بستن

جمشید جعفرپور- برنده‌ی ماراتن اجماع

۳- با نامزدهای انتخابات لارستان، خنج و گراش: جمشید جعفرپور

دکتر جمشید جعفرپور
جمشید جعفرپور

با کنار رفتن محبی، و پیش از او نخبه، زندوی و علیشیری، اکنون دکتر جمشید جعفرپور مهم‌ترین نامزد شهر لار برای انتخابات مجلس نهم است. او در حال حاضر فقط با فرج‌پور در لار رقابت می کند، که البته به گفته‌ی او، «معتمدین شهر با آقای فرج‌پور هم در حال مذاکره‌اند که انشالله فکر کنم خواسته‌ی معتمدین و بزرگان شهر که همان کاندید واحد است تحقق پیدا کند.» در ملاقات کوتاهی که با او در ستاد انتخاباتی‌اش داشتیم، از او درباره‌ی برگزیده شدن نام‌اش به عنوان کاندیدای واحد لار پرسیدیم. توضیح داد که: «پس از نتیجه ندادن کار کمیته اجماع، و در حالی که آقایان نخبه و علیشیری اعلام کناره‌گیری کرده بودند، مجمعی حدود ۹۰ نفر از معتمدین و بزرگان و تحصیل‌کردگان لار به صورت خودجوش در مسجد نبی یک رای‌گیری صورت دادند که بنده بیشترین آرا (در حدود ۹۱ درصد) را از بین چهار نامزد باقی مانده (در کنار محبی، حسن زندوی، فرج‌پور) کسب کردم. به دنبالش رایزنی‌هایی با آقایان محبی و زندوی شد که در نتیجه آنها از نامزدی انصراف دادند.»

بدین ترتیب، لاری‌ها امیدواری بسیار بالایی به کسب کرسی نمایندگی مجلس را در این دوره دارند. دکتر جعفرپور هم در پاسخ به این سوال که جمع‌بندی‌اش از نتیجه‌ی انتخابات چیست جواب می‌دهد: «هر چه می‌گذرد نتیجه برای ما روشن‌تر و روشن‌تر می‌شود، ولی به هر حال ما راضی هستیم به رضای خدا و رای مردم.»

شاید یکی از دلایل اجماع لاری‌ها بر سر نام دکتر جعفرپور، حمایت تقریبا همه‌ی گروه‌های اصول‌گرا از او باشد. هر چند که خود دکتر این مساله را کم‌اهمیت می‌داند: «حمایت گروه‌های سیاسی از یک فرد در شهرهای بزرگ معنی‌دار است، ولی در شهرهای کوچک، مردم دنبال این هستند که ببینند شخص چقدر به دنبال منافع محلی و بومی است. این که من چقدر دنبال استان کردن لارستان باشم خیلی مهم‌تر است از این که در لیست اصول‌گرا باشم. دغدغه‌های شهرهای کوچک محلی است، نه ملی.» و اضافه می‌کند: «اینکه من در لیست اصول‌گرایان هستم، معنایش این نیست که با دوستان اصلاح‌طلب مرزبندی دارم. من از وحدت، هم وحدت مناطق، هم مذاهب، و هم گروه‌های فکری را مد نظر دارم.» او می‌گوید درباره‌ی جریان منتسب به مشایی هم موضع روشنی دارد: «اعتقاد دارم مبنای اصول‌گرایی، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است. برداشتی که وجود دارد هم این است که افرادی که نام بردید خیلی در این چهارچوب نمی‌گنجند.»

دکتر جعفرپور در بحث ارتقا، نظری هم‌سو با نظر کلی مردم لار دارد. او که با شعار «لارستان بزرگ متحد و آباد» به صحنه آمده، ارتقا را خواسته‌ی به‌حق مردم می‌داند: «من هدف‌ام ارتقا کل منطقه است، که یکی‌اش همان خواسته‌ی استان شدن است، و البته باید ساز و کار و زیرساخت‌هایش را هم فراهم کنیم.» در خصوص ارتقا بخش‌های منطقه هم به حفظ هویت تاکید می‌کند و می‌گوید: «هر جایی که شرایط قانونی را داشته باشد باید ارتقا پیدا کند. نباید بخل ورزید. هر بخشی که ضوابط و ویژگی‌های شهرستان شدن داشته باشد، باید ارتقا پیدا کند. این قواعد و قوانین کشوری است، و چیزی نیست که به خواست یک نماینده بستگی داشته باشد. مثل بچه‌ای که وقتی بزرگ شد، استقلال پیدا می‌کند، ولی باید رابطه با پدر و مادرش را حفظ کند.»

جمشید جعفرپور متولد اردیبهشت ۱۳۴۲ در لار است. او دکترای فقه و مبانی اسلامی را از دانشگاه تهران دارد و عضو هیات علمی گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی است. در طی بیست سال حضورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی سمت‌های مختلفی از جمله معاونت سیاست‌گذاری و ریاست کمیسیون مشورتی این شورا را به عهده داشته است.

معرفی حشمت‌الله زارعی و غضنفر باقدم را پیش از این در گریشنا خواندید. معرفی نامزدهای دیگر را تا روز پایانی تبلیغات انتخاباتی در صفحه ویژه انتخابات نهم خواهید خواند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. مردم نجیب و صبور لارستان از ابراز احساس افراطی پرهیز نمایند

    خدا را شاهد میگیریم از وضعیت بوجود آمده در حوزه ای که مردم آن ولایتمدارهستند رضایت نداریم
    اشخاصی که خود را از صلب ذریه زهرا میدانند نباید با موضع گرفتن برای همدیکر مردم را در دو جبهه علیه هم تحریک نمایند
    آیا باید برای تصدی کرسی مجلس بهایی به این سنگینی پرداخت ؟
    ایا باید حصار فرائض دینی مردم و حریم اصول دین را شکست و خط قرمز بر نماز مامومین کشید ؟
    شما با چه یینشی حکم بر تکفیر عقاید میدهید ؟
    شما با چه معلومات حوزه ای و درجه دینی حکم بر تجدید فرایض دینی مردم میدهید ؟
    بهتر نبود آقایان جو گیر محیط شعار دهندگان نشده و حرمت شکنی نمیکردند تا امروز انگشت نمای دیگران نمیشدیم ؟
    این حصار وحدتی که شما آن را پل و گذر گاه مقاصد خویش نموده اید حاصل عمری تلاش است که در سایه رهنمودهای ستارگان فروزان لارستان و پیر عزیز ما بدست آمده است ؟ چرا عبور از آن را برای خود و اجانب مجاز میذانید

    بخدا آینده ای نزدیک به اشتباه خود پی میبرید که نباید برای اخذ چند رای و تصدی کرسی مجلس محیط را نا ارام و موجب تشویش اذهان عمومی شد ؟
    آقای … تمام کرسی های مجلس اعم از احزاب .کمیسیون و فراکسیون برای شما ؟ اصلا شما رییس مجلس بگو تا مردم بدانند میخواهید چه کنید ؟ وقتی سایه مراجع بر سر ما نباشد و وجوبات و فرایض و عقاید همدیگر را تکفیر کنیم ؟ آیا ارزش الهی انسانها را به چالش نکشانده ایم

    چرا آقایان کاربرد سفارش به صبر و عدم( تصمیم و تنبیه و دستور) را فقط به شاگردان توصیه میکنند؟
    مگر نیامده است که: اوصیکم بنفسی و تقوی الله :
    شما را بخدا به خط قرمز دین و عقاید برای اثبات محق بودن ورود نکنید . الحمدلله همگان یک هدف دارید و آن هم ابادانی و عمرانی و عزت ایران اسلامی
    پس با بصیرت بیشتر حرف بزنید و عمل نمایید

    کلام آخر : مردم نجیب و صبور لارستان از ابراز احساس افراطی پرهیز نمایند تا شاهد محیط آرام رای گیری باشیم و با رای دادن از حریم ولایت و خون شهدا و حق خودمان که اتخاب اصلح است دفائ کنیم
    سایه مقام مظم رهبری مستدام باد آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top