بستن

جشنی برای تاریخ تولد استاد تاریخ

گریشنا: پنجاه و چهار سال پیش محمد کریمیان در یک روز سرد زمستانی در هفتم بهمن ۱۳۳۸ به دنیا آمد او  به عنوان یکی از چهره‌‌های شاخص فرهنگی در شهر مطرح است، آیین چراغ بهمن ماه را فردا شب هفتم بهمن ماه این معلم و استاد پیشکسوت روشن خواهد کرد.

دانش‌آموزانی که در سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۰ در دبیرستان‌ سیدالشهدا(ع)، اسعدی و ام‌البنین تحصیل کرده‌اند محمد کریمیان را به عنوان دبیر زبان انگلیسی به یاد می‌آورند.

برای کسانی که کنجکاو‌اند بدانند خود او، دوران تحصیلی‌اش را کجا گذرانده است باید بگوییم که؛ کریمیان دوران ابتدایی را در مدرسه‌ی اسدی، سلیمی و برق‌روز گذراند و دوره‌ی راهنمایی را در مدرسه‌ی ابدی پشت سر نهاد و برای گذراندن دوره‌ی دبیرستان به شیراز رفت و در مدرسه‌ی ابوذر که آن موقع به مدرسه‌ی شاپور معروف بود درس خواند.

رحمت مهیایی فرهنگی بازنشسته‌، مصطفی واحدی کارمند بیمارستان، علی‌اصغر عالمی و علی‌اصغر رامیارپور هم‌دوره‌ای و دوستان او هستند.

karimian1کریمیان بعد از گرفتن لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی، فوق لیسانس خود را در رشته‌ی تاریخ و تمدن ملل اسلامی گرفت و در حال حاضر دانشجوی دکتری در همین رشته در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است.

او به عنوان استاد مدعو در دانشکده علوم پزشکی گراش، دانشگاه آزاد گراش و حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران و همچنین در دانشگاه‌ پیام نور اوز، دانشگاه آزاد؛ مرکز علمی – کاربردی و پرستاری لارستان تدریس می‌کند.

محمد کریمیان با حضور در شورای اول در قسمت کمیسیون فرهنگی- اجتماعی و همچنین شورای سوم به عنوان نایب رئیس شورا، چهره‌ی نام‌آشنایی در گراش است.

از دیگر فعالیت‌های او عضو بودن در ستاد حل اختلاف شهرستان و ستاد نماز جمعه، عضو شورای اسلامی لارستان به مدت سه سال و همچنین عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

کریمیان سه دختر و دو پسر دارد، دو دختر او دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی شده‌اند و یکی از پسران او مهندس عمران است و دو فرزند دیگر او در مقطع دبیرستان و ابتدایی درس می‌خوانند.

کسانی که تمایل دارند در جشن بزرگداشت کریمیان که به بهانه‌ی تولد او، فردا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در موسسه‌ی فرهنگی و هنری هفت برکه برگزار می‌شود حضور داشته باشند با شماره تماس ۲۲۲۹۹۷۰ هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

این عکس مربوط می‌شود به سال ۱۳۷۰، زمانی که او معلم مدرسه‌ی سعادت بود می‌توانید در این عکس بین دانش‌آموزان، افراد آشنایی را پیدا کنید که حالا در شهر‌ چهره‌های سرشناسی شده‌اند.

karemyan111

13 نظر

  1. باعرض سلام،سالروز تولد این بزرگوار اقای دکتر محمد کریمیان را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض میکنم.انشاالله صد سال به این سالها

  2. استاد کرمیان تولدتون مبارک.با آرزوی سلامتی و موفقیت شما در تمامی مراحل زندگی.شاد و پیروز باشید

  3. به نام او که مهر را افرید جناب اقای دکتر محمد کریمیان زاد روز تولد شما را صمیمانه تبریک عرض میکنم و عمری بر از سعادت و موفقیت و خوشبختی در کنار خانواده برایتان ارزو دارم.

  4. سلام
    استاد ارجمند جناب آقای کریمیان از اندیشمندان شهر که باید الگو جوانان باشد در راستای پیشرفت علمی و کسب مدارج عالی تحصیلی.
    من نیز تولد استاد ارجمند را تبریک عرض می نمایم.

  5. با سلام با تشکر از زحمات و تلاش های استاد ارجمند لازم به ذکر است که ما در محله خود مشکل دفع فاضلاب سطحی داریم و به مدت سه سال هستش که ساکنین محله پیگیر این مسئله می باشند و از آنجاییکه مسیر دفع این فاضلاب از کوچه آقای کریمیان می باشد ایشان مانع این کار شدند حتی شهرداری محترم یک بار این مسیر را کار کردند و با توجه به اعتراض آقای کریمیان مسیر تخریب شد و از آن موقع تا حالا هیچ کاری انجام نشده در ضمن بغیر از شهرداری گراش، شورای شهر، فرمانداری، و همچنین اداره بهداشت نیز از این موضوع اطلاع دارند! و نتوانسته اند کاری انجام دهند در ضمن مسیر عبور و مرور در این قسمت خیلی سخت و حتی در قسمتی مسدود شده است! این هم از محسنات هم محله ای شدن با یک فرهنگی که هیچ ارگانی نمی خواد بهش بی احترامی بشه اگر چه اهالی چندتا کوچه از آقای استاد ناراضی باشن! و مشکل دفع فاضلاب و بوی بد آن و….

    1. دوست عزیز این درست که شما مشکل دفع فاضلاب دارین اما درست نیس که فاضلابتون را به کوچه ای وصل کنین که خودش مشکل دفع فاضلاب داره و علت این مشکل بوجود آمده هم از بی تدبیری آقای صلاحی بود

  6. برخود واجب می دانیم مراتب سپاس و تشکر خالصانه خود را از زحمات بیدریغ و دلسوزانه جنابعالی در طول دوران خدمتتان ابراز نماییم. اسعادتمندی و توفیق روز افزون شما و خانواده محترمتان را از خداوند متعال خواستارم

  7. برادر گرامی استاد کریمیان من از طرف خودم و دوستان قدیمی تان تولد تان راتبریک میگویم و از خداوند میخواهم سایه تان را بر سر ما و خانواده گرامیتان و جامعه علمی گراش مستدام گرداند با اروزوی موفقیت . بیروزی و سلامتی برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top