بستن

کانون پرورش فکری، جایی برای هنرمندان فردا

گریشنا:اعضای تحریریه‌ی افسانه‌ی گراش، پنج‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین ماه به کانون فکری کودکان و نوجوانان رفتند و جلسه‌ی تحریریه را به صورت ویژه در کنار رویا توکلی مسئول این کانون برگزار کردند.

به گفته‌ی محمد خواجه‌پور سردبیر نشریه‌ی افسانه‌ی گراش؛«این بازدید با هدف ارتباط بیشتر رسانه و دیگر مراکز فرهنگی با کانون فکری کودکان و نوجوانان و معرفی این کانون به عنوان نهادی آموزشی و تربیتی صورت گرفت. همکاری این مراکز با هم می‌تواند سکوی پیشرفتی باشد در استعداد‌یابی و  رشد و پرورش کودکان و نوجوانان.»

رویا توکلی مسئول و مربی این کانون گفت:«کانون فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۹۰ در ساختمانی در شهرک فرهنگیان افتتاح شد و عضو‌گیری اعضا از سال ۹۱ در این کانون صورت گرفت و در حال حاضر ۱۲۱نفر در گروه سنی ۷ تا ۱۷ سال به عضویت کانون درآمده‌اند.» به جز توکلی، زینب کوزلی به عنوان مربی هنری و زیارتی در قسمت خدمات به صورت رسمی در این کانون فعالیت دارند.

کانون فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد مستقل و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را در رشته‌های روخوانی،شعر‌خوانی،معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، نشریه‌نگاری،نمایش خلاق،نمایش فیلم،کاردستی، قصه‌گویی،سفالگری، نقاشی،خوشنویسی و فعالیت‌های اسلامی ارائه می‌دهد. کانون روزهای فرد به پسران و روز‌های زوج به دختران اختصاص دارد. این کانون به جز روز‌های دوشنبه و پنج‌شنبه در بقیه‌ی روز‌های هفته بعد‌ از ظهر‌ها فعالیت دارد.

توکلی همچنین می‌گوید:«تا به حال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهانه‌هایی مثل هفته‌ی ملی کودک یا دهه‌ی فجر سعی داشته تا با دعوت از مدارس با مراکز آموزشی نیز همکاری داشته باشد.»

مساله‌ی رفت‌وآمد و دوری از مرکز شهر از جمله مشکلات این کانون محسوب می‌شود.

 Kanon2

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت تمامی کسانی که دغدغه ی مسائل فرهنگی شهرستان گراش دارند. برای آشنایی هرچه بیشترمردم با این مرکزفرهنگی پیشنهاد می گردد که ۱) یک یا دو تابلو بزرگ در ابتدای ورودی کانون پرورش فکری و نوجوانان یعنی انتهای بلوار شهید سعادت و ابتدای بلوار فلسطین نصب گردد. ۲) سعی شود کانون با همکاری شهرداری محترم چند شعبه ی کانون در پارک ها ایجاد گردد.
    درپایان اززحمات کارکنان محترم کانون و نشریه افسانه بخاطر بذل
    توجه به این مرکز و پرداختن به مسائل فرهنگی شهرستان گراش تقدیر و تشکر به عمل می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top