بستن

شب شاد شاعرها در جشن هشتصد

گریشنا: انجمن شاعران و نویسندگان گراش در هشتصدمین جلسه خود سعی کرد با دعوت از طنزنویسان فضایی شاد را فراهم کند.

هشتصدمین جلسه انجمن شاعران و نویسندگان گراش همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی در محوطه مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگسرای آفتاب تابان شهرداری برگزار شد. تا دقایق پایانی آماده‌سازی صحنه ادامه داشت و برنامه با نیم ساعتی تاخیر آغاز شد.

در کنار سه مهمان اصلی برنامه شاعرانی از انجمن آفتاب لار و جمعی از اوز نیز حضور داشتند. محسن نعمت‌اللهی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با خوشامدگویی به حاضران از تداوم هفده ساله انجمن شاعران ونویسندگان تقدیر کرد. نعمت‌اللهی برای همراهی با شاعران شعر خواند و در پی آن در قالب کلیپی داستانی از او برای حضار پخش شد. هر دو اثر نعمت‌اللهی در موضوع دفاع مقدس بود.

مسعود غفوری مجری برنامه، محمد جاوید اولین مهمان برنامه را بر روی صحنه فراخواند. صحنه مراسم بر روی حوض تعبیه شده بود و دورتادور آن‌ گلدان قرار داشت. محمد جاوید ۵۸ ساله و ساکن شیراز است.او از ۹ سال پیش کار طنز را شروع کرده است و آخرین موفقیت او در مسابقه تلویزیونی قند پهلو بود. جاوید در چند تک بیت با حافظ چالش کرد. یک شعر به گویش لاری پایان بخش شعرخوانی محمد جاوید بود.anjoman20

محمد اوزی دیگر مهمان این برنامه بود. اوزی تهیه‌کننده برنامه‌های طنز در رادیو و تلویزیون است. او یک برنامه رادیویی ۱۵ دقیقه‌ای برای جشن هشتصد تهیه کرده بود. این برنامه رادیویی خلاصه‌ای از برنامه صبامک در رادیو صبا با تنظیم ویژه بود. اوزی وقتی به روی صحنه آمد گفت: فامیل من اوزی است اما بعد از هفتاد سال این اولین‌بار است که به شهر پدری خودم می‌آیم.» اجرای اوزی مجموعه چند طنز بود که به نظر می‌رسد از برنامه رادیویی او بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

برنامه جشن هشتصد رنگی از موسیقی نیز داشت. محمد خواجوی شاعر سابق و خواننده فعلی اوزی اولین خواننده جشن تابستانی بود. او شعری با عنوان «وطنم» را بازخوانی کرد.

راشد انصاری طنزنویس ساکن هرمزگان نیز با تاکید این مطلب شروع کرد که اهل روستای دیده‌بان است. قرار گرفتن عکس دختر تازه متولد شده راشد با تشویق حاضران همراه شد. شعرهای انصاری مثل همیشه در مرز خط قرمز قرار داشت. شعر میکروفن و دو خاطره طنزآمیز مهمترین بخش‌های اجرای او بود.

بعد از مهمانان نوبت به هنرمندان گراش رسید. عباس امانی خواننده گراشی ابتدا ترانه‌ای سروده‌ی یعقوب فیروزی با نام «گراش قدیم» را خواند. بعد از آن‌ نوبت به کلیپ‌های تصویری رسید. شعر خوانی رضا شیروان، داستان‌خوانی ابوالحسن محمودی و ترانه‌ای سروده محمد خواجه‌پور با اجرای عباس امانی سه کلیپ پخش شده بود. کیوان محسنی مدیر خانه فرهنگ این کلیپ‌ها را ساخته بود.

عبدالرضا مفتوحی و مصطفی کارگر دو شاعر بخش پایانی بودند. اعضای انجمن از مصطفی کارگر و دکتر دهرامی به دلیل همکاری در برگزاری کارگاه‌های ادبی تقدیر کردند و مهمانان ویژه نیز هدایای خود را از دست مسئولین حاضر در جلسه دریافت کردند.

تا دقایقی بعد از پایان برنامه نیز گپ و گفت‌های شاعرانه ادامه داشت. ساعت به دوازده رسید و شاعران و مهمانان به پذیرایی شام دعوت شدند.

جلسات انجمن شاعران و نویسندگان گراش طبق روال پانزده سال گذشته هر عصر پنجشنبه در خانه فرهنگ برگزار می‌شود. از هفته آینده الف نشریه داخلی انجمن را می‌توانید در گریشنا نیز بخوانید. کلیپ‌های پخش شده در این مراسم به‌زودی در گریشنا منتشر می‌شود.

anjoman4

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. با تشکر از تمامی کسانیکه که این شب شاد رو رقم زدن…
    ای کاش مدیریت جلسه قوی تر بود تا برنامه ای بهتر از اون چیزی که برگزار شد اجرا می شد…
    مشکل صدا و نور و ویدیو پرژکتورو …،مشکل همیشگی دستگاه های مراسم های شهر ما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top