بستن

سه روز گوشه‌نشینی برای عبادت

هفتسانه – امیرحسین محسن‌زاده: پنجمین دوره اعتکاف جوانان و نو‌جوانان گراش به همت ستاد اعتکاف جوانان و نوجوانان طی روز های ۲۷ تا ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۳۵ در مسجد صاحب الزمان (عج)  برگزار شد. در این دوره ۱۸۰ جوان و نوجوان پسر در قالب دو رده سنی ۱۳ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۲ سال حضور داشتند.

مسائل اعتقادی و مذهبی در قالب حلقه های معرفت، سخنرانی چندرسانه‌ای، حلقه‌های دوستی، شبهه‌شناسی و … با حضور اساتید مجرب از قم در طی سه روز اعتکاف به معتکفین آموزش داده شد.

محمد عالی‌پور مسئول برگزاری اعتکاف ستاد اعتکاف جوانان و نوجوانان، دلیل عدم برگزاری اعتکاف خواهران را نبود نیرو‌ها و برگزار‌کنندگان خواهر ‌شمرد. وی افزود که هم‌اکنون می‌توانیم هزینه‌ها را فراهم کنیم و امور تدارکاتی و خارج از اعتکاف را نیز انجام دهیم، اما برای برگزاری خودِ اعتکاف نیاز به کمک خواهران داریم. هم‌چنین نیاز به کسب تجربه بود که الحمدلله پنج دوره اعتکاف برادران برگزار شد.

ستاد اعتکاف جوانان و نوجوانان گراش همه‌ساله در ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی اعتکاف جوانان و نوجوانان می‌کند. برپایی هیات هفتگی چهار‌شنبه شب‌ها در محل همیشگی آن، زیرزمین مسجد صاحب الزمان (عج)، از دیگر برنامه‌های این ستاد است. در کنار این‌ها، اردوهای تفریحی-ورزشی (مثل کوه‌نوردی)، مسابقات ورزشی (مثل والیبال و فوتبال) و سفرهای زیارتی به مناطق جنگی و مشهد مقدس نیز برگزار می‌شود.

Etekaf

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top