بستن

رونمایی از چهره‌ی تازه‌ی بلوار معلم

گریشنا: هم‌زمان با شروع عملیات تعریض بلوار معلم،عملیات تعویض سیستم فاضلاب شهر در سرتاسر خیابان اصلی نیز شروع شد.

به نوشته سایت شهرداری گراش، بلوار معلم در حالی تعریض می‌شود که با تصویب شورا عملیات تعریض و تعویض سیستم فاضلاب شهر در سرتاسر خیابان اصلی شروع خواهد شد.

مهندس هاشمی مسئول واحد عمران شهرداری می‌گوید:«با توجه به شرایط باند سمت راست بلوار معلم و عدم نیاز این سمت از بلوار به فاضلاب عملیات تعریض و تعویض سیستم فاضلاب شهری را از این منطقه آغاز کردیم. در مرحله ی اول نیاز به جابجایی لوله کشی آب شهری داشتیم که عملیات حفاری آن آغاز شده است و در حال حاضر این مرحله به پایان رسیده و منتظر هستیم تا اداره‌ی آب شریان اصلی آب این بخش را وصل کند تا در فاز بعدی عملیات تک لبه گذاری آن آغاز شود.»

طی تماس خبرنگار گریشنا با اداره‌ی آبفا، عبدالحسین زیارتی یکی از کارکنان این اداره در این رابطه می‌گوید: «با هدف تعریض بلوار معلم،حدود سه متر از پیاده‌رو این بلوار به خیابان اضافه خواهد شد و برای این موضوع، جابه‌جایی لوله‌کشی آب شهری لازم بود. طی توافق‌های انجام شده قرار بر این شد تا عملیات کانال‌کشی توسط شهرداری انجام شود و بعد از آن کار لوله‌کشی با اداره‌ی آبفا باشد. عملیات لوله‌کشی و وصل شریان اصلی آب وقت زیادی لازم ندارد اما به دلیل آماده نبودن قسمت‌هایی از کانال، عملیات لوله‌کشی نیز چند روزی به تعویق افتاد. در حال حاضر با آماده شدن و تحویل کانال، لوله‌کشی از دیروز و در عرض دو روز انجام و به اتمام رسید و شریان اصلی این بخش وصل شده است.»

مهندس هاشمی، از همشهریان خواست با توجه به سنگین بودن این پروژه و ضرورت حضور تمامی ادارات مرتبط در این پروژه، صبور بوده و با نیروهای ادارات همکاری کنند.

shardari- Hassan-Hosseini

11 نظر

  1. تشکر از همه نهادهای مرتبط به خصوص شهرداری که بار اصلی را بر دوش دارد و انشاالله کار با کیفیت هر چه بیشتر و به صورت اصولی به پایان برسد تا جلوه ی زیباتری از شهر عزیزمان پدید آید.

  2. پروژه خوبی است

    اما باید واقعا از شهرداری پرسید که دلیل یک ماه توقف کار و رها کردن بلوار به این شکلی که در عکس میبینید چی بوده است؟
    اهالی این محل شدیدا از شهرداری دلخور هستند.

    امیدواریم هر چی زودتر این کار تمام شود.

  3. اقدام مناسبی است. باید سعی شود شیرینی این پروژه به کام ساکنین بلوار معلم تلخ نشود. امیدواریم شاهد افزایش پروژه های بزرگ عمرانی در سطح شهر باشیم که نشان از توسعه ی شهری است. ان شالله با تلاش شهردار محترم و پرسنل شهرداری، شهرداری گراش به رتبه ۸ و حتی ۹ ارتقا یابد.

  4. اول تشکر از ارگان های مرتبط
    ولی نکته که هست ک تخصصی به طراحی شهری بر می گرده اینکه رویکردی که در شهر های جدید و در برنامه ریزی های ک دارن روی انسان محوریست یعنی حتی خیابان های چند باندشون رو هم با تغییر کاربری از سواره کردنش فضاهای پیاده و فضاهای دوچرخه و به نظرم
    شهر گراش پتانسیل خوبی داره تا با قرار دادن این جور فضا و طراحییشون بر اساس اصول روی این موضوع ها کار کنه
    به نظر میاد با عریض کردن صرفا خیابان یه جورای زمینه این جور فضاهارو در بلوار معلم داریم از بین می بریم و یکی از خطوط اصلی وصل به مرکز شهر رو داریم سوارش می کنیم ولی می شه با طراحی مردم رو به جابجایشون با پیاده و دوچرخه تشویق کرد
    با تشکر

    1. مرسی از صحبتهای بسیار ارزنده
      باید در تکمیل صحبتهای دوست عزیزمون به عرض برسانم شهری تو امارات دارن میسازند که اثر نورمن فاستر انگلیسی هستش و تنها شهر پایدار تو دنیا به حساب میاد .
      در این شهر زندگی و ارجحیت به پیاده و انسان هستش و کلیه خدمات شهری و سواره به زیر زمین برده شده .
      حالا دوستان چطور دارند تو گراش بر عکس این مورد کار میکنند ، زیاد جای تعجب نداره ، چون همیشه اینجور بوده .
      نمونه موردی دیگه ای که میتونم نام ببرم تو ایران که ارجحیت پیاده به سواره هستش ، بلوار کشاورز تهران میباشد .
      … حرف میزنیم ولی کو مرد عمل

  5. با سلام
    واقعا طرح بسیار خوب و پرکاربردی است!
    دست همه ی دست اندرکاران این پروژه درد نکنه.
    هرچند که سرعتشان افت کرده اما باز هم فوق العاده است این طرح.
    واقعا ترافیک در شهر داره غوغا میکنه و این یکی از اون طرح های خیلی خوبه که میتونه به ترافیک شهر کمک کنه.
    من زیاد شهرداری رو انتقاد میکنم ولی این طرح خیلی خوبه البته باید بگیم این طرح چرا زود تر اجرا نشده؟؟ما باید طرح هامون رو زود تر طراحی و اجرا کنیم!!
    یک طرحی که خیلی وقت است ذهنم را به خود مشغول کرده :
    این است که با زدن پارکینگ های فراوان و تقریبا نزدیک به هم اجازه ی پارک به تمامی ماشین ها در خیابان اصلی شهر نده ایم(البته با طرح ها و بحث هایی که در این زمینه باید صحبت کرد و تصمیم گرفت که استثنا ها مانند:پارک حداکثر ۵ دقیقه،به ماشین هایی که برای مغازه ها جنس میاورند ساعت خاصی برای خالی کردن اجناس اختصاص دهیم و …)
    این طرح باعث میشه ترافیک شهر از بین بره و خیابان روان و خوبی داشته باشیم
    البته این طرح انتقاد های فراوانی دارد اما باید قبول کنیم همه چیز به خودمان و فرهنگ خودمان و عادت کردن خودمان بستگی داره و اولایل اجرای این طرح سخته اما به زودی عادت خواهیم کرد
    هیچ کار غیر ممکنی وجود نداره

  6. با عرض سلام
    تشکر می کنم از دادن نظرتون ولی نکته ای ک هست اینه که تو هر موضوعی باید برنامه ها دقیق و آینده نگر باشه ، دلیلی نداره ما یه راهی رو بریم که شهرهای مدرن رفتن و تجربش کردن و الان به مشکلاتی برخورد کردن به نظرم بهتر اینه که ما از تجارب و دانش ها استفاده کنیم
    مسئله ترافیک درسته ولی هر موضوعی راه حل خودش داره تو شهر های بزرگ هم مشکل ترافیک چندها برابر شهر ماست به تناسب وسعتشون، ولی دلیلی بر تغییر رویکرد و اهداف اصلی شهر نیست
    در چمران می شه بخاطر ترافیک خیابان را عریض کنن ولی دلیلی ندارد چون موضوع ها مشخص و تفکیک شده اند
    نظرات زیادی می شه داد در این موضوع که باید در حیطه تخصصی بحث و گفت و گو شِ

  7. سلام.
    و سلام ویژه به ۲دوست خوبم معمار و خواجی
    اقای خواجی عزیز فقط یک سوال منو جواب بده؟ باشه قبول بلوار معلم دو قسمت پیاده و دوچرخه رو اجرا کردن. مبدا و مقصد این کار کجاست؟ به باغ ارم شیراز؟ به باغ هشت بهشت اصفهان؟ به باغ دولت اباد یزد؟ به کدام یک از اینها ختم میشه؟ یا مسیر لبه ای همانند پارک حاشیه چمران دارن؟
    عزیز من هدف از ایجاد این رویکرد چیه؟ فقط انسان محور بودن؟ ایا دقت کردی انتها خیابان امام بدترین چند راهه شهر گراش هست؟
    اقای معمار عزیز شهر مصدر با کدام رویکرد معماری رو داری با گراش مقایسه میکنی؟ خیلی قیاس عجیبی انجام دادین؟ اگه امارات میتونست واقعا اینقدر قوی باشه میومد رفت و اماد قسمتهای قذیمی دبی را درست میکرد! از این تمثیل های مسخره نزنید. پس از فردا باید بگیم چرا ساختمان شورا و شهردای گراش مثل ساختمان لندن نیست؟ چرا گراش مصلا به اندازه مصلا تهران و اصفهان نداره با اون هم عظمت..
    منم یه معمار بیش نیستم ولی اگه نمیتونیم نظریه بدیم نظریه های دیگر رو تفسیر و تحلیل نکنیم.

    روز همگی خوب و خوش
    در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top