بستن

فیلم‌های برتر در انتظار تندیس‌های کل

گریشنا: دو فیلم IMPRESSIO N-XPS160 و برش از شیراز با نامزدی در شش بخش جشنواره شانس‌های اصلی دریافت یازده تندیس بلورین جشنواره فیلم کوتاه استان فارس هستند.

نامزدهای یازده بخش جشنواره فیلم کوتاه کل گراش امشب در خبرنامه جشنواره منتشر شد. مهرداد اسکویی، مهدی بوستانی شهربابکی و علی خائف داورن دهمین جشنواره کل فیلم‌های شایسته تقدیر را انتخاب کردند تا نهم اسفندماه در شب پایانی جشنواره کل تندیس‌های این جشنواره به دست برگزیدگان برسد.

Kal-Film

در بخش داستانی محمدکاظم محمودی فیلمساز گراشی با فیلم «از فردا می‌ترسم» با فیلم‌های برش ساخته پویان رنجبر و علی سعد و «جای خالی» ساخته نگین احمدزاده رقابت می‌کند.

در بخش مستند از نورآباد محمد سلیمی راد فیلم «کی دا کی اسه» با فیلم‌های «به جا مانده» ساخته محسن مقدم  از شیراز و «نان بریزه‌ای» ساخته غلامرضا زارع‌پور از فسا رقابت می‌کند.

امسال بر خلاف انتظار رقابت اصلی در بخش یک تجربه است. هر سه کارگردان نامزد این بخش سابقه حضور در دوره‌های گذشته کل را دارند. کیوان محسنی که سال گذشته جوایز اصلی جشنواره را با یک فیلم مستند برد امسال با ساعت شش در بخش تجربی حضور دارد. تیام یابنده با فیلم IMPRESSIO N-XPS160 یکی از شانس‌های اصلی جشنواره امسال است. احسان شادمانی که در دوره هفتم جایزه بهترین فیلم مستند و در دوره گذشته جایزه بهترین فیلم داستانی را برده است. امسال با فیلم «پانج» دیگر نامزد بهترین فیلم تجربی است.

در بخش نامزدهای بهترین کارگردانی نام تیام یابنده کارگردان IMPRESSIO N-XPS160 ، محسن مقدم کارگردان به جا مانده  و پویان رنجبر و علی سعدی کارگردانان برش دیده می‌شود.

در بخش بازیگری سیامک احصایی بازیگر حرفه‌ای فیلم «از فردا می‌ترسم» با علی سعدی بازیگر برش و ایران مسعودی بازیگر جای خالی برای دریافت تندیس رقابت دارد.

با توجه به قوت بخش داستانی و تجربی جشنواره امسال جایزه بهترین فیلم نامه یا پژوهش به یک فیلمنامه خواهد رسید. برش، جای خالی و IMPRESSIO N-XPS160 سه نامزد این بخش هستند.

در جایزه‌های فنی رقابت بین فیلم‌های IMPRESSIO N-XPS160 ، برش و ساعت شش است

در تصویر بردای  IMPRESSIO N-XPS160، برش و جای خالی با هم رقابت دارند.  IMPRESSIO N-XPS160، برش و ساعت شش برای بهترین تدوین نامزد هستند و در بهترین جلوه‌های صوتی و صدا IMPRESSIO N-XPS160 با ساعت شش و پانج سه فیلم نامزد بخش تجربی اینجا هم دیده می‌شود.

دو بخش ویژه جشنواره نیز در جشنواره وجود دارد. در بخش میراث فرهنگی جایزه فیلم برتر به یک از سه فیلم برزه ساخته یوسف محمودپور از بستک، وسوسه‌های مشترک ساخته محدثه زارعی و حسن تقوایی از برازجان یا نان بریزه‌ای ساخته غلامرضا زارع‌پور از فسا می‌رسد.

رقابت بهترین فیلم بخش گراش بین  دو کارگردان جوان ولی با سابقه گراشی است. کیوان محسنی با ساعت شش و محمدکاظم محمودی با «از فردا می‌ترسم» امسال جایزه بهترین فیلم گراش را جذاب کرده‌اند. دوازدهمین تندیس جشنواره به فیلم برگزیده تماشاگران خواهد رسید.

IMPRESSIO N-XPS160 ساخته تیام یابنده کارگردان بوشهری که از شیراز در جشنواره امسال حضور دارد شانس اصلی برنده شدن تندیس است. این فیلم با شش نامزدی در تمامی بخش‌هایی که حضور دارد به جز بهترین بازیگری نامزد شده است. برش ساخته مشترک پویان رنجبر و علی سعدی نیز در شش بخش نامزد است و تنها در بخش بهترین جلوه‌های صوتی نامزد نشده است.

جای خالی ساخته نگین امین‌زاده، ساعت شش کیوان محسنی با چهار نامزدی شانس‌های بعدی جشنواره هستند.

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top