بستن

جدال شهرداری و راه و شهرسازی بر سر گسترش پارک نارنج

گریشنا: عملیات عمرانی و افزایش فضای سبز پارک نارنج با ممانعت اداره مسکن و شهرسازی گراش متوقف شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش در پی کشمکش بین اداره مسکن و شهرسازی شهرستان گراش و شهرداری گراش برسر قطعه زمین کناری پارک نارنج واقع در بلوار شهید منفرد جنب دبیرستان کامروا، شنبه گذشته با حضور لودر و کمپرسی اعزامی از لار در محل، عملیات احداث اتاق نگهبانی پارک نارنج متوقف شده و اتاق نگهبانی، دیواره پارک به همراه نهال‌های کاشته شده در فضای سبز تخریب شد.

park narang4مسئول حقوقی شهرداری گراش در پاسخ به سوال خبرنگار گریشنا می گوید:«از سال ۱۳۵۱ لغایت ۱۳۷۶ در زمین مورد ادعای اداره راه و شهرسازی کشتارگاه دام شهرداری گراش دایر بوده و در تملک شهرداری گراش بوده است. در سال ۸۱ این کشتارگاه به محل فعلی خود یعنی خارج از شهر منتقل و محل کشتارگاه قدیم شهرداری تفکیک، و با توجه به مستندات موجود این اراضی در طرح تفکیکی به عنوان فضای سبز ملحوظ و وفق مقررات قانونی و پس از بررسی های لازم از سوی سازمان مسکن و شهرسازی وقت، نقشه تفکیکی مورد سازمان قرار گرفت و بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۱ قانون زمین شهری نقشه تفکیکی کنترل و مهمور گشته است.»

حسن شمس مسئول حقوقی شهرداری گراش در ادامه می‌افزاید: « از سال ۸۷ عملیات احداث پارک نارنج و فضای سبز مورد نظر شروع شده و همان‌طور که همه ی همشهریان عزیز مستحضر هستند پارک نارنج احداث شده و تاکنون به صورت فازبندی در حال تکمیل شدن است. با این حال متاسفانه در تاریخ ۲ مهرماه، اداره راه و شهرسازی بدون ارائه هیچگونه حکم قضایی اقدام به تخریب ساختمان موجود شهرداری (اتاق نگهبانی) ، دیواره جنوبی پارک نموده و علاوه برآن متاسفانه باعث از بین رفتن حدود ۵۰ اصله درخت شده است که حقیقتا این چنین اقدامی از نظر قانونی و حتی اجتماعی قابل توجیه نمی‌باشد.»

وی ابراز امیدواری کرد و گفت؛ «در حال حاضر موضوع  از طریق قوه قضاییه در حال پیگیری است و شهرداری گراش پس از پایان این مناقشات، دوباره هر چه سریع‌تر عملیات احداث فضای سبز جهت رفاه حال شهروندان را از سر خواهد گرفت. البته شهرداری از هرگونه همکاری اداره راه و شهرسازی در گذشته و حال تشکر وافر دارد و در هر زمینه‌ای حاضر به همکاری است و این موضوع هم شاید تا حدودی تصمیم شخص واحدی از کارکنان آن اداره بوده، که انشاله هر چه سریعتر مشکل مرتفع شود.»

در تماس تلفنی گریشنا با اداره‌ی راه و شهرسازی گراش، این اداره اعلام کرد در صورت نیاز در آینده مستندات قانونی خود را منتشر خواهد کرد.

park narang2

30 نظر

  1. مگر شهر صاحب نداردکه از لاربا پررویی تمام چهت تخریب مراجعه کنند
    اینجانب آمادگی خود را جهت دفاع از کیان گراش عزیز اعلام می نمایم
    ادامه این روند افکار عمومی را جریحه دار خواهد کرد. احتمالا تصمیم گرفته اند این زمین را به کارمندان غیرگراشی ادارات واگذار کرده و خیری به انها برسانند

    1. برادر من .
      شما که می گی ایشون خلاف قانون کار نمی کنن… درست حرف شما صحیح
      ولی آیا لزومی داشت پول بیت المال رو حروم کنن؟ سریع رفتن تخریب کردن؟

      می تونستن صبر کنن تصمیم گیری بشه بعد اگه حق با مسکن و شهرسازی بود خودش محترمانه از شهردار می خواست بره همه چیزشو جمع کنه
      نه اینکه هنوز هیچی نشده بره درخت بدبخت رو از ریشه در بیاره.

      پول بیت المالی که این وسط حروم شده رو چی میگین؟؟؟
      واقعا حرکت بی فکرانه ای بوده

    2. جهت آگاهی مسوولین و دست اندرکاران شهر:
      یک جمله از پروفسور حسابی
      حاصلضرب توان در ادعا ثابت است.
      هرچه توان انسان کمتر باشد ادعای او بیشتر است.
      هرچه توان انسان بیشتر شود ادعایش کمتر میگردد.
      بسیار جای تاسف است. مثل اینکه شهر صاحب ندارد. شهرستانی که دارای فرمانداری مستقل است نباید از طرف اداره شهرستانی دیگری وارد شهر شوند و بدون حکم قضایی بیفتند به جان شهر و سرمایه های بیت المال را تخریب و ازبین ببرند.
      احتمالاً این نشان از بی تدبیری و ناهماهنگی و اختلاف بین مسوولین شهر میباشد.
      ما شهروندان هوشیار و بیدار طی هفت سال اخیر شاهد شکوفایی شهرمان بودهایم البته این شکوفایی حاصل تلاش و زحمات مدیر دلسوز و نظارت صحیح شورای شهر و مدیریت اجرایی شهرداری گراش جناب آقای مهندس حسین قائدی که ما همه شهروندان شاهد قانونمندشدن شهر و قطع ید غارتگران بیت المال و از کاسه درآوردن چشمهایی که نظر چپ به گراش داشتند بوده ایم.
      متاسفانه چند ماهیست شهرمان به علت ناهماهنگی بین مسوولین به یک شهر بی رمق تبدیل شده و از آن شادابی سالهای قبل برخوردار نیست.
      در پایان به مسوولین محترم و عزیز توصیه ایی دارم:
      صندلیهایی که شما از آن استفاده می کنید متعلق به بیت المال است و حقوق شماها هم از پرداخت عوارض و مالیات مردم تامین میشود نه از جای دیگر.
      لطفاً مدافع حقوق اربابتان باشید تا دوباره قانون سلیقه ای و جنگل وار در شهر گراش حاکم نشود.
      لطفاً هوشیار و بیدار باشید.
      مسوولین محترم:
      در حال حاضر اگر می بینید شهر گراش مثل گل و بلبل دارد می خندد و شهرستان نمونه معرفی شده حاصل تلاش افرادهای دلسور، ماهر، متخصص و مجرب و کاردان و توانا با همکاری شهروندان نیکوکار و سخاوتمند گراش با مدیریت صحیح و همدلی مسوولین بوده.
      از مسوولین استدعا دارم خودشان را محک بزنند. اگر واقعاً توان کار و توسعه و پیشرفت برای این شهرستان ندارند برای رضای خدا هم که شده خودش را بکشد کنار.
      خواهشمندم جمله دکتر حسابی را چندین بار مطالعه کنید.
      ایام بکام باد

  2. بخش گراش فقط به اسم شهرستان خوانده میشود ولی در کل بخشی بیش نیست پلیس +۱۰ اسم لار در زیر مورشون وجود داره برای تمدید گواهینامه باید بری لار . حال برای تخریب بخش گراش از لار باید ماشین شهر خراب کن باید بیاید .

    1. خدمت دوست عزیز عرض کنم پلیس +۱۰ شهرستان گراش مستقل بوده و زیر نظر هیچ شهری نمی باشد.همچنین همه کارهای صدور کارت المثنی و تعویض گواهینامه در دفتر پلیس +۱۰ شهرستان گراش انجام می شود.
      در مورد اسم لارستان در رسید گواهینامه، چون اداره راهنمایی و رانندگی در گراش افتتاح و راه اندازی نشده این مشکل وجود دارد که البته با همت مسئولین در جهت راه اندازی و افتتاح هر چه سریهتر اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان گراش شاهد برطرف شدن این مشکل خواهیم بود

    2. من تاسف میخورم به خاطر ندونم کاری های بعضی از مسئولین.
      خیلی بده که بعد از ۵ سال اسم گراش به عنوان یک شهرستان مستقل در سیستم جامع ثبت نام دانشگاهی ثبت نشده باشه و مسئول ثبت نام بهت بگه گراش کجاست؟ مطمئنی شهرستانه؟ شهرستان های اطراف تون کجاست؟ بخش یا روستایی از لارستان نیست؟ و در آخر ناچار بشن به اسم لار ثبتت کنن.
      امان از این بی مسئولیتی ها.

  3. دقت کردین به محض اینکه اسمی از مهرابی ها بیاد چطوری خودشون از خودشون با اسم مستعار تعریف میکنن .

  4. اینا همش……….
    بی خیال مردم بی خیال
    اگه میخواستن کاری کنن و دلشون واسه فضای سبز سوخته بود تا الان این همه فضای سبز بفروش نرفته بود و تغییر کاربری داده نشده بود؟
    دیگه باید گفت هر چی آید خوش آید و هرکاری دوس دارین انجام بدین مردم دیگه صداشون حرف نداره و حرقشون صدا نداره و مسئولین گوشهای خودشونو در و دروازه گرفتن…تو شهر شده حرف حرف حرف عمل شده چیزی که به چشم بیاد و فقط مردم اونو ببینند‌.
    تو گراش بالای ۶۰مسجد داریم؟!!!! ولی کجاست استفاده؟ خیرین عزیز فقط برید مسجد بسازین که نمازگذار تو مساجد خیلی زیاد شدن.
    هر چی بگیم مردم که نمیبینند و مسئولین میخندند…به قول بزرگان مسئولین عزیز بگین تا ماهم بخندیم پس باهم بخندیم نه به ما مردم بخندین…

    و من الله التوفیق

  5. من چن سالی هست با مهندس مهرابی آشنا هستم، انصافا آدم منصفی هست و اگه کاری کرده، حتما معذوریت قانونی داشته

    ضمنا اینکه ماشین از لار اومده، عزیزا در جریان هستن که اداره راه و شهرسازی لار، اداره کل هست و تمام ادارات مرتبط اطراف، زیرمجموعش هست

    ولی بهتر بود این مشکلات، از قبل برطرف میشد و کار به خراب کردن و رسانه ای کردن نمیکشید

  6. اگر این تخریب توسط لودرهای اسراییلی در غزه صورت گرفته بود صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای یکماه بنمایش مبگذاشت و آنرا وحشیگری آنان میدانست . خطبای نماز جمعه کشور عزای عمومی اعلان میکردند . گور بابای بیت المال بیت المال چنده شهرداری بسازه مسکن و شهر سازی خراب کند مسکن و شهر سازی بسازد شهرداری تخریب کند . مردم کیلوی چندن

  7. خدایش اگه زمین شخصی متعلق به افراد صاحب نفوذ داخل شهر مثل … بود بازم راه و شهرسازی همین برخورد داشت!!!!!!!

  8. بیل که نزدن از جیب ما مى گیرن دو باره درستش مى کنند و اداره شهرسازى دوباره بیاد خراب کنه ، روز از نو

  9. من واقعا متاسفم برای این جور رفتارها .
    صندلی قدرت وقتی آدم روش بشینه کار دست آدم میده. خوب خوباش هم تاریخ نشون داده که وقتی به قدرت رسیدن چه کارها که نکردن.

    فکر کنم این منازعه ناشی از چند دلیله
    میگن شهردار با شورا مشکل داره می خواد بره و مهندس مهرابی گزینه ی شهردار شدنه.
    یا اینکه مسکن و شهرسازی گراش می خواد جلو اداره کل بگه که ما هم اقتدار داریم. حالا شایعات زیاده و چون حرفی بیش نیست مهم نیست اصلا

    با این حال این اقدام خیلی نابجا و بچگانه بود.
    تخریب فضای سبز و ساخت و ساز اونم به صورت عجولانه کاری نیست که بشه گفت اقدام عاقلانه است.

    الان باید منتظر شد ببینیم حق با کیه . اونوقت باید اون مسئول بیاد از مردم شریف گراش که فقط می شینن نگاه می کنن و جیکشون هم در نمیاد و اجازه می دن هر کسی بیاد هر بلایی سرشون دربیاره، عذر خواهی کنن.
    به خدا این مردم خیلی مظلومن. صداشون به جایی نمی رسه
    حتی به گوش خود مسئولینشون.
    یکی نیست بگه به مسئولین که آقایون شما که مشکل دارید برید خودتون باهم سنگاتونو وا بکنین. گناه این مردم چیه؟ چرا باید همیشه چوب ندانم کاری ها، لج و لج بازی ها، انتقام گیری ها، کشمکش ها و بحث ها و دعوا مرافعه های شما رو مردم بخورن؟
    شورا ، فرمانداری و امام جمعه محترم خیلی دارن کم کاری می کنن. حق الناس گناهی نابخشودنیه آقایون و البته خانم های مسئول.
    به خدا نمی بخشیمتون.

  10. بجای زورازمایی وخط و نشون واسه همدیگر راحلی دیگه ای نبود.وقتی دو اداره به هم میپرن دبگه چه توقعی از بقیه هست……..

  11. همشهریان محترم
    بهتر نیست قبل از پرداختن به حواشی و جنجال های دو نهاد مسئول تحقیق کنیم و علت واقعه را جویا شویم؟
    ناسلامتی شهر ما طرح تفضیلی دارد قانون دارد!
    خیلی راحت میتوان پیگیر شد در طرح تفضیلی که کاربری زمین چیست؟
    و
    این جنجال ها بر سر منافع مردم است یا مسئولین!
    بهتر نیست اول تحقیق کنیم حرف دوطرف را بشنویم بعد اظهار نظر کنیم

  12. جناب دانشجو شما درست میگی
    ولی طرح تفضیلی تو این شهر زمانی مفهوم داره که زمین‌خوارها وجود نداشته باشن!
    با وجود اژدهاهایی چون آقایون ایکس که طرح تفضیلی واسشون کشک هم محسوب نمیشه و خودشون خدای طرح تفضیلی‌اند، و مسئولین هم با تبصره‌های قانونی گل‌آرایی میکنن، فکر میکنم بهتره حرفت رو پس بگیری!!!

  13. افرین به شهرداری محترم که با جو سازی نظرات را به سمت خودشون هدایت کردند.این نشون از قدرت متن هست نه محق بودن شهرداری.ما در اینجا صرفا با خوندن متنی که راست و دروغش اصلا مشخص نیست داریم یکی از بهترین مسولین شهرمون را به باد انتقاد می گیریم. خدایی چند نفر از شماها از اصل موضوع خبر دارین.از خدا بترسین . خیلی ها هدفشون نابود کردن بعضی از نیروهای توانمند شهرستان هست. آب به اسیاب اونها نریزین که طولی نمیکشه که خودتون و ما افسوس می خوریم.

  14. خدمت همه دوستان عزیز سلام
    اگه واقعا شهر دار در پی ایجاد فضای سبر بود چرا برای مسکن مهر ریالی همرایی نکرد .ضمنا همه ما توی محله هامون شاهد هستیم زمینهای پارک محله ای و فضاهای عمومی که حتی سالها بوده هم بعد مدتی تبدیلش کردن به زمین و بعد هم دادن به نوری چشمیها

  15. شهردار چرا گیر داده به این ۱۰ متر زمین؟
    میخواد فضای سبز ایجاد کنه، بگو بفرما… تو محله ما زمین فت و فراوونه، آب هم پر فشار، مردم محله هم آماده همکاری، رودخانه پهن و بلند بی‌مصرف هم مخصوص ایجاد نوار سبز محله‌ای، بودجه هم که به قول خودشون چندین میلیاردی درامد داشتن، دیگه چه میخواد؟ بفرما فضای سبز ایجاد کنه….ولی نمیکنه به دودلیل اساسی: یکی اینکه تو دید نیست و باعث خودنمایی شهردار نمیشه، و بعدم آقای ایکس‌زاده (ا.ب) اینجا زمینی نداره!!

    بعله آقای شهردار
    این شخصی که گفته اینها بازی شهرداریه، حقا که گل گفته؟

  16. میدونید چرا خیلی از گراشی های که توان خدمت به شهر رو دارن برای کمک به شهر پا پیش نمیزارن!!؟؟
    چون تو گراش همه برای خودشون حق دخالت و انتقاد قائل هستن بدون این که زحمت به خودشون بدن برن ببین اصل قضیه چی بود!!!

  17. واقعا بعضی ها خیلی ساده اند
    آخه اگه شهرداری دلش برای مردم و پارک درست کردن سوخته بود ، زمین هایی که کاربری پارک دارن و سالهاست داره خاک می خوره ، درستشون می کرد .
    چرا میره زمینی که نه مال شهرداریه و نه کاربری پارک داره تصرف می کنه ؟!!
    البته معلومه دست آخر این زمین ها چه بلایی سرشون می آید !

  18. شهرداری که کلا با لار کار می کنه .طراحی پارک .پیمانکاری های سطح شهر . خرید مصالح از لار و خور .
    حلا سنگ ورود ماشین از لار به سینه می زنه
    حتما درصدی نداشته براشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 نظر
scroll to top