بستن

به افتخارات ورزش گراش کم‌توجهی شد

گریشنا: مرتضی موغلی، مسئول هیات پینگ‌پنگ گراش، به دلیل شرایط کاری جدیدش به عنوان کارشناس امور ورزش در پالایشگاه گاز فجر جم، از برخی مسئولیت‌هایش در گراش کناره‌گیری کرد. موغلی یکی از فعال‌ترین افراد در حوزه ورزش گراش بود، چه در پینگ‌پنگ و چه در حیطه اطلاع‌رسانی و نمایندگی ورزش در سطوح مختلف اداری به عنوان رابط فرهنگی و جوانان؛ و افتخارات زیادی را در این زمینه‌ها به ارمغان آورد. او عضو موسس انجمن حفظ و معرفی آثار و بناهای تاریخی گراش (ایکوموس) نیز هست.

مرتضی موغلی متولد دی ماه ۱۳۶۷، دارای مدرک مربی‌گری درجه دو پینگ‌پنگ، و مدرک داوری پینگ‌پنگ از فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران است. او از تیرماه ۱۳۸۸ تاکنون ریاست هیات پینگ پنگ گراش را به عهده داشته است؛ و از سال ۱۳۸۹ نیز ریاست کمیته رنکینگ هیات پینگ پنگ استان فارس نیز به مسئولیت او اضافه شده است.

خبرنگار گریشنا مصاحبه کوتاهی با این مدیر جوان و همکار فرهنگی انجام داده است که می‌خوانید.

Mortaza Mogholi

 دلیل رفتن‌تان را می‌توانید دقیق‌تر توضیح دهید؟

در حال حاضر به عنوان کارشناس امور ورزش در پالایشگاه گاز فجر جم مشغول هستم. شرکت پالایش گاز فجر جم بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی در خاورمیانه، و دومین در جهان است، و مستقیما زیر نظر شرکت ملی گاز ایران اداره می‌شود. در اینجا شرایط کاری‌ام به صورت یک هفته کامل کار و یک هفته کامل استراحت، کمی سخت است. در صحبت‌هایی که با آقای اکبری مسئول اداره ورزش و جوانان داشتیم، ایشان تمایل دارند که هر چند به صورت حضوری در اداره حاضر نمی‌شوم، اما به صورت غیر‌مستقیم عهده‌دار مسولیت در حوزه‌ی فرهنگی و جوانان باشم؛ چون می‌بایست عنوان اولی خود را در سال ۹۳ نیز حفظ کنیم. به دلیل شرایط کاری‌ام، نمی‌توانستم بیش از این مسئولیتی را به عهده بگیرم، و از این به بعد، تنها به عنوان مسئول هیات پینگ‌پنگ شهرستان و رابط فرهنگی و جوانان این اداره در خدمت جامعه‌ی پینگ‌پنگ هستم.

 پس دغدغه‌ی پینگ‌پنگ را نتوانستید کنار بگذارید؟

من از سال ۸۸ تا ۹۲ مسوولیت هیات پینگ‌پنگ شهرستان را عهده‌دار بودم. در این پنج سال متوالی توانستم با کمک اعضا هیات، عنوان هیات برتر ورزش شهرستان را به خود اختصاص دهیم و در استان نیز بعد از شیراز به رتبه دوم برسیم.

 مهم‌ترین فعالیت‌های شما در این رشته چه بود؟

کارهای که به کمک اداره ورزش و جوانان گراش و هیات پینگ‌پنگ استان برای پینگ‌پنگ شهرستان انجام دادم به طور خلاصه اینها هستند: ۱) اختصاصی نمودن سالن پینگ پنگ؛ ۲) کفپوش نمودن سالن؛ ۳) مجهز نمودن نور و سقف سالن با بهترین کیفیت؛ ۴) مجهز نمودن سالن به بهترین میزهای خارجی؛ و ۵) اهدای میز پینگ‌پنگ به تمام روستاها و داشتن نگاه ویژه به آنها.

 ورودتان به مسئولیت‌های دیگر در اداره ورزش و جوانان به چه شکل بود؟

بعد از اینکه وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، در سال ۱۳۹۲ با پیشنهاد محسن سالاری، معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس، از سوی اداره ورزش و جوانان گراش به عنوان رابط فرهنگی و جوانان در این اداره مشغول به فعالیت شدم. البته در اوایل سال ۱۳۹۲ پیشنهاد دبیر هیاتی پینگ‌پنگ استان فارس را نیز داشتم، اما با توجه به حس خدمت به ورزش و جوانان شهرستان، پیشنهادی را که از لحاظ ارتقاء شخصی به نفع‌ام بود نپذیرفتم و در اداره ورزش و جوانان گراش مشغول به فعالیت شدم. در این یک سال حضور در اداره، بیشترین حضور در جلسات شهرستان و بازدیدها به عنوان تنها نماینده‌ی اداره داشتم و حجم کاری همکاران تا حدودی کم شد.

در یک سال فعالیت در حوزه فرهنگی و جوانان توانستم با کمک همکاران در اداره به عنوان رتبه اول حوزه فرهنگی و جوانان استان دست یابیم؛ که متاسفانه مسئولین شهرستان هیچ‌گونه توجهی به این افتخار نکردند. اگرچه در سال‌های گذشته هیچ‌گونه جایگاهی در استان در امور فرهنگی و جوانان نداشتیم. در سال ۹۲ هم به عنوان برگزیده‌ی اخلاق‌مدار رابطین فرهنگی در استان دست یافتم و اداره ورزش و جوانان و در راس آن آقای اکبری به عنوان شهرستان برگزیده‌ی اخلاق انتخاب شد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top