بستن

کتابخانه عمومی آبشار اندیشه به زودی افتتاح می‌شود

کتابخانه عمومی مجموعه آبشار اندیشه برای افتتاح رسمی آن آماده شد. این کتابخانه قرار بود هفته گذشته با حضور مهندس اردکانی معاونت عمرانی استانداری و سرکار خانم بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به طور رسمی کار خود را شروع کند که سفر این مسئولین تا به حال دو بار به بعد موکول شده است. با توجه به نزدیکی زمان انتخابات، به نظر می‌رسد تا آخر هفته آینده نیز این سفر محقق نشود. صادق فروزان مدیرعامل مجموعه آبشار اندیشه گراش درباره نحوه واگذاری این کتابخانه توضیح داد؛ سه نوع قرارداد برای راه‌اندازی کتابخانه در جمع هیئت مدیره بررسی شد. اداره مستقل کتابخانه و واگذاری کامل به اداره کتابخانه‌های عمومی دو قراردادی بود که پذیرفته نشد. در قرارداد کنونی به صورت غیروقفی، ۱۰ ساله این ساختمان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شده که در این مدت تامین تجهیزات، نیرو، کتاب و هزینه‌های جاری بر عهده خودشان است. این قرارداد به تایید دبیرکل کشور که معاونت رئیس جمهور هستند نیز رسیده است.

کتابخانه آبشار به عنوان کتابخانه عمومی شماره ۲ گراش کار خود را شروع می‌کند.  مهندس خواست‌خدایی، فرماندار شهرستان، به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، با انتقال کتابخانه عمومی به این محل مخالفت کرده است. در صورت موافقت با این انتقال ساخت کتابخانه عمومی شهر از دستور کار خارج می‌شد که تصمیم کاملا به‌جایی اتخاذ شده است.

کتابخانه آبشار با گنجایش سی‌هزار جلد کتاب در اختیار اداره کل قرار گرفته که تاکنون سه هزار جلد کتاب در قفسه‌های آن چیده شده است. صادق فروزان در این‌باره گفت: هزار جلد کتاب به غیر از کتاب‌های تهیه شده توسط اداره کل کتابخانه‌ها توسط چند نفر از همشهریان به کتابخانه اهدا شده است که بیشتر کتاب‌های لاتین را شامل می‌شود. به جز این قفسه‌های موجود نیز در سفر استاندار، توسط اداره ارشاد به این مجموعه اضافه شده است.

به جز مخزن کتاب، ساختمان کتابخانه دارای چهار سالن مجزای مطالعه است که سالن‌های نشریات، مطالعه خواهران و برادران و سالن کودکان در طبقه همکف و بالای کتابخانه در نظر گرفته شده است. سالن اینترنت هم در طبقه بالای کتابخانه وجود دارد که کار تجهیز آن بر عهده اداره کل کتابخانه‌ها است.

به جز کمبود نیرو برای این مجوعه بزرگ، مدیرعامل آبشار اندیشه مشکل کنونی را نبود نرم‌افزار ثبت کتاب‌ها عنوان کرد که در صورت حل این مشکل حتا قبل از افتتاح رسمی کتابخانه، علاقه‌مندان می‌توانند از کتاب‌های این مجموعه استفاده کنند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top