بستن

پایان انتظار عکاس‌ها/نمایشگاه پلک آفتاب افتتاح شد

گریشنا: اولین روز از نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره پلک آفتاب با حضور جمعی از مسئولین و عکاسان منطقه به پایان رسید. این در حالی بود که در روز نخست نمایشگاه عکس‌های برگزیده جشنواره، هنوز عکس‌های بخش موضوعی به نمایش در نیامده بود.

جمعی از اعضای شورای شهر گراش، هیئت امنای موسسه آبشار اندیشه و موسسه هفت‌برکه اولین مهمانانی بودند که در نمایشگاه حضور پیدا کردند. ساعت ۱۸ یکشنبه، بالاخره درهای نمایشگاه باز شدند تا انتظار شرکت‌کنندگان در جشنواره به سر برسد.

7

نمایشگاه آثار برگزیده، آخرین مرحله از سلسله برنامه‌های «پلک آفتاب» است که دیروز افتتاح شد. پیش از این دو تور و سه کارگاه عکاسی، هنرمندان گراشی را گرد هم آورده بود تا جشنواره هرچه بهتر برگزار شود.

4

در این نمایشگاه ۵۰ عکس در بخش آزاد، ۵۴ عکس در بخش اینستاگرام و ۱۴ عکس در بخش موضوعی «اماکن متبرکه» به نمایش گذاشته شده است. جواد آب‌افکن، دبیر بخش نمایشگاه «پلک آفتاب» درباره بخش موضوعی می‌گوید: «در این بخش اداره اوقاف گراش حامی جشنواره است.» او ادامه می‌دهد: «متاسفانه این بخش دیرتر به فراخوان اضافه شد و به همین دلیل تعداد کمتری از عکاسان در این بخش شرکت داشتند.» به گفته آب‌افکن، عکس‌های بخش موضوعی از روز دوم جشنواره بر دیوارهای نمایشگاه قرار می‌گیرند.

برای بازدید از این نمایشگاه تا جمعه، ۲۱ شهریورماه فرصت دارید. ساعات بازدید نمایشگاه صبح ها ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۷ تا ۲۳ است.

در ادامه گزارش تصویری این نمایشگاه را ببینید:

 

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

8 نظر

  1. هرساله با فرا رسیدن شهریورماه و اعلام نتایج کنکور، مسئولین بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشور به پاس تلاش‌ها و زحمات برگزیدگان کنکور شهرشان همایش‌های مختلف تجلیل برگزار می‌کنند. نمونه بارز آن، شهر لار است که بسیار حساب شده و با برنامه از رتبه‌های خود قدردانی می‌کند. هر سال پرنگ‌تر و باشکوه‌تر از سال قبل بویژه امسال که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم تجلیلشان شور و غوغایی دیگر برپا بوده است. اما در گراش، شهری که همه دوست داریم پزشکانمان، معلمانمان و کارمندانمان بومی باشند، هیچ‌وقت در پاسداشت و تکریم و تشویق نخبگانمان آن‌طور که بایسته و شایسته است، نکوشیده‌ایم؛ سال به سال بر آمار رتبه‌های برتر گراش افزوده می‌شود ولی شاهد هیچ واکنش خاصی از سوی هیچ مسئولی نیستیم! با صراحت می‌توان گفت ما که دوست داریم در همه آیتم‌های پیشرفت پا به پای شهرهای همجوار حرکت کنیم با هزاران افسوس در این یک مورد نه تنها نتوانسته‌ایم سبقت بگیریم، بلکه در جا زده‌ایم و یا پسرفت کرده‌ایم. بیش از دو هفته از اعلام نتایج کنکور گذشت ولی خبری از هیچ نوع تجلیلی در گراش نشد! نه عکسی از رتبه‌های برتر در سطح شهر دیده شد و نه در مراسمی از آنها تقدیر شد. باور کنید آن‌ها منتظر پول و سکه و لپ‌تاپ نیستند. اهدا لوح تقدیر کفایت می‌کند. این خواسته، خواسته گزافی نیست.
    در ادامه تصاویری از مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور ۹۳ در لار می‌آید، شاید تلنگری باشد برای مسئولین امر و همه کسانی که همیشه از وضعیت کنکور در گراش نالانند تا ثابت شود قدر رتبه‌های امسال را بدانیم تا بذری کاشته باشیم، برای آینده شهرمان. همانطور که شهرهای دیگر کاشتند و برداشت کردند.

    منتظر بازتاب این خبر به مسولین شهر هستیم؛ مسولین اداره، اعضای شورا و همه و همه…
    باشد که هرچه زودتر به فکر نخبگان شهر باشیم.

  2. دمیدن روح هنر در کالبد مادی گراش کاری بس سخت است ولی شما جوانان همیشه پیشرو و پرتلاش هستید و می‌توانید این کار را انجام دهید… تبریک ما را بپذبرید… امیدوارم همه شما عکاسان جوان بالاخص امین و سعید عزیز موفق باشید.

  3. متاسفانه درگراش فرهنگ درحال افت بوده ونبایدازکسی انتظارداشت دانشججویان که برای خودپذیرفته شده اند موردتجلیل قرارگیرندکه دراین شهر باکمال تاسف از مهمترین موضوع که همان رسالت خبرنگاری واطلاع رسانی است بی تفاوت میگذرند .پس انتظارعبثی است تقدیرازدانشجویان که برای خود پذیرفته شده اند وحالا نه تلنگر که هیچ شلیکی هم موثرنیست.صبورباشید تا۴ قرن دیگرکه فرهنگمان به مقیاس فرهنگ امروزه بخش اوز میرسد. چه دیدید شایدباگذشت ۴۰۰ سال وضعیت فرهنگ گراش اندکی تغییر کند.اما دراین شهرازهیچ بی تفاوتی نباید شگفت زده شد وبیایید خون دل ماخادمین خبری راببینید تا باورتان آید!!! خدارحم کند . یافاتح خیبر./م ایزدیان شهروندگراشی. نقدآزاداست که امید وارم کسی نگران نشود که تخریب نکرده ایم بلکه انتقادصادقانه بعنوان عضوی ازاصحاب رسانه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top