بستن

جعفرپور به وزرای اطلاعات و فرهنگ تذکر کتبی داد

گریشنا: جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، دیروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در صحن مجلس به علوی، وزیر اطلاعات، و جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر کتبی داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، تذکرات جعفرپور را این‌گونه نقل کرده است: «جعفرپور نماینده لارستان به وزیر اطلاعات در خصوص تمرکز توان بر مسائل مهم و کلان ملی و عدم ورود در موضوعات مناقشه‌برانگیز منطقه‌ای و محلی، و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توجه به تداوم و بلاتکلیفی در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و عوارض منفی آن و تسریع در تعیین تکلیف به صورت مناسب و درخور شأن استان در سال فرهنگ تذکر داد.»

13920204 Arad Jafarpoor (6)

تذکر به وزیر اطلاعات

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در تذکری به وزیر اطلاعات، خواستار توجه بیش از پیش وی به مسائل مهم و ملی کشور شد.

 دکتر جعفرپور در تذکر کتبی خود به وزرا که به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده بود و امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد، از دکترعلوی، وزیر اطلاعات خواست تا به جای ورود به مسائل مناقشه‌برانگیز منطقه‌ای و محلی، همت خود را در عمل به وظایف تعریف شده وزارت‌خانه متبوع‌اش بگمارد.

تذکر به وزیر ارشاد

پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر جعفرپور، درباره تذکر دوم نماینده مردم به دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بلاتکلیفی وضعیت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نوشته است: دکتر جعفرپور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن یادآوری نام‌گذاری سال ۱۳۹۳ به نام فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری، نسبت به عدم توجه وزارت فرهنگ و ارشاد به مدیریت استان فارس و بلاتکلیفی در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عوارض منفی آن به دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داد. در این تذکر، از دکتر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده تا تعیین تکلیف و انتصابات فرهنگی شایسته و درخور شأن استان در سال فرهنگ را جدی بگیرد و نسبت به تسریع روند آن اقدام نماید.»

تذکر به انتخاب مدیر کل ارشاد فارس

تذکر جعفرپور به وزیر ارشاد در نتیجه‌ی حرف و حدیث‌هایی صورت می‌گیرد که اخیرا در خصوص انتصاب قریب الوقوع مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی فارس در بین هنرمندان و فرهنگیان استان در گرفته است.

سایت آفتاب لارستان در این خصوص نوشته است: «به نظر می رسد این جملات کوتاه، نتیجه درخواست زیاد هنرمندان فارس از نمایندگان مجلس برای ورود به مسئله مدیریت ارشاد این استان است. هنرمندانی که این روزها با شایعه انتصاب فردی با سابقه نظامی بر مسند فرهنگ این استان به شدت نگران هستند و عصبانیت خود را در قالب چندین بیانیه و نامه سرگشاده نیز بیان کرده اند. پیش از این، در برخی اخبار تایید نشده چنین می آمد که در روند انتصاب مدیرکل جدید ارشاد فارس، غیر از متولیان این امر یعنی استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی دیگر و از جمله وزیر اطلاعات بر اساس برخی ملاحظات قومی و خویشاوندی، اعمال نفوذ می کنند. این روند البته تاکنون به صورت شایعه مطرح می شد اما تذکر کتبی دیروز عضو کمسیون فرهنگی مجلس به سید محمود علوی این گمانه را در بین افکار عمومی هنرمندان فارس تقویت کرده است.»

این سایت چند روز قبل نیز در مطلبی با عنوان «آقای وزیر؛ هنرمندان فارس چیز زیادی از شما نمی خواهند!»، نامه‌ی سرگشاده‌‌ی تعدادی از هنرمندان فارس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر کرد و در توضیح نامه نوشت: «از چند روز قبل و هم‌زمان با جدی شدن انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بحث‌های زیادی بین هنرمندان این استان در شبکه های اجتماعی بالا گرفته است. گفته می‌شود سابقه فرد مورد اشاره به یکی از معاونت‌های ارتش برمی‌گردد و تاکنون کمترین ارتباط را با جامعه هنرمندان داشته است. از طرفی زادگاه وی نیز برخی شایعات را مبنی بر اعمال فشار، قومیت‌گرایی و فامیل‌سالاری برخی متنفذان و تصمیم‌گیران، تشدید کرده است. در یکی از این اقدامات تعدادی از هنرمندان فارس، نامه سرگشاده‌ای را خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و با جمع‌آوری امضا به این روند معترض شده‌اند. گفته می‌شود تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از هنرمندان فارس این نامه را امضا کرده‌اند.»

چند بیانیه اعتراضی دیگر از هنرمندان استان فارس نیز در سایت‌های ایلنا، تدبیر، انتخاب، خبر پارسی، انصاف درج شده است.

16 نظر

  1. مسئول محترم سایت چرا در مورد خبرهای مد نظر خودتون قسمت نظرات فعال است ولی برای خبرهایی که دوست ندارین کسی نظر بده قسمت نظرات غیر فعال است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا در مورد خبر کار کردن در جاده چک چک قسمت نظرات غیر غعال است؟؟؟

  2. گراشی ها یک بار چوب حمایت از علوی را خورده اند و ایشان گراش ورای مردم ان را به یاد هم نیاورد پس در این میان ما باید گلیم خود را از اب بکشیم

  3. الان موقع دفاع از علوی هست امتیاز گرفتن اگه لار حمایت گراش میخاد برای بدست اودرن امتیاز باید امتیازهای برحق که از گراش گرفته برگردونه حال موقع گرفتن حق از دس ظالم هست

  4. درود بر نماینده.
    در مقایسه به نمایندگان گذشته که در تهران صدایی از آن ها شنیده نمی شد و اصلا در بعد ملی حرفی برای گفتن نداشتند، جعفرپور از این لحاظ بسیار قوی تر از نمایندگان قبل عمل کرده و تذکرات جدی و شجاعانه و حضور متعدد در رسانه های جمعی چهره ای ملی از جعفرپور ساخته که به نفع حوزه انتخابیه ش هم هست .

  5. از این نماینده ای که شما سنگشو به سینه میزنین آبی گرم نمیشه،
    اگر هم به کسی تذکر داده احتمالا به نفع لار بوده وگرنه تا به حال هیچ سودی برای گراش و گراشی نداشته
    خودت بر خیز و بر خود ماتمی گیر

  6. از قدیم گفتن؛ کسیکه می ترسه ، شب در کوچه تاریک سرو صدا می کنه . این صداهای جعفر پور ازتنهایی و ترسه نه از روی شجاعت . تنهایی جعفر پور در موضع گیری نمایندگان استان فارس در قضیه ادارات کل علیه لاری ها همه دیدند

      1. شما که اسمت شبگرده و شب ها تو کوچه های خلوت می گردی و پرسه می زنی ، احتمالا از تاریکی ترسیدی که این حرف رو می زنی برادر . پس لطفا سر و صدا نکن تا دیگران آرامش داشته باشند 🙂

        یا علی .

  7. یک نماینده مجلس لازم نیست به یک وزیر کاربلد تذکر بده.اینم جز اطلاعات یک کشوره حل کردن مناقشه های محلی بالاخره این محدوده ی لعنتی باید مشخص شه دیگه که مثل اینکه اقای نماینده تمایلی ندارن.چون ب ضررشونه و هیچ گاه سنگ گراشو ب سینه نزدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top