بستن

تا نیمه‌ی سال۹۴ بانوان گراش صاحب پارک اختصاصی می‌شوند

گریشنا:پارک بانوان تا نیمه‌ی‌ سال ۹۴ در محل پارک شهر به مساحت ۳۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گریشنا دیشب بیست‌وچهارم تیر ماه طی جلسه‌ای در محل شورای شهر با حضور مهندس حسین قائدی شهردار، حبیب‌الله مهرابی و مهوش شیبانی دو عضو شورا به همراه جمعی از بانوان فعال شهر، پیرامون چگونگی بهتر اجرا شدن و رفع نواقص طرح پارک بانوان به بحث و تبادل نظر شد.

حبیب‌الله مهرابی در این جلسه گفت:«پارک بانوان در مساحت ۳ هکتار طراحی شده و امکان گسترش و توسعه‌ی آن از سمت شمالی شهر وجود دارد. این محل پیش از این به عنوان زمین سوارکاری مورد استفاده بوده و از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است که شورا و شهرداری با کمک خرد جمعی، مسئول اجرایی شدن آن برای رفاه بانوان شهر تا نیمه‌ی سال ۹۴ خواهد بود.»

شهردار گراش نیز پیرامون این طرح بیان کرد که؛«مسیر دوچرخه‌سواری، محل بازی کودکان، غرفه‌های تجاری، فرهنگ‌سرا مختص بانوان، مجموعه‌ی تئاتر روباز برای اجرای تئاتر و موسیقی، آب‌نما، گالری روباز، سایت ورزشی با امکاناتی همچون زمین والیبال، بسکتبال، فوتبال و تنیس روی میز، آلاچیق و قسمت‌هایی به عنوان باغ بانوان، و محوطه‌سازی با استفاده از مصالح مختلف و متنوع، مکان تعویض لباس، مهد کودک، نمازخانه و دفتر پارک از جمله مواردی است که در طرح لحاظ شده است.»

بعد از اتمام سخنان مهندس قائدی، بانوان حاضر در جلسه پیشنهاد‌های خود را برای کامل شدن طراحی پارک بانوان ارائه دادند که می‌توان به ساخت سالن اجتماعات روباز، کافی‌نت، مرکز مشاوره، استخر و … اشاره کرد.

از جمله مباحث دیگری که در این جلسه مطرح شد توجه به نرم‌افزار و انتخاب افرادی فعال و فرهنگی برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های فرهنگی و هنری مجموعه و مدیریت بر بخش فرهنگ‌سرای پارک بانوان بود.

شیبانی در این زمینه گفت:«تشکیل و تعیین کارگروه برای مدیریت هر چه بهتر بر روی این طرح در نظر گرفته شده است.» او در ادامه از بانوانی که برای حضور در جلسه دعوت شده بودند اما در جلسه شرکت نداشتند گله کرد.

park banovan2

 park banovan

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

36 نظر

  1. طرح بسیار خوبیه واسه بانوان
    فقط یه سوال
    استخر می خوان چیکار وقتی ابشار اندیشه هست و استفاده نمی شه!؟؟

  2. شهردار مى خواد فقط این پولها را خرج کند.مگر گراش پارک کم دارد؟
    خیلى از کوچه ها به آسفالت نیاز دارد آما همچنان خاکى است.

  3. علی اقا که دارید میگید متاسفم واسه فرهنگ گرایشیا!!!
    الان چه ربطی به فرهنگ داره…؟
    تو خیلی از شهرها پارک های مجزا هس…
    حتی تو خارج همکشور ،! که ورود اقایان اکیدا ممنوعه…
    خیلی از خانم ها میخوان ورزش های همگانی انجام بدن که تو جای عمومی راحت نیسن…
    و در اخر حیا کسی رو به بی فرهنگی طرف نزارید لطفن…

  4. روزم را شاد کردید، تچکر.
    آقای شهردار، خانم شیبانی شما مطمئنید گراش زندگی می کنید و در جو گراش به سر میبرید؟
    امیدوارم فکر همه ه ه ه ه چیزشو ( چه قبل و چه بعد ) کرده باشید؟

  5. خدا نگفته روزی شما رو از مکانهای بزرگ میدم،سنجیده حرف بزنین لطفا
    در ضمن پارکی ک دور تا دورش رو بخواد دیوار احاطه کنه میشه زندان،ی جا میخوایم ک دلمون وا بشه،پس این همه پارک برا ما خوبه
    ب فکر تعمیر و بازسازی کوچه ها و محلات مختلف باش جناب شهردار،چقد بگیم و نشنیده و ندیده بگیرین.
    خیلیها وسعشون نمیرسه برا تعمیر کوچه شون،پس شما باید ی کمکی کنین

  6. وای واقعن فکرخیلی خوبیه درصورتی که امنیتش هم حفظ کنن؛ آقایون محترم نتونن وارد بشن یا دید بزنن. اخه سر همین موضوع با شهردار و شورای قبلی بحثمون شده که چرا به امنیت پارک توجه نمی‏‏‏‏ کنن. با این وجود چه طور میتونن امنیت ۳هکتار رو حفظ کنن؟

  7. این از بى فرهنگى و بى شهورى بعضى از انسانهاست که میرن دستشوهى خانم ها رو دید میزنن عجب دورانى ، وقتى بعضى ها تو حریم خونه مردم به دام میافتن این از چى چیزى نشهت مى گیره اونجا هم شهردارى باید بیاد دیوار مقابل خونه ها بکشه

  8. (…)

    دوما همه ی این نقشه ها و برنامه ها هم ایده های حسنیه. هرکاری دلش می خواد می کنه. شهردار بدبخت هم باید قبول کنه. وگرنه شهردار دیدشون فراتر از این حرفاست.

    آقای حسنی. لطفا استعفا بده برو همه رو راحت کن به حق این شب عزیز.

  9. سلام
    خوب دیگه این اقایون نشستند پروژهای انجام بدن که تو دید باشه بگید شما اول برید فضای تفریحی پارک رو درست کنید بعدش برید واسه بانوان به فکر باشید بانوان قعلا هم میتونند از پارک فعلی استفاده کنند
    شما اقایون اگه واقعا واستون مهمه با شماهم آقای شهردار با شماها هستم اعضای شورا به خصوص با شما همشهری های محترم یه خورده ای چشمتون باز کنید کدوم یکی از این وسایل تفریحی که تو پارک استفاده میشه ایمنی داره حتی توی این قسمت سیم برق که خطر ساز هستش وجود داره سیم دستگاه های که بدون هیچ عایقی رو زمین افتاده کافیه یه خورده ای آب بهش برسه یا اصلا کارگری نداره که کنار وسایل وایسه یه نفر چه جوری میتونه کنار همه دستگاه ها باشه اگه زمان روشن بودن یه دستگاه خدای نکرده اتفاقی افتاد کی هست که خاموش بکنه
    یه سری بزنید پارک لار دست همشهری خودمون هستش آقای رادمرد ببیند چند نفر کنار یه دستگاه وایسادن کاشکی کاری میکردن آقای رادمرد، گراش هم بیاد وسایل بیاره
    کمی درنگ و تحمل لازم هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. حیف پول که بخواد خرج همچین جایی بشه اونم تو گراش ! خیلی باحال میشه این خانوما دوچرخه سواری کنن اونم با چادر ، چه جوری میخوان امنیت اونجارو فراهم کنن تا من با خیال راحت چادرم رو در بیارم و از پارک استفاده کنم؟ دور پارک دیوار ٣ متری میزارین دیگه، حتما هم بیرون پارک چن سرباز نگهبانی میده!!! من هم با سارا موافقم، اگه میشه به وضعیت کوچه ها ، خیابان ها،اسفالت و فاضلاب شهر و و و و و برسید ، پارک بانوان پیشکش….

  11. خدمت برادران
    چرا همه چی را شما مردان برا خودنون میخواهید . خوب بگذارید زنها هم دور از چشم شما از زندگیشان لذت ببرند . حالا هر کاری میخوان بکنند تو اون پارک. با موبایل حرف بزنند و یا ورزش کنند . به شما چه. اقا ما تو اون پارک زنانه میخواهیم حرف بزنیم . اصلا بازی کنیم به شما چه.
    خدا شما را به راه راست هدایت کند اینشالله.

    1. ببینید استفده از این پارکها جنبه عمومی داره فقط برا آقایون نیستش که ما همه چی رو واسه خودمون بخواهیم در صورت ساخت پارک مخصوص خانمها اونوقته که شما همه چی رو واسه خودتون می خواین ضمنا” اون آقایی که خانمش رو میرسونه پارک باید مثل مطب زنان بیرون منتظر باشه تا برگرده .واکثر خانمها وخانواده های گراشی بدون آقاشون بیرون نمیرن و میتوان گفت مورد استفاده این پارک فقط برا خانمهای بی کس و کار هستش که این ارزش سرمایه گذاری رونداره کسی که می خواد بدور از چشم مردم از زندگی لذت ببره تو مکان عمومی نمیاد تو خونه با اهل منزل ار زندگی لذت میبره

  12. سلام
    باید این مطلب رو به پیام شخص آریای نژاد اضافه کرد که آقای رادمرد پیگیر این بودن که پارک گراش رو تحویل بگیرند فکر کنم همه یادشون باشه صندلی پرنده که در بوستان یاران نصب شد از آقای رادمرد بود ولی چی شد … جمع شدش و به لار انتقال شدش و آقای رادمرد با ضرر نمیدونم.چقدر ول کرد رفت چسپید به پارک لار آخه اونجا بیشتر احترام آدم میزارن
    توی اینجا اگه بخوای کاری بکنی باید یکی از بندهای پ اللخصوص پارتی (…)
    به قول آریای نژاد با این امکانات به خصوص این ایمنی دستگاهاشون بدون هیچ حفاظی بدون هیچ کارگری و……اندکی درنگ و تحمل لازم هست
    انشاله به هیچ شخص و شخصیتی برنخوره
    و در آخر در صورت امکان از کار آقای رادمرد و پارک لار برای توجه بیشتر دست اندر کاران گزارشی تهیه نمایید
    خواهشا پیام را کامل بزارید ومن که پیشاپیش برای اینکه به کسی بر نخوره گفتم و عذر خواهی هم میکنم آخه حرف کاملا حقیقت هر چند تلخ دوست دارید برید از آقای رادمرد کزارش تهیه کنید در این زمیته

    1. همشهری،
      لطفا از طرح اتهام به افراد در بخش نظرات خودداری کنید.
      اگر اطلاعاتی دارید که مایل‌اید با خبرنگاران گریشنا در میان بگذارید، خوشحال می‌شویم به دفتر سایت در موسسه هفت برکه مراجعه کنید.

  13. طرح بسیار جالبی میشه . این طرح تو بندر عباس هستش به عنوان بوستان بانوان . و واقعا مورد استفاده قرار گرفته و طرح خوبیه اگه هر چه سریعتر شهرداری اقدام کنه . مرحبا .

    1. خب خانم محترم اونجا کجان؟ اونجا بندرعباسه. شهریه که امنیت نداره. چاقو کشی, آدم ربایی, جیب زنی,و… توش فراوونه.
      گراش هرچی باشه امنیت داره. فقظ چیزی هست نگاه و دید زدن هست که توی همه جا نگاه میکنن. مختص گراش تنها که نیستش.

  14. فکر کنم تمام مطالبی که اریایی نژاد و همشهری نوشتن حقیقت داره جناب اقای غفوری شما راحتتر میتونید با مراجعه به رویداد شهر صحت جمع کردن صندلی پرنده را تایید کنید و همچنین با رفتن به پارک لار تفاوت بین مدیریت این دو پارک را حس کنید امید وارم که شما پیگیر شوید و حقیقت رو بنویسید

  15. فکر کنم که اعضای شورا فرزندی ندارن و یا بقول شورای قبلی ما بچه‏‏‏‏ هایمان را به پارک لار میبریم نه پارک گراش به همین دلیل است که مسئولین پیگیر استاندارد سازی نیستند

  16. این خانم هایی که اینجا نشستن مثلا میخوان چی بگن؟؟؟
    بایستی از خانم های مهندس استفاده بشه و طرح به صورت کامل زیر ذره بین قرار بگیره نه از خانم هایی که هیچگونه تخصصی در این موارد ندارن.
    کار رو بایستی به کاردونش سپرد.

  17. خانم شیبانی فقط گله می کنن ولی اینو نگفتن که ربع ساعت بعد از شروع جلسه تازه به مدعوین خبر میدن که شما دعوتید.

  18. اول تا فروردین بود، حالا شد تا نیمه ۹۴. خوبه. چیزی که درست حسابی فکر روش نباشه ( اونم به این بزرگی ) همین میشه… همین جور زمانهاش عوض میشه.

  19. با سلام
    به نظر میرسه تمام اقایونی که نظر داده اند پارک بانوان را خاری در چشم خود و تیغی در گلوی خود می پندارند .این طرح نه نشان از بی فرهنگی مسولین داره و نه می خواد جامعه را دو قطبی کنه. هدف از این طرح افزایش سلامت زنان همان مردانی است که در اینجا نظرات تخریبی میذارن.افزایش افسردگی و پوکی استخوان باعث شده مسولین و دلسوزان شهر را به این کار وادار کنه.بنده ضمن تقدیر و تشکر از همه مسولینی که پیگیر ساخت این پارک هستند از همشهری های خودم می خوام از هرگونه دیدگاه تخریبی بپرهیزند که قطعا عواقب این سنگ اندازی های خود را خیلی زود در سلامت مادران و همسران خود خواهند دید.

    1. موضوع پارک بانوان نیست. پارک، آن هم مخصوص بانوان، بسیار عالی انشالله لذت ببرند (البته وقتی که آماده شود و فعلا صبر کنند).

      منتها بحث بر سر این ایت که ۱- با چه قیمتی ۲- با چه هدفی ۳- با چه اولویتی

      من از شورا گله مندم. شورا یعنی هفت رای . اما فعلا شورا شده یک رای و فقط هرچی ایشان بگوبند باید همان شود وبقیه فقط اطاعت امر می کنند. متاسافم برای این اعضای شورا که از خود هیچ اراده ای نداشته و مطیع یک نفر گردند.

      این شورا اگر به فکر منافع ، آسایش و تفریح شهروندان این شهر می باشد می توانست طرحی را که شورای قبل میلیون ها هزینه کرد و طرح و نقشه و همه چیز آن آماده شده بود را اجرا کند . منظورم پارک کوهپایه است. چرا اجرا نشد؟ الله اعلم.

      یا طرح پارک جنگلی تنگ آب که هنوز بلاتکلیف است.

      من معتقدم بانویی اگر واقعا قصد ورزش دارد می تواند بدون هیچ مزاحمتی در آبشار اندیشه ورزش کند. شنا کند، بدنسازی کار کند، ایروبیک و از این قبیل ورزش مختص بانوان.
      حرف من این است. اولویت مهم نیست برای این مسئولین. بلکه توی چشم بودن مهم است که البته من همه اینها را از چشم رئیس شورا می بینم چرا که نیاتش برای من واضح شده است.
      کارهای مهم تری هست که باید بدان فکر کنیم و شهر را از این حالت رکود و سکون به در آوریم تا شهری پویا داشته باشیم.

      نرخ بیکاری در کشور یک طرف ، بیکاری در گراش طرف دیگر است، هیچ به فکر اشتغال زایی هستیم؟ که کارخانه ای داشته باشیم، قطب چیزی باشیم، یا در منطقه در یک زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ نداریم و نیستیم چرا که به فکر هم نیستیم.

      حرف هایی هست که باید گفت ولی مجال نیست.

  20. من فکر میکنم بهتره همین فضاهایی که در حال حاضر وجود داره مثل پارک شهر و بوستان گسترش پیدا کنه و به نحو احسن فضاسازی بشه به عنوان شهربازی و محل تفریح و سرگرمی…و بعد رو پروژه های دیگه کار بشه وگرنه ما صدتا محل به اسم پارک هم داشته باشیم و بی کیفیت باشه چه ارزشی داره؟؟؟؟
    منکر این طرح نیستم البته اگه دقیق برنامه ریزی شده باشه و با کیفیت اجرا بشه

  21. طرح بسیار خوبیه…اگر این مکان از امنیت بالا و مدیریت خوبی برخوردار باشه…
    الحمدلله چند وقتیه دید مردم گراش خیلی باز شده.دیگه کمی از خونه ها بیرون اومدن.و حضور فعال تری دارن. بخصوص خانم ها که قبلا واقعا محدود بودند.
    اما چیزی که هست بعضی اوقات واقعا خانم ها راحت نیستند…دید ها قبلا خیلی متفاوت تر بود.برای پارک رفتن دسته جمعی خانم ها هم هزاران حرف و حدیث بود و به قیمت آبروی خانواده ها تموم می شد…
    واقعا گراش جایی نداره که خانم ها بتونن آزاد باشند.مگر کسانی که صحرا و باغ دارند..در شهر های دیگر شاید وجود چنین پارکی اصلا لازم نباشه چون معمولا راحت تر بیرون می رن .درپارک ها بازی می کنن .دوچرخه سواری و والیبال و …
    ولی اینجا گراش است بخاطر دید مردم و فضای کوچکش همچین چیزی برای خانم ها امکان پذیر نیست.مگر مکانی که منحصرا مختص بانوان باشه تا بتونن کمی به دور از مشغله ها راحت باشند و لذت ببرند.بدون هیچ ترس و واهمه و استرسی…
    شاید بیشتر اقایون از اجرای چنین طرحی ناراضی باشن
    .چون خودشون محدودیتی احساس نمی کنن.چون اقایون خیلی راحت ترن.اقلا پارک بدون هیچ محدودیتی میرن.صحرای دسته جمعی که اکثریت میرن .و خیلی هاشون هم کوه میرن و مسافرت.
    ولی این خانم های ما هستن که بییییشتر از هر کسی دل مرده شدند و جایی برای تخلیه انرژی ندارن..
    به شخصه بخاطر این طرح واقعا خوش حالم.ان شالله که هر چه زودتر اقدام کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 نظر
scroll to top