بستن

مراسم اهدای کتاب‌های سید حبیب افقهی به کتابخانه مسجد صاحب‌الزمان(عج)

گریشنا:دیروز، بیست‌وهشتم مهر ماه، طی مراسمی، مجموعه کتاب‌های مرحوم سید حبیب‌الله افقهی به کتابخانه‌ی مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهدا شد، در این مراسم همچنین از قائدی، شهردار گراش و عده‌ای از معتمدین و خیرین شهرستان نیز تجلیل شد.

 به گزارش جواد حسن‌نژاد؛ در این مراسم که در ساعت ۴ بعد از ظهر روز دوشنبه در محل کتابخانه مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد،حجت‌الاسلام ابطحی به بیان جایگاه این روحانی محبوب و خدمات تبلیغاتی و مذهبی او در گراش پرداخت و سپس فرزند مرحوم، دکتر سید اسدالله افقهی در رابطه با تاریخچه مهاجرت او به گراش و سال‌های حضورش در گراش سخنرانی کرد.

سید حبیب‌الله افقهی از روحانیون دلسوز و مبلغ محبوب شهرستان گراش بود که بیش از چهل سال در گراش، در مراسم‌های مختلف سخنرانی و روضه‌خوانی کرد. او همچنین برای ایراد سخنرانی به کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس نیز دعوت می‌شد.

از جمله فعالیت‌های مرحوم سید حبیب الله افقهی می‌توان به تلاش او برای بازسازی حسینیه‌ی ولی‌عصر(عج) و مسجد صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد. او سرانجام در شیراز دار فانی را وداع گفت و طبق وصیت و درخواست‌ آن مرحوم، پیکرش در گلزار شهدای گراش به خاک سپرده شد.

در این مراسم، دو تن از فرزندان مرحوم افقهی، قائدی، شهردار گراش؛سرهنگ انصاری، ریس حوزه‌ی استحفاظی و جمعی از مسولین شهرستان به همراه دوست‌داران مرحوم سید حبیب الله افقهی حضور داشتند. حاضرین پس از نماز مغرب و عشا در ضیافت شامی به همت حاج جعفر خوشخو شرکت کردند.

این لینک اطلاعات بیشتری در مورد وقف کتاب‌های آیت‌الله سید حبیب افقهی به شما خواهد داد.

ketabkane1

 

2 نظر

  1. خدایش بیامرزد آغا سید حبیب خودمان روحانی قد بلند خوش سیما شیک پوش با محاسنی همیشه سیاه رنگ در صورتی سفید وزیبا با عینکی مناسب .در سالهای اول دهه چهل شمسی برای ما بچه ها و البته تمامی مردم گراش نماد وجلوه خاصی داشت.بخصوص با نعلین زرد رنگش وقتی در کوچه های کثیف وخاکی آنروز گراش می خرامید .منبرش یسیار شیرین وعوام پسند بود . وبرای ما بچه ها لدت بخش.ابدا واصلا توجهی به ما نداشت مگر پدرمان کویتی یا مایه داربود .بوسیدن پشت دست سفید وتمیزش نصیب میگردید.اگرنگویم مانعی در بیشرفت فرهنگی گراش بود ولی خود شاهدبودم کمکی به راه اندازی کلاس هفتم پسرانه ودبستان دخترانه نکرد . در دنیای کسب وکار خودش بود .ولی تا آنجای که من اطلاع دارم اواخر خود را آلوده دنیا وریاست طلبی نکرد ودر تله نیفتاد.وبیصدا رفت .در یک کلام روحانی کلاسیک با تمامی معانیش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top