بستن

تولد سرهنگی که می‌خواهد گمنام بماند

گریشنا: جشن تولد سرهنگ رضا کارکن دوشنبه شب ۳۱ شهریور ۹۳، در اولین روز از هفته دفاع مقدس در مؤسسه فرهنگی هفت برکه برگزار شد.

قرار بر این بود که برنامه رأس ساعت هفت شب برگزار شود. اما به علت عدم حضور سرهنگ کارکن این برنامه با تاخیری یک ساعتی برگزار شد. کارکن در طول مراسم نیز چندین بار عدم رضایت خود از برگزاری این مراسم را اعلام کرد و گفت به احترام جمع در مراسم حضور دارد.

محمد خواجه‌پور عضو هیات مدیره موسسه هفت برکه با بیان ضرورت بزرگداشت فعالان اجتماعی و فرهنگی سخن خود را آغاز کرد. او در ابتدا با اشاره به اینکه کارکن اطلاعات کمی را در اختیار ما گذاشته است گفت: «این اطلاعات برای آگاهی جوانان الزامی است»

karkn6کارکن در مورد آغاز فعالیت‌های انقلابی و سپس فعالیت سپاه گفت: «معمولاً در مدرسه علمیه چهرده معصوم(ع) بود.» و در مورد افراد حاضر نیز گفت: «افرادی بودند که بعد­ها از این کار پشیمان شدند و افرادی نیز به شهادت رسیدند و بعضی­‌ها نیز مثل ما برگشتند. البته بعد­ها افرادی مثل آقایان سپهر، امانی و… نیز به سپاه پیوستند.»

کارکن به فعالیت گسترده سپاه در سال‌های آغازین انقلاب از جمله رادیو گراش اشاره کرد و گفت: «تنها تشکیلاتی که می‌­توانست وظایف را بر عهده داشته باشد سپاه بود که البته بسیج نیز همکاری بسیاری داشت و می‌­توان گفت در بیشتر زمینه­‌ها فعالیت­‌های بسیج چشم­گیر بود.»

کارکن در ادامه گفت که ستاد پشتیبانی گراش در دوران جنگ باعث شد که دیگر شهر­ها نیز به فکر باشند که بعد­ها در لارستان نیز این ستاد شکل گرفت.

سرهنگ کارکن سال ۱۳۸۸ بازنشسته شد اما فعالیت‌های اجتماعی‌اش همچنان نیز ادامه دارد. کارکن در بین این سؤال و جواب­‌ها گفت: «متأسفانه این بحث‌­ها تآثیری در جامعه امروزی ندارد. هر موقع ملت در مقابل مشکلات احساس وظیفه کرد و آن را حل نمود، آن ­وقت کاری انجام داده است.»

کارکن از اعضای کمیته پیگیری ارتقا گراش بود. درباره ضرورت این کمیته کارکن گفت: «همه کار­ها و فعالیت­‌های آن روز­ها تنها برای ثواب و رفاه مردم بوده است نه چیز دیگر. بعد از انتخاب آقای حسنی  به علت آسان‌­تر بودن ارتباط با اعضای دولت و تلاش بسیار افراد سرانجام شهرستان شدن گراش با موفقیت انجام شد.»karkn1

سرهنگ کارکن، دکتر امیر حمزه مهرابی را هم‌فکرترین دوست و یار خود در سال‌های خدمت دانست.

در فرصت کوتاه باقی‌مانده نوبت به حاضرین رسید تا درباره فرمانده سابق سپاه گراش سخن بگونید.  حسین‌شیری از همراهان همیشگی کارکن بخشی از خصوصیات اخلاقی او را بازگفت و یعقوب مهرابی در جمله­‌ای گفت: «سرهنگ کارکن همه زندگیش را برای ثواب­ الهی و در راه دفاع از شهر و کشور و… گذاشت.» عبدالله شیرزادی هم در مورد کارکن گفت: «او همیشه سعی داشت گم‌نام باشد.»

محسن نعمت­ اللهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در مورد موضوع این جلسه گفت: «اگر اتفاقات آن زمان به این نسل منتقل شده به این خاطر است که بیشتر خانواده‌­ها رزمنده داشته‌­اند. با این وجود آنها باید اطلاعات لازم را در اختیار نسل جدید بگذارند که همه آگاه باشند.»

بعد از کمی گپ و گفت و آوردن کیک، آقای کارکن شمع تولدش را فوت نکرد و این کار به باد سپرده شد تا آن را خاموش کند. عکس‌های یادگاری آخرین بخش تولد سرهنگی است که دوست دارد گمنام باشد زیرا معتقد است: «تنها برای خدا باید کار کرد.»

karkn5

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. خدمت برادر بزگوار جناب آقای کارکن سلام و عرض و ادب دارم و سالگرد تولد این عزیز تبریک عرض میکنم و آرزوی سلامتی و سعادت و خوشبختی برایش دارم . بیش از ۳۰ سال از عمر پر برکت خود صرف خدمت به انقلاب اسلامی و مردم شریف گراش نمود حضود مدوام ایشان در همه جبهه ها دفاع مقدس فرهنگی و ارتقای گراش اول بخش شدن گراش و همچنین شهرستان شدن زحمات بسیاری کشیدند از وفاداران به امام و رهبری و انقلاب اسلامی است سرباز متواضع نظام بود و خواهد بود زندگیش بسیار ساده و همراه با معنویت است فروتن و خدمتگزار است از خداوند متعال طول عمر و خوشبختی برای خود و خانواده محترمش خواهانم

  2. برادر کارکن، قهرمانی بی ادعا ، ولایت مداری صادق ، خدمت گذاری مخلص و پاک دست ، زاهدی بی ریا ، هوشمندی با قدرت تحلیل سیاسی قوی ، دلسوز واقعی مردم گراش و دارای نقش اساسی در رشد و توسعه گراش و…است .
    من از خداوند متعال یخاطر داشتن چنین دوست بی بدیلی همیشه شکرگزاری کرده و می کنم و به دوستی با این مرد شریف افتخار میکنم . خدواند وجود این بزرگوار را برای همه مردم گراش بویژه دوستان و خانواده محترمش حفظ کند.

  3. یار دیرین و برادر عزیزم جناب سرهنگ کارکن روز تولدتون مبارک
    خوش باش! چون جوگیر نمیشی/ مانور نمیدی/ میدونی چه میخای/ میدونی چه نمیخای/ آدما را میشناسی/ قانعی/ وقتی فهمیدی چیزی درسته تا آخرش هستی/ ادای ….. در نمیاری/و….. دوست داشتنی هستی. کاش مث شما زیاد بودن !

  4. باسلام ، یادى از اقاى محمد توکلى بکنید که که اوا یل تشکیل سپاه گراش چه خدمتى براى این سپاه گراش کرد ولى اون به فراموشى سپردن، یادش گرامى

    1. دوست عزیز ناشناس
      فردی که نام بردید به فراموشی سپرده شده چون بیست سی سال است ایران تشریف ندارن و نباید ایشونو با یکی مث سرهنگ کارکن و امثال او مقایسه کرد که دینشون را واقعا به نظام و مردم ادا کردن.

  5. اقاى فردا من کسى رو با کسى مقایسه نکردم،شما هم که نمیدونین که جند سال از ایران اقاى توکلى رفته الکى نظر ندین اون دوازده ساله رفته ، اون دلیل خودش رو داشت که از سپاه اومد بیرون ، و گرنه الان هم سرهنگ بود اون داخل جبعه ام مجروع شد ، پس بى خود نظر نده

  6. با سلام به همه دوستان و تبریک هفته دفاع مقدس هر شخص ایرانی به نوبه خود به این انقلاب و جنگ خدمت کرده و افتخار هم میکنند که حد اقل کاری بوده که تونسته انجام بده حالا کی بود و کجا رفت و چه کرد بماند بسجی بود یا سپاهی جای خودش اجرش با خدا دوستان عزیزان به جای کل کل کردن و بیهوده اب در اون کوبیدن بهتر نیست قدمی در جهت پیشرفت خود و منطقه خودمون بر داریم تا باعث سر بلندیمون باشه و افتخار کنیم به اونای که به هیچ گونه چشم داشتی جنگیدن و بدون برگ تسویه می اومدن و دو باره بر میگشتن

  7. آقا یا خانوم دلسوز نوشتن : آب در اون کوبیدن . خواهر یابرادر ناشناس نوشتن : داخل جبعه یا شاید میخواستن بنویسن جعبه. آقای حمزه مهرابی نوشتن : یخاطر (ی خاطر؟) . من هم مینویسم تبلدت مبالک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top