بستن

چرا مجمع عمومی کاداگ و تقدیر از نخبگان برگزار نشد؟

مجتبی اسدی: مجمع عمومی کاداگ و همایش تقدیر از رتبه های برتر کنکور امسال برگزار نشد.

تابستان ۹۱ مجمع عمومی کاداگ پس از چند سال وقفه و بی‌فعالیتی برگزار شد و کاداگ مجددا شروع به کار کرد. طبق قوانین کاداگ هر دو سال یک بار باید مجمع عمومی برگزار شود که با انتخابات و رای گیری اعضا جدید کاداگ تعیین شوند، بر این اساس تابستان امسال باید برگزار می شد که نشد! (بنده به همراه جمعی از جوانان فعال قصد برنامه ریزی برای کاداگ داشته ایم اما چه سود که مجمعی برگزار نشد)

و اما همایش تقدیر از رتبه های برتر کنکور، بودجه این همایش آماده بوده است که اعضا کاداگ پیشنهاد برگزاری این همایش را به گروه محمدامین نوبهار می دهند که به دلیل درگیر بودن با جشنواره پلک آفتاب این پیشنهاد رد می‌شود، این عمل امین نوبهار درست بوده است اما چرا کاداگی ها این پیشنهاد را به گروه‌های دیگر نداده‌اند؟ مگر گروه‌های دیگری وجود ندارد که بتوانند همایش برگزار کنند؟ بنده در این باره با افرادی صحبت کرده‌ام که آنها از آماده بودن بودجه این همایش بی اطلاع بوده‌اند و می‌گفتند اگر آن موقع (زمانی که به امین نوبهار پیشنهاد داده شده) به ما اطلاع داده می‌شد، ما این همایش را برگزار می‌کردیم!

افراد مورد انتقاد بنده، اعضا شورای مرکزی کاداگ هستند. امیدوارم سال آینده تدابیر بهتری اندیشیده شود و این مسائل مجدد تکرار نشود.

13910527 Kadag (1)

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

28 نظر

    1. نام نویسنده، آقای مجتبی اسدی، در ابتدای یادداشت آمده است. ایشان یکی از فعالان دانشجویی و عضو انجمن دانشجویان گراشی دانشگاه‌های شیرازند.

  1. انجمن یا کانون یا تشکل نیاز به یک سری کار ثبتی دارد. چرا ما بدون اینکه کاری را ثبت کنیم اینقدر به اون میپردازیم.
    انجمن حفاظت مردمی میراث فرهنگی
    انجمن دانشجویان گراشی مقیم شیراز
    حتی کاداگ هم هنوز مشکل ثبتی دارد
    اقای اسدی نمیتونم حرفشون رو قبول کنم. چون ایشون در تحلیل هاشون همیشه میگفتن رتبه دانشجویشون از گراش بهتره او گراش را یک شهر پر ضعف عنوان میکردن لبته این تحلیل بی پایه و اساس است. چون لار امکانات و فضای بیشتر و تجربه داشتند اما گراش چی. البته ایشان خودشون لار درس خوندن ولی در مقایسه با رتبه های امسال بچه های گراشی ایشان نتونستند تحلیل خود ثابت کنه هرچند مشکلاتی که در گراش است قبول دارم.
    ایشان از گروه اقای نوبهار گفتن نکنه اینم انجمنه یا ستاد چیزی نمیدونستیم.
    البته کاداگ در چند سال اخیر نسبت به گذشته خوب وارد شده ولی در کل کار این گروه بیشتر نظریه پردازی است و هنوز تا عمل خیلی کار داریم.
    باید واقعبینانه فکر کنیم.
    من نمیدونم متولیان این کار چه کسانی هستند ولی لازم نیست این همه عنوان را به ادم ها بچسمانیم
    ساختار تشکل های مردم نهاد با عنوان های مختلف میشود تعبیر داد اما واقعا کاری میتوانند انجام دهند.
    انتظار میرفت مسولین یا همین کاداگ وارد عمل میشدند اما متاسفانه چون این برنانه یک کار عملی بود دوستانی انجمنی و نشکلی ما پس کشیدند

    1. انجمن ایکموس که تا چند وقت آینده به طور رسمی در فرمانداری ثبت میشه یعنی تمام مراحل اداریش طی شده.
      انجمن کاداگ هم چند سال قبل ثبت شده و الان رسمی به حساب میاد.
      ولی از ثبت انجمن دانش جویان اطلاعی ندارم.

        1. آقای برازش لطفا ندانسته حرف نزنید.
          انجمن کاداگ کاملا رسمی است و به گفته آقای عبداللهی انجمن آثارتاریخی هم به زودی ثبت میشود.
          آقای نوبهار و دوستانشون چند ساله که این مراسمات رو اجرا میکنند و همیشه هم از طرف یک ارگان رسمی این فعالیت رو انجام میدادن.

  2. جهت اطلاع ثبت انجمن میراث فرهنگی در مرحله نهایی است. ضمن این که این انجمن مورد تایید شورای شهر \شهرداری \فرمانداری است.
    تیم آقای نوبهار یک تیم اجرایی قدرت مند با سابقه درخشان در اجرای همایشات هستند و با تایید آموزش و پرورش فعالیت میکنند.
    انجمن کاداک یک انجمن ثبت شده رسمی است که سال هشتاد و چهار با فعالیت آقایان مهندس عالمی \فرجی \مهندس فانی و… ثبت شده.
    لطفا بی اطلاع از همه چیر اظهار نظر نفرمایید.

  3. ممنون از اقای نوبهار و اظهار نظرشون.
    دوستانی که ما رو متهم به ندانستن کردند لطفا مدارک ثبتی خود را اراءه کنند.
    با تشکر
    در مورد انجمن مردم نهاد میراث فرهنگی هم منظور این بود که هنوز چیزی ثبت نشده و به احتمال در اینده ثبت خواهد شد انشالله

  4. آقای برازش، گر چه مجتبی اسدی مدرسه لار درس خونده و همیشه منتقد وضعیت فنی و حرفه ای و کاردانش گراش بوده ولی برای کاهش این مشکلات تلاش هم کرده است و چند بار کلاس مشاوره کنکور فنی برای هنرستانی ها برگزار کرده.

  5. جناب دانشجو یعنی دوست عزیزمان اقای اسدی تجربه کافی در زمینه مشاوره دارند. تجربه چیزی مهمی است در مشاوره. ایشان سال دوم یا سوم دانشگاه هستند چگونه میتوانند مشاور مناسبی باشند.
    امروز اگر اقای محمد ناصری مشاوره می دهند حاصل یک عمر تجربه است. چرا دلمان را به چهارتا عنوان خوش می کنیم.
    ممنون از اقای افشار و دیگر برادران که با اسم و نام اظهار نظر میکنند.

  6. احسنت اقای برازش
    کاداگ در این مدت که دوباره راه اندازی شد چه کاری انجام داده است. انتقاد اقای اسدی بجاست.
    چرا کاری نمیکنن اگه نمیتونن بدن کسای دیگه که میتونن

  7. با نظر آقا محسن موافقم.
    یه مشکل که اخیرا جامعه ی علمی و مردمی شهر دچار اون شده اینه که بعضی از شخصیت ها رو بیش تر از اون چیزی که هستن برا مردم بولد کردن.
    رفیق/نکن این همه تعریف بیجا از این و اون

  8. متاسفانه در انجمن ها و به طور کل فعالیت های خودجوش فضایی برای انتقاد وجود نداره و کسانی که بصورت خودجوش مسئولیت این انجمن ها و گروه ها رو به عهده میگیرن معمولن به خاطر زحماتی که بدون چشم داشت مادی انجام دادن تحمل شنیدن انتقاد ندارن و اگه کسی انتقادی کنه سریع منتقد رو به چشم یه آدم “نیمه خالی لیوان بین”می بینن.البته طبیعیه و یه جورایی حق هم دارن چون زحماتی که کشیدن هیچ هدف مادی پشتش نبوده.ولی این مشکل مقدمه مشکلات دیگه میشه و اون هم اینه که در چنین جاهایی به خاطر نبودن فضای انتقادی یه اشتباه تا تهش اشتباه پیش میره و امیدی به درست شدن این اشتباهات نیست.بهتره که مسئولین چنین انجمن هایی هم با وجود اینکه زحمت هاشون بی چشم داشت مادیه صرفن به خاطر بهتر شدن وضعیت چنین انجمن هایی انتقاد پذیریشون رو زیاد کنه…

  9. تا جایی که بنده اطلاع دارم کار تیم آقای نوبهار فقط همون روشنای علم نبوده. همایشهای انتخاب برتر که دو ساله برگزار میشه یکی از اوناس. این دوستان در جشنهای دوره ای انجمن ادبی هم همکاری دارن. ایشون با برگزاری کلاسهایی که در تابستون برای نوجوونا برگزار میکنن یک گروه نوجوان نویسنده به وجود آوردن.
    درسته که این گروه از جوونا به صورت رسمی نیستن ولی سابقیه خوبی دارن.

  10. سجاد
    اگرجرات داری بیا ببین مدارکش در دفترکاداگ موجوده!
    مشکلات در کارهای گروهی ما:
    ۱. افرادخود رامحورمیدانند
    ۲.بدون پشتوانه مسوولین
    ۳. مشکلات مالی
    ۴. ایده الیستی فکرکردن
    ۵. و…………………..

  11. ممنون از اقای شمسی و منتقد .
    منظور منم تا حدودی همین بود.

    برادر دیگر
    چرا دفتر کاداگ
    همین جا شماره ثبتی را بفرمایند ما میپذیریم.

  12. بنام خدا:
    با سلام، پس از چند صبایی دوری از دنیای مجازی، منهم یکی از اعضاء کاداگ بودم. خواهش بنده از مسول کاداگ (اقای مهندس عبدللهی یا هر کس دیگری)، هر چه سریعتر قبل از اینکه دانشجویان بر گردند به دانشگاههای مختلف، مجمع عمومی تشکیل شود و انتخاباتی دوباره انجام گیرد و افرادی که واقعا می خواهند کار کنند کاندید شوند تا کاداگ دوباره جان بگیرد. والسلام

  13. کاداگ در این دوره کاری نکرد با اینکه به نظر میرسید نیروهای توانمندی در اختیار کاداگ قرار گرفتند. متاسفانه مسولیت پذیری اعضای کاداگ در این دوره نسبت به دوره های گذشته به مراتب کمتر بود

  14. با سلام
    آقا/خانم معصومی شما به استناد کدام مدرک و دلیلی این طور راجع به فعالیت کاداگ صحبت می کنید.باز تاکید میکنم در قضاوت هایتان خدا را ناظر بگیرید

  15. با سلام خدمت اعضای کاداگ
    هر چند نمیدانم تمام دانشجویان و دانش آموختگان اعضای گاداگ هستند یا تنها همین هفت هشت ده نفر رای داده شده
    ۱- شاید شاید کارهایتان خالص نیست که ما کاری را نمی بینیم
    ۲ -چرا از نظرات تمام اعضا در مورد کارها نظر سنجی نمیشود تا کارها هم بهتر و هم شفاف تر و هم گسترده تر انجام شود .
    ۳-چرا هیچوقت در مورد اینکه چکار کنیم که شهرمان پیشرفت کند راه حل و راه کار از اعضا نمیخواهید اصلا همراه تمام اعضا را دارید که به آنها پیامک کنید .
    ۴-به نظر من کارشما این است که هماهنگی کنید نه اینکه خودتان به تنهایی کار انجام دهید .که هرچقدر کار کنید چشمگیر نخواهد بود.

  16. در گذشته عملکرد کاداگ روشن است و ما انها را میدیدیم ولی حالا نه. مدرک لازم نیست عملکرد کاداگ گویایی فعالیت اعضا است. لطفا خودمان را گول نرنیم

  17. با سلام
    خدمت همه دوستانی که در فکر پیشرفت شهر هستند همچنین کسانی که انجمن های مردم نهاد را مورد لطف خود قرار داده اند .
    همانطور که از اسم آن پیداست کاداگ یک انجمن مردن نهاد می باشد و ما اداراتی را داریم که مسولیت آنها تقدیر وتشکر از نخبگان علمی،ورزشی و … هستند واگر این چنین انجمنهایی این چنین کارهایی را انجام میدهند دلیل بر عدم مسئولیت پذیری دیگر ارگانها می باشد و مٍثلی داریم که لطف مکرر ،حق مسلم می باشد.
    چرا که چند سالی است که این اقدام پسندیده از کاداک و دیگر گروههای مردم نهاد انجام پذیرفته است، شده وظیفه انها البته بدون هیچ حمایت مالی و معنوی …
    وتازه حالا بایستی جوابگو نیز باشند!

  18. با سلام،
    عرضم به خدمت شما اگر هرکسی در خانه بنشیند که کسی با او کاری ندارد . ولی وقتی نامی را برای خود انتخاب کردید وجلساتی را برگزار کردید آنوقت برای شما مسءولیت به وجود می آید. و هر کس در برابر مسئولیت باید پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28 نظر
scroll to top