بستن

سبزواری، در یک قدمی تیم ملی پینگ‌پنگ نونهالان

 محمدحسن سبزواری پینگ‌پنگ باز ده ساله‌ی گراشی با قرار گرفتن در بین هشت بازیکن برتر کشور، توانست به دسته برتر خردسالان کشور صعود کند.

Sabzavari Pingpong (4)

به گزارش روابط عمومی هیات تنیس روی‌میز، مسابقات خردسالان آزاد و رده‌بندی دسته برتر کشور ۲۳ و ۲۴ مهر در شهر ملکان تبریز برگزار شد که طی آن پنجاه پینگ‌پنگ باز از سراسر کشور در دو روز به رقابت پرداختند. محمد‌حسن سبزواری به همراه سه پینگ‌پنگ باز دیگر از استان فارس در این مسابقات حضور داشت که در روز نخست که بازی‌ها در شانزده گروه سه و چهار نفره برگزار شد، توانست با صدرنشینی در گروه خود به جمع شانزده بازیکن برتر کشور راه یابد. در این مرحله، دیگر بازیکنان استان فارس به توفیقی دست نیافتند و از گروه خود حذف شدند.

در روز دوم و با توجه به این‌که بر طبق قانون تعداد بازیکن های شرکت کننده در دسته برتر بایستی دوازده نفر باشند، چهار نفر دیگر حذف شدند و سبزواری می‌بایست با یازده بازیکن دیگر به صورت دوره‌ای مسابقه می‌داد که از این دوازده نفر، هشت نفر در دسته برتر سال آینده باقی می‌ماندند و چهار نفر دیگر سقوط می‌کردند. در نهایت سبزواری با چهار برد و هفت شکست و با پانزده امتیاز توانست در رده هشتم این مسابقات قرار گیرد. این پینگ‌پنگ باز آینده دار،علی‌رغم این‌که توانست جواز حضور در مسابقات دسته برتر سال آینده را کسب کند، به دلیل حضور در رده نونهالان سال بعد، نمی‌تواند حضور داشته باشد و با توجه به رتبه‌ای که امسال به‌دست آورده، بایستی منتظر چراغ سبز مربیان تیم ملی باشد.

از نکات جالب توجه این بازی‌ها، پیروزی سبزواری بر محمدرضا حسین‌پور، نفر سوم کشور در دوره قبل بود که توانست حریف را سه بر صفر شکست دهد. سرمربی‌گری تیم فارس بر عهده محمدمهدی هادیان بود که البته پدر محمدحسن نیز او را در این مسابقات همراهی می‌کرد. اسامی بازیکنان برتر این مسابقات به صورت زیر است:

  1. نوید شمسی- البرز- ۲۲ امتیاز
  2. محمدامین صمدی- تهران- ۲۱ امتیاز
  3. یاشار توانایی- کردستان- ۱۹ امتیاز
  4. آریا نصیری- تهران- ۱۸ امتیاز
  5. علی تمدنی- آذربایجان شرقی- ۱۷ امتیاز
  6. متین رجبی- تهران- ۱۷ امتیاز
  7. محمدرضا حسین‌پور- قزوین- ۱۶ امتیاز
  8. محمدحسن سبزواری- فارس- ۱۵ امتیاز
  9. آریو صدری- کردستان- ۱۴ امتیاز
  10. پارسا پیشیار- کهکیلویه و بویر احمد- ۱۴ امتیاز
  11. علی‌رضا سلیمانیان- اصفهان- ۱۳ امتیاز
  12. امیرعلی مظاهری- همدان- ۸ امتیاز

این دومین حضور سبزواری در مسابقات کشوری بود. اولین حضور او اواخر شهریور ماه امسال در شهر قزوین بود که در آن‌جا به مقام نهم رسید. پیش از این نماینده‌های گراشی در رده خردسالان هم صاحب مقام‌های کشوری شده‌اند. حمیدرضا موغلی در سال ۸۳ در قسمت انفرادی دوم شد و در قسمت تیمی، تیم فارس به مقام سوم رسید. همچنین محمد موغلی در مسابقات قهرمانی کشور در سال ۸۷ در خمین، نفر سوم انفرادی کشور شده بود. تیم فارس نیز در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی کشور دست یافت. و آخرین باری که یک نماینده از گراش توانسته بود در این رده در سطح کشور کسب مقام کند، سال ۹۰ بود که مسعود درویشی در کرمان و در قسمت تیمی به مقام دوم رسید.

3 نظر

  1. س.باید از هادی موغلی تشکر کنیم که یازحمت شبانه روزی خود چنین پینگ پنگ بازیهایی رو تقدیم جامعه ورزشی گراش میکنه.

  2. ای کاش به ورزش های دیگه هم توجه میشد.
    ما در تیراندازی هم بازیکنان خوبی داشتیم.
    تکواندو گراش به تدابیر آقای رئیس زنده به گور شد با این همه تلاشی که مربی و رزمی کاران انجام میدادند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top