بستن

دبیرستان نمونه دولتی حاج احمد محبی افتتاح شد

گریشنا: دبیرستان نمونه دولتی محبی با حضور مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان فارس،افتتاح شد.

به گزارش مهرداد بدیع‌زادگان؛ این پروژه با مساحت ۳۸۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۶۰۰ متر مربع  مجهز به ده کلاس درس، آزمایشگاه، نمازخانه، سرایداری، سه انباری مجزا و… با هزینه­‌ای‌ بیشتر از هشتصد و پنجاه میلیون تومان، روز یکشنبه بیستم مهرماه، به بهره‌­برداری رسید.

در این مراسم امام جمعه، فرماندار، خیرین، مدیریت و کارشناسان آموزش و پرورش، فرهنگیان بازنشسته و مسئولین شهرستان گراش نیز حضور داشتند.

برنامه با قرائت قرآن و اجرای سرود توسط دانش‌آموزان، به مناسبت عید غدیر شروع شد و وقارفرد، مدیر دبیرستان، به حاضرین خوش‌­آمد گفت. پس از آن درویشی، مدیر آموزش‌­و­پرورش شهرستان، از خدمات چندین ساله‌ی مهروری، مدیر سابق آموش‌­و­پرورش و خیرین قدردانی کرد و یاد مرحوم مهندس فانی، مهندس ناظر اداره کل نوسازی فارس را گرامی داشت.

او در ادامه گفت: «کار خیر در این شهرستان سابقه چند صد ساله دارد و مردم و خیرین این شهرستان برای ادارات و به خصوص مدارس ما یک پشتوانه بسیار قوی هستند.»

او در مورد درخواست تجهیزات برای مدارس گراش گفت: «با توجه به این که خیرین در گراش زحمت ساخت مدرسه را متحمل می‌شوند توقع ما از اداره کل نوسازی این است که در مورد تأمین تجهیزاتی برای هوشمند سازی مدارس، همچون لپ‌­تاپ، وسایل آزمایشگاه، کارگاه و… بیشتر با ما همکاری داشته باشد.»

درویشی درباره‌­ی مراکز تجاری برای مدارس نیز گفت: «اگر اداره کل نوسازی مجوز ساخت مراکز تجاری برای مدارس را صادر کند، مدارس ما از لحاظ هزینه‌­ با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهد شد و بسیاری از مشکلات رفع می­‌شود.»eftetahieh6در ادامه مراسم،مهندس دست­‌نیان، مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان فارس پس از تبریک افتتاح پروژه آموزشی و پرورشی حاج احمد محبی، گفت:« به نظر من در این جمعیت، حاج احمد محبی از همه خوشحال‌تر است، چون با این عمل خیر، سرپناهی را برای آینده­‌سازان ایران احداث کرده، و باتوجه به این‌ که امروز روز حافظ هم هست، امیدواریم در این آموزشگاه، فضلایی همچون حافظ پرورش یابند تا بتوانند به میهن اسلامی خدمت کنند.»

دست‌­نیان در ادامه گفت:«برای تکمیل پروژه نیمه تمام مسکن مهر، احداث مدرسه، مسجد و درمانگاه در آن لازم است و در گراش این کار انجام شده و یا در حال انجام است.»

او در مورد عملکرد دولت در شهرستان گفت: «درست است که خیرین در این مناطق کارهای زیادی انجام داده­‌اند ولی دولت هم در حد توان، اقدامات مؤثری را انجام داده است. از اقدامات دولت در این شهرستان در هشت سال گذشته می‌­توان به ساخت و یا مقاوم‌سازی هفده پروژه، چون سالن ورزشی، مدرسه، کانون، نمازحانه، صد کلاس درس، با اعتباری بیش از چهارمیلیارد و ششصد میلیون تومان اشاره کرد. البته در جمهوری اسلامی ایران، هم دولت و هم خیرین  در کنار هم  تلاششان بر این است که فضاهای آموزشی شایسته داشته یاشیم.»

دست­‌نیان در ادامه از مهروری به خاطر تلاش‌­ها و پیگیری‌­ها در مورد رفع مشکلات مدارس و دانش‌­آموزان تشکر کرد و منسوب شدن او را به مقام بازنشستگی تبریک گفت و برای درویشی، مدیر جدید آموزش‌­وپرورش، آرزوی موفقیت کرد.

وی از فرودی، فرماندار شهرستان، به خاطر داشتن دغدغه­‌های فرهنگی و از مجمع خیرین مدرسه­‌ساز شهرستان، به ویژه از رئیس مجمع،حاج احمد درویشی، تشکر کرد و گفت: «به خاطر فعالیت‌­ها و تلاش­‌ها، مجمع خیرین گراش یکی از پرتلاش­‌ترین و با نشاط‌­ترین مجامع استان است.»

دست­‌نیان در پایان صحبت‌هایش در مورد درخواست­‌های مدیر آموزش‌و پرورش گراش گفت: «با توجه به این‌ که ما نظر خاصی نسبت به مدارس خیرساز داریم، در حد توان، تجهیزات را برای این مدارس فراهم می­‌کنیم.»

محبی، بانی دبیرستان نمونه دولتی محبی به عنوان آخرین سخنران، پس از تبریک عید از ابراهیم مهروری، غلامحسین رسولی‌نژاد، محمد هاشم درویشی، شکرالله نوشادی و همه­‌ی کسانی که از ابتدای شروع به کار تا بهره‌­برداری از پروژه، او را یاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

درادامه­‌ی این مراسم هدایایی از طرف مدیریت آموزش‌­وپرورش شهرستان و اداره­‌ی کل نوسازی مدارس استان فارس به حاج احمد محبی اهدا شد.

4 نظر

  1. ضمن تقدیر و تشکر از برادر بزرگوار خیر اندیش حاج احمد محبی از ریاست محترم اداره آموزش و پرورش این سوال دارم که بهتر نبود این مدرسه به دانش آموران ساکن مسکن مهر اولوبت داده میشد چرا که ۸۰% دانش آموزان ساکن دوره ابتدایی هستند دانش آموز دبیرستانی بسیار کم است آیا آقای مدیر میدانند چه تعدادی از ساکنین مسکن مهر بخاطر نداشتن هزینه ایاب و ذهاب از فرستادن بجه هایشون به مدرسه خوداری کرده اند و آیا این مدرسه شما غصب نکرده اید خیر به نیت استفاده فرزندان ساکنین بنا کرده است

  2. با نظر یوسف موافقم. اما آنجایی که بحث غصب کرده فکر نمی کنم این کار معنای غصب بدهد. هر چند در کل دبیرستان نمونه فقط فضای آموزشی اش نو است ولی از نظر نیروی انسانی و کارکنانش از دبیرستان عادی هم ضعیف تر است.

  3. جناب حاج احمد محبی
    کار شما قابل ستایش وقدردانی است دست مریزاد
    آجرکم الله
    رحم الله والدیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top