش‌های یک سال و پنج ماهه‌ی کریمی‌فرد فرماندار سابق این شهرستان تجلیل و طی حکمی از سوی استاندار فارس، اصغر فرودی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

پیش از این گزارش تصویری این جلسه در گریشنا منتشر شد. اکنون گزارش خبرنگاران حاضر در این جلسه را از مهمترین گفته‌‌های سخنرانان تودیع و معارفه می‌خوانید:

امام جمعه گراش: فرماندار مسئولین را موظف به حضور در نماز جمعه کند.

قاسم ایزدیان خبرنگار حافظ‌نیوز صحبت‌های امام جمعه گراش را مهم دیده است.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گراش  بابیان سخنانی اظهارداشت: همچنان که دنیا بسرعت درحال گذربوده مسئوولیت‌ها نیز زودگذر است و همه باید بدانیم که در ارائه خدمت آن چه حائز اهمیت بوده صداقت وامانت داری است و آنگونه که عمر بر هیچکس پایدار و جاودانه نمی‌باشد، مسئولیتها نیز چنین است. لیک خوشا آنان که وجود خود را در ارائه خدمت‌رسانی به طبق اخلاص برنهاده و خداترس هستند و در نهان و عیان خداوندگار را ناظر اعمال خویش می‌دانند.

نماینده ولی فقیه درشهرستان گراش یکی از مهمترین درخواست‌های خود از فرماندارجدید و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان را پاسخگویی به خواسته‌های مردم و مراجعین تلقی و افزود: آنچه بسیار مهم و قابل عرضه در این جلسه می‌باشد و بر درخواست آن از فرماندارجدید و جمیع مدیران و مسئولان شهر ستان بدون تعارف تصریح می‌کنم حضور همگان در مراسم نمازجمعه و مشارکت و همیاری با ستاد نمازجمعه شهرستان است که با این امر قدردان نظام مقدس اسلامی باشیم.

وی با انتقاد از برخی مسئولین شهرستان بخاطر عدم حضور در نمازجمعه افزود: ازفرماندارجدید به جد می‌خواهم که به عنوان مدیر اجرایی شهرستان همه مسئولین و مدیران ادارات و نهادها را به حضور در مراسم نمازجمعه و مشارکت با ستاد نمازجمعه موظف نماید.

امام جمعه گراش با تاکید بر این که بر شعارها وقعی ننهاده و به عمل نیازمندیم اضافه نمود نمازجمعه متعلق به هیچ شخصی نبوده و من نیز با احدی پیمان اخوت نبسته و با هیچکس نیز کینه‌ای نداشته و لذا تاکید می‌کنم که اگر به نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری اعتقاد داریم باید بدانیم که نمازجمعه از اختیارات مقام رهبری است ولی ایشان که قادر نیستند در همه کشور به اقامه نماز پردازند و ازهمین باب  معظم له امرنمایندگی دراقامه نمازجمعه را تفویض فرموده که این تفویض در همه جا و بر همه نافذ است و باید از آن استقبال شود و آقایان مسئولان ادارات بدانند که نمازجمعه ثمره خون دهها هزارشهید ملکوتی است  و حضور در نمازجمعه و همیاری با ستادنماز جمعه امانتی است بس سنگین که بی توجهی به آن قابل اغماض نمی‌باشد.

فیروزآبادی: فرماندار گراش قدر فرصت خدمتگذاری به مردم را بداند

سایت استانداری فارس به گفته‌های  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس توجه کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، در این مراسم که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و مسئولین شهرستان گراش برگزار شد، دکتر کمال فیروزآبادی اظهار داشت: فشار تحریم های دشمنان باید تبدیل به فرصتی برای خودباوری و پیشرفت همه جانبه کشور شود.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران سخت ترین شرایط را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با هجوم همه جانبه به مرزهای کشور تجربه کرده و با مدیریت مدبرانه امام راحل(ره) آن را به فرصتی برای رشد تبدیل کرده است، اظهار داشت: امروز نیز با تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش دولت، فرصت تحریم‌ها را با تکیه بر استعداد و توان داخلی به فرصتی برای بالندگی تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که سیاست دولت یازدهم استفاده از کارشناسان و مدیران وزارت کشور برای تصدی پست فرمانداری ها است، افزود: وزارت کشور مسئول تامین امنیت کشور است و باید تجربیات گرانبها و مستندات شورای تامین شهرستان ها در مجموعه وزارت کشور باقی بماند و در این مسیر مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: سرپرست جدید فرمانداری گراش باید قدر فرصت خدمتگذاری به مردم را دانسته و توان مضاعفی را در بدنه مدیریتی شهرستان جاری کند.

فیروزآبادی با بیان این که دولت در طول سال های گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی به منظور فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه کشور انجام داده است، گفت: جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای حضور در عرصه پیشرفت و توسعه کشور در شرایط فعلی یک الزام است.

وی اعتماد مردم به یکدیگر را موجب تسریع در روند توسعه دانست و خواستار مشارکت بیشتر مردم در سازندگی شهرستان گراش شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان این که سرپرست جدید فرمانداری گراش باید همه ظرفیت های شهرستان در داخل و خارج از کشور را مورد توجه قرار داده و موجب تحول در شهرستان شود، اظهار داشت: همکاری و رفاقت مجموعه مدیران بخش های مختلف گراش با یکدیگر به عنوان یک ظرفیت برجسته باید مورد توجه قرار داشته باشد.

جعفرپور: آرزوی توفیق برای فرماندار گراش

پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی این بخش از صحبت‌های نماینده را مهمتر دیده است:

دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش ضمن تشکر از فرماندار سابق گراش، خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان نعمتی بزرگ برشمرد و افزود بزرگترین نعمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی عشق خدمت به مردم و ولایتمداری مردم است که با رشادت در برابر مظالم زیاده خواهان ایستادگی کرده‌اند و همین مردم بودند که در طول هشت سال دفاع مقدس، در برابر خصم زیاده خواهان شجاعانه به دفاع پرداخته و امروز همین مردم و بالاخص خانواده های معزز شهدا از ولی نعمتان ما محسوب می شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از استاندار فارس در جهت توجه به حوزه های نمایندگی خود ابراز امیدواری نمود که فرماندار جدید گراش که از نیروهای مجرّب منطقه ای می‌باشد در خدمت رسانی به مردم گراش توفیق روزافزون یابد.

فرودی: رویکرد ما همدلی و هماهنگی است.

به گزارش خبرنگار گریشنا در این جلسه فرودی فرماندار جدید شهرستان گراش نیز پس از تشکر از تلاش‌های کریمی‌فرد بیان کرد:«رویکرد ما به عنوان نماینده دولت بحث همدلی و هماهنگی برای پیشرفت شهرستان است.

یکی از مشکلات جامعه امروزی وضع معیشت و مسائل اقتصادی است که باید مدنظر داشت. در زمینه استفاده از پتانسیل بالقوه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه شهرک‌های صنعتی و خدماتی بخش آموزش‌های عالی قدم‌هایی برداشته شده که باید تکمیل شود.»

او در پایان گفت: «یکی از برنامه‌های ما کار محوری ادارات است و مسئولین ادارت موظف‌اند گزارش عملکرد یک ساله خود را ارایه دهند و همچنین برنامه یک ساله آینده را نیز گزارش دهند.»

کریمی فرد فرماندار سابق گراش نیز گفت:«در طول خدمت در این شهرستان علی‌رغم وجود مشکلاتی که به دلیل نوپا بودن شهرستان وجود داشت، لحظه‌ای از خدمت‌گزاری دریغ نکرده ام که با تلاش و همکاری همه مسئولین توفیقات خوبی حاصل شد.»

حاشیه‌های یک تودیع و معارفه؛ از گلایه‌ حسینی تا بغض کریمی‌فرد

مهدی وفایی‌فرد از خبرنگاران گراش حاشیه این جلسه دو ساعته را دیده است:‌

* در حالی که جمعی از روسای ادارت و مدعوین راس ساعت ۷:۳۰ صبح، بیرون از فرمانداری منتظر حضور دکتر کمال فیروزآبادی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، عنایت‌الله هاشمی مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری، جمشید جعفرپور، نماینده مردم لار، خنج و گراش و اصغر فرودی بودند، خودروی حامل این افراد پس از اندکی توقف روبه‌روی فرمانداری، برای ادای احترام به شهدا به سمت گلزار شهدا حرکت کرد.

* تعداد مدعوین بیش‌تر از گنجایش سالن جلسات فرمانداری بود و به همین دلیل لابی طبقه‌ی دوم فرمانداری نیز صندلی چیده شده بود و تصویر سالن نیز توسط ویدئو پرژکشن در لابی پخش می‌شد.

* در بین مدعوین پدر، همسر و پسران دوقلوی حمیدرضا کریمی‌فرد نیز حضور داشتند.

* علی‌اصغر حسنی ـ رییس شورای شهر گراش و نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ـ پس از ورود جمشید جعفرپور به سالن جلسات با او دست داد و پیشانی‌اش را نیز بوسید. این دو در پایان جلسه نیز با هم خوش و بش کردند.

* فیروزآبادی ـ معاون استاندار فارس ـ در صحبت‌های خود به افزایش تحریم‌ها و بروز مشکلات در دو سال اخیر اشاره کرد. این درحالی است که رییس دولت تدبیر و امید در گزارش ۱۰۰ روزه‌ی خود اصرار داشت این مشکلات از ۸ سال گذشته تا کنون در کشور بروز پیدا کرده است.

* حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه‌ی شهر گراش در صحبت‌های خود از عدم حضور برخی مسوولین در نماز جمعه انتقاد کرد. وی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی چند هفته پیش نیز این گلایه را مطرح کرده بود.

* در حالی‌که سالن جلسات صندلی خالی نداشت، عده‌ای ترجیح داده بودند ایستاده از ابتدا تا انتها برنامه را دنبال کنند.

* در بین ۱۲ – ۱۰ نفری که در ابتدای میز این سالن حضور داشتند، تنها علی‌اصغر حسنی گراشی بود.

* در حالی‌که در سین برنامه نامی از علی‌اصغر حسنی به چشم نمی‌خورد، وی نیز دقایق کوتاهی صحبت کرد.

* حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش اولین حوزه مشترکی است تمامی فرمانداران آن تغییر کرده و فرمانداران جدید معرفی شده‌اند.

* بعد از پایان جلسه و ابلاغ حکم اصغر فرودی، حمیدرضا کریمی‌فرد با تک‌تک حاضرین روبوسی کرده و از آنان خداحافظی کرد. بغض در چهره‌ی کریمی‌فرد پیدا بود.

* ساعتی پس از پایان جلسه هنوز مسوولین و معتمدین شهر، گروه گروه در کنار هم ایستاده بودند و درباره مسائل مختلف صحبت می‌کردند.

* به گفته یکی از کارکنان فرمانداری گراش پست سازمانی «مختار عباسی» فرماندار تازه شهرستان خنج در فرمانداری گراش است و او کارمند فرمانداری گراش محسوب می‌شود.

7 نظر

  1. مهمترین حاشیه ،حاشیه دیدار حسنی با جعفر پور بود.امیدواریم با تغییر فرمانداران سه شهرستان وحدت و همدلی برای ارتقاء بیشتر شود

  2. ((* علی‌اصغر حسنی ـ رییس شورای شهر گراش و نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ـ پس از ورود جمشید جعفرپور به سالن جلسات با او دست داد و پیشانی‌اش را نیز بوسید. این دو در پایان جلسه نیز با هم خوش و بش کردند.))
    این جمله من رو بیشتر از هر چیزی سر وجد آورد با امید به اتحاد و همدلی مسئولین کل منطقه در خدمت رسانی به این ملت بزرگ …

  3. من بدون توجه به مسائل حاشیه جلسه می‌گویم اگرمی‌دانستم فرودی تااین حد به اصحاب رسانه احترام قائل است می‌نوشتم حامی خبرنگاران آمد. مقایسه کنید فرماندار سابق را که کارش به سانسور خبری منجر شد ولی آقای فرودی در اولین دیدارم گفت: هرچه می‌خواهید به عنوان خبر بنویسید و از انتقاد نیز خودداری نکنید و این یعنی آقای فرودی فردی مجرب در اموراست که عمل و رفتارشان برما قابل احترام وتحسین می‌باشد و عنایت این فرد به اصحاب رسانه برای اولین بار در ساختمان سفید فرمانداری مشهود و محسوس است. فرودی فردی بی آلایش. شایسته و شیفته خدمت می‌باشد. باید بر چنین حدمتگذاری تعظیم کرد و حرمتش راپاس داشت که در فنون خبری واطلاع رسانی نیز دارای تجارب ارزنده بوده واین جای مسرت برای ماخادمین عرصه خبر و اطلاع‌رسانی می‌باشد. آیا گریشنا این موضوع را می‌پذیر‌د؟ التماس دعا.توفیق یارتان

  4. واما درزمینه روبوسی آقایان حسنی ودکترجعفرپور بایدبگویم این موضوع تازگی ندارد وچرابعضی مترصدبرایجادتشتت هستند؟ بالاخره دکترجعفرپورنماینده مردم درخانه ملت هستند .عجیب است که برخی درپی ایجاد جوناسالم میباشند. ۲ خودکامه نوشته خبرگزاری فارس …. اوراهم موردتوجه قراردهید برای شهرمان زحمات بسیاری در کسوت خبرنگارواحداطلاعات واخبارصداوسیما متحمل شده .

  5. جناب آقای فرودی را سالهاست میشناسم.خلوص نیت،ساده زیستی،صداقت،اهل ادب بودن،خوش مشربی،حب اهل بیت و مردمی بودن از خصوصیات بارز ایشان است.از خداوند برای ایشان در خدمت به مردم خونگرم گراش طلب توفیق دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top