بستن

مهروری سکان آموزش و پرورش را به درویشی سپرد

گریشنا: ابراهیم مهروری سرانجام بعد از ده سال مدیریت و چندین استعفای نافرجام، سکان آموزش و پرورش گراش را به محمدهاشم درویشی سپرد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، مراسم تودیع و معارفه‌ی روسای آموزش و پرورش گراش امروز ۲۲ مرداد ساعت ۱۰ با حضور فرماندار شهرستان گراش؛ نظری، معاون پرورشی اداره کل استان فارس؛ کمان‌دار، مشاور مدیر کل؛ چند تن از مسئولین ادارات، دهیاران توابع، بخشداران، هیات امنای مساجد، و کسبه و معتمدین شهر در سالن سراجی برگزار شد.

پس از پخش یک گزارش تصویری از زندگی مهروری از دوران جنگ تا خدمت در آموزش و پرورش، دخترش دکتر مهروری دل‌نوشته‌ای در مورد او خواند و از او به خاطر خدمات سی‌ساله‌اش تشکر کرد و بازنشستگی‌اش را تبریک گفت.

Mehrvari-Darvishi (8)

 مهروری: دوران بحران را مدیریت کردم

پس از این کلیپ و متن، ابراهیم مهروری سخنرانی کرد. او گفت: بعد از ده سال و پس از استعفاهای متعدد توانستم رضایت آذری را بگیرم. من از سال ۸۰ بازنشسته‌ی حالت جانبازی شدم، و از سیزده سال قبل می‌توانستم با حقوق استراحت کنم، اما فعالیت‌ام را ادامه دادم.

مهروری بخشی از سخنرانی‌اش را نیز به گزارش عملکردش اختصاص داد: سه چهار سال دوران بحران را مدیریت کردم. خانه معلم نداشتیم، و با همت خیر حسن‌نژاد خانه معلم ساخته شد و من بر آن نظارت داشتم. با شهرستان شدن گراش و همت برادارن سعادت، خانه معلم با تجهیزات بیشتر احداث شد. تعداد ۷۰ مدرسه در گراش داشتیم که سند نداشت و ما توانستیم در این مدت بیش از سی سند مدارس به دست آوریم. هفت خودرو از خیرین گرفتیم. ۱۶ پروژه در حال ساخت و ۹ پروژه آماده بهره‌برداری و اکثرا خیرساز هم داریم، از جمله مدرسه‌ای که در مسکن مهر بهره‌برداری می‌شود، سالن ورزشی در مدرسه شهید غلامی و نمازخانه در مدرسه پاک‌زاد فداغ، مدرسه آماده در آغصه و مدرسه در حال ساخت در زینل آباد.

ابراهیم مهروری از این که سه سال از داشتن تریبون محروم بوده گله کرد و ضمن اشاره به انتقاداتی که از مدیریت او بر آموزش و پرورش می‌شود، گفت: واقعیت این است که دانش آموزان درس خوان نیستند و همه تقصیرها از آموزش و پرورش نیست و نمی‌توان فقط آن را مقصر دانست. توجه نکردن والدین به دانش‌آموزان در زمینه تحصیل هم مهم است. آخرین جلسه‌ای که خداحافظی کردم سال ۸۹ بود، که وزیر آموزش و پرورش به لار آمده بود و از من خواسته شد سخنرانی کنم و مسایل منطقه را به صورت کلی بگویم و آن مساله باعث ایجاد تهمت و برجسب‌هایی به من شد. من از مسئولین می‌خواهم حمایت کنند و به دنبال وحدت و تفاهم و همکاری باشند.

او صحبت‌هایش را با تشکر و قدردانی از آذری و نظری و همچنین خانواده‌اش به اتمام رساند.

 Mehrvari-Darvishi (5)

فرماندار: نظام تعلیم و تربیت قوی منشا خیرات است

اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش سخنران بعدی مراسم بود. او گفت پایه و اساس پیشرفت جوامع، و همچنین عامل رکود جوامع را در نظام تعلیم و تربیت جستجو کرد. هر کجا که نظام تعلیم و تربیت ناقص دارند، برای بشریت ایجاد مشکلات و گرفتاری کرده است. این مشکلات که امروز دامن جهان را گرفته، مثل گروه‌های تکفیری به خاطر دو مشکل است: جاهلیت آنها و عدم پرورش روح و اخلاق؛ اگر روح پرورش نیابد نمی‌تواند در جوامع مثمرالثمر واقع شود. اما جاهایی که دارای نظام تعلیم و تربیت قوی هستند، منشا خیرات شدند. پس باید آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

فرودی با اشاره به خدمات مهروری اضافه کرد: دنبال جانشین مناسب برای مهروری بودیم تا کارهای مثبت مهروری تداوم داشته باشد و مشکلات آموزش و پرورش را مرتفع کند. من از درویشی شناختی نداشتم، اما با مشورت و شناختی که معتمدین و آقای آذری از درویشی داشتند، مورد قبول واقع شد. باید همه از درویشی حمایت کنیم تا کارش را درست و مناسب انجام دهد.

فرماندار اعتقاد داشت این سه هدف باید در راستای کار رییس جدید قرار گیرد: ایجاد انگیزه‌های تحصیلی، پاک‌سازی و نوسازی مدارس، توجه به مدارس بخش‌ها و توابع.

 نظری: نظر ویژه‌ای نسبت به گراش دارم

نظری، معاون پرورشی اداره کل، پس از تشکر از مهروری و همکاران‌ش در آموزش و پرورش هم‌دلی همیشگی در بین کارکنان را ستود و ابراز امیدواری کرد که این همکاری و همدلی پایدار باشد.

او در مورد اداره گراش گفت: همیشه نظر ویژه‌ای نسبت به گراش داشتم. بحث گراش که می‌شود جایگاه خیرین و خیراندیشین آن را باید ذکر کرد. مردم منظقه همیشه روحیه انفاق و تعصب و شجاعت نیز داشته‌اند، که از تعداد ۱۲۰ شهیدی که گراش در جنگ داشته می‌توان فهمید. این شهرستان در خیلی موارد خاص و برتر است، که توسط جوانان باید شجاعت و خیراندیشی و تعصب همراه با هم باید به نسل بعد منتقل شود. من آمدم تا به نیابت از همه همکاران تشکر ویژه داشته باشم.

او ضمن آرزوی توفیق برای درویشی، اظهار کرد: قطعا درویشی هم با استفاده از تجربیات مهروری و سابقه درخشان خود در این سمت موفق خواهد بود.

Mehrvari-Darvishi (2)

پس از سخنرانی نظری، مراسم اهدای لوح تودیع و معارفه انجام شد. پس از این، درویشی به عنوان رییس جدید پشت تریبون رفت.

 درویشی: به اصرار دوستان قبول کردم

محمد هاشم درویشی سخنان‌اش را با تشکر شروع کرد و گفت اگر اصرار دوستان نبود این سمت را قبول نمی‌کردم: : من خودم را شایسته محبت دوستان نمی‌دانم. تشکر می‌کنم از مهروری که عمر گران‌مایه خود را در راه تعلیم و تربیت گذاشت و سعی می‌کنیم از تجربیات او استفاده کمال و تمام را ببریم. امیدوارم توصیفاتی که دوستان در مورد من به کار بردند خدا به من عطا کند و امیدوارم بتونم خدمت‌گزار خوبی باشم. همکاران، از شما توفیق همکاری می‌خواهم. توان‌مندی و تجربه من کمتر از مهروری است، که این باعث می‌شود همکاران کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری نسبت به من داشته باشند و دریغ نکنند.

او به برخی از برنامه‌های خود نیز اشاره کرد: باید عواملی که انگیزه را از دانش‌آموز می‌گیرد حذف کنیم. ارتقای انگیزه دانش‌آموزان، کم کردن توجه به رفتن برای تجارت به حوزه خلیج فارس، به رخ نکشیدن ثروت و چشم‌وهم‌چشمی‌های اقتصادی از اهداف ماست.

او چند وعده و چند خواسته را نیز مطرح کرد: وعده‌هایی که می‌خواهم ان را عملی کنم: یک، شایسته‌سالاری را در مجموع آموزش و پرورش گسترش دهم. دو، پایه‌گذار اداره‌ای باشم که با صداقت و پاکی اداره می‌شود و ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در آن وجود نداشته باشد. و سه، کرامت اسلامی معلم و دانش‌آموزان و اولیا برای تشویق و پیشرفت مورد تکریم قرار گیرند. خواسته‌هایم هم اینهاست: پرهیز از غیبت و تهمت.  از همه مخصوصا دانش‌آموزان انتظار تلاش بیشتر دارم، چون استعداد دارند؛ و این که تقوا را مد نظر قرار دهند.

Mehrvari-Darvishi (10)

در پایان مراسم و قبل از این که همه برای روبوسی و تبریک به سمت همدیگر بروند، به کارکنان آموزش و پرورش هدایایی اهدا شد.

عکس‌های بیشتری از این مراسم را در این گزارش تصویری در گریشنا ببینید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

47 نظر

  1. سلام اقای درویشی خواسته هایی که مطرح کردید ودر برنامه دارید مگه قبلا در این اداره نبوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. باسلام من به نوبه خودم به عنوان ولی یکی ازدانش اموزان اززحمات اقای مهروری تشکر وبرای اقای درویشی ارزویموفقیت میکنم

  3. متاسفانه عدم نظارت دقیق حراست یکی از مشکلات اموزش و پرورش گراش است. طرف اهل ارد است و در مسکن مهر گراش زندگی میکند و در اموزش و پرورش لار خدمت میکند متاسفانه این شخص با اظهار نظراتی که در مورد گراش میکند گاهی باعث مشکلاتی میشود. او سعی میکرد ریس اموزش و پرورش سالق خنج که تنها یک سال از مدیریتش میگذشت رو بیاره گراش. ریس اموزش و پرورش خنج مدت یک سال اردی بود و هم اکنون با عزل ایشان اقای زمانی که ریس داره اوز بود به خنج رفت

    1. درجواب گراشی آقا یا خانم خیلی مطلع سلام رئیس آموزش وپرورش ما خنجی ها چندین سال است یک اردی باشعور است ازاو راضی هستیم اجازه هم نمیدیم این جوان فهمیده ی اردی بیاد گراش هیچ کس هم به این رضایت نمیدهد حتی نماینده هم اینرا نمیتواند بکند ضمنا عطای ریاست گراش براخودتان
      زمانی هم خدا رحمتش کند به تاریخ پیوست از اوز برش داشتن وآمده خنج ولی معلم ساده شده نه رییس آموزش وپرورش پس بدان که همان اردی که میگویی رییس است وتا بازنشستگی اش رییس ما خواهد بود
      ان شاءالله بعدش هم خداکریم است اردی نشد لاری نشد گراشی و …..

  4. استاد مهروری
    برای شما جانباز سرافراز و قهرمان آرزوی طول عمر باعزت دارم.هر کجا هستید در پناه حق
    بابت کامنتی که شما را آزرده بود عذرخواهی نموده سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم

    1. جناب آقای محمدهاشم درویشی
      ضمن عرض سلام و تبریک از انتصاب شما به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان گراش
      امیدواریم که مدیریت حضرتعالی بر اداره ی کلیدی و انسانساز آموزش و پرورش گراش به روز و مدرن باشد نه مدیریت سنتی.
      قبل از اینکه به تدین نیروهای آموزش و پرورش بنگرید ابتدا آگاهی، تخصص و تجربه و سواد آنها را محک بزنید بعد به سراغ دین و ایمان آنها بروید.

      به امید موفقیت روزافزون شما

  5. استاد عزیز جناب آقای مهروری
    امید است در پناه حضرت حق همیشه سلامت باشید. گراش و مردم آن خدمات شما را فراموش نخواهند کرد.
    ایشان حقا مدیری توانا و دلسوز بودند.

  6. ضمن تشکر از زحمات اقای مهروری وآرزوی توفیق برای آقای درویشی
    آقای مهروری در بیان عملکرد خود گفتند کارهای زیادی انجام شده که اکثر آنها را خیرین انجام داده اند ازجمله ساخت مدرسه در نقاط مختلف شهرستان ، خرید چندین خودرو جهت اداره ( که البته به سال نکشیده همگی خراب میشن !!!)وخیلی کارهای دیگر اما از عملکر دولت چیزی بیان نکردند که البته از حق نگذریم دولت عملکردهای زیادی داشته است
    اما به این همه تفاسیر ما دانش آموزان سی سال قبل وبیشتر با قمقمه آب خنک وبعضا” یخ زده به مدرسه می رفتیم وحالانیز بعد از سی و چند سال هنوز هم دانش آموزان باید با قمقمه آب به مدرسه بروند ( مدارس یا آبسرد کن ندارند یا خراب است یا از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار بدی هستند وبعضا” در نزدیکی سرویسهای بهداشتی قرار دارند !!!؟؟؟) در بیشتر کلاسها کولر وجود ندارد ویا ادر ساعتهای خاصی از روز روشن می شود . وسایل سرمایشی که دیگر نیاز به گفتن ندارد ، بیشتر نماز خانه ها فرش ندارند ودانش آموز باید روی موکت خشک نماز بخواند .در سرویسهای بهداشتی آبگرمکن وجود ندارد وبهضی از دانش اموزان به دلیل سرد بودن آب والبته عدم نظافت صحیح وکامل از دستشویی ها استفاده نمی کنند وخیلی نقایص دیگر ….حال خود مردم قضاوت کنند این پیشرفت است یا ……!!!!؟؟؟؟ اقای درویشی می بایست علاوه بر بر نامه های خود این نقایص را نیز برطرف امایند تا دوباره ۳۰سال در جا نزنیم ویا به عقب بر نگردیم .

  7. جناب اقای مهروری
    ازتلاش پر شور شما در این چندسال تشکر نموده ارزوی بهترین ها را برای شما از خداوند خواستارم و باز نشستگی شما را تبریک گفته انشاالله در پناه حق باشید.
    جناب اقای درویشی
    مدیریت جدید شما را تبریک گفته وارزوی موفقیت در تمام عرصه های زندگی می نمایم.

  8. باسلام خدمت استادعزیزمهروری
    اززحمات خالصانه وبی ریاوصادقانه تان طی سی سال خدمت به مردم شهرولایی گراش صمیمانه تشکرمیکنم.انشاا…خداسلامتی وطول عمرباعزت عنایت کند.اجرتان باخدا.متاسفانه
    بسیاری ازافرادی که هیچگاه نمیتوانندمسءولیتی رامتقبل بشوندازدورقضاوت میکنندوتوقعات بی جادارند.خیلی ها یادنگرفته اندکه همیشه نقایصی وجودداردولی نبایدبی انصافی کرد،زحماتی که شمابرای شهرماکشیدید،بی سابقه بود،شماازجان وسلامتی تان مایه گذاشتید،جوانی خودرافداکردید.واقعاخسته نباشید.

  9. جناب آقای مهروری استاد عزیز
    چه غرورآفرینند آن عزیزانی که در کمال صداقت و درستکاری، بیش از سی سال از بهترین سال های عمر خود را در سنگر خدمت گذراندند و درجهت تحقق اهداف شرکت، خالصانه از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و با پذیرش غم و شادی و با توکل به ایزد منان در کنار سایر همسنگران از جان و مال خود گذشتند و اینک با کوله باری از تجربه سنگر را به دیگران می سپارند .
    اکنون که به افتخار بازنشستگی نایل آمده اید، شایسته است از زحمات بی دریغ، مساعی ارزشمند و اهتمام ویژه جنابعالی در طول مدت خدمت تشکر وقدردانی نموده، توفیق روزافزون شما و خانواده گرانقدرتان را از درگاه احدیت مسئلت نمائیم .
    امید است در پرتو عنایات حق همواره در کلیه شئون زندگی موفق ومؤید باشید .

  10. من هم به جناب اقای مهروری،بازنشستگی رو تبریک گفته و برای اقای درویشی آرزوی موفقیت دارم،
    فقط یک نکته درمورد نظر جناب نکته بین عرض کنم که:
    اگر آقای مهروری بیشتر درمورد امور خیرین صحبت کرد بخاطر این بود که تعامل مردم در این شهر رو با یک نهاد دولتی مثل اموزش و پرورش یاداور بشه چون که این خود،یک امتیاز مثبت هست در منطقه(که البته بنظر من نیاز به یک مدیر لایق و کاری بود که توجه خیرین رو جلب. کنه که این کار رو اقای مهروری به نحو احسن انجام داد)و این سخنان اقای مهروری به معنای عدم همکاری دولت با اموزش و پرورش نیست چرا که خدمات دولت نیاز به بازگو کردن نداره،چون دولت برای خیلی جاها خدمات خوب ارایه میکنه

    1. جناب همشهری
      اگر دقت کرده باشید بنده هم گفتم که دولت کارهای زیادی انجام داده چون خودم در بدنه دولت هستم اینها را می بینم ودرک می کنم اما اصل صحبت من اینست که ما وقتی در هزینه های جاری مدارس وتهیه امکانات اولیه دانش اموزان موندیم چرا مثلا” به خیرین بگیم که مثلا” خودرو جهت اداره بخرن که انهم به جهت عدم استفاده صحیح و…!!!؟؟؟ خراب شوند درحالیکه دانش اموزان باید درزمستان از سرما بلرزند ودر تابستان از گرما … در ثانی خیرین که مدیریت نمی خواهند مثلا”شیخ احمد انصاری را چه کسی مدیریت می کند مدیر واقعی ان است که منابع دولتی را جذب ومدیریت کند وگرنه خیرین که خودشان پیشقدم هستند.

  11. با تشکر از زحمات بی شائبه اقای مهروری
    کجاست مدیریت اقای مهروری که با بازگشایی مدارس در اول مهر هرگز ندیدیم (حتی در مدرسه نمونه دولتی) درصورتی که در شهر همجوارمان لار بزرگ از همان روز نخست کلاس درس دایر میشود وموارد دیگری که میتوان ذکر کرد و این یکی از ان موارد است که برروی روحیه و درس دانش اموز تاسیر بسزایی دارد
    ببخشید قسد جسارت به اساتید عزیز وگرامی ندارم ما چند استاد واقعن خوب و مجرب داریم که بتوان به نحو احسنت ازشون درس خواست (که میانگین معدل مدرسه نمونه دولتیمون کمتراز مدرسه عادی لار هستش)
    و غیره…………………؟؟!!

  12. با ارزوی موفقیت برای اقای درویشی
    امید وارم که اقای درویشی از این منصب به نحو احسنت برای پیشرفت و برانگیختن شور و شوق دانش اموزان نسبت به تحصیل استفاده نماید به امید ان روز
    لازم به زکر است که اقای درویشی بدانند قبل از هر حرفی خوب فکر کنند تا باعث ناراحتی همکارانش و دیگران نشود و (انتقاد پذیر هم باشد)

  13. سلام اقاى مهرورى حالا که بازنشست شده از اموزش و پرورش حالا مى خواد چه سمتى در دست بگیره مى خواد بشه دوباره شهردار یا ریس اداره مخابرات ، شاید مى خواد بره داخل باغش که فنون جهاد کشاورزى یاد بگیره بشه رییس اداره جهاد کشاورزى ؟

  14. خیلی جالبه یکی منت میزاره میره یکی با منت میاد ……اقای مهروری ….امیدوارم به گوشتون برسه …..این حرف رو چند سال اینده متوجه میشین….به علت سیاست های غلط دوره شمل و حفظ منصب برخی از مدیران گراش سال های خوبی را دربیش نخواهد داشت…. …فارغ ازاینکه حواستون به مدارس دیکه باشه مجوز تاسیس دبیرستان نمونه رو گرفتین و همین مدرسه الان بانی لغو مدرسه ی دیگه خواهد شد…درحالی که همین جندسال بیش دبیرستان ابدی راه افتاده الان با مشکل های زیادی روبروه…سوال:جرا نیومدین دبیرستان به حرف خاص ولی عصر رو با نمونه یکی و یکجا برباش کنین …جرا؟جون هم امتیاز شبانه روزی رومبخواستین وهم نمونه ….به فکر جی بودین …به خاطر همین سیاست غلط با کمبود دبیر مواجه هستیم…
    خدا جون خیرین رو نکه داره از صحبتتون که انگار همه کس اداره خیرینن ….

    امیدوارم ریس جدید که با منت اومدن با منت نرن…..
    بادمون باشه…
    وظیفه شناس باشیم ..به فکر قطب تحصیل دانش اموز یعنی دبیرستان باشیم…دلسوز باشیم….اشتباهات را قبول کنیم…سعی کنیم برای دانش اموز ارزش قائل باشیم….دبیران کارامد را به اداره نکشیم ……و………..

    تو یه جلسه ای شنیدم که درباسخ به سوال جرادبیرای به نسبت خوب شهر میبرینشون اداره ?که اگه اداره قوی نباشه رشد و بیشرفتی در مدارس نخواهیم داشت…حالا یه سوال شما بهترین مربی جهان رو برای تیم فرضا دسته اولی لیگ ایران انتخاب کنید درحالی بازیکن های خوبی قطعا نداره ..وحالا شما بیایین یک مربی به نسبت متوسط رو برای بهترین تیم دنیا انتخاب کنین و با بازیکنای خیلی خوبش
    حالا به نظر شما کدوم بیشرفتش ملموس تره ? قطعا دومی
    بس اداره ی قوی با نیروهای قوی موفقه …..

    هرجند اداره کارمدی تو جند سال اخیر ندیدم….

    به امید روز های خوش

  15. باسلام خدمت همشهریهای قدرناشناس گراشی بخصوص ناشناس ومبهم
    شماحاضریدسلامتی وجوانی رافدای ریاست کنید؟بسم ا…
    به چه قیمتی!!!لطفابادرنظرگرفتن خداقضاوت کنید.چقدربی تقوایی وحسادت..
    این آقا چندسال قبل میتوانست بازنشست شودامابه اصرارعزیزان قدرشناس واداره کل استان و…بخاطرخدمت به مردم ماندند.شمایی که ازهمه جابیخبری..جویاشوطی این حداقل یکسال چندباررفتندشیرازبرای پیگیری بازنشستگی.چندباربخاطرفشارکاری دربیمارستان بستری شدند؟شمااگرحاضریدجوانی،زندگی وخانواده رافدای ریاست به قول شمادوستداشتنی کنیدبفرما..ماهم حمایتتان میکنیم..

  16. انگاری چند نفر اینجا هستن که از نام همشهری واسه نظر دادن استفاده می کنن!!
    همشهری اخرین نظر د: : شما که می یاید نقد و انتقاد می کنید ایا از جزیات خبر داری !؟
    ایا به نظر خودت شما بیشتر از این مدیران در جریان و سختی کار هستید!؟
    بعدش این قدر می گید نیرو خوب همش تو خود اموزش و پرورش هستن و این حرف ها ایا دقت کردی معلم پر شور جوان نداریم که حوصله سر و کله زدن با دانش اموز رو داشته باشه
    گراش حداقل تا چند سال دیگه بیشتر معلم های بومیش بازنشسته می شن شما خبر دارین اموزش و پرورش چقدر امسال واسه کنکوری ها تلاش کرد برن دانشگاه تربیت معلم!؟؟
    انقدر جو گراش علیه معلم ها هست که با مزایای عالی بازم کسی انچنان رغبتی نوشون نداد!؟؟
    موفق باشید!!

  17. یه چیز دیگه که یادم رفت تا جای که من خبر دارم بوجه یه مدرسه در طول سال ۹۰۰ تومن برای هر دانش اموزه !!!!
    حالا حساب کن چقدر این پول و زیاده !!!!!!!!!!! ( شکلک خنده)
    ناگفته نمونه این بوجه هم از طرف اداره کل هستش

  18. در جواب جناب نکته بین،
    میدانم که در خصوص وسایل سرمایشی همین امسال۱۴۷دستگاه اسپیلت توسط دولت محترم و پیگیری اداره جذب و توزیع شده است ونبود وکمبود آبسردکن و امثال اون چیزی هست که شما مطرح میکنید ومدیر و انجمن مدرسه و خود اولیا بایستی پیگیری و حتی به اداره اطلاع دهند.
    درضمن اگر ما بخواهیم توجهمون رو فقط به یک مشکل دانش اموزان معطوف کنیم و ظاهرا اینطور که شما میگید مثلا ماشین نخریم و فقط وسیله سرمایشی بگیریم که باز دانش اموزان از جای دیگه ضرر میبینن
    مثلا همین ماشینهای خیریه،مگه بدرد سرویس مدارس یا بردن دانش اموزان به مسابقات قرآن یا سفرمشهدشون نمیخوره؟؟؟
    البته مطمینم اگه جناب مهروری این صحبتها رو بشنوه جوابهای زیادی برای گفتن داره،
    حالا درهرصورت اجرش با خدا،

  19. اقا یا خانم “ناشناس”و”مبهم”و”همشهری(منتقد)”
    حقیقتا شما به گفته خودتون ناشناس و مبهم هستید،چون ظاهرا خودتون از انتخاب عنوانتون اقرار میکنید که ناشناس و مبهمید،پس:نظراتتون هم مثل خودتونه
    شما آدمای بزدل وناسپاسی هستید که اگه بیان لقمه اماده هم تو دهنتون بذارن باز دوقورت و نیمتون باقیه
    ناشناس،اگه تو جرأت و جربزشو داری بسم الله،
    اینقد بی انصاف نباشید و بیخود برا خودتون گناه نتراشید

  20. حالا شما هر چی خواستین بگین.من میدونم چی میگم.یکسال معلمی بدون حقوق توی ده خلیلی واز جیب مایه گذاشتن و رفت وآمد به اداره و وعده ی سر خرمن که سال دیگه میفتی گراش. و خبری نشدن.حکایت تلخ یکی از آشناهاس که میگم.

    مشتی چاپلوس دور هم جمع شدین.جمع کنین بساطتونو.

  21. ریزبین اگه به گناه تراشیدن من معتقدی چرا مرا با این عناوین خطاب میکنی.تو هم دور از پلیدی باش و مرا بزدل و ناسپاس مخوان.تو چه دانی من کیم

  22. اقا ریز بین من توهین به کسى نکردم من واقعیت رو گفتم من بزدلم و شما چى که اسمتون ریزبین گذاشتى ! مگه جند سال پیش در اداراه اموزش و پرورش گراش یکى از کارمندها اتاق پرورشى خود را بنگاه املاک و زمین نکرده بود ؟ مگه در زمان ریاست اقاى مهرورى نبود ؟ ایا صاحب باغ نیستن پس شما که نمیدونید نظر ندید

  23. سلام
    من بیسواد هم از گزارش مهروری دانستم که هیچکاری نکرده اصلا از آموزش وپرورش در۱۵ سال خدمتش خرفی نداشت که بزند کیفیت بخشی به آموزش تربیت دینی تلاش جهادی شاید مردم را قابل این مقوله ها نمیداند!!!!؟؟؟؟ فقط خیرین ومدرسه ساخته شده مدرسه وامکانات سخت افزار آموزشند برای توسعه اند چه نتیجه ای از تجهیز خانه معلم گرفتی مهم است اینهمه مدرسه ساخته شده بوسیله ی مردم ودولت ارزش بیان نداشت.

  24. کلا من متوجه نیستم چرا تو گراش همه انتقاد می کنن
    حالا جالبه انهای که انتقاد می کنن کلا در جریان نیستن فقط یه چیز های از یک منبع نا آگاه دیگه ای شنیدن یه چی میزارن روش نشر میدن به بعدی!!!
    اقا /خانم نکنید شما که این همه انتقاد می کنید چه گلی به سر شهر زدین
    توی چند تا کار فرهنگی مشارکت داشتین!؟
    توی چند تا مراسم رفتی بی منت کاری انجام بدی!؟
    چقدر تا حالا با مشکلات دست و پنجه نرم کردی!!!
    انتقاد کردن خیلی اسونه!
    مردی بیا پای کار واسه شهرت یه کاری انجام بده!

  25. من با جشاى خودم دیدم اقاى محسن زاده ، مگه جند سال پیش اقاى (…) کارمنده اداره مگه اتاقش دفتر املاک نشده بود مگه زمین طرف باغ عسکرى خرید و فروش نمى‌کرد مگه زمان اقاى مهرورى نبود پس شما که خبر ندارین چیزى نگین

  26. من خودم یکی از منتقدین جناب مهروری هستم ولی متاسفم برا اونایی که حرمت نگه نمی کنند انتقاد هم راه وروش خودشو داره شاید یکی از جوابهای جناب مهروری به همه منتقدین بی انصاف این باشه که مرد ان است که در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیاب باشد.شمایی که انتقاد میکنی حداقل شهامتشو داشته باش اسم خودتو بنویس چرا مردم باید اینقدر نمک نشناس باشن اینو با صراحت عنوان می کنم که اگر به جای آقای مهروری یک فارسی زبان غیر گراشی بود خیلی از شما منتقدین بجای انتقاد نابجاجلو طرف دولا راست میشدین خدا را در نظر بگیریم و الکی خدمت صادقانه جانباز سرافراز این مملکت رو ضایع نکنیم هرکدام از شما شاید توقعی ویا کاری از این جناب خواسته اید که مطابق چارت سازمانی آموزش و پرورش نبوده ، اینجا جای خالی کردن عقده هایتان نیست.چرا کسی نباید از خدمات و زحمات این بزرگوار قدرشناسی نکند این یک اجحاف ناشایست هست نیمه پر لیوان راهم ببینید

  27. کل ایام نداولها بین الناس
    الدهریومان یوم لک ویوم علیک
    بالاخره اگه ۱۰سال هم برکرسی ریاست بنشینی روزی میرسد که باید بروی وچاره ای هم نیست این پستهای اعتباری به کسی وفا نکرده
    بفرمایش مولای مومنان اگراین پست ماندنی بود به تونمیرسید چون کسی دیگر۱۰سال درآن پست بود پس نباید به آن دل خوش کزد چون روزی هم میآید که توبروی چه بهتر که بمانی بنام ونمانی به ننگ و
    زنده وجاوید ماند هرکه نکونام زیست کزپی وی ذکرخیرزنده کند نام را
    اما براستی مسئولیت ومعذوراتش میگذارد که اینگونه کسی مدیریت کند؟؟؟؟؟ !!!!!! وخوش نام هم برود؟؟؟؟؟؟ نوادری اگریافتی بگو ماهم بدانیم .

  28. وقتی نسبت به یک مساله انتقاد داریم باید سعی کنیم انتقادمان واضح و روشن باشد
    گاهی دوستان بدون آگاهی در مورد چیزی اظهار نظر می‌کنند البته که نظرات و دیدگاه های عزیزان قابل احترام است اما باید تلاش شود نظرات از روی کارشناسی و اگاهی باشد.
    متاسفانه در دنیای مجاری ما صحبت از تهمت و توهین زیاد است.
    به نظر می‌رسد اگر دوستان با نام واقعی و به دور از افترا یا توهین انتقاد کنند قطعا سازنده و مورد پذیرش است.
    اگر واقعا دلمان می‌سوزد و می‌خواهیم گامی را برای شهرمان برداریم باید با زبان منطق او انصاف انتقاد کنیم.
    اگر انتقاد ما با توهین همراه باشد قطعا برگ برنده را واگذار کردیم به طرف انتقاد شونده و در واقع انتقاد ما تحت شعا توهین قرار میگیرد و هیچ قایده‌ای ندارد.

  29. هر کس در زمان مسولیتش کم و کاستی‌هایی دارد اما سعی میکند کارهای مفیدی انجام دهد.
    جناب آقای مهروری هم از این قاعده مستثنی نیست اما این دلیل نمیشود چون ایشان در برخی موارد انگونه که باید و شاید اعمال نکرده‌اند، به ایشان توهین و ناسزاگویی شود. هر چه باشد ایشان جزٕ یکی از اقراد سختکوش شهر بوده‌اند و این جای بسی تقدیر دارد.
    حال دوران ریاست و مدیریت ایشان تمام شده است، باشد، دوران کار و تلاش که به اتمام نرسیده، ایشان در هر جایی که مشغول خواهند شد موفق باشند.
    اما، شروع دوران جدید مدیریت این اداره را به شخص آقای درویشی و همه‌ی کارمندان این جمع بزرگ آموزش و پرورش تبریک و تهنیت عرض میکنیم،
    اینکه ما شهروندان یا اولیا برای مسؤلین تعیین تکلیف کنیم کاری ناپسند است اما میتوانیم با ارائه نظرات سازنده خود، مسیر را هموارتر و بهتر کنیم.

    چند نکته اساسی:
    * مدرسه جای تعلیم علم است و نه جای تربیت! این را مدنظر بگیریم و بگیرند مسؤلین محترم! مدرسه جای علم آموزی است، و این مقوله با تربیت فرد متفاوت است و فرد باید از طرف مهمترین جامعه‌ای که با آن در ارتباط است، خانواده، مورد تربیت قرار گیرد و نه توسط معلم

    * مدیریت با ریاست متفاوت است، رییس قوی کسی است که مدیریت قوی داشته باشد، اما هر مدیر قوی ممکن است رییس نباشد

    * تاکید بر آموزه‌های دینی علی الخصوص دینی که تک گرایانه باشد، آنهم بالاجبار کاری بسیار زشت و ناپسند است و یک مدیر قوی باید روحیه دینداری را در فرد تقویت کند تا دین‌پروری (قابل توجه آقای درویشی، با توجه به متن خبر فوق) معمولا مسلمانان میخوانند: «لا اکراه فی‌ادین» ولی خودشون عمل نمیکنن

    * آموزش صحیح به مفهوم استفاده از وسایل و امکانات صحیح و به موقع است، استفاده از وسایل اموزشی فسیل شده نه تنها روحیه علم آموزی را در فرد تقویت نمیکند بلکه او را علم‌گریز میکند. پس یک مدیر باصلاح باید مکان آموزشی را از نظر تجهیزات و امکانات کاملا به روز کند و تا این کار صورت نگرفته حق آموزش ندارد.

    * مدیر ارشد باید و باید بر مدیران زیردست نظارت دقیق داشته باشد.
    و چنانچه خلافی از یکی از مسؤلین سر زد، همانند بنگاه املاک آقای پاک‌سرشت در اتاق کاری اداره، باید به شدت با آن برخورد کند.

    * جهت تقویه روحیه، کارمندان و مدیران را گاه و بیگاه تشویق کند و منتظر ایام ذکر شده تقویم نگردد.

    * نقش پزشک را در برنامه روزانه دانش‌آموزان پررنگ کند.

    * منتقد و انتقادپذیر باشد

    /با امید به مدیریتی جدید و عالی و بدون هرگونه دین‌بازی و بسیجی بازی/
    *

  30. محمدرضا محسن زاده عزیز….اصلن شما اطلاع دارید جقدر از طرف شورای قبلی به اداره فشار اورده شد.بنده حرفم قاطع هستش.هیجکدوم هم حرف خودم نیست.تماما حرفای خود بزرگترای شهرهستش(ازلحاط بست ومقام اموزشی).البته شما که باید طرفداری بکنید به هرحال من هم اکر موقعیت شمارا داشتم همین اش و همین کاسه بود…
    شمابروید بسنجید…به هرحال من به شخصه معتقدم لار و کادر اموزشی لار بسیار بسیار فعال تر ازماست ..من که به قول معروف خرم ازبل ردشده..

  31. ضمن تشکر از زحمات برادر وهمشاگردی عزیزم جناب آقای مهروری، توفیق شایسته جناب آقای درویشی را از خداوند بزرگ خواستارم.
    ان شاءالله که شاهد رشدوارتقای آموزش وپرورش شهرستان وشکوفایی فرزندان منطقه در زمینه های مختلف پرورشی وآموزشی باشیم.

  32. سلام وخسته نباشید محضر همکار گرامیم آقای مهروری جانباز سرافراز جنگ تحمیلی
    بازنشستگی سرافرازانه تان را تبریک وآرزوی سرفرازیتان درمراحل بعدی زندگی درکنار خانواده محترم دارم
    و خدمت دوست عزیز وهمکار شایسته ام جناب حاج محمد هاشم درویشی عرض تبریک فرصت خدمت را دارم ان شاءالله با توان بالای مدیریتی ومقبولیتی که در ایشان سراغ داریم شاهد ارتقاء سطوح آموزشی وپرورشی کلیت شهرستان مستعدمان باشیم . دوجهانی باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

47 نظر
scroll to top