بستن

آموزش و تمرین با پلک آفتاب

گریشنا: اصول را بیاموزید و تا می‌توانید تمرین کنید. این سرلوحه‌ای است که برگزارکنندگان جشنواره عکاسی پلک آفتاب در دو هفته متوالی با برگزاری کارگاه و تور عکاسی به علاقه‌مندان به عکاسی ارائه می‌دهند.

به گفته جواد آب‌افکن، مسئول روابط عمومی جشنواره‌ی پلک آفتاب، در روز پنجشنبه سی‌ام مرداد سی‌ و دو نفر از علاقه‌مندان به عکاسی در کارگاه عکاسی شرکت کردند؛ و روز بعد نیز ۲۹ عکاس در قالب تور عکاسی به روستای زینل‌آباد رفتند.

در کارگاه عکاسی که در فرهنگ‌سرای آبشار اندیشه برگزار شد مصطفی رحمانی به «نقد و بررسی عکس‌های تور بافت قدیم و خانه‌های قدیمی گراش»؛ و عبدالرضا راستگو به آموزش ویرایش مقدماتی عکس پرداخت. ابوالحسن حسینی نیز ویژگی‌ها و جاذبه‌های روستای زینل‌آباد برای عکاسی را معرفی کرد.

روز بعد نیز عکاسان از ساعت ۷ تا ساعت ۱ به تور عکاسی روستای زینل‌آباد رفتند و از منطقه‌ی گزدان، سبزپوش، بقاع متبرکه و بند خاکی زینل‌آباد عکاسی کردند.

10

برنامه‌های آینده

آخرین کارگاه این جشنواره روز جمعه این هفته در فرهنگ‌سرای آبشار اندیشه برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال عکس برای شرکت در جشنواره‌ی پلک آفتاب نیز شنبه هشتم شهریور است. عکس در سه قالب آزاد، بخش ویژه بقاع متبرکه و بخش اینستاگرام پذیرفته می‌شود.

نمایشگاه پایانی جشنواره در روز شانزدهم شهریورماه، هم‌زمان با ولادت امام رضا (ع) و هفته‌ی کرامت افتتاح خواهد شد.

عکس‌های سعید سرخی را از کارگاه و تور عکاسی این هفته ببینید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. آقا یا خانم گراشی
    چیزی شده دارید آه می کشید؟ خیلی اتفاق مهمیه الان؟
    بقیه چیزای این شهر مذهبیه فقط این برنامه بی فرهنگیه؟ بی دینیه؟ ضد اسلامه؟

    عروسی های ما درسته ؟ دورهم نشستن ها و غیبت کردنا نیست تو گراش یعنی؟ ربا نمی خورن یعنی این همشهریای ما؟ مسجدامون همیشه لبریز از نماز گذاره؟؟؟ (مقایسه کنید با نماز جمعه ماه رمضان)
    آخه دلتنگ چی شدین؟
    فرهنگ قدیم ما رو خوندین اصلا؟ ضرب المثلاشو یه نگاهی انداختین؟ هر چی زشت و تر و کثیف تر و بی ادب ترین کلمه ها رو کردیم ضرب المثل. این فرهنگیه که دارید براش آه می کشید؟

    دلت برا فرهنگ قدیمت تنگ شده؟ رفتی جلوی تخریب آثار باستانی مون رو بگیری؟ فلان برکه رو خراب کردن خبر داری؟ اگه خبر نداری که بهتره از فرهنگ و علاقه به تاریخ قدیممون حرف نزنی، اگه خبر داری چرا صدات در نمیاد؟ چهار تا جوون به عشق هنری که دارن توی گرما رفتن عکاسی کنن خیلی سختته؟ خیلی آیه خدا جابجا شده؟ اومدی اینجا آه می کشی؟ بقیه چیزا ولی برات مهم نیست؟؟؟ اونقدر هم به اون چی که می گی معتقد نیستی که با نام مستعار اومدی.

    همین بچه هایی که داری می بینی بیشتر از شمایی که فقط چهار تا کلمه سر هم می کنی به فرهنگ و تاریخشون و میراث نیاکانشون اهمیت می دن.
    با عکساشون آخرین یادگاری های میراث کهن رو ثبت می کنن تا برای آیندگان بمونه که نشون بدن چطور آدم های بی بخاری مثل شما که فقط بلدین حرف بزنین چطور نتونستن از میراثشون حفاظت کنند.

    شمایی که هیچ کاری برای این فرهنگ و هنر و تاریخ شهرمون نکردید نمی خواد ادعای فرهنگ و مذهب داشته باشید. اگر هم کاری کردید خودتون رو معرفی کنید تا با زحمت هایی که کشیدین آشنا بشیم.

    فقط بلدن حرف بزنن

    1. گراشی جدید عزیز
      در جواب قسمت اول نوشتت ،مثلا این دلیل میشه ما بگیم چون گناه بقیه بزرگه حالا اگه ما گناه کوچکی داشته باشیم اشکالی نداره
      فکر نکنم حرفتون منطقی باشه که هی میگی بقیه فلانن حالا مال ما زیاد اشکال نداره. پس اگه اشتباهی داریم ندازیم گردن بقیه و توجیه نکنیم
      و در جواب بخش دوم نوشتت الان شما چکار مهمی کردین، آثارهارو حفظ کردین یا فرهنگمون رو بهتر از قبل کردین
      در ضمن شما از کجا میدونی که گراشی کاری انجام داده یا نه که به اینصورت حمله ور میشی
      پس بهتره از خودمون شروع بکنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top