بستن

جعفرپور:‌ هدف ما این بود که مرکزیت را به شهرستان مادر برگردانیم

گریشنا: جمشید جعفرپور در بیستمین ماه از آغاز دوران نمایندگی در جلسه مسجد النبی(ص) به مردم لار گزارش داد. با توجه به مخاطبان جلسه صحبت‌های جعفرپور در این جلسه بیشتر به عملکرد او در حوزه لارستان و شهر لار تمرکز داشت.
به گزارش خبرنگار صحبت نو، دکتر جعفر پور در سخنرانی یک ساعت و هفت دقیقه‌ای گزارش ۲۰ ماهه فعالیت خود در مقام نمایندگی مجلس و در حوزه های مختلف را به مردم ارائه داد. نماینده مردم لارستان ،خنج و گراش در ابتدا با اشاره به آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای و حضرت آیت الله العظمی آیت اللهی(ره) و آیت الله موسوی لاری(ره) سخنان خود آغاز کرد.

سیاسی: بازگشت مرکزیت به لار، حفظ حقوق شهرستان‌های همجوار

 وی گفت:حرکتی را که با هم آغاز کردیم بنده به عنوان خدمت گزار و نماینده ی شما بر اساس سیاست هایی بود که احساس کردیم شهر ما و منطقه لارستان بزرگ به آن احتیاج دارد،در شروع کار بنده و راهبرد ها را با شما در میان گذاشتم و برداشتم این است که شما به این سیاست ها رای دادید و باید همه ی حرکاتمان را با این اهداف و جهت گیری ها تنظیم کنیم.
 وی افزود: در قبل از انتخابات مجلس صحبت این بود که لارستان بزرگ جایگاه شایسته اش را دوباره به دست بیاورد، باید برخی ظلم هایی که در حق این شهرستان و منطقه شده بود رفع بشود اعتماد به نفس و عزت مخدوش شده را برگردانیم باید طوری عمل کنیم که مردم افتخار کنند و ما گفتیم که در صدد این که شهرستان های حوزه انتخابیه دوباره وحدت ببخشیم ،هویت مشترک ما ایجاب می کند که باهم باشیم ،هدف ما این بود مرکزیت را به شهرستان مادر برگردانیم با هر شاخصی که نگاه کنیم محوریت و مرکزیت مال این شهرستان است ضمن اینکه باید تمام حقوق شهرستان های همجوار را هم در این حوزه انتخابیه به آن‌ها داد و حفظ کرد.
دکتر جعفر پور خاطر نشان کرد: تا چند ماه قبل همراهی خیلی خوبی از مدیریت سابق استانی با این منطقه نداشتیم حمایت ویژه این نداشتیم ،کوتاهی می شد،در کنار این ها اضافه کنید به حسادت های منطقه ای به افرادی که چشم نداشتند ما پیشرفت کنیم و از فرصت های بدست آمده برای تخریب موفیقت ها هم کوشیدند و برای از بین بردن دستاورد ها تلاش کردند ،این ها هم بخشی از موانع مسیر راه بوده است.
 وی با اشاره به اینکه آنچه که به دست آمده حاصل یک کار تیمی بوده ،بیان داشت:اولین کار این بود که مردم با نماینده شان ارتباط داشته باشند به همین خاطر ما در هر سه شهرستان دفتر ایجاد کردیم دفتر های فعال که مردم بتوانند ارتباط داشته باشند. وی گفت:ما ظرفیت های بزرگی از لارستانی های مقیم شیراز و بندرعباس داریم ،تلاش کردیم در شیراز هسته ی اولیه را سازمان دهی کردیم، جلسات برگزار می شود و ان شالله یک مجموعه ی به ثبت برسد که توان اقتصادی شان و اجتماعی شان به نفع منطقه استفاده بکنیم و همین کار هم در بندرعباس شروع شده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت:از افراد بلندپایه سیاسی و فرهنگی کشور در لارستان حاضر شده اند از دکتر لاریجانی رئیس مجلس ،دکتر حداد عادل ،حسینی وزیر سابق ارشاد، وزیر سابق آموزش و پرورش این کاری ست که به عنوان ظرفیت از آن استفاده می کنیم.
Jafarpoor04

اداری: ماجرای ادارات کل و ارتقا به معاون مدیر کل

 جعفرپور در گزارش عملکرد ۲۰ ماهه در حوزه اداری نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس به مرور برخی دستاورد ها پرداخت و به ارتقا های اداری اشاره کرد و گفت:یکی از دستاورد ها ارتقا فرودگاه لارستان به اداره کل با پیگیری ها که در سازمان فرودگاه کشور و معاونت ریاست جمهوری انجام شد و در نهایت یکی از خواسته ها که تبدیل فرودگاه به اداره کل بود محقق شد.
حرکتی کردیم بدون سر و صدا برای تبدیل ۳ اداره به ادارات کل ؛جهاد کشاورزی ،صنعت و معدن و آموزش و پرورش البته اداره آموزش و پرورش در میانه راه بود؛ رایزینی ها، مذاکرات و همه این کار ها بدون سر و صدا انجام شد تا رسید به نقطه تصویب و اعلام ،برخی از دوستان گفتند که اشتباه شد که اعلام کردید و جشن گرفتید.ما زمانی اعلام کردیم که این مصوبه در خروجی سایت دولت قرار داد.اما کار هایی شد که از یاد آوری آن شرم دارم ،لابی گری های سنگین برخی کار های غیر اخلاقی و این کار را به اصطلاح خودشان از ما گرفته اند
وی به ارتقا های ادارات میراث فرهنگی به اداره، ثبت احوال به معاونت اداره کل ،کتابخانه عمومی به معاونت اداره کل،ایجاد قرارگاه پلیس راه جنوب فارس نیز اشاره داشت. دکتر جعفر پور به موضوع لایحه تقسیمات کشوری اشاره داشت، گفت:در برخی شبکه های اجتماعی شایعه شده که فلان جا به استان تبدیل شده ، این چیز ها واقعیت ندارد.در لایحه تقسیمات کشوری گفته شده که شهر،روستا،بخش و استان به کجا گفته می شود فقط تعریف است مصداقی نیست که کجا استان شود و این یک پیشنهاد است که باید به تصویب مجلس برسد.
این همه هیاهو برای هیچ بوده ،حواسمان باشد و به ما هم پیامک زدند و البته باید این حساسیت را داشته باشیم.
Jafarpoor03

عمرانی: چینی‌ها راه‌آهن بندر را می‌سازند

 وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی اشاره کرد و بیان داشت:شاهد هستید تحرک خوبی هم در سطح شهر و ورودی های انجام شده ،حذف گردنه ی مسیر راه لار جهرم،کمربندی کنار دار الرحمه ،راه شهر قدیم خور که تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد. قرار است با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ورودی و خروجی شهر تا ۲۵ کیلومتر چهار بانده شود.
وی تصریح کرد:پرواز لار ـ کویت که در بیشتر شهر ها متوقف شد با پیگیری ها دوباره پرواز لار کویت انجام شد. بررسی و مشکلات گاز رسانی، در این خصوص جلساتی با مدیر عامل گاز استان داشتیم که مشکلات به حداقل برسد.شریانی شدن راه لار ـ بستک ـ بندر لنگه است اهمیت این کار را می دانید که چه است ما هر چه مسیر را هموار تر کنیم این رفت و آمد را بیشتر کرده ایم؛از جمله مواردی بود که دکتر جعفر پور به آن اشاره داشت.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن شیرازـ جهرم ـ لار ـ بندرعباس گفت:راه آهن یک پروژه عظیم است با حجم اعتباری بسیار بالا این مسیر ۶۰۰ کیلومتر است به قیمت امروزی هر کیلومتر راه آهن با تجهیزات کامل می شود ۳ میلیون دلار یعنی هر کیلومتری تکمیل شده می شود ۹ میلیارد تومان ،۶۰۰ کیلومتر می شود پنج هزار و چهار صد میلیارد تومان که این هزینه از کل هزینه عمرانی ۵ استان بیشتر است.
پیدا کردن این هزینه در این وضعیت اقتصادی ساده نیست ولی ما تلاش هایمان را کرده ایم که یک کنسرسیوم چینی گفته که حاضرم این هزینه را پرداخت کنم و در این زمینه باید بانک عاملی پیدا بشود ،ما در حال چانه زنی هستیم یک فرایند پیچیده ای است.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ما تلاش داریم به نتیجه برسانیم.
Jafarpoor02

بهداشت:  نه به درمانگاه فقط بیمارستان تامین اجتماعی

حوزه بهداشت و درمان نماینده مردم در مجلس به اقدامات خود در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت:با استقلال اداری و بودجه ای دانشکده علوم پزشکی لارستان خیلی از کارها مجوزها در خود لار انجام می شود.
درمانگاه تامین اجتماعی لارستان قطعی شده که قرار بود در ایام دهه فجر درمانگاه تامین اجتماعی کلنگ زنی شود ولی من گفتم که ما بیمارستان هم می خواهیم که در این زمینه معاونت درمان موافق تاسیس بیمارستان است و نامه هم نوشته با وزیر کار صحبت شده و قول مساعد داده است قرار است در هیئت امنا طرح شود ، البته این را هم عرض بکنم که سیاستشان دادن بیمارستان نیست ولی ما با توجه به اینکه خیر تعهد کرده است که انجام می دهد دنبال مجوز بیمارستان هستیم، امیدواریم این گام برداشته شود.
 راه اندازی مرکز آموزش عالی لارستان که در همین هفته راه اندازی شد که یکی از اتفاقات مهمی بود که جعفر پور در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد و پس از آن به بعضی شیطنت هایی که انجام می گیرد و گاهی مرکز برگزاری آزمون را به شهر های دیگر منتقل می کنند اشاره کرد و گفت: ما وارد شدیم و این موضوعات با را های مختلفی حل کردیم.
وی به برگزاری همایش ها در این حوزه هم توضیحاتی داد. نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در بخشی دیگر از سخنان خود به عضویت خود طی دو سال پیاپی در کمیسیون تلفیق و اصل ۹۰ ، حضور در برنامه های تلویزیونی و مصاحبه های مطبوعاتی از جملمه مواردی بود که به آن اشاره داشت.
دکتر جمشید جعفر پور از راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان خبر داد و گفت:با همکاری مسئولان فرودگاه و خیرین این دفتر تجهیز شده است و تا قبل از پایان بهمن ماه افتتاح می شود. وی به موضوع تغییر تعرفه مناطق گرمسیری که چندین بار پیگیری شده بار اول به نتیجه نرسید ولی دوباره مکاتبه کردیم ،توانیر پذیرفته است که از اول فروردین تا آخر آبان ماه به عنوان ما های گرمسیری محسوب شود که این موضوع از سازمان توانیر منتقل شده به وزارت نیرو که امیدواریم به ثمر برسد.
وی گفت: الان استانداری داریم که خود را لارستانی می داند ،فرماندار بومی داریم با سابقه چندین سال در وزارت کشور این یعنی ما باید به آینده امیدوارتر باشیم.
Jafarpoor01

13 نظر

  1. در ماههای اول نمایندگی جعفر پور ؛ دکتر مهرابی یک مقاله ای نوشت و گفت هدف اصلی جعفر پور بازگرداندن سلطه لار بر منطقه است . جعفر پور و بعضی از همشهریان (به نام دفتر جعفر پور) بد و بیراه و ناسزا به آقای مهرابی گفتند .
    حالا که خود جعفر پور اقرار کرده ، اینا چی میگن ؟

    1. حق مردم است که دفتر نماینده در شهر وجود داشته باشد تا بتوانند خواسته‌های خود را از طریق نماینده پیگیری کنند. از طرف مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگان برای احداث دفتر کمک هزینه پرداخت می‌شود.
      خواسته‌های شهرستان گراش باید به طور مداوم به نماینده مجلس منعکس شود تا بعد این بهانه وجود نداشته باشد که شما چیزی از من نخواستید و در لار از من خواستند و انجام دادم.
      نباید ظرفیت‌های قانونی نماینده مجلس (هرکسی و از هر کجا باشد) برای مردم گراش از دست برود و حرکات نماینده به سود و ضرر لار و گراش و شهرهای دیگر به دقت رصد شود و در نهایت عملکرد او در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شود.
      مثلا در زمینه گسترش و ارتقا ادارات در حالی که یک اداره کل، ۵ معاونت اداره کل و چندین اداره در طی این مدت در لار تاسیس شده و ارتقا یافته است اما هر وقت نوبت به گراش و خنج می‌رسد گفته می‌شود که مشکلات بودجه وجود دارد و یا این که تاسیس ادارات جدید در برنامه دولت قرار ندارد.

  2. درتقسیمات کشوری مرکزیت شهرستان مادر معنی ندارد.واین یعنی انحصارطلبی.واین بدور ازعدالت است.دوره این سخنان تمام شده است

  3. سلام اقای جعفر پور کجای قانون شهرستان مادر اومده..چرا قانون را تحریف میکنید…این دنیا بکام شما فردا قیامت چی ؟دارید باتفرقه وظالمانه تنگ نظری ابروی مذهب میبرید..

  4. با سلام
    خیلی ساده پندارند.(…) آنانی که فکر می‌کنند لار و لاری جماعت دوست‌اند. به خدا اینها دشمن کل منطقه اند. فقط و فقط با اتحاد و همدلی بین سایر احاد مردم شهر هاو روستاها و از طریق فشار مردمی که همانا نوشتن طومار و دادن گزارش به استانداری و وزارت کشور از یکه تازی و هژ مونی طلبی این از بی خدا خبران جلو گیری به عمل اید.والسلام

  5. همین دکترجعفرپورکه ادعای عدالت دارند چند وقت پیش ۹۰۰کیلومترراه را طی کردم تا قراری با ایشان در تهران داشته باشم(الحمدا… در منطقه که هیچگاه تشریف ندارن) علیرغم این که ازقبل با ایشان هاهنگی داشتم به محض رسیدن به تهران وبه محض اینکه فهمید گراشی هستم از دادن حتی ۵ دقیقه وقت هم امتناع کردن که به بنده شخصا ثابت شد ایشان چه انسان…….هستن

  6. چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
    چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود ۳۹ کیلومتر تا ۴۹ کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top