بستن

پنج روز تا انتخابات: کار سخت نامزدهای غیر لاری

ابوالحسن فردوسی- هوشنگ جعفرپور- شکرالله زندوی

با کنار رفتن محبی سرانجام اجماع در لار به نتیجه پیش‌بینی شده رسید تا کار نامزدهای غیر لاری برای رقابت با جمشید جعفرپور سخت‌تر از گذشته باشد.

اگر قول‌ها و بیانیه‌های مربوط به کناره‌گیری عملی شود تا امروز  تنها ۷ نامزد در عرصه انتخابات حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش باقی مانده‌اند. غضنفر باقدم از هرمود، حسین حسن‌زاده از جویم و حشمت‌الله زارعی از خنج در بازار انتخابات کمتر مورد توجه هستند.

بعد از کنار رفتن با دلخوری محبی مهمترین مساله‌ای که می‌تواند سپهر انتخابات را کمی دگرگون کند نزدیک شدن نامزدهای گراش و بیرم به یکدیگر است. سید شکرالله زندوی نفر دوم دوره قبل، تبلیغات انتخاباتی را از ماه‌های قبل شروع کرده  اما ابوالحسن فردوسی تنها سه روز است که به طور جدی وارد گود شده است. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد امکان ائتلاف این دو وجود دارد اما تماس عملی‌ کمی انجام شده و ممکن است با توجه به اجماع کامل در لار، این نامزدها نیز خود را ناچار از ائتلاف ببینند. البته انجام این ائتلاف به دلیل فشار هواداران دو طرف روندی سخت خواهد داشت و ممکن است هیچ گاه به نتیجه نرسد.

در لار به نظر می‌رسد در مرحله بعد فشار بر روی فرج‌پور خواهد بود. فرج‌پور دوره قبل با نزدیک ده هزار رای نفر چهارم انتخابات شد. در صورت ائتلاف بین گراش و بیرم آرا فرج‌پور می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. اما فرج‌پور تا امروز همانند دوره گذشته با تمام توان در حال تبلیغات انتخاباتی است.

استراتژی لار در مرحله بعد تبلیغات انتخاباتی این خواهد بود که جعفرپور را برنده انتخابات دانسته و از مناطق دیگر بخواهند که به آن‌ها و تیم پیروز بپیوندند. مثلاً لادستان نوشته است:”طبعاً آنان نیز با شعور خاص خود به این شور و هماهنگی خواهند پیوست و به زودی قاطع ترین نتیجه تاریخ انتخابات در این منطقه به نام دکتر جعفرپور و به کامِ همه مناطق لارستان ـ خنج و گراش و اهل سنت و شیعه رقم خواهد خورد.” لاری‌ها پنج روز مانده تا انتخابات کار را تمام شده می‌دانند و نوید عید می‌دهند. اما حریفان به این راحتی راضی به کنار کشیدن نخواهند شد حتی اگر تمامی تشکل‌های اصول‌گرا از جعفرپور حمایت کرده باشند در انتخابات مجلس معیارهای محلی و منطقه‌ای بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

11 نظر

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    تقدیر از اهل تسنّن منطقه
    درود بر سید خوب خدا
    امروز همه لارستان شاهد آن است که این سید عزیز، نه از لار، بلکه از یکی از بخشهای محروم منطقه وارد عرصه شده است و از همگان پیشی گرفته است. حمایت بی حد و حصر اهل تسنّن منطقه از وی باعث شده است که افتخار آن، نصیب روحانیت شیعه باشد. در جایگاهی که وی در مقام ریاست سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان (به عنوان بزرگترین نهاد توسعه اسلام و شیعه در ایران و جهان، آن هم در یک استان استراتژیک کشور که شیعه و سنّی را در کنار هم دارد) آنچنان نفوذی در دل اهل تسنن دارد که رئیس شورای شهر خنج، که بزرگترین جمعیت سنّی نشین منطقه لارستان را دارد، از او حمایت علنی می کند و آقای ضیائی رسماً ایشان را فرد برگزیده اهل تسنّن می نامد؛ مردی که مقبره جد بزرگوار ایشان در بیرم، زیارتگاه و عبادتگاه شیعیان و حتی اهل تسنّن منطقه است؛ همه و همه جای دو سوال اساسی را باقی می گذارد. اولاً چرا روحانیان لار از وی حمایت نمی کنند؛ ثانیاً چرا گروههایی همچون جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری از وی حمایت نکردند؟ حال آنکه این مسئله زمینه تبلیغاتی بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است تا به کوری چشم دشمنان خارجی و رهروان راه عربستانیها در منطقه، این حمایت گسترده از یک روحانی شیعه را به رخ بکشند و آراء او را به عنوان عمق نفوذ شیعیان و وحدت و محبت میان شیعه و سنی در ایران را به رخ بکشند. چیزی که همیشه مایه مباهات اهل تسنّن منطقه بوده است.
    از همه عزیزان ستاد انتخاباتی ایشان می خواهم تا نسبت به تنظیم طوماری به مسئولین و احزاب فعال، اعتراض خود را نسبت به نحوه انتخابشان و عدم بصیرت در این مسئله و بی توجهی به مصالح نظام را، به آنها گوشزد کنند و از طرفی، از این زمینه خوب تبلیغاتی، برای جذب رأی لاریها و گراشیها هم استفاده کنند.
    بی شک روز ۱۳ اسفند، آغازی برای تبلیغات برای لارستان و نظام اسلامیمان و دفاع از حقوق ایران در منطقه است و ما بر آنیم که این مسئله را به گوش رسانه های جهانی برسانیم.
    خدا با ماست

  2. رای ما فقط اقای فردوسی-طبق نظرسنجی های مردمی درصدارازندوی واقای فردوسی بسیاربه هم نزدیک هست و زندوی هیچ برتری نسبت به اقای فردوسی درمنطقه ندارد-فقط فردوسی

  3. اقای فردوسی تو جویم از زندوی هم بیشتر رای داره اون از همه کاندیداها محبوب تره وتفکرات و راهکارهای خیلی خوبی واسه شهر ها داره که همه کاندیداها فقط میان مشکلات و مطرح می کنن ولی آقای فردوسی اول مشکل و بعد راهکار های اجرایی اون مطرح می کنه.رای ما فردوسی

  4. .”””رای ما شهر ما فردوسی ما”””اقایون نمیدونم چرا مردم گراش فکر می کنن زندوی دلش برای گراش می سوزه.زندوی می خواد بیاد بیرم و شهرستان کنه و هیچ کاری واسه شهرمون انجام نمیده ما باید به یکی رای بدیم که از شهر خودمون و دلسوز شهرمون باشه و اون کسی نیست جز اقای فردوسی.”””رای ما شهر ما فردوسی ما”””

  5. آقای ابوالحسن فردوسی کاندیدای محبوب شهرستان گراش به یاری خدا رای خواهد آورد و زندوی هیچ دلسوزی برای گراش ندارد در لار می‌گوید گراش دشمن ماست و در گراش می گوید لار دشمن ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top