بستن

پلک آفتاب همچنان می‌زند

گریشنا: برگزارکنندگان جشنواره عکس «پلک آفتاب» استقبال هنرمندان و عکاسان را از برنامه‌های هفته‌ی اول نویدبخش می‌دانند.

این برنامه‌ها از روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد با برگزاری یک کارگاه در فرهنگ‌سرای آبشار اندیشه شروع شد، و روز جمعه ۲۴ مرداد با برگزاری تور عکاسی ادامه یافت. کارگاه‌ها شامل «اصول عکاسی در طبیعت» بود که ابوالحسن حسینی تدریس آن را به عهده داشت. تور عکاسی نیز به معماری و عکاسی از «بافت قدیم و خانه‌های قدیمی گراش» اختصاص داشت. در این تور انجمن ایکوموس گراش نیز همکاری داشت، و اعضای این انجمن توضیحات لازم را درباره خانه‌های علی‌پور، محسن‌زاده، قهرمان‌خان و سعادت برای عکاسان ارائه دادند.

Pelke Aftab (16)

برنامه‌های این هفته

پلک آفتاب برای دو روز آخر این هفته نیز چند کارگاه و یک تور عکاسی تدارک دیده است.

کارگاه‌ها در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد، ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای آبشار اندیشه برگزار می‌شود و برای عموم آزاد و رایگان است. این کارگاه‌ها عبارت‌اند از: «نقد و بررسی عکس‌های تور بافت قدیم و خانه‌های قدیمی گراش» (مصطفی رحمانی)، «آموزش ویرایش مقدماتی عکس» (عبدالرضا راستگو) و «معرفی ویژگی‌ها و جاذبه‌های روستای زینل‌آباد برای عکاسی» (ابوالحسن حسینی).

تور عکاسی این هفته نیز به عکاسی اجتماعی و طبیعت اختصاص دارد که در روستای زینل‌آباد و همچنین در کنار سد این روستا برگزار می‌شود. ساعت حرکت ۷ صبح جمعه ۳۱ مرداد خواهد بود، و هزینه شرکت در تور ده هزار تومان است که روز برگزاری تور دریافت می‌گردد. علاقه‌مندان باید برای ثبت نام در تور، به این صفحه در سایت جشنواره مراجعه کنند.

بر اساس فراخوان منتشر شده در سایت جشنواره، جشنواره عکس «پلک آفتاب» از جمعه ۲۴ مردادماه کار خود را آغاز کرده است و تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت. متن فراخوان جشنواره را می‌توانید از اینجا دانلود نمایید.

گزارش تصویری کارگاه و تور عکاسی در هفته اول جشنواره را ببینید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top